بوتاکس چگونه برای تزریق لب استفاده می شود؟

بوتاکس چگونه برای تزریق لب استفاده می شود؟

 

بوتاکس چگونه برای تزریق لب استفاده می شود؟

 

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

تزریق سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) به ناحیه لب شما می تواند در زمینه زیبایی لب به شما کمک کند.

بوتاکس، فرم زیبایی سم بوتولینوم است. بوتولینوم یک ماده شیمیایی است که می تواند ماهیچه های شما را به طور موقت تضعیف یا فلج کند. یک دوره تزریق می تواند موجب استراحت عضلات شما برای حدود سه ماه شود.

بوتاکس در هنگام تزریق در ناحیه لب، می تواند با موارد زیر به شما کمک کند:

  • به حداقل رساندن چین و چروک در هر دو لب پایین و بالا
  • تراز کردن گوشه های دهان
  • حذف خطوط بغض یا خطوطی که از گوشه دهان شما به سمت پایین ایجاد شده
  • اصلاح نمایان شدن لثه هنگام لبخند زدن

تغییرات ظاهری ایجاد شده توسط تزریق بوتاکس روی لب شما در واقع به محل تزریق بوتاکس مرتبط است. به عنوان مثال برای بزرگ کردن لب فوقانی، بوتاکس عضلات اطراف لب ها را آرام کرده و موجب می شود که عضلات به سمت بالا حرکت کنند. اینکار می تواند سبب شود لب بزرگتر به نظر برسد.

در اغلب موارد تزریق بوتاکس معمولا 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. تزریقات، عمل جراحی در نظر گرفته نمی شوند و پس از تزریق بوتاکس به زمانی برای ریکاوری نیاز نیست. شما باید بتوانید فعالیت های معمول خود را بلافاصله بعد از جلسه درمانی ادامه دهید.

به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید که آیا تزریق بوتاکس می تواند به شما کمک کند تا نتایج مورد انتظار و ظاهر دلخواهتان برای لب ها را به دست آورید.

 

بزرگ کردن لب با بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بزرگ کردن لب با تزریق بوتاکس می تواند لب های شما را بزرگتر نشان دهد.

برای انجام این کار، متخصص پوست یا جراح پلاستیک، چند واحد بوتاکس را به وسط قسمت بالای لب فوقانی تزریق می کند. وقتی عضلات آرام شوند، لب شما به سمت بالا حرکت می کند. در نتیجه طول لب فوقانی شما افزایش می یابد، و در واقع بدون اضافه کردن حجم، لب شما بزرگتر می شود.

اگر شما به دنبال اضافه کردن حجم هستید، با متخصص پوست یا جراح پلاستیک خود راجع به تزریق فیلر صحبت کنید. شما می توانید فقط فیلر لب را انتخاب کنید، و یا از بوتاکس و فیلر لب برای رسیدن به نتایج چشمگیر به طور همزمان استفاده کنید.

اگر روش ترکیبی را انتخاب کنید، پزشک شما احتمالا از بوتاکس برای افزایش طول لب و از فیلر اسید هیالورونیک (Restylane یا Juvederm) برای افزایش حجم استفاده می کند. این اثر معمولا دو تا سه هفته طول می کشد، و برای موقعیت های خاص انتخاب خوبی است.

 

تکنیک بوتاکس برای لبخند “لثه ای” چیست؟

 

 

شما همچنین ممکن است برای درمان لبخند لثه ای به دنبال حجیم کردن لب های خود باشید. اگر لثه های بالای دندان های بالای شما هنگامی که لبخند می زنید نمایان شوند، به نام لبخند لثه ای شناخته می شوید. بعضی افراد نیز وقتی لبخند می زنند ممکن است کمی از لب فوقانی خود را نشان دهند و یا لب بالایی آنها کلا مشخص نشود. تکنیک بوتاکس برای کاهش لبخند لثه ای شبیه به بزرگ کردن لب با بوتاکس است.

برای انجام این کار، دکتر شما بوتاکس را در ناحیه لبه شما که به عنوان کمان کوپید (قوس دوبخشی لب بالایی) شناخته شده تزریق می کند. این محل وسط لب فوقانی شما، در محل قرارگیری ماهیچه حلقوی دهان است. ماهیچه حلقوی دهان عضله ای است که هنگام جمع کردن لب هایتان از آن استفاده می کنید.

بوتاکس عضلات شما را آرام می کند، باعث می شود که لب هایتان به آرامی به سمت بالا حرکت کنند. هنگامی که شما لبخند می زنید، ماهیچه های آرام شده لب شما لثه ها را پوشش می دهند و اجازه می دهند که قسمت بیشتری از لب های خود را نشان دهید. این اثر لب شما را بزرگتر نشان می دهد.

با این حال، اگر مایل به اضافه کردن حجم به لب های خود باشید، مثل بزرگ کردن لب باید با متخصص پوست یا جراح پلاستیک خود مشورت کنید.

 

چه چیز دیگری را می توان برای بزرگ کردن لب استفاده کرد؟

حجیم کردن لب ها چه برای کاهش ظاهر شدن لثه هنگام لبخند و یا رسیدن به لب های کامل تر باشد، عمدتا برای مقاصد زیبایی انجام می شود. بعضی از افراد نیز ممکن است علاقه مند به انجام حجیم کردن لب برای کاهش اثرات افزایش سن باشند چرا که با افزایش سن حجم لب کاهش می یابد. بوتاکس نمی تواند این مسئله را حل کند، اما تزریق فیلرهای لب می تواند به افزایش حجم کمک نماید.

چند گزینه جهت انتخاب برای رسیدن به نتایج مورد نظر شما وجود دارد. بعضی از تزریقات لب محبوب از مواد تشکیل دهنده ای مانند اسید هیالورونیک استفاده می کنند.

بوتاکس و دیگر تزریقات لب برای آنچه که قرار است انجام دهند، موثر هستند. با این حال، هر کدام به شما نتایج خاصی را می دهند. شما باید گزینه ها و نتایجی مورد انتظار خود را با پزشکتان در میان بگذارید تا مناسب ترین روش برای شما تعیین شود.

اگر به دنبال نتایج طولانی تر هستید از پزشک خود راجع به فیلرهای چربی و یا مواد دیگر بپرسید. این گزینه ها نیاز به روش جراحی دارند که ممکن است خطر ابتلا به عوارض احتمالی را افزایش دهد.

 

استفاده از بوتاکس برای صاف کردن خطوط و چروک های لب چگونه است؟

استفاده اصلی بوتاکس در مسائل زیبایی کاهش خطوط و چین و چروک صورت شماست که ناحیه لب شما را هم شامل می شود.

خطوط، و چین و چروک های لب به طور طبیعی در طول زمان به وجود می آیند. دلیل به وجود آمدن خطوط لب:

  • خندیدن
  • لبخند زدن
  • بغض کردن
  • بوس کردن
  • سیگار کشیدن
  • افزایش سن

اگر مایل به کاهش خطوط هستید، با متخصص پوست یا جراح پلاستیک در مورد گزینه های موجود صحبت کنید. پزشک می تواند در صورتی که مایل به افزایش حجم لب هم باشید به شما فیلرهای تزریقی را توصیه نماید.

 

عوارض جانبی احتمالی و خطرات استفاده از بوتاکس چیست؟

بوتاکس و دیگر تزریق های لب، زمانی که توسط متخصص پزشکی مجاز انجام شوند، ایمن در نظر گرفته می شود. تمام پزشکان باید از دستورالعمل های ایمنی پیروی کنند.

صرفنظر از این موضوع، هنوز ممکن است عوارض جانبی خفیفی را بعد از انجام این روش تجربه کنید. این عوارض معمولا چند روز طول می کشند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • بی حسی در محل تزریق
  • کبودی در محل تزریق
  • تورم، که می تواند لب های شما را به طور موقت بزرگتر از حد انتظار نشان دهد
  • حساسیت به لمس
  • سردرد
  • حالت تهوع

خطرات خاصی برای تزریق در اطراف دهان وجود دارد. به عنوان مثال، اثر آرام سازی که باعث کاهش قدرت عضلات لب و کاهش ظاهرشدن چین و چروک پوست می شود، همچنین می تواند توانایی شما را در جمع کردن، بوسیدن، سوت زدن و مکیدن با نی تحت تاثیر قرار دهد. بوتاکس حتی ممکن است روی گفتار شما نیز تأثیر بگذارد. همچنین بعضی از افراد گاز گرفتن ناخواسته لب خود را گزارش می دهند.

اگر بوتاکس از عضلات هدف گرفته شده به مکان های دیگر بدن شما منتقل شود، عوارض نادر ولی جدی ای را بروز می دهد.

اگر عوارض زیر را تجربه کردید، فورا به دنبال مراقبت پزشکی باشید:

  • ضعف عضلانی کلی
  • دشواری تنفس
  • مشکل صحبت کردن
  • مشکل بلعیدن
  • اختلالات بینایی

اگر باردار هستید یا در طی سه ماه آینده قصد دارید باردار شوید، نباید از تزریق بوتاکس استفاده کنید.

 

spurce: healthline.com

 

 

بیشتر بخوانید:

فیلر دور چشم

جوانسازی پوست

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید