برای مراقبت از پوست چه باید کرد؟ روتین مراقبت از پوست

مراقبت از پوست فقط با استفاده از محصولات خوب حاصل نمیشود، بلکه برای اینکه مواد استفاده شده بیشترین تأثیر را داشته باشند ، باید آنها را به ترتیب صحیح استفاده کنید و یک روتین روزانه مراقبت از پوست داشته باشید.

روال استفاده از محصولات پوست، به نوع پوست شما ، مواد و فرمولاسیون محصولات و زمانی از روز که از آنها استفاده میکنید، بستگی دارد.

یک قاعده خوب این است که به ترتیب بافت ، از نازک ترین لایه های محصولات تا ضخیم ترین آنها استفاده شود ، زیرا محصولات ملایم و با لایه های نازک تر در هنگام استفاده قادر به نفوذ به محصولات ضخیم تر نخواهند بود.

با وجود اینکه دانش تولید محصولات مراقبت از پوست پیشرفت زیادی داشته است ، اما هنوز چیزی به عنوان درمان فوری مشکلات پوست وجود ندارد و شما برای مشاهده مزایای استفاده از محصولات به زمان نیاز دارید.

نتایج استفاده از محصولات مراقبتی پوست با استفاده مداوم حاصل میشود و به طور کلی ، هدف این است که حداقل طی شش هفته با استفاده یک یا دو بار در روز از محصولات بتوانید تفاوت و تاثیر آن را مشاهده کنید.

روتین روزانه مراقبت از پوست 9 مرحله ای کامل

چه یک روال روتین سه مرحله ای یا نه مرحله ای داشته باشید ، هرکسی باید برای بهبود سلامت پوست خود محصولات را به ترتیب مناسب استفاده کند.

روتین روزانه مراقبت از پوست
روتین روزانه مراقبت از پوست

برای هر نوع پوستی که بخواهید ، شما می خواهید با یک پایه تمیز و مقوی شروع کنید ، سپس مواد غلیظ و فعال را استفاده کنید و با حبس رطوبت و البته SPF در تمام روز از پوست خود مراقبت کنید.

در ادامه مراحل یک روال خوب مراقبت از پوست را برای شما شرح می دهیم که بهتر است به همین ترتیب از محصولات پوست خود استفاده نمایید.

1- صورت خود را بشویید

صبح و شب ، صورت خود را با آب بشویید و سپس مقدار کمی پاک کننده ملایم را روی کف دست تمیز بمالید. شستشوی صورت را با فشار ملایم برای همه صورت انجام دهید. دستان خود را بشویید و صورت خود را با آب ماساژ دهید و با حوله نرم صورت خود را به آرامی خشک کنید.

برای شروع روتین اول صورت خود را بشویید
برای شروع روتین اول صورت خود را بشویید

اگر آرایش می کنید ، ممکن است لازم باشد دو بار تمیز کنید. ابتدا آرایش خود را با روغن پاک کننده یا سایر مواد پاک کننده آرایش پاک کنید. سعی کنید مواد پاک کننده مخصوص آرایش چشم را برای چند دقیقه بگذارید بماند تا آرایش راحت تر از بین برود و از مالش چشم خود جلوگیری کنید و سپس این کار را با یک تمیز کردن ملایم صورت دنبال کنید.


2- استفاده از تونر

اگر از تونر استفاده می کنید ، پس از تمیز کردن صورت و قبل از هر کار دیگری آن را اعمال کنید.

استفاده از تونر
استفاده از تونر

چند قطره تونر را کف دست یا یک پنبه نخی بریزید و به آرامی روی صورت خود بکشید. اگر تونر شما لایه بردار است – به این معنی که سلول های مرده پوست را با ترکیباتی مانند اسید گلیکولیک از بین می برد – فقط در شب استفاده کنید.

از فرمول های آبرسانی می توان دو بار در روز استفاده کرد. نکته مهم برای حفظ سلامت و مراقبت از پوست این است که به طور همزمان از تونر لایه بردار و رتینوئیدها یا لایه بردارهای دیگر استفاده نکنید.


3- استفاده از سرم دارای آنتی اکسیدان ها

صبح زمان خوبی برای استفاده از سرم با آنتی اکسیدان ها است – مانند سرم ویتامین C روشن کننده – زیرا آنها از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند که در طول روز با آنها روبرو خواهید شد.

استفاده از سرم دارای آنتی اکسیدان ها
استفاده از سرم دارای آنتی اکسیدان ها

شب هنگام زمان مناسبی برای استفاده از یک سرم مرطوب کننده با اسید هیالورونیک است که باعث می شود پوست شما در هنگام شب خشک نشود ، به خصوص اگر از درمان های ضد پیری یا آکنه استفاده می کنید که می تواند پوست را تحریک و خشک کند.

سرم ها همچنین می توانند شامل لایه بردارهایی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) یا اسید لاکتیک باشند.

از هر چیزی که استفاده می کنید برای مراقبت بهتر از پوست همیشه بخاطر داشته باشید: سرم های پایه آب باید زیر مرطوب کننده قرار بگیرند. سرم های پایه روغن باید بعد از مرطوب کننده استفاده شود.

4- کرم دور چشم بزنید

می توانید مرطوب کننده معمولی در ناحیه زیر چشم خود بزنید ، اما اگر تصمیم دارید از کرم مخصوص چشم استفاده کنید ، معمولاً باید آن را زیر مرطوب کننده بزنید ، زیرا لایه کرم های چشم نازک تر از مرطوب کننده های صورت هستند.

کرم دور چشم بزنید
کرم دور چشم بزنید

سعی کنید از یک کرم دور چشم با استفاده از گلوله های غلتکی فلزی استفاده کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید تا صبح با خستگی مقابله کند.

استفاده از کرم چشم مرطوب در شب می تواند باعث احتباس مایعات شود که باعث می شود صبح چشم ها پف کند.


5- استفاده از محصولات درمانی نقطه ای برای لکه های صورت

بهتر است از درمان لک های صورت مانند لکه های آکنه در شب ، زمانی که بدن در حالت ترمیم است استفاده کنید.

استفاده از محصولات درمانی نقطه ای برای لکه های صورت
استفاده از محصولات درمانی نقطه ای برای لکه های صورت

مراقب لایه بندی مواد ضد آکنه مانند پراکسید بنزوئیل یا اسیدهای سالیسیلیک با رتینول باشید که باعث تحریک می شوند.

درعوض ، اطمینان حاصل کنید که بیشترین تلاش را برای حفظ آرامش و رطوبت پوست دارید.


6- مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کننده هم پوست را آبرسانی می کند و هم سایر لایه های محصولات مراقبت از پوست که استفاده کرده اید را مهر و موم میکند.

مرطوب کننده استفاده کنید
مرطوب کننده استفاده کنید

به دنبال یک لوسیون سبک برای صبح ، ایده آل با SPF 30 یا بالاتر باشید. عصر می توانید از کرم شب غلیظ تری استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند ممکن است بخواهند از کرم صبح و شب استفاده کنند.


7- بکارگیری رتینوئید برای مراقبت از پوست

رتینوئیدها (مشتقات ویتامین A از جمله رتینول) با افزایش گردش سلول های پوستی می توانند لکه های تیره ، شکستگی ها و خطوط ظریف را کاهش دهند ، اما همچنین ممکن است تحریک کننده باشند ، به خصوص برای پوست های حساس.

بکارگیری رتینوئید برای مراقبت از پوست
بکارگیری رتینوئید برای مراقبت از پوست

اگر از رتینوئید استفاده می کنید ، بدانید که در آفتاب تجزیه می شوند ، بنابراین باید فقط در شب استفاده شوند. همچنین باعث حساسیت فوق العاده پوست شما در برابر آفتاب می شوند ، بنابراین ضد آفتاب یک ضرورت است.

8- استفاده از روغن بر روی پوست

استفاده از روغن بر روی پوست
استفاده از روغن بر روی پوست

اگر از روغن صورت استفاده می کنید ، مطمئن شوید که آن را بعد از سایر محصولات مراقبتی پوست خود استفاده کنید زیرا هیچ چیز دیگری نمی تواند به روغن نفوذ کند.


9- استفاده از ضد آفتاب مهمترین بخش مراقبت از پوست

این ممکن است آخرین مرحله باشد ، اما تقریباً هر متخصص پوست به شما می گوید که محافظت در برابر آفتاب مهمترین قسمت در هر روتین مراقبت از پوست است.

استفاده از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست
استفاده از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست

محافظت از پوست در برابر اشعه UV می تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. اگر مرطوب کننده شما حاوی SPF نیست ، هنوز هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

برای ضد آفتاب های شیمیایی قبل از بیرون رفتن 20 دقیقه صبر کنید تا ضد آفتاب موثر باشد

. به دنبال SPF با طیف گسترده باشید ، به این معنی که ضد آفتاب شما از اشعه UVA و UVB محافظت می کند.

امیدواریم روتین روزانه مراقبت از پوست ارائه شده در سایت زیباچه به شما در نحوه استفاده از محصولات مراقبتی و زیبایی هر چه بیشتر پوست شما کمک کرده باشد.

بهتر است همزمان که این محصولات از روی پوست کار خود را انجام میدهند، با تغذیه مناسب از درون نیز مواد مورد نیاز برای زیبایی و ترمیم پوست را فراهم بیاورید. برای این کار میتوانید مقاله برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم؟ را مطالعه بفرمایید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید