حذف موهای زائد با دستگاه دایود

حذف موهای زائد با دستگاه دایود

حذف مو با لیزر یک درمان پزشکی است که از پرتو متمرکز نورتک فرکانس (لیزر) برای حذف موهای ناخواسته استفاده می کند.

در طول حذف مو با لیزر، دستگاه لیزر نوری تک فرکانس را اشاعه می کند که توسط رنگدانه (ملانین) در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می شود که باعث آسیب رسیدن به ریشه مو در داخل پوست (فولیکول های مو) که موها را تولید می کنند، می شود. این آسیب باعث جلوگیری از رشد مو در آینده می شود.

 

حذف موهای زائد با دستگاه دایود

 

اگر چه حذف موهای زائد با لیزر به طور موقت موجب کند شدن رشد مو در دوره های زمانی طولانی می شود، اما معمولا باعث حدف دائمی مو نمی شود. چند جلسه درمان برای حذف اولیه مو ها ضروری است و پس از آن فقط نیاز به یادآوری در دوره های طولانی تر دارد. حذف موی لیزر برای افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند موثرتر است.

 

لیزر موهای زائد چرا انجام می شود؟

حذف موهای زائد با لیزر برای کاهش موهای ناخواسته مورد استفاده قرار می گیرد. مکان های درمانی رایج عبارتند از پاها، زیر بغل، بالای لب، چانه و خط بیکینی. با این وجود، می توان موهای ناخواسته را تقریبا در هر منطقه، به جز پلک یا اطراف آن، درمان کرد.

رنگ مو و نوع پوست بر موفقیت لیزر مو تاثیر می گذارد. اصل اساسی این است که رنگدانه مو، اما نه رنگدانه پوست، باید نور را جذب کند. لیزر می تواند به فولیکول مو آسیب برساند و از آسیب دیدن پوست جلوگیری شود. بنابراین، یک کنتراست بین مو و رنگ پوست – موهای تیره و پوست روشن- بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد.

خطر ایجاد آسیب به پوست در مواقعی که بین مو و رنگ پوست کنتراست کم وجود دارد است، اما پیشرفت تکنولوژی لیزر باعث شده است که لیزر مو برای افرادی که پوست تیره تر دارند نیز پاسخگو باشد. حذف موی لیزر برای رنگ مویی که نور را به خوبی جذب نمی کند مثل: خاکستری، قرمز، بور و سفید اثر کمتری دارد. با این حال، گزینه های درمان لیزر برای موهای رنگی در حال توسعه یافتن هستند.

 

حذف موهای زائد با دستگاه دایود

 

دایود چیست؟

دایود از تکنولوژی نیمه هادی استفاده می کند که پرتوهای منسجم نور را در محدوده ویزیبل (قابل مشاهده) و مادون قرمز تولید می کند و با استفاده از یک پرتو نور با طیف باریک کروموفور خاص در پوست را هدف قرار می دهد. در مقایسه با دیگر سیستم های لیزر مانند روبی و الکساندر، طول موج 800 نانومتری لیزر دایود، عمیق ترین سطح نفوذ و جذب ملانین برتر را ارائه می دهد. این ویژگی های منحصر به فرد، دایود را مناسب ترین تکنولوژی برای حذف موهای لیزر می کند و امکان درمان ایمن و موثر انواع پوست و مو را در تمام مناطق بدن فراهم می آورد.

 

دستگاه دایود چگونه کار می کند؟

دایود از اصل فوتوترمولیز انتخابی (اختصار SPTL) استفاده می کند تا کروموفورهای خاصی را در پوست، مثل ملانین یا خون مورد هدف قرار دهد. لیزرها به وسیله گرمای انتخابی کروموفورها را گرم می کنند و در نتیجه بافت های اطراف آن آسیب نمی بینند. برای مثال، هنگام مواجهه با موهای ناخواسته، ملانین موجود در فولیکولهای مو مورد هدف قرار میگیرد و آسیب می بیند که منجر به اختلال رشد و بازسازی مو می شود. دایود می تواند با تکنولوژی خنک کننده یا سایر روش های کاهش درد که باعث بهبود کارایی و راحتی بیمار می شود، تکمیل شود.

 

حذف موهای زائد با دستگاه دایود

 

معرفی دستگاه لیزر دایود

دستگاه حذف موهای زائد دایود، لیزری است که یک پرتو شدید از نور بسیار متمرکز تولید می کند. پرتو لیزر به خوبی توسط رنگدانه در فولیکول های مو جذب می شود. در طی این روش، پالس های لیزری برای کسری از ثانیه، اجازه می دهد مو انرژی جذب کرده و گرم شود. همانطور که حرارت یافته و گرم می شود، ساقه و پیاز مو آسیب دیده که به طور قابل توجهی مانع از توانایی آن در رشد دوباره می شود. و با اندازه بزرگ نقطه، این روند به طور همزمان چندین فولیکول مو را درمان می کند، و درمان را بسیار سریع تر از IPL های سنتی و سایر گزینه های حذف مو می کند.

  • کوتاه بودن زمان درمان

با دایود، نسبت به IPL یک منطقه بزرگتر را می توان در یک زمان کوتاه درمان کرد. لیزر دایود معمولا 4 برابر سریعتر از تکنولوژی IPL است و درد بسیار کمتری نسبت به اپیلاسیون یا الکترولیز دارد.

  • بیشترین راحتی

حذف موهای زائد با دایود یک روش کم خطر است که کمترین حس ناراحتی را ایجاد می کند. دستگاه آن یک خنک کننده پوستی را در طول درمان فراهم می کند که به شدت “درد” احساس شده توسط مشتری را کاهش می دهد.

  • نتایج مطلوب

دایود در مقایسه با IPL و دیگر درمان ها، نفوذ بهتر و آسیب موثری به فولیکولهای مو دارد. فقط با چند جلسه مشتریان نتایجی را که برای سالها ماندگار است، مشاهده می کنند.

  • بدون عوارض

بر خلاف IPL، طول موج دایود خیلی دقیق تر است، که باعث می شود اپیدرم کمتر تحت تاثیر قرار گیرد. پس از انجام لیزر مو تحریک پوست مانند قرمزی و تورم به ندرت اتفاق می افتد.

source: lumenis.com, dimyth.com, mayoclinic.org

آیا تجربه ای در زمینه ی لیزر موهای زائد خود با دستگاه دایود دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نوشته های مرتبط
8 دیدگاه

سلام بعد از لیزر در فاصله یکماه نوبت بعدی بهترین روش شیو کردن موهای زائد چیه؟

سلام
در طول جلسات لیزر باید از تمام روش هایی که مو را از ریشه در می آورد خودداری کرد چون لیزر بی اثر میشود. فقط باید شیو کرد و تعدادش مهم نیست.

سلام من 34 سالمه اگر لیزر کل بدن انجام دهم و یکسال دیگه باردار شوم موها بدلیل تغیرات هورمونی برمیگردد؟

سلام
در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی احتمال بازگشت بخشی از موها هست.

سلام، ممکنه بعد از لیزر با دایود در جلسه اول و دوم موی زائدی حذف نشود؟

سلام وقت بخیر بله امکان دارد با دو جلسه از بین نمیرود.

منظورمو بد رسوندم
منظورم اینه که تو جلسه اول موهاها ریزش داشته باشه و کم بشه
اما در جلسه دوم ، هیچ قسمتی حتی ریزش هم نداشته باشه و کم نشه؟؟
یعنی اثری نداشته باشه تو کم شدن و ریزش

سلام وقت بخیر باید با پزشک معالج خودتان مشورت کنید که با توجه به موهای شما دستگاه مناسبی را برای حذف موهای زائد شما انتخاب کنند.

یک پاسخ بنویسید