درمان ریزش مو: آیا مصرف بعضی داروها و مکمل ها ممکن است موثر باشد؟

ریزش مو معمولاً بیماری مهم و خاصی نیست اما ممکن است تأثیر زیادی بر روح و روان شما بگذارد. بنابراین در اکثر افراد، درمان آن در اولویت قرار دارد. اگر می خواهید به صورت طبیعی درمان شوید، مدارکی وجود دارد دال بر این که مصرف یک ویتامین خاص ممکن است به تحریک رشد مو کمک کند.

ریزش مو کاملاً طبیعی است. معمولا هر فرد روزانه بین 50 تا 100 تار موی خود را از دست می دهد. از دست دادن ناگهانی و سریع بسیاری از موها ممکن است بسیار ناراحت کننده و مسبب مشکلات فیزیولوژیکی باشد. امکان دارد ریزش مو موقتی باشد و موها دوباره رشد کنند یا دائمی و برای همیشه آن ها را از دست دهید.

درمان ریزش مو: آیا مصرف بعضی داروها و مکمل ها ممکن است موثر باشد؟

ریزش موی دائمی موجب افسرده شدن فرد می شود ولی برخی داروها و مکمل های طبیعی نتایج امیدوار کننده ای را در درمان ریزش مو نشان داده اند.

ویتامین E

بعنوان مثال مصرف ویتامین E که در حفظ سلامت پوست، چشم و تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری و عفونت بسیار موثر است، باعث بهبود و درمان ریزش مو می شود.

در یک مطالعه تحقیقاتی کوچک نقش ویتامین E در جلوگیری از ریزش موی 38 نفر بررسی شد. این تحقیق نشان داد که ویتامین E در مقایسه با دارونماها باعث بهبود رشد موی داوطلبان می شود.

علاوه بر این ویتامین E ممکن است جریان خون را افزایش دهد که موجب درمان ریزش مو می شود. بعنوان مثال محققان در یک تحقیق دریافتند که دوز بالای ویتامین E در افراد مبتلا به دیابت نوع اول باعث افزایش جریان خون در چشم می شود. یک تحقیق دیگر نیز نشان داد که افزایش خون رسانی باعث رشد مو و افزایش فولیکول و اندازه مو در موش ها می شود.

سایر داروهای امیدوار کننده

Saw palmetto

یک مکمل گیاهی است که از میوه درختان کاج کوتوله آمریکایی ساخته می شود و امکان دارد موجب بهبود رشد مو شود.این ماده به حفظ سطح تستوسترون در آقایان کمک می کند. طبق بیانیه بخش سلامت هاروارد، کنترل سطح تستوسترون ممکن است در درمان ریزش مو نقش داشته باشد. یک تحقیق نشان داد که ریزش موی حدود 60 درصد از کسانی که از Saw palmetto استفاده کرده اند، بهبود یافته است.

درمان ریزش مو: آیا مصرف بعضی داروها و مکمل ها ممکن است موثر باشد؟

مقدار مصرف در این تحقیق 200 میلی گرم در روز بود.

فیناستراید و ماینوکسیدیل

طبق گزارش سازمان بهداشت ملی (NHS) اگر به دنبال درمان هستید بدانید که فیناستراید و ماینوکسیدیل اصلی ترین داروهای های طاسی در مردان هستند. ماینوکسیدیل را برای درمان طاسی زنان نیز استفاده می کنند؛ اما زنان نباید از فیناستراید استفاده کنند. در تحقیقی مشخص شد اثرات سوء مصرف فیناستراید همچون کاهش میل جنسی، خشکی پوست، سردرد و آکنه خفیف در زنان دیده شده است.

طبق گزارشات NHS، سایر اشکالات مصرف این روش های درمانی عبارت هستند از:

  • روی تمام افراد تاثیر ندارد
  • فقط تا زمان مصرف کارایی دارند
  • ممکن است گران باشد

درمان ریزش مو: آیا مصرف بعضی داروها و مکمل ها ممکن است موثر باشد؟

Source: www.express.co.uk

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید