جوانسازی صورت با نخ

جوانسازی صورت با نخ

جوان ماندن و داشتن ظاهر جوان رویای همه انسان هاست. در سال های اخیر این رویا با لیفت صورت با نخ، بدون نیاز به جراحی به واقعیت تبدیل شده است.

 

جوانسازی صورت با نخ

 

جوانسازی صورت با نخ چگونه کشف شد؟

لیفت صورت در حقیقت از بخیه زدن زخم ها بعد از جراحی، الهام گرفته شده است. همه ما می دانیم که در اطراف بخیه ها در ناحیه ای که جراحی شده یک بافت سخت به مدت طولانی تشکیل می شود. محققان با نگاه کردن به این بافت سخت متوجه شده اند، در اطراف نخ ها، بافت کلاژن در نتیجه فعالسازی فیبروبلاست افزایش می یابد و در نتیجه هم زخم بهبود می یابد و هم بافت اطراف آن به یک ساختار سفت تبدیل می شود. با توجه به این موضوع، متخصصان زیبایی یک نخ باریک مخصوص جراحی که بتواند واکنش مناسب را نشان دهد را کشف کردند. در کنار این نخ ها همچنین تکنیک هایی را برای وارد کردن سوزن ها در بافت زیر جلدی پوست، ابداع کرده اند. اینگونه اساس متد لیفت صورت با نخ گذاشته شده است.

 

جوانسازی پوست صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

 

جوانسازی صورت با نخ

 

جوانسازی صورت با استفاده از نخ های مخصوص جراحی که ساخته شده است، انجام می شود. قبل از هرچیز، معاینه صورت شما توسط متخصص پوست لازم است. در این معاینه، واجد شرایط بودن شما برای این روش تعیین می شود. اگر مشکلی وجود نداشته باشد برای درمان چین و چروک، افتادگی پوست و خطوط روی پوست می توان از لیفت صورت استفاده کرد. قبل از لیفت صورت، باید پوست را پاکسازی کرد. در لیفت صورت می توان از کرم بی حسی موضعی نیز استفاده کرد. تا بی حس شدن کامل ناحیه مورد نظر منتظر می مانیم. نخ PDO  در سوزن های بسیار نازک قرار می گیرد و به نقاط مشخص شده در مناطق مورد نیاز اعمال می شود. این فرایند به فاصله 1 سانتی متر در ناحیه زیر پوست انجام می شود. پس از قرار دادن نخ ها در نقاط مورد نیاز یه به اصطلاح کاشت نخ ها، تمام نخ ها به ترتیب از طریق کانول های زیر پوست تحت فشار قرار می گیرند. بعد از قرار گرفتن تمام نخ ها در نقاط مورد نیاز، درمان با استفاده از کرم های تسکین دهنده روی پوست کامل می شود.

 

آیا جوانسازی صورت با نخ دردناک است؟

از آنجا که این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود، هیچ دردی در طول عمل احساس نخواهد شد.

 

در چه شرایطی می توان جوانسازی صورت با نخ را انجام داد؟

لیفت صورت با نخ برای پوست های افتاده، دارای چین و چروک، پوست های که خاصیت الاستين خود را از دست داده اند، خطوط فک و صورت که به دلیل افتادگی، ظاهر شاداب خود را از دست داده اند، چروک های دور چشم و دهان استفاده می شود.

 

جوانسازی صورت با نخ

 

جوانسازی صورت با نخ چقدر طول می کشد؟

کل درمان با توجه به وسعت منطقه مورد نظر بین 15 تا 45 دقیقه متفاوت است.

 

 آیا نخ های جوانسازی روی صورت احساس می شود و یا از بیرون قابل مشاهده است؟

نخ ها پس از قرارگرفتن در منطقه مورد نظر احساس نمی شوند و از آنجا که بسیار نازک هستند، درسطح خارج از پوست قابل مشاهده نیستند.

 

جوانسازی صورت با نخ چه زمانی تاثیر خود را نشان می دهد؟

شما باید تاثیر اولیه را فورا متوجه شوید، تاثیر اولیه در عرض 15 روز شروع می شود، اما تاثیر واقعی در طول 2 تا 3 ماه با افزایش تولید کلاژن آشکار خواهد شد.

 

نخ هایی که در جوانسازی صورت استفاده می شود، چه نوع نخی است؟

 

جوانسازی صورت با نخ

 

نخ هایی که در لیفت صورت و گردن استفاده می شود از نخ هایی است که برای جراحی و مناسب برای لیفت طراحی شده است. این نخ ها دارای انواع مختلفی همچون ساده، رشته ای و مخروطی است که در نقاط مختلف زیر پوست قرار می گیرند. قبل از لیفت متخصص زیبایی در معاینه تصمیم می گیرد که از کدام نخ برای لیفت صورت شما استفاده شود. درجه مشکلات پوستی به عنوان نتیجه معاینه، میزان درجه لیفت را تعیین می کند. علاوه بر این، هر نوع نخ در درمان درجه های مختلف و نقاط مختلف صورت، می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، نخ های مخروطی می تواند برای خطوط میانی صورت و خطوط بینی مناسب باشد. با توجه به این خصوصیات، گاهی اوقات انواع نخ ها را می توان در مناطق مورد نیاز قرار داد ( کاشت ) و گاهی اوقات فقط از یک نوع نخ می توان استفاده کرد.

 

جوانسازی صورت با نخ چه تاثیری بر جای می گذارد؟

پوست در پی واکنش به نخ PDO مورد استفاده در جوانسازی صورت، کلاژن حاوی فیبروبلاست و عامل رشد را تولید می کند. بنابراین تاثیر لیفت دو برابر می شود. در نتیجه لیفت صورت با نخ تاثیرات خود را با سفت کردن پوست، باز کردن چین و چروک و افتادگی های پوست، حذف خطوط پیشانی، خطوط اطراف گونه و چشم نشان می دهد.

 

مزایای جوانسازی صورت با نخ چیست؟

 

جوانسازی صورت با نخ

 

  • در مدت زمان کوتاه انجام می شود
  • راحت و بی ضرر است
  • باعث تولید کلاژن می شود
  • چین و چروک های ریز را برطرف می کند
  • یک روش جوانسازی آسان و ایمن است
  • تحت بی حسی موضعی انجام می شود
  • در صورت لزوم می توان لیفت را تکرار کرد
  • می توان بلافاصله پس از لیفت آرایش کرد
  • درصد ریسک یا عوارض آن کم است

 

آیا جوانسازی صورت با نخ PDO ایمن است؟

اگر لیفت توسط متخصص پوست باتجربه انجام شود، بله کاملا ایمن است. بعد از لیفت، مشکل دیگری به جز کبودی جزئی وجود ندارد. نخ استفاده شده پلیپروپیلن به اصطلاح PDO نامیده می شود که برای سلامتی مناسب است. سال های زیادی است که از این نخ ها در جراحی مغز، قلب و جراحی شکمی استفاده می شود. از آنجا که از بی حسی  موضعی دراین روش استفاده می شود و نیازی به بیهوشی عمومی نیست، بنابراین خطرهای احتمالی بیهوشی عمومی وجود ندارد.

 

بعد از جوانسازی صورت با نخ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اکثر بیماران بلافاصله پس از لیفت، به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهند. در طول این دوره، دهان نباید بیش از حد باز شود و باید از انجام حرکات اضافه اجتناب کرد. توصیه می کنیم که تا 3 هفته بعد از لیفت از ماساژ دادن صورت و خوابیدن بر روی صورت اجتناب کنید. به صورت نباید بیش از حد فشار وارد شود. در پایان این 3 هفته، می توانید قسمت های تحت درمان را به صورت طبیعی حرکت دهید. بعد از لیفت در چند روز اول کمی تورم، قرمزی یا کبودی به طور طبیعی مشاهده می شود و توصیه می شود که از کمپرس یخ برای کاهش این عوارض جانبی استفاده شود. احساس ناراحتی در صورت بیمار در مقایسه با سایر جراحی های جوانسازی پوست، بسیار کم است، اما در هرعمل جراحی زیر جلدی این ناراحتی ها دیده می شود. بعد از عمل ممکن است چند روز اول در محل تحت درمان، خارش خفیف احساس شود. در روز اول پس از عمل، بالا نگه داشتن سر به کاهش تورم کمک می کند.

 

جوانسازی صورت با نخ

 

آیا جوانسازی صورت با نخ یک روش ماندگار است؟

نخیر ماندگار نیست، نخ هایی که در لیفت صورت قرار می گیرند پس از مدتی می تواند توسط سلول های زیر جلدی جذب شود، بنابراین نتایج ماندگار نیستند. ماندگاری نتایج لیفت در هر بیمار متفاوت است. چون که ساختار پوست، ساختار عضلانی، وضعیت هورمونی و سن هر فرد متفاوت است. این معیارها بر ماندگاری نتایج تاثیر می گذارد. با این حال به طور کلی، نتایج آن تا 2 سال ماندگار است.

 

آیا جوانسازی صورت با نخ یک فرایند برگشت پذیر است؟

اگر بعد از لیفت صورت، بیمار به دلایل مختلف از نتایج راضی نباشد، نخ های قرار داده شده را می توان از زیر پوست برداشت. این عملیات تنها نیاز به یک جلسه مراجعه حضوری به کلینیک زیبایی دارد.

 

هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

در مورد هزینه لیفت به طور واضح نمی توان صحبت کرد. چون که برخی از معیارها بر قیمت لیفت صورت با نخ تاثیر می گذارد. این معیارها عبارتند از: شدت افتادگی و چروک های پوست، تعداد نخ های مورد استفاده، کیفیت نخ ها، قسمتی که لیفت انجام می شود. بنابراین نمی توان در مورد هزینه لیفت رقم ثابتی تعیین کرد.

 

جوانسازی در کدام قسمت ها از بدن انجام می شود؟

به غیر از لیفت صورت، در گردن و دیگر قسمت های بدن نیز لیفت انجام می شود. در صورت به خصوص در افتادگی چشم، گونه و ابرو، سفت کردن خطوط پیشانی، فک و سفت کردن پوست گردن از لیفت به طور موثر استفاده می شود. لیفت در درمان افتادگی پوست داخل ران و بازوها یکی از ایده آل ترین روش هاست. همچنین به رفع تغییر شکل پوست شکم نیز کمک می کند.

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید