تفاوت روش های کاشت موی FUE با FUT و FIT

چند روش مختلف در کاشت موها وجود دارد، اما ایده اصلی در پشت همه آنها برداشتن تعداد کمی از موهای پشت سر و انجام هزاران پیوند میکروسکوپی روی پوست طاس یا کم پشت سر است.

اولین مورد معروف به (FUT- Follicular Unit Transplantation)

یا پیوند واحد فولیکولار است. در این روش یک نوار نازک، معروف به فلپ، از به طور معمول پشت سر برداشته می شود و زیر میکروسکوپ توسط چند تکنسین به گروه های یک تا چهار مو تقسیم میشود که به عنوان واحدهای فولیکولی شناخته می شوند سپس این واحدهای فولیکولی توسط پزشک یا اپراتور مسئول کاشت در قسمت های کم پشت یا طاس سر فرد کاشته می شود.

تفاوت روش های کاشت  موی FUE با FUT و FIT

این قدیمی ترین و یکی از انواع متداول ترمیم مو است. یک مزیت بزرگ در این روش میزان بقا در واحدهای فولیکولی مو است. نکته منفی در این روش به جا ماندن اسکار در محل برداشت فلپ (گرفت) در پشت سر است که با کوتاه کردن مو ها بصورت خط سفیدی در پس سر فرد قابل مشاهده خواهد بود.

تفاوت روش های کاشت  موی FUE با FUT و FIT

 دومین روش کاشت (FIT- Follicular Isolation Technique)

یا تکنیک جداسازی فولیکولار است. در این روش 2 یا چند تکنسین با یک وسیله کوچک جراحی (میکروپانچ) با دقت فولیکول های مو را از ناحیه اهدا کننده (معمولا پشت و اطراف سر، البته گاهی از موی ریش و سینه هم استفاده میشود) از پوست سر جدا می کند. سپس این پیوندهای فولیکول مو را توسط وسیله دیگری به نام ایمپلنتر در مناطق گیرنده مو داخل برشهای ریزی که قبلا توسط تکنسین دیگری در ناحیه کم پشت یا طاس سر ایجاد شده، قرار میدهند. مزیت این روش این است که هیچ اسکار یا جوشگاهی روی پوست سر باقی نمیماند. این روش برای بیمارانی که مایل به روش کمتر تهاجمی برای برداشت نوار فلپ هستند و تمایلی به جا ماندن اسکار در پشت سر خود ندارند، ایده آل است.

تفاوت روش های کاشت موی FUE با FUT و FIT

نوع دیگر روش کاشت (FUE- Follicular Unit Extraction)

یا استخراج واحد فولیکول مو است. در این روش مانند روش FIT فولیکولهای مو از سایت های اهدا کننده با دقت و ترجیحاً یک به یک، برداشته می شوند و سپس در یک مرحله به سایت گیرنده پیوند می شوند. تفاوت این روش با FIT این است که در روش FUE از دستگاه نیمه اتوماتیک برای برداشت و کاشت فولیکولهای مو استفاده میشود. روش FUE در بعضی موارد بخاطر مشکلاتی که دستگاه ایجاد میکرد کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از کلینیک ها با آپدیت کردن دستگاه های خود و رفع مشکلات قبلی همچنان از این روش استفاده میکنند و نامهایی مانند super FUE, Neo graft, SUT, micro FIT را برای تکنیک خود برگزیده اند.

تفاوت روش های کاشت  موی FUE با FUT و FIT

چند مزیت روش های FUE وFIT برروش FUT

سایتهای اهداکننده فقط به پوست سر محدود نمی شوند و فولیکل های مو از سینه، پاها، بازوها، شکم، پشت و ریش نیز قابل قبول هست. در این 2 روش نیازی به جراحی نیست و دوران نقاهت کوتاه تری دارند.

تفاوت روش های کاشت  موی FUE با FUT و FIT

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید