درمان خط خنده با تزریق فیلر

درمان خط خنده با تزریق فیلر

لبخند زدن و خندیدن برای سلامت قلب و روح مفید بوده و بازتابی از زندگی است. متأسفانه این حالات خطوط لبخند ناخواسته ی دائمی را ایجاد می کنند. افراد اغلب آنها را نخستین نشانه های قابل رویت پیری در چهره می دانند. این چروک ها بواسطه حرکات مکرر دهان در طول زمان ، به ویژه لبخند زدن، ایجاد می شود به این ترتیب نام “خط لبخند” را به آن داده اند. در حالی که داشتن کمی خط در این ناحیه جذاب است، اما یک چروک عمیق تر و یا خطوطی که حتی زمانی که فرد لبخند نمی زند نمایان است، می تواند چهره را مسن تر و ناراحت نشان دهد.

درمان خط خنده با تزریق فیلر

خطوط لبخند عمیق تر ناشی از فرایند گذر عمر است، زمانی که از دست دادن حجم و الاستیک در چهره ی مرکزی و پایین آمدن گونه به سمت چانه در اثر از دست دادن چربی رخ می دهد. این فرایند نه تنها باعث ایجاد خطوط لبخند می شود، بلکه اثرات این افتادگی و از دست دادن الاستیک به چهره پایینی می رسد.

این اتفاق باعث به وجود آمدن خطوط بغض می شود. این تغییرات می تواند صورت را مسن نشان داده و همچنین ظاهری ناراحت و منفی را ایجاد کند. اگر این خطوط و چین و چروک ها شما را ناراحت می کنند، تزریق فیلر می تواند به شما کمک کند.

خطوط لبخند خطوطی است که از گوشه های بیرونی بینی تا گوشه های بیرونی لب ها گسترش می یابد. خطوط بغض خطوط عمودی هستند که از گوشه های بیرونی لب تا پایین چانه در هر طرف از چانه گسترش می یابد. هر دو به علت:

        مهمترین عامل آناتومی صورت و ژنتیک چهره فرد می باشد

        حالت های مکرر صورت  

        کاهش تولید کلاژن و الاستین

        کاهش چربی صورت با بالا رفتن سن است

به استثنای اثرات اصلی ذکر شده، ظهور این خطوط و چروک ها می تواند به دلیل آفتاب بیش از حد و آسیب های اشعه آن باشد. اشعه ماوراء بنفش مضر از خورشید موجب آسیب جدی به پوست می شود و کلاژن طبیعی و الاستین را در بافت ها تخریب می کند. همانطور که این پروتئین ها آسیب ببینند، میزان الاستیک و حجم پوست کاهش می یابد و باعث می شود که پوست سست و آویزان شود، که باعث ایجاد خطوط و چین و چروک ها می شود.

عامل دیگر سیگار کشیدن است. سیگاری ها در هر پوک لبهای خود را جمع می کنند. اینکار می تواند به چین و چروک در اطراف دهان منتهی شود. سیگار همچنین دارای بسیاری از شتاب دهنده های روند پیری پوست است.

با درمان های حرفه ای مناسب، می توان حجم صورت را بازگرداند، سلامت و جوانسازی پوست را بهبود ببخشید، و نمایان شدن خط لبخند و خط بغض را کاهش داد.

فیلرها برای پر کردن خطوط لبخند و بغض

درمان خط خنده با تزریق فیلر

در حالی که گفته می شود به جای داشتن نگرانی برای پوست، بهتر است خطوط خنده داشت، جهان درمان های زیبایی می گوید که شما لازم نیست که بین این دو گزینه گیر کنید. یکی از روش های درمانی، یعنی تزریق فیلر به داخل پوست برای صاف کردن و کاهش چین و چروک خط لبخند و بغض می تواند راه حل مشکل شما باشد. 

برای خطوط اطراف دهان اغلب از فیلرها استفاده می شود. فیلرها موادی ژل مانند هستند که حجم صورت را به چهره باز می گردانند، تولید کلاژن را تحریک می کنند و رطوبت را به محل درمان جذب می کنند. فیلرها، در حالی که  موجب بهبود بافت پوست و انعطاف پذیری آن می شوند، درون چین و چروک و خطوط را پر می کنند.

فیلرهای اسید هیالورونیک (HA) مانند Juvèderm، Voluma، Vollure، Perlane و Restylane ژل های استریل حاوی فرمول شیمیایی هیالورونیک (HA) سنتز شده توسط آزمایشگاه می باشند. HA یک جزء طبیعی از ماتریکس سلولی در بدن ما است، و حدود 50٪ از HA کل بدن در پوست یافت می شود.

HA اسید هیالورونیک دارای خصوصيات جذب و ذخيره حجم زياد آب است و در نتيجه به عنوان داربستی برای پوست عمل می کند که باعث استحکام و سفتی پوست می شود. همچنین به سلول ها اجازه حرکت و احیاء می دهد. HA باعث می شود تا پوست احساس خوبی داشته و سالم به نظر برسد. جوانی پوست با استحکام و یا سستی آن مشخص می شود.

با توجه به خاصیت نگه دارندگی آب، HA درون پوست مخزن رطوبت ایجاد می کند. همچنین با گسترش این ذخیره آبی باعث می شود که پوست کاملا نمایان شود. هنگامی که فیلرها به پوست تزریق می شود، فورا مقداری حجم به صورت اضافه می کند.

فیلرهای HA غیر حیوانی و قابل تجزیه زیستی هستند، بنابراین مدیریت آن ایمن است. فیلرها واکنش ایمنی یا آلرژیک را تحریک نمی کند. هیچ علامتی از DNA انسانی و یا حیوانی در فرمول آنها وجود ندارد. فیلرهای HA مانند Juvèderm، Vollure و Restylane مورد تایید FDA برای درمان خطوط خنده بوده، در حالی که Voluma برای افزایش حجم گونه ​​تایید شده است.

source: skinbylovely.com, houstonoculofacial.com

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه

سلام ببخشید میخواستم بدونم تزریق فیلر برای خط خنده تا چه مدت ماندگاری داره؟ و اینکه شما چه فیلری تزریق میکنید؟rقیمت رو هم لطف میکنید بگید؟

با سلام
ماندگاری بستگی به فیلری دارد که تزریق میکنید.معمولا ماندگاری فیلرها بین 6 ماه تا یکسال است.
به علت نوسانات قیمت لطفا یک الی دو روز قبل از مراجعه بصورت تلفنی قیمت ها را استعلام بفرمایید.

یک پاسخ بنویسید