انواع دستگاه لاغری موضعی، بهترین دستگاه های لاغری در ایران

انواع دستگاه لاغری موضعی، بهترین دستگاه های لاغری در ایران

 

انواع دستگاه لاغری موضعی

 

لاغری موضعی چیست؟

لاغری موضعی شامل درمان های غیر تهاجمی و کم تهاجمی است که سلول های چربی را در مناطق خاصی از بدن از بین می برد تا حجم سلول های چربی زیر جلدی (رسوبات چربی که زیر پوست، و روی عضله قرار دارند) را کاهش دهد. چندین دستگاه و روش درمان برای لاغری موضعی وجود دارد که هر یک به صورت تدریجی و بدون نیاز به جراحی و یا دوره استراحت سبب کاهش وزن موضعی می شوند. گزینه های موجود برای انتخاب جهت لاغری موضعی را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد.

انواع دستگاه لاغری موضعی

کرایولیپولیز

 

انواع دستگاه لاغری موضعی

 

کرایولیپولیز چیست؟

کرایولیپولیز از سرما برای شکستن سلول های چربی استفاده میکند. سلولهای چربی برخلاف سایر سلولها، به سرما حساس هستند و در حالی که سلول های چربی یخ می زنند، پوست و سایر ساختارها مصون از آسیب می مانند.

کرایولیپولیز یکی از محبوب ترین روش های لاغری موضعی است و بیش از 450 هزار درمان کرایولیپولیز در سراسر جهان انجام شده است.

 

دلایل بیماران برای انتخاب کرایولیپولیز

بیمارانی که مایل به کاهش چربی های موضعی هستند که به رژیم و ورزش پاسخ نمی دهند ممکن است علاقه مند به انجام کرایولیپولیز باشند.

 

چه کسی کاندید مناسبی برای کرایولیپولیز نیست؟

بیماران مبتلا به بیماری های مرتبط به سرما مثل کرایوگلوبولینمی، کهیر سرد و هموگلوبینوری حمله ‌ای سرد نباید کرایولپیولیز انجام دهند. بیماران دارای پوست شل و آویزان یا تون پوستی ضعیف نیز ممکن است کاندید مناسبی برای این روش نباشند.

 

مناطق مناسب برای کرایولپیولیز

هدف از کرایولیپولیز، کاهش حجم چربی در ناحیه دارای چربی انباشته در بدن است. بعضی از بیماران ممکن است چند ناحیه را مورد درمان قرار دهند و یا یک ناحیه را چند مرتبه مورد درمان قرار دهند.

 

آیا کرایولیپولیز نیاز به بی حسی دارد؟

این روش بدون بی حسی انجام می شود.

 

روش انجام کرایولیپولیز

پس از ارزیابی ابعاد و شکل توده چربی که قرار است درمان شود، یک اپلیکاتور با اندازه و انحنای مناسب انتخاب می شود. ناحیه مورد نظر علامت گذاری می شود. یک پد ژل برای محافظت از پوست استفاده می شود. اپلیکاتور روی ناحیه مورد نظر قرار گرفته و توده چربی به داخل حفره ی اپلیکاتور وکیوم می شود. دمای داخل اپلیکاتور کاهش می یابد و با کاهش دما ناحیه بی حس می شود. بیماران بعضی اوقات از کشش وکیوم روی بافت خود احساس خوشایندی ندارند، اما با بی حس شدن منطقه بعد از چند دقیقه، مشکل حل می شود.

بیماران می توانند در طول درمان تلویزیون تماشا کنند، از موبایل خود استفاده کنند و یا مطالعه کنند. پس از یک ساعت، وکیوم خاموش می شود، اپلیکاتور برداشته می شود و به منطقه ماساژ داده می شود. ماساژ ممکن است باعث بهبود نتایج نهایی شود.

 

ریکاوری بعد از کرایولیپولیز

محدودیت فعالیت وجود ندارد. بیماران گاهی احساس کوفتگی می کنند، شبیه احساس بعد از انجام تمرینات ورزشی سخت. بیماران به ندرت درد را تجربه می کنند. اگر احساس درد وجود داشته باشد، بیمار باید با جراح پلاستیک خود تماس بگیرد و ممکن است که جراح برای چند روز دارو تجویز کند.

نتایج کرایولیپولیز چیست؟

سلول های چربی آسیب دیده به تدریج توسط بدن طی 4 تا 6 ماه از بین می روند و تا آن زمان توده چربی تقریبا حدود 20 درصد کاهش سایز خواهد داشت.

 

رادیو فرکانسی (RF)

 

انواع دستگاه لاغری موضعی

 

آر اف یا رادیوفرکانسی روشی است که در آن از فرکانس رادیویی برای گرم کردن چربی بدون تماس فیزیکی دستگاه با بیمار استفاده می شود. اپلیکاتور از یک سانتی متری پوست حرارت می فرستد. سلول های چربی بدون تاثیر بر روی دیگر سلول ها در پوست یا ساختارهای دیگر گرم می شوند. با گرم شدن چربی های زیر پوست کم کم سلولهای چربی میشکند و باعث رها شدن چربی زیر پوست میشود که میتواند با جریان لنف از موضع خارج شده و باعث کاهش میزان چربی زیر پوست شود.

 

دلایل بیماران برای انتخاب رادیوفرکانسی

بیمارانی که مایل به کاهش چربی موضعی هستند که به رغم انجام رژیم غذایی و ورزش از بین نرفته اند ممکن است به انجام رادیوفرکانسی علاقه مند باشند. خطرات در این روش لاغری موضعی بسیار کم است. یکی دیگر از مزایای رادیوفرکانسی دو اثر همزمان کاهش چربی و سفت کردن پوست با فرستادن انرژی برای کلاژن پوست است.

 

 رادیوفرکانسی چه کاری انجام می دهد؟

هدف رادیوفرکانسی این است که حجم چربی را در یک بافت دارای چربی کاهش دهد. بعضی از بیماران ممکن است چند ناحیه را مورد درمان قرار دهند و یا یک ناحیه را چند مرتبه مورد درمان قرار دهند.

 

آیا رادیوفرکانسی نیاز به بی حسی دارد؟

این روش بدون بی حسی انجام می شود.

 

روش انجام رادیوفرکانسی

درمان حدود سی دقیقه طول می کشد و یک بار در هفته به مدت چهار هفته و یا مناسب با تشخیص پزشک تکرار می شود.

 

ریکاوری بعد از رادیوفرکانسی

هیچ محدودیت فعالیت و دوره استراحتی نیاز نیست.

نتایج رادیوفرکانسی چیست؟

بیمارانی که برای چربی ناحیه شکم از آر اف استفاده می کنند به طور متوسط ​​کاهش کمتر از پنج سانتیمتر را مشاهده خواهند کرد، اگر چه ممکن است همه ی بیماران شاهد نتایج قابل اندازه گیری نباشند.

 

لیپوساکشن

 

انواع دستگاه لاغری موضعی

 

لیپوساکشن با استفاده از مکش، چربی بدن را از بین می برد. در طول لیپوساکشن، لوله های کوچک و نازک به نام کانولا از طریق برش های کوچک در پوست وارد می شوند. چربی از طریق این لوله ها، زمانی که دکتر لوله ها را در زیر پوست حرکت می دهد تا بافت های خاص چربی را هدف قرار دهد، با مکش خارج می شود.

در سالهای اخیر، تکنیک های بهبود یافته روش لیپوساکشن را به روش درمانی امن تر، آسان تر و با درد کمتر تبدیل کرده اند. این تکنیک های جدید عبارتند از لیپوساكشن با بیحسی موضعی، لیپوساکشن با کمک فراصوت، لیپوساکشن با لیزر، پاورد لیپوساکشن.

لیپوساکشن معمولا به عنوان یک روش سرپایی در یک مطب مناسب یا مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می شود. بطور کلی، به بستری شدن در بیمارستان نیاز نیست مگر اینکه حجم زیاد چربی برداشته شود. در برخی موارد از بی حسی استفاده می شود. اگر یک منطقه بزرگ یا حجم چربی زیاد در حال درمان باشد، بیهوشی عمومی یا آرام بخش عمیق با بی حسی موضعی ممکن است استفاده شود.

به محض اینکه درمان به پایان رسید و پس از رفع علائم بی حسی و بیهوشی، بیشتر افراد قادر به ایستادن و حرکت هستند. اگر چه ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد.

زمانی که احساس  راحتی کنید، می توانید به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردید،. اکثر افراد می توانند در عرض چند روز به کار بازگردند. در صورتی که مناطق بزرگ درمان شوند، ریکاوری ممکن است بیشتر طول بکشد.

 

اثربخشی

لیپوساکشن معمولا در برداشتن ذخایر چربی در مناطق کوچک بسیار موثر است. اما اگر پس از لیپوساکشن اضافه وزن داشته باشید چربی های برداشته شده، به احتمال زیاد بازمی گردند یا ممکن است در محل دیگری ظاهر شوند.

بعضی نتایج معمولا پس از جراحی قابل توجه هستند و بهبود ممکن است برای چند هفته یا حتی چند ماه تا رفع تورم ادامه داشته باشد. اثرات کامل لیپوساکشن ممکن است برای چند ماه تا یک سال قابل مشاهده نباشد.

لیپوساکشن (به استثنای لیپوساکشن لیزر) معمولا پوست را در ناحیه تحت عمل جراحی سفت نمی کند. پس از برداشتن چربی، پوست اطراف آن ممکن است تا حدودی شل شود. ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا پوست در اطراف محل درمان سفت شود. پوست برخی افراد بسیار انعطاف پذیر است و سریعتر از پوست افراد دیگر سفت می شود.

 

لاغری موضعی با مزوتراپی

 

 

یکی از روش های لاغری موضعی که جدیدا شناخته شده است، روش غیرتهاجمی مزوتراپی است. این تکنیک در سال 1952در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور در اصل برای درمان بیماری های عروقی و عفونی، آسیب های ورزشی و بهبود گردش خون به وجود آمده است. این روش شامل تزریق مقدار کمی از داروهای مختلف به مزودرم، لایه چربی و بافت همبند زیر پوست است. تئوری مزوتراپی این است که وقتی این مقادیر کوچک از دارو به داخل مزودرم تزریق می شوند، چربی زیر آن ذوب می شود.

مزوتراپی سلولیت و چربی را در تمام قسمت های بدن کاهش می دهد. مزوتراپی از میکرو تزریق داروهای متعارف و هومئوپاتی به لایه میانی پوست برای ارائه مواد مغذی به یک منطقه خاص از بدن استفاده می نماید.

بسیاری از بیماران می توانند حدود 5 تا 12 سانتی متر در منطقه درمان شده را از دست بدهند. مزوتراپی می تواند ظاهر مردان و زنان در تمام سنین بهبود بخشد و در عین حال موجب افزایش عزت نفس آن ها شود. این روش برای افراد بسیار چاق مناسب نیست. مزوتراپی جایگزین روش های معمول رژیم غذایی مناسب و تناسب اندام نیست، با این حال می تواند به دفع چربی های بیش از حد و ناخواسته موضعی در بسیاری از مناطق بدن کمک کرده و برای درمان سلولیت نیز عالی است.

 

مزایای مزوتراپی چیست؟

  • بدون نیاز به جراحی – بدون کمربند یا بانداژ – در نتیجه هیچکدام از خطرات جراحی را ندارد.
  • روشی بدون نیاز به ریکاوری یا با مدت زمان ریکاوری کم. میانگین زمان درمان 20-50 دقیقه است.
  • شما می توانید بلافاصله بعد از مزوتراپی اکثر مناطق بدن به کار یا فعالیت های عادی خود بازگردید.
  • سلولیت را به طور موفقیت آمیز درمان کرده و به طور قابل ملاحظه ای سلولیت را در طولانی مدت بهبود می بخشد.
  • چربی ها را ذوب می کند.
  • بافت اسکلروزی را می شکند.
  • جریان خون محلی را بهبود می بخشد.
  • تخلیه لنفاوی را بهبود می بخشد.
  • جوان کننده پوست است.
  • پوست را نرم می کند.
  • مزوتراپی می تواند شکم، ران، پهلوها و غیره را درمان کند.

 

دستگاه لاغری موضعی کویتیشن

 

انواع دستگاه لاغری موضعی، بهترین دستگاه های لاغری در ایران

 

درمان لاغری موضوعی کویتیشن فراصوت چیست؟

روش کویتیشن فراصوت از امواج فراصوتی و رادیویی برای شکستن سلول های چربی و سلولیت بدون تاثیر بر ارگان ها و سلول های اطراف استفاده می کند. سپس سلول های چربی شکسته شده به طور طبیعی از بدن دفع می شوند. بر خلاف درمان های جراحی لاغری، در کویتیشن هیچ درد، زخم، خونریزی، خطر عفونت و ریکاوری نیاز نیست.

 

لاغری موضوعی کویتیشن فراصوت چگونه کار می کند؟

در طی این روش، تکنسین از یک ابزار دستی برای فرستادن موج های فراصوت سطح پایین به پوست شما استفاده می کند. انقباض و انبساط موج ها میکرو حباب های ایجاد می کنند که بزرگ شده،به هم برخورد کرده و متلاشی می شوند، و امواج شوکی ایجاد می کنند که در نتیجه محتوای سلول های چربی در پروسه ای به نام کویتیشن نشت می کنند. مواد زائد سپس در کبد فرآوری شده و از طریق عرق و ضایعات گوارشی از بدن خارج می شود.

 

چه میزان از مناطق بدن در طول کویتیشن درمان می شوند؟

درمان یک ساعته می تواند سطح میانی بدن شما را شامل شکم، ران داخلی یا بیرونی، باسن یا کمر را پوشش دهد. مناطق کوچکتر مانند چانه یا بازو می توانند با هم درمان شوند. درمان های متعدد روی هر منطقه برای حداکثر کردن اثر توصیه می شود. برای مثال، چربی اضافی شکم ممکن است نیاز به 3-6 جلسه درمان داشته باشد، در حالی که مناطق بزرگتر نیاز به جلسات بیشتری دارند.

 

آیا نتایج کویتیشن فورا قابل مشاهده است؟

بعضی از نتایج بلافاصله قابل مشاهده خواهند بود، اما کل فرایند می تواند چندین روز طول بکشد تا تکمیل شود (نتایج حداکثر معمولا در 72 ساعت بعد از درمان دیده می شوند). نتایج به شرایط چربی های حذف شده، از جمله چگالی و مدت زمان وجود چربی بستگی دارد. به طور معمول شما می توانید حدود 2 تا 5 سانتی متر بعد از اولین درمان و تا 5 سانتی متر از دست دادن چربی پس از جلسات بعدی انتظار داشته باشید.

 

آیا کویتیشن باعث آویزان شدن پوست می شود؟

در حالی که برخی از درمان های سریع کاهش وزن باعث شل و آویزان شدن پوست می شوند، کویتیشن فراصوت اثر سفت کنندگی روی پوست و عضلات دارد. این اثر حتی روی پوست های شل که از روش های کاهش وزن سابق به وجود آمده اند هم اعمال می شود.

 

آیا همه می توانند از روش کویتیشن فراصوت استفاده کنند؟

نامزدهای ایده آل برای این درمان دارای وضعیت سلامتی خوبی هستند اما تا حد متوسط اضافه وزن دارند. بیماران نباید باردار یا شیرده باشند، همچنین نباید از داروهای ضد انعقادی استفاده کنند و دستگاه ضربان ساز قلب یا ایمپلنت های فلزی نداشته باشند. سایر شرایطی که کویتیشن می تواند تحت تأثیر منفی قرار دهد عبارتند از: جراحی های اخیر، عفونت های جاری یا بیماری های عفونی، سیستم لنفاوی آسیب دیده یا کمبود ایمنی و بیماری های شدید مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان، صرع، فشار خون بالا یا پایین، هموفیلی و بیماری سل. اگر مطمئن نیستید که نامزد خوبی برای این درمان هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

source: americanboardcosmeticsurgery.org, plasticsurgery.org, healthlinkbc.ca

بیشتر بخوانید

لاغری موضعی

رژیم لاغری

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید