انواع روش های رفع چین و چروک صورت

انواع روش های رفع چین و چروک صورت

انواع روش های رفع چین و چروک صورت

چین و چروک معمولا در قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض تاثیرات نور خورشید قرار دارند، از جمله صورت، گردن، پشت دست ها و بازوها ایجاد می شود.

چین و چروک به دو دسته تقسیم می شوند: خطوط ریز و سطحی، و شیارهای عمیق تر. اگر چین و چروک شما، شما را اذیت می کند و یا اگر شما به دنبال جلوگیری از به وجود آمدنشان هستید، گزینه هایی پیش روی شماست.

 

 

چه عواملی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

عوامل موثر بر چروک شدن عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • نوع پوست (افرادی که پوست های روشن و چشمان آبی دارند بیشتر در معرض آسیب های آفتاب هستند)
  • وراثت
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب

اگرچه نمی توانید همه این عوامل را کنترل کنید، می توانید در مورد دو مورد از آنها اقدام کنید: به طور حداقل خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید و سیگار نکشید.

درمان چین و چروک

راه های مختلفی برای به حداقل رساندن ظاهر شدن چین و چروک و حتی حذف آن ها وجود دارد:

 

  • رتینوئید (ترتینوئین، Retin-A، Renova). در میان درمان های پزشکی، این روش تا حد زیادی اثبات شده و برای بهبود علائم پیری مانند رنگدانه های ناهموار، زبری و چین و چروک موثر است. در ابتدا، این داروها باعث قرمزی و لایه برداری می شوند. اگر چه این موضوع می تواند ناخوشایند باشد، بهبود زمانی که لایه برداری متوقف شود، نمایان می شود.

 

 

 

  • آلفا هیدروکسی اسید. این ها به اصطلاح “اسیدهای میوه ای” هستند و حاوی اسید گلیکولیک و لاکتیک هستند. داروهای حاوی این اسید های میوه کاملا ایمن هستند و باعث ایجاد عارضه ای بیش از سوزش خفیف و موقت نمی شوند. هرچند بهبودی که ایجاد می کنند، نسبتا ظریف است.

 

 

  • آنتی اکسیدان ها. آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین A، C و E و همچنین بتا کاروتن است. محصولات دارای آنتی اکسیدان ها ممکن است موجب محافظت در مقابل نور خورشید شود (هر چند شما هنوز هم باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید) و به آرامی چروک ها را بهبود می بخشد.

 

Age, Vision and old people concept – Close up of senior asian woman face and eye

 

  • مرطوب کننده ها. مرطوب کننده ها ممکن است موقتا چین و چروک ها را کاهش داده تا کمتر قابل توجه باشند. تبلیغات اغلب می گویند که آنها “ظاهر خطوط ریز را کاهش می دهد.” اما مرطوب کننده ها حذف خطوط را به طور دائمی انجام نمی دهند.

 

 

  • لایه برداری اسید گلیکولیک. این لایه بردارهای سطحی می تواند تفاوت بسیار کمی در شدت چروک های ریز ایجاد کند.

 

 

  • لایه بردارهای عمیق تر. این لایه بردارها مواد تشکیل دهنده ای مانند اسید سالیسیلیک و اسید ترشكلروز اسیك را استفاده می كنند و تا حدود عمیق تری به پوست نفوذ می كنند. این لایه بردارهای عمیق کار بهتری نسبت به هموار کردن خطوط ریز انجام می دهند. به طور کلی، با این حال، لایه برداری عمیق تر پوست، احتمال عوارض جانبی بیشتر، مانند اسکار و تغییر رنگ پوست دارد. چنین لایه بردارهایی می توانند آزار دهنده باشند، بنابراین قبل از اینکه شروع به مصرف کنید، از یک متخصص پوست مشورت گرفته و بپرسید که انتظار چه چیزی را باید داشت.

 

 

  • درما ابریژن. این روش پوست را سنباده می زند. بسته به مهارت و تجربه حرفه ای پزشکی که این کار را انجام می دهد، درما ابریژن می تواند یک تغییر بزرگ ایجاد کند. عوارض جانبی، از جمله اسکار و تغییرات دائمی در رنگ پوست، نیز ممکن است رخ دهد.

 

 

  • جوانسازی پوست با لیزر. پزشکان می توانند از لیزر برای تحریک تولید کلاژن پوست استفاده کنند که پوست را جوان می کند. انواع مختلفی از لیزرها وجود دارد و شما باید از پزشک خود در مورد چگونگی درمانهای مورد نیاز خود، مدت زمان استراحتی که برای بهبودی پوست شما لازم است و خطرات احتمالی راهنمایی بخواهید.

 

 

  • جراحی پلاستیک. لیفت صورت، لیفت ابرو و دیگر جراحی های زیبایی به برخی افراد کمک می کند. برای دیگران، روشهای جزئی کافی است. پیش از آنکه تصمیم بگیرید که چه کاری می خواهید انجام دهید با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

  • هایفوتراپی. FDA یک تکنیک به نام هایفوتراپی را تایید کرده است که با استفاده از اولتراسوند در روشی غیر تهاجمی، لیفت و سفت کردن پوست روی صورت، گردن و چانه را انجام می دهد. همچنین می تواند برای چین و چروک در ناحیه قفسه سینه استفاده شود.

 

 

  • تزریق. برخی از تزریقات، از جمله بوتاکس، ماهیچه های را که باعث ایجاد خطوط اخم پیشانی، خطوط ریز در اطراف چشم ها و چین و چروک های دیگر می شوند را ریلکس می کنند. بهبودی چند ماه به طول می انجامد و باید ادامه یابد تا نتیجه حفظ شود. روش دیگر تزریق فیلر هاست. شما باید این تزریق ها را فقط توسط پزشک انجام دهید.

 

 

source: webmd.com

 

اگر فکر می کنید که یک روش زیبایی جوانسازی برای کاهش چین و چروک صورت خود انجام دهید، با پزشکان متخصص مشورت کنید. اهداف خود را به آنها بگویید و در مورد خطرات، مزایا و هزینه ها بپرسید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید