نکات مهم برای خرید بهترین شامپو ضد شوره و معرفی محصولات برتر ضد شوره

شوره سر بیماری است که همه را درگیر می کند. در بیشتر موارد ، این امر ناشی از پوسته پوسته شدن پوست سر است که به دلیل خشکی ایجاد می شود یا گاهی اوقات ، هنگامی که سطح pH پوست سر از تنظیم خارج می شود ، منجر به جذب بسیاری از اختلالات پوستی شده که باعث ایجاد شوره می شود. برای اینکه با بهترین شامپو ضد شوره مو های خود را درمان کنید دانستن اینکه با چه نوع شوره ای سر و کار دارید مهم است.

انواع شوره سر

شوره پوست سر خشک

وقتی موهای شما فاقد رطوبت است ، خشک و پوسته پوسته می شود. این یکی از دلایلی است که بسیاری از ما در زمستان ها با از بین رفتن روغن های طبیعی مو ، شوره سر می گیریم. غرق شدن در زیر دوش آب گرم وضعیت را بدتر می کند.

شوره پوست سر چرب

وقتی پوست سر ما بیش از حد روغن یا سبوم تولید می کند و به طور مرتب و صحیح تمیز نمی شود ، با سلول های مرده پوست ترکیب شده و در نتیجه شوره سر ایجاد می شود.

شوره پوست سر ناشی از اختلالات پوستی

شوره سر به رژیم های غذایی نامناسب یا نامنظم نسبت داده می شود. حتی برخی از اختلالات پوستی مانند پسوریازیس ، مالاسزیا ، اگزما نیز می توانند باعث ایجاد شوره سر شوند.

تفاوت شوره سر و پوسته ریزی پسوریازیس چیست و چگونه میتوان آن را تشخیص داد؟

آلرژی به برخی غذاها یا داروها نیز می تواند منجر به این امر شود. در صورت ابتلا به درماتیت سبورئیک ، این یک نوع حاد عفونت قارچی است که باعث ایجاد شوره سر زیادی می شود.

علت شوره سر چیست؟

برای استفاده از بهترین شامپو ضد شوره مناسب برای مو های شما بهتر است که ابتدا علت شوره سر را بدانید. برخی از علت های شوره سر عبارتند از :

1- غرق شدن در دوش آب گرم ، روغن های طبیعی موهای ما را از بین می برد و منجر به خارش و پوسته پوسته شدن و خشک شدن مو می شود.

2- استفاده از شامپوهای ملایم پوست سر ما را کاملاً تمیز نمی کند بنابراین منجر به ایجاد شوره می شود.

3- استفاده از محصولات حالت دهنده مو مانند ژل مو ، واکس ، موس یا اسپری مو.

4- مشترک بودن شانه و برس مو با دیگران نیز علت شوره سر میتواند باشد.

5- شستشو کم یا شستشوی بیش از حد نه تنها باعث ایجاد شوره می شود بلکه علت اصلی ریزش مو است. مقاله مرتبط : آیا شوره سر موجب ریزش مو می شود؟

آیا شوره سر ناش از قارچ است؟

اغلب ، قارچی به نام مالاسزیا باعث ایجاد شوره می شود. این قارچ به طور معمول روی پوست سر شما زندگی می کند.با این حال برخی از افراد مقدار زیادی از آن را دارند و باعث می شود سلول های پوست سریعتر از حد معمول تکثیر شوند و شوره سر ایجاد شود.

این موارد را هنگام خرید بهترین شامپوی شوره سر در نظر بگیرید

مهمترین کار شامپوی ضد شوره شستن ، پاک سازی کامل و ازبین بردن هر ماده ای است که در موهای شما جمع شده است. از این رو داشتن محصولی مهم است که به خوبی کف کند و به خوبی آبکشی شود.

به اندازه کافی شامپو ضد شوره برای انواع مو در بازار موجود است. حتما شامپوی مناسب نوع مو خود را انتخاب کنید.

شامپوهای ضد شوره که برای موهای خشک استفاده می شوند ، موهای شما را مرطوب می کنند.

برای موهای چرب و پوست سر چرب، شامپویی استفاده کنید که روغن های مو و پوست سر شما را از بین می برد.

مواد فعال مناسب موجود در شامپوی خود مانند کتوکونازول ، ZPTO و غیره را که به مبارزه با شوره سر کمک می کند را به درستی بررسی و انتخاب کنید. از این رو ، برای بررسی مواد تشکیل دهنده ، باید برچسب ها را با دقت بخوانید.

فرمولاسیون ویژه شامپوی ضد شوره متعادل سازی مجدد تعادل pH پوست سر میگردد که ممکن است عامل ایجاد شوره باشد. مانند ، پوست سر خشک به رطوبت نیاز دارد بنابراین مواد مرطوب کننده باید در شامپو باشند. همچنین ، یک پوست سر روغنی دارای چربی اضافی که باعث ایجاد شوره سر است ، به مواد کف کننده و پاک کننده نیاز دارد.

مواد موثری را که باید هنگام انتخاب بهترین شامپو ضد شوره سر جستجو کرد

انتخاب شامپوی ضد شوره مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید هنگام خرید به آن دقت کنید.

این همچنین به معنای دیدن لیست مواد تشکیل دهنده هر شامپو است. ما برخی از مواد موثری را که باعث می شوند شوره سر از بین برود ، فهرست می کنیم:

روی پیریتیون

این ماده ضد قارچ ، ضد باکتری و ضد التهابی است که از تولید مثل قارچ Malassezia جلوگیری می کند و به کاهش تولید مخمر در پوست سر کمک می کند.

این می تواند به بهبود بافت و سلامت رشته های شما کمک کند. علاوه بر این ، این ماده تمام سلولهای مرده پوست سر را از بین می برد ، بنابراین رشد مو را امکان پذیر می کند و توانایی کاهش ریزش مو را دارد.

اگر شوره سر باعث ریزش موهای شما می شود ، توصیه می کنیم بهترین شامپو برای ریزش مو را بخرید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

سلنیوم سولفید

این ماده به مبارزه با قارچ کمک می کند. همچنین تولید روغنهای طبیعی در غدد پوست سر را سرکوب می کند.

این یک عامل تسکین دهنده است. با این حال ، توصیه می شود اگر موهای خود را رنگ شیمیایی کرده اید ، از محصولاتی که این ماده را دارند استفاده نکنید

کتوکونازول در شامپو ضد شوره

موثرترین و قوی ترین ماده ضد قارچ در نظر گرفته می شود. این باعث کاهش ریزش سلول های پوستی می شود و در موارد شدید که سایر محصولات ناموفق هستند استفاده می شود.

این ماده به پروتئین طبیعی موهای شما متصل می شود و به از بین بردن سطح اضافی قارچ هایی که به طور طبیعی در پوست سر تولید می شوند ، کمک می کند و تا مدتی بعد از شستشوی شامپو با آن مبارزه می کند.

تار ذغال سنگ

تار ذغال Coal Tar باعث کند شدن ظاهر شوره نمی شود. با این حال ، اگر پوست سرتان چرب باشد بسیار مفید است. این یک ماده ضد قارچ طبیعی است اما نباید از آن در موهای رنگ شده استفاده شود.

اسید سالیسیلیک

این ماده به عنوان یک ماده اسکراب برای لایه برداری عمل می کند و بنابراین به از بین بردن پوسته پوسته شدن سر کمک می کند. ممکن است باعث خشکی پوست سر شود.

از این رو ، بهتر است شامپو ضد شوره ای انتخاب کنید که از اسید سالیسیلیک در ترکیب با نرم کننده مرطوب کننده استفاده کند.

مواد طبیعی موجود در شامپو های ضد شوره

مواد طبیعی مانند سرکه سیب ، آب سیب ، روغنهای اساسی مانند روغن جوجوبا ، روغن نارگیل ، روغن رزماری ، چریش ، عصاره لیمو و غیره.

بیشتر این مواد به تبدیل شامپوی خشن به یک نوع ملایم کمک می کنند. بدانید که شامپوی ملایم به چه معناست و چگونه موهای شما را سالم و حجیم می کند.

روغن درخت چای: این ماده ضد عفونی کننده ، آنتی بیوتیک و ضد قارچ به پاکسازی پوست سر شما کمک می کند.

عصاره چای سبز: متخصصان می گویند چای سبز توانایی درمان شوره و پسوریازیس را دارد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله درمان های خانگی شوره مو را مطالعه نمایید.

نکات مهم درباره ترکیبات شامپو ضد شوره

توصیه می شود از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی تار ذغال Coal Tar و اسید سالیسیلیک هستند زیرا این مواد بیشتر مفید هستند.

با این حال ، اطمینان حاصل کنید که به طور منظم از این نوع شامپوها استفاده نمی کنید. اسید سالیسیلیک و تار ناشی از قطران ذغال سنگ می توانند باعث تحریک پوست سر شوند که منجر به ریزش حاد مو شود. درباره چگونگی جلوگیری از ریزش مو بیشتر بدانید.

همچنین ، داشتن این سه ماده مهم یعنی اسید سالیسیلیک (لایه بردار) ، پیریتیون روی (ماده ضد باکتری ، ضد التهاب) و سلنیوم سولفید (تسکین دهنده) به از بین بردن شوره سر کمک می کند و کارآمدترین نتایج را به همراه دارد. به یاد داشته باشید که با استفاده از یكی از این مواد لازم به تنهایی ، پس از مدتی قارچ ایمن شده و سازگار می شود.

آیا استفاده از شامپو ضد شوره به صورت روزانه مشکلی ندارد؟


شامپو ضد شوره و در کل سایر شامپو ها نیز نباید هر روز و به صورت روزانه استفاده شود. این واقعیت را بپذیرید و بسیاری از مشکلات مراقبت از مو و پوست سر را برطرف خواهید کرد.

عملکرد شامپو این است که روغن اضافی و تجمع مواد آلوده را حذف کند. یک شستشوی ساده بیشتر این موارد را از بین می برد و تجمع اضافی آن را میتوانید هر دو یا سه روز یکبار با استفاده از شامپو حذف کنید.

آیا شانه و برس زدن برای شوره سر خوب است؟


بله . همانطور که در بالا توضیح دادیم ، شوره سر ناشی از تجمع برخی مواد بر روی پوست سر است.برس زدن مو با کمک به شل شدن و حذف تجمع این مواد بر روی پوست سر ، از جمله لایه های سبوم و سلولهای قدیمی پوست که مواد غذایی و سرپناهی برای قارچ مالاسزیا فراهم می کنند، به سلامتی دوباره پوست سر شما و رهایی از شوره کمک میکند.

چه غذاهایی باعث ایجاد شوره می شوند؟

رژیم های غذایی حاوی مقدار زیادی قند ، غذای فرآوری شده و چربی های” بد “منجر به افزایش انسولین می شود که به نوبه خود منجر به تحریک موج هورمونی می شود که می تواند باعث تولید روغن در پوست سر شود. “محدودیت کلی غذاهای چرب ، غذاهای سرخ شده ، شکر تصفیه شده ، غذاهای فرآوری شده و گلوتن ممکن است منجر به کاهش پوسته پوسته شدن و شوره سر شود.”

سایر مقالات مرتبط :

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید