برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم 25 غذای مفید برای پوست

در این مقاله غذاهای مفید برای پوست معرفی میگردد و به شما میگوییم که برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم و هر کدام از این مواد غذایی چه خواصی برای پوست ما دارد.

مطمئناً ، عادت های بد زندگی (مانند عدم فعالیت و استعمال دخانیات) ، آلودگی هوا و ژنتیک می تواند بر روی پوست شما تأثیر منفی بگذارد و آن را مستعد ابتلا به بیماری کند ، اما این بدان معنا نیست که تلاش برای داشتن یک چهره و پوست زیبا و درخشان دست نیافتنی است، زیرا غذاهایی هست که شما را برای رسیدن به پوستی زیبا یاری میدهند.

اگرچه لوازم آرایشی زیادی وجود دارد که برای مراقبت از پوست و درمان آن میباشد، اما حقیقت این است که کلید حفظ چهره سالم فقط این محصولات نیستند.

درست است که این کرم ها ، پاک کننده ها و لوسیون ها یک راه حل برای رفع مشکل موضعی و موقتی را ارائه می دهند، اما یک پوست زیبا و مرطوب از درون شروع می شود و همه اینها به این بستگی دارد که آیا بهترین مواد غذایی برای درخشش و زیبایی پوست در بشقاب شما وجود دارد.

چه شما نیاز به درمان آکنه ، جلوگیری از پیری زودرس ، کاهش چین و چروک و یا مقابله با بیماری های پوستی مزاحم دیگری داشته باشید ، رژیم غذایی مناسب می تواند یک کمک ارزشمند باشد.

محققان دریافته اند که قرار دادن برخی غذاهای سالم در برنامه روزانه شما می تواند با خاموش کردن ژن های التهابی و تأمین ابزار مناسب بدن برای تقویت و ساختن بافت های سالم ، به مقابله با مشکلات پوست چهره شما کمک کند.

برای داشتن یک رژیم غذایی مفید و پوستی زیبا ، شما باید با اضافه کردن غذاهای زیر به لیست مواد غذایی خود شروع کنید.

این غذاهای سالم پوست شما را تغذیه کرده و زیبایی و سلامت پوست را که بدنبال آن هستید بدست خواهید آورد.

1. برای مقابله با اشعه مضر آفتاب رب گوجه فرنگی بخوریم

لیکوپن ، ماده شیمیایی گیاهی که باعث قرمز شدن گوجه فرنگی می شود ، به تقویت کلاژن کمک می کند – پروتئینی که به پوست ساختار جوان و لطیف می بخشد – و با از بین بردن رادیکال های آزاد پیری پوست ، از اثر اکسیداسیون اشعه UV می کاهد.

رب گوجه فرنگی برای مقابله با اشعه مضر آفتاب
رب گوجه فرنگی برای مقابله با اشعه مضر آفتاب

مطالعه ای در مجله پوست انگلیس نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی طبیعی می خورند 33 درصد بیشتر از گروه کنترل در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کنند.

چرا رب گوجه فرنگی یکی از بهترین مواد غذایی برای پوست است؟ به این دلیل که پخت گوجه فرنگی سطح لیکوپن آنها را افزایش می دهد .

2. هویج یک آنتی اکسیدان قوی و ضد سرطان پوست

هویج برای چشم خوب است و برای پاکسازی پوست مفید است. در اینجا هیچ جادویی وجود ندارد ، فقط مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین A ، یک آنتی اکسیدان است که از تولید بیش از حد سلول ها در لایه خارجی پوست جلوگیری می کند.

هویج یک آنتی اکسیدان قوی و ضد سرطان پوست
هویج یک آنتی اکسیدان قوی و ضد سرطان پوست

این بدان معناست که سلولهای مرده پوستی کمتری دارید که در غیر این صورت می توانند با سبوم ترکیب شوند و منافذ پوست شما را مسدود کنند. به علاوه ، ویتامین A نقش اساسی در کاهش رشد سلول های سرطانی پوست دارد.

3. برای مقابله با بیماری های پوستی سیب زمینی شیرین بخوریم

مطالعات نشان داده است که داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات برای داشتن پوست زیبا بسیار موثر است.

غذاهای کمی به اندازه یک سیب زمینی شیرین پخته شده غنی از مواد غذایی ترکیبات مبارزه کننده با بیماریها به نام کاروتنوئیدها هستند.

مقابله با بیماری های پوستی با سیب زمینی شیرین
مقابله با بیماری های پوستی با سیب زمینی شیرین

در حقیقت ، فقط نصف سیب زمینی به طور متوسط 2 برابر مقدار توصیه شده روزانه ازین ترکیبات را تأمین می كند و با پخت و پز کاروتنوئید بیشتری دریافت خواهید کرد که با بیماری های پوستی مقابله خواهد کرد.

4. غذای ژاپنی ناتو برای جلوگیری از چین و چروک پوست

ناتو یک غذای ژاپنی است که از جوشاندن و تخمیر لوبیای سویا با باکتری تهیه می شود و ارزش غذایی لوبیا را افزایش می دهد.

این دانه های تخمیر سویا از این نظر بی نظیر هستند که بالاترین منبع غذایی ویتامین K2 هستند، ویتامین ای که برای سلامت قلب و عروق و استخوان ها و همچنین ارتجاعی پوست برای جلوگیری از چین و چروک پوست مهم است.

غذای ژاپنی ناتو برای جلوگیری از چین و چروک پوست
غذای ژاپنی ناتو برای جلوگیری از چین و چروک پوست

علاوه بر این ، ناتو منبع قوی پروبیوتیک های بهبود دهنده روده است و این میان وعده بی نظیر را یکی از بهترین مواد غذایی برای پوست می دانند.

روده سالم می تواند التهاب را از بین ببرد ، که به گفته محققان ممکن است سلامت پوست ما را تحت تأثیر قرار دهد ، زیرا بسیاری از مشکلات مانند آکنه ، اگزما و پسوریازیس ناشی از التهاب است.

نگران خوردن سویا هستید؟ اگر طرفدار سویا نیستید ، می توانید ویتامین K2 را از کره ، گوشت و زرده تخم مرغ نیز دریافت کنید.

5. پودر و ریشه زردچوبه برای روشن شدن رنگدانه های پوست

زردچوبه فقط برای محافظت در برابر سرطان یا کاهش درد نیست. این ادویه همچنین می تواند از پوست شما محافظت کند.

طبق مطالعه ای، کورکومین ، آنتی اکسیدان فعال زردچوبه یکی از موثرترین گزینه های ضد التهابی و رادیکال های آزاد است (حتی موثرتر از ایبوپروفن!).

زردچوبه برای روشن شدن رنگدانه های پوست
زردچوبه برای روشن شدن رنگدانه های پوست

بعلاوه ، تحقیقات نشان می دهد که این ادویه همچنین می تواند برای روشن شدن لکه های رنگدانه ای تیره یا جای زخم ناشی از افزایش سن ، عدم تعادل هورمون ها یا قرار گرفتن در معرض آفتاب با مهار آنزیمی در پوست که رنگدانه تولید می کند موثر باشد.

همچین میتوانید آنرا با عسل ترکیب کنید و بصورت ماسک استفاده کنید!

6. ماهی قزل آلا برای جلوگیری از پیری پوست

ماهی قزل آلا علاوه بر اینکه یکی از قوی ترین منابع ضد التهابی امگا 3 است ، حاوی دی متیل آمینو اتانول (DMAE) نیز هست. DMAE باعث سلامت پوست می شود زیرا از یکپارچگی غشای سلول محافظت می کند.

ماهی قزل آلا برای جلوگیری از پیری پوست
ماهی قزل آلا برای جلوگیری از پیری پوست

تقویت غشای سلولی در برابر وخامت آنها که باعث پیری زودرس می شود محافظت می کند. این ماده مغذی همچنین به جلوگیری از تولید اسید آراشیدونیک (AA) ، پیش ساز التهاب که منجر به تشکیل چین و چروک است کمک می کند.

DMAE همراه با ویتامین های گروه B باعث افزایش سطح استیل کولین ، انتقال دهنده عصبی برای عملکرد صحیح عضلات می شود که می تواند صورت شما را ملایم و محکم نگه دارد.

7. تسکین التهاب پوست و درمان آکنه با خوردن میوه پاپایا

این میوه گرمسیری حاوی انبوهی از آنزیم های فعال است که باعث سلامتی است.

دارای آنزیم کیموپاپین میباشد که برای تسکین التهاب استفاده میشود که برای انواع بیماری های پوستی مفید است و آنزیم دیگری ، پاپائین ، می تواند به از بین بردن لکه ها و حتی درمان آکنه به صورت موضعی استفاده شود ، زیرا این آنزیم چربی های مسدود کننده منافذ را حل می کند و پوست را تمیز می کند.

درمان آکنه با خوردن میوه پاپایا
درمان آکنه با خوردن میوه پاپایا

نیازی به گفتن نیست ، فقط یک فنجان پاپایای تازه و رسیده یک بسته بندی عظیم 144 درصدی DV ویتامین C تقویت کننده کلاژن دارد. به همین دلیل یکی از بهترین مواد غذایی برای بازسازی عضلات است!

8. فلفل دلمه ای زرد برای ساخت کلاژن پوست

ویتامین C برای تشکیل و رشد بافت پوست و عضله و همچنین ساخت کلاژن ضروری است، ماده ای که قدرت و ساختار پوست ، استخوان ها ، عضلات و تاندون ها را فراهم می کند.

اما به جای گرفتن پرتقال برای دریافت دوز ، مقداری فلفل دلمه ای زرد غنی از ویتامین C مصرف کنید.

فلفل دلمه ای زرد برای ساخت کلاژن پوست
فلفل دلمه ای زرد برای ساخت کلاژن پوست

در یک مطالعه مجله تغذیه بریتانیا بر روی بیش از 700 زن ژاپنی ، محققان دریافتند که هرچه افراد از سبزیجات زرد و سبز بیشتری بخورند ، دارای چین و چروک کمتری هستند.

مطالعه انگلیسی منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد داوطلبانی که به مدت 3 سال روزانه 4 میلی گرم ویتامین C (آنچه در یک لقمه فلفل زرد دریافت می کنید) مصرف می کنند ، میزان چین و چروک را 11 درصد کاهش می دهد.


9. برای رفع خشکی و خارش پوست از روغن گلرنگ استفاده کنید.

احتمالاً شنیده اید که ما از روغنهای گیاهی به دلیل مقادیر بالای امگا 6 آنها استفاده می کنیم.

در واقع ، همان امگا 6 های موجود در روغن گلرنگ می تواند مرطوب کننده نهایی برای افرادی باشد که از خشکی ، پوسته پوسته شدن یا خارش پوست رنج می برند.

رفع خشکی و خارش پوست از روغن گلرنگ
رفع خشکی و خارش پوست از روغن گلرنگ

آنها دیواره سلولی را نرم نگه می دارند و اجازه می دهند آب به اپیدرم نفوذ کند. دانشمندان دریافته اند که این روغن حتی ممکن است به افرادی که از شرایط شدید مانند اگزما رنج می برند کمک کند.

10. تخم مرغ برای محافظت در برابر آکنه و خشکی

در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که شما باید تخم مرغ بخورید. زرده غنی از ویتامین هایی است که برای عملکرد مناسب سلول ضروری است.

تخم مرغ برای محافظت در برابر آکنه و خشکی
تخم مرغ برای محافظت در برابر آکنه و خشکی

همچنین حاوی “ویتامین زیبایی” ، بیوتین است، این ویتامین B معمولاً به رشد مو و تقویت ناخن های انگشت مشهور است ، اما تحقیقات نشان داده است که به محافظت از پوست در برابر آکنه ، بثورات و حتی خشکی نیز کمک می کند.

11. آب میوه برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم

همه ما تا به امروز چند محصول و کانسیلر خریداری کرده ایم تا آن تیرگی های مزاحم ، پف کرده و تیره زیر چشم را بپوشانیم.

گودی و سیاهی زیرچشم ممکن است نشانه کمبود خواب باشد ، اما همچنین می تواند مسئله رایج دیگری را نشان دهد: کم آبی. غذاهای شور ، الکل ، ورزش نکردن ، آب و هوای گرم و صرفاً عدم نوشیدن آب کافی می تواند منجر به ایجاد تیرگی و پف زیر چشم شود.

آب میوه برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم
آب میوه برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم

خبر خوب این است که میتوانید سم زدایی بدن خود را با آب میوه شروع کنید: مقداری مرکبات را جدا کنید (شامل پوست آن شود) ، در پارچ آب یخ خیس کنید و بنوشید.

ویتامین C موجود در مرکبات به تعادل سطح الکترولیت ها و دفع وزن اضافی آب کمک می کند و به عنوان یک ترکیب ضد التهابی قدرتمند عمل می کند که به کبد کمک می کند سموم را از بدن دفع کند.

12. با مصرف نصف آووکادو در روز پوستی زیبا داشته باشید

به جای سرمایه گذاری در تعداد زیادی از محصولات ضد پیری مشکوک ، به فروشگاه بروید و یک آووکادو بگیرید.

آووکادو برای داشتن پوستی زیبا
آووکادو برای داشتن پوستی زیبا

این میوه سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است که ثابت شده با کاهش خطر پیری زودرس ناشی از اشعه ماورا بنفش ، باعث آبرسانی و محافظت از پوست می شود.

منبع چربی آووکادو همچنین به شما کمک می کند بسیاری از ویتامین های محلول در چربی را که به محافظت از پوست در برابر آفتاب نیز کمک می کنند ، جذب کنید.

13. برای جلوگیری از سرطان پوست اسفناج بخوریم

در مطالعه ای که در مجله بین المللی سرطان منتشر شده است ، افرادی که بیشتر برگهای سبز را می خورند از کارسینوم سلول سنگفرشی پوست جلوگیری کرده اند

برای جلوگیری از سرطان پوست اسفناج بخوریم
برای جلوگیری از سرطان پوست اسفناج بخوریم

محققین حدس می زنند که مقادیر بالای فولات ، یک ویتامین B ضروری که به حفظ و ترمیم DNA کمک می کند ، در این گیاهان ممکن است احتمال رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد. فقط یک فنجان اسفناج حاوی 65 درصد DV از فولات است.

14. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی

یک فنجان از این اکسیر سبز برای خود بریزید و درخشان شدن پوست خود را تماشا کنید! چای سبز حاوی کاتچین است ، آنتی اکسیدانی با خواص ضد التهابی و ضد سرطانی اثبات شده.

چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی
چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی

تحقیقات در بایگانی های بیوشیمی و بیوفیزیک نشان داده است که نوشیدن چند فنجان در روز با ترمیم سریع DNA آسیب دیده به جلوگیری از سرطان پوست کمک می کند.

فقط مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید. کافئین زیاد منجر به کم آبی بدن می شود که ممکن است اثرات معکوسی بر سلامت پوست داشته باشد.

15. مصرف کلم پیچ برای بهبود کبودی و جای زخم

کلم پیچ دارای ویتامین های ضد پیری مورد علاقه پوست A ، C ، E و منحصراً ویتامین K است.

مصرف کلم پیچ برای بهبود کبودی و جای زخم
مصرف کلم پیچ برای بهبود کبودی و جای زخم

سبزیجات برگ پهن یکی از قوی ترین منابع ویتامین K هستند، ویتامین ای که به لخته شدن خون و ترمیم سریعتر در پوست منجر میشود و اگر به صورت موضعی استفاده شود ، می تواند کبودی ، جای زخم ، کشیدگی و حالت رگ های عنکبوتی را به حداقل برساند.

16. برای داشتن پوستی زیبا و جوان بلوبری بخوریم

بلوبری یکی از بهترین غذاهای عالی در طبیعت است. بلوبری که با آنتی اکسیدان غنی شده ، به بدن شما کمک می کند تا رادیکال های آزاد آسیب رساننده سلول پوست را از بین ببرد.

بلوبری به لطف غلظت بالای آنتوسیانین به تقویت فیبرهای کلاژن نیز کمک می کنند: عناصر غذایی گیاهی که به بلوبری رنگ آبی روشن می بخشد.

داشتن پوستی زیبا و جوان با بلوبری
داشتن پوستی زیبا و جوان با بلوبری

ناگفته نماند ، این میوه همچنین منبع بزرگی از پروبیوتیک ها – غذاهای غنی از فیبر که روده شما را به اسیدهای چرب ضد التهاب تجهیز می کند – که می تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن و تسکین شرایط پوستی ناشی از التهاب کمک کند.

17. آب نارگیل برای لطافت و جوانتر شدن پوست

وقتی از نارگیل برای مراقبت از پوست استفاده می کنید هیچ چیز هدر نمی رود.

هنگامی که برای اولین بار آن را باز می کنید ، می توانید آب آن را بنوشید – این ماده پر از پتاسیم و الکترولیت های شل کننده عضلات است تا پوست شما را دوباره پر و مرطوب کرده و آن را آبرسانی کند و باعث لطافت و جوانتر شدن پوست شود.

آب نارگیل برای لطافت و جوانتر شدن پوست
آب نارگیل برای لطافت و جوانتر شدن پوست

هنگامی که به سراغ گوشت نارگیل می روید و روغن های آن را استخراج می کنید ، می توانید از آن برای بهبود سلامت روده استفاده کنید.

این بدان دلیل است که روغن نارگیل حاوی یک ضد میکروب قوی ، اسید کاپریلیک است که می تواند با از بین بردن باکتری های بد و کاندیدا به بهبود سلامت روده کمک کند. کاندیدا قارچی است که می تواند دیواره روده شما را شکسته و اسید معده را کاهش دهد ، که باعث التهاب ، هضم ضعیف و شکستگی می شود.

18. بلغور جو دوسر برای تقویت و استحکام بافت پوست

یک رژیم غذایی کامل و غنی از مواد مغذی که باعث روشن شدن پوست می شود.

بلغور جو دوسر برای تقویت و استحکام بافت پوست
بلغور جو دوسر برای تقویت و استحکام بافت پوست

دلیل این امر آنست که معرفی غذاهای حاوی فیبر بالا مانند جو دوسر باعث تغذیه باکتری های روده شما در کاهش التهاب ، افزایش ناخوشایند قند خون که می تواند به مشکلات پوستی کمک کند و تقویت و استحکام بافت های بدن شما می شود.

این آخرین مزیت به دلیل داشتن منبع سیلیکون جو دوسر است ، ماده معدنی کمیاب که به پوست در حفظ خاصیت ارتجاعی نیز کمک می کند و علائم پیری را کند می کند.

19. آجیل برزیلی برای داشتن پوستی زیبا ، صاف و مرطوب

مستعد سیاهی پوست هستید؟ متخصصان دریافته اند که پیری و نه فقط کمبود خواب منبع اصلی سیاهی به غیر از ژنتیک است.

با گذشت زمان ،پوست و کلاژن نازک می شود ، که باعث می شود رگهای زیر چشم بیشتر دیده شوند. یکی از کارهایی که شما میتوانید انجام دهید این است که آجیل برزیلی مصرف کنید، دلیل این امر این است که این ماده بیش از 135 درصد سلنیوم دارد ، ماده مغذی که می تواند تولید کلاژن را تقویت کند.

آجیل برزیلی برای داشتن پوستی زیبا ، صاف و مرطوب
آجیل برزیلی برای داشتن پوستی زیبا ، صاف و مرطوب

این ماده معدنی به حفظ الاستین کمک می کند ، پروتئینی که پوست شما را صاف و سفت نگه می دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و رادیکال های آزاد ایجاد شده در اثر اشعه ماورا UV بنفش سلول های آسیب رسان را متوقف می کند.

آنها همچنین مملو از ویتامین E برای مرطوب نگه داشتن پوست و مس برای تولید ملانین هستند ، ترکیبی که از پوست در برابر اثرات مضر اشعه UV نیز محافظت می کند.

20. بادام برای مراقبت از پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی

بادام مملو از یکی از ویتامین های بسیار مرتبط با مراقبت از پوست یعنی ویتامین E است.

این بدان دلیل است که این ویتامین به ترمیم سلول های زخم کمک می کند و از آسیب نور خورشید بر روی پوست شما دفاع می کند.

بادام برای مراقبت از پوست
بادام برای مراقبت از پوست

داوطلبانی که 14 میلی گرم ویتامین در روز (حدود 20 بادام) مصرف می کردند و سپس در معرض نور ماورا UV بنفش قرار گرفتند ، کمتر از کسانی که هیچ ویتامین مصرف نمی کردند ، دچار سوختگی میشوند.

از آنجا که ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند ، بنابراین بدن شما را از رادیکال های آزاد خطرناک حفظ می کند. بادام همچنین یکی از بهترین منابع کلسیم فاقد لبنیات است!

21. برای سلامت پوست از نان گندم کامل به جای نان سفید استفاده کنید

نان سفید فاقد هرگونه ماده مغذی تقویت کننده سلامتی هستند، دارای گلیسمی بالایی هستند ، به این معنی که بیشتر از غذاهایی که در شاخص گلیسمی کم (GI) مانند غلات کامل قرار دارند ، بر میزان قند خون و انسولین تأثیر می گذارد.

برای سلامت پوست از نان گندم کامل استفاده کنید
برای سلامت پوست از نان گندم کامل استفاده کنید

در طی یک مطالعه 10 هفته ای کره ای بر روی افراد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط ​​، محققان دریافتند که افرادی که در رژیم کم قند خون قرار دارند آکنه خود را بیش از افراد دارای رژیم پر قند خون کاهش می دهند.

علاوه بر نان های سبوس دار ، میوه ها ، لوبیا ، سبزیجات ، ماهی و جو همگی از غذاهای کم GI محسوب می شوند.

22. گردو برای جلوگیری از سرطان پوست

گردو برای جلوگیری از سرطان پوست
گردو برای جلوگیری از سرطان پوست

طبق بنیاد سرطان پوست ، اسیدهای چرب امگا 3 می تواند با مهار تشکیل ماده شیمیایی COX-2 به جلوگیری از سرطان پوست کمک کند. گردو همچنین منبع اصلی چربی سالم است.

23. تخم کتان برای بهبود آبرسانی و رفع خطوط ریز پوست

این دانه ها به کاهش مشکلات التهابی پوست و بهبود آبرسانی به سلول های پوست کمک می کند.

دانه های کتان محموله ای از اسیدهای چرب امگا 3 ارائه می دهند ، که لکه ها را پاک می کند و خطوط ریز را صاف می کند.

تخم کتان برای بهبود آبرسانی و رفع خطوط ریز پوست
تخم کتان برای بهبود آبرسانی و رفع خطوط ریز پوست

مطالعه ای در مجله تغذیه بریتانیا نشان داد شرکت کنندگانی که در مدت 6 هفته حدود نیمی از قاشق چای خوری امگا 3 را مصرف کردند ، تحریک و قرمزی به میزان قابل توجهی کمتر (به لطف خاصیت ضد التهابی آنها) ، همراه با پوست با رطوبت بهتر داشتند .

برای کاهش وزن نیز میتوانید اسموتی های دارای تخم کتان آسیاب شده را در رژیم غذایی خود جای دهید.

24. شکلات تلخ زبری پوست را کاهش میدهد

اگر میخواهید پوستی زیبا داشته باشید ، یک بسته شکلات تلخ را همیشه همراه خود داشته باشید.

دلیل آن این است که آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ که به فلاوانول معروف است ، زبری پوست را کاهش می دهد و از آفتاب محافظت می کند.

شکلات تلخ زبری پوست را کاهش میدهد
شکلات تلخ زبری پوست را کاهش میدهد

طبق مطالعه ای که در مواد مغذی انجام شده ، آنتی اکسیدان های کاکائو می توانند از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کنند که می تواند منجر به پیری زودرس پوست شود.

شکلات همچنین منبع خوبی از پروبیوتیک ها برای کمک به بهبود سلامت روده و کاهش التهاب است.

25. صدف منبع روی (زینک) برای داشتن پوستی زیبا

صدف ها حاوی مقادیر زیادی ماده معدنی کمیاب روی هستند. بدن شما ممکن است هر روز به مقدار کمی از آن نیاز داشته باشد ، اما روی مطمئناً تأثیر زیادی در عملکرد سلول دارد ، زیرا بیش از 100 آنزیم مختلف به عملکرد آن نیاز دارند.

صدف منبع روی (زینک)
صدف منبع روی (زینک)

به ویژه سلول های پوستی از روی استفاده می كنند و پروتئین هایی را دریافت می كنند كه بافت های آسیب دیده را ترمیم كرده و بافت های جدید را بازسازی می كنند.

این ماده معدنی همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان با کاهش تشکیل رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کار می کند و از سلول های ساخت کلاژن ، ساختار پشتیبانی پوست شما محافظت می کند.

تحقیقات نشان می دهد که ممکن است آکنه را نیز دفع کند و یک نکته دیگر: صدف یکی از بهترین غذاهای ضد التهاب برای زنان است.

نکته نهایی

همه مواد غذایی ذکر شده در این مقاله کمک به سزایی به سلامت پوست شما میکند، اما نکته آخر این است که بهتر است اکثر این مواد را با هم در سبد غذایی خود داشته باشید و در مصرف هیچیک به تنهایی زیاده روی نکنید.

جمله معروف منسوب به بوعلی سینا را بخاطر داشته باشید که مصرف هر چیزی به مقدار کم دارو است، به مقدار متوسط غذا است و مصرف بیش از حد آن سم میباشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با مصرف غذاهای پیشنهادی ما ، پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید