درمان ریزش مو با لیزر

ریزش مو در افراد بعلل مختلفی انفاق می افتد اما عوامل زیرازمهمترین علل تاثیرگذار روی ریزش مو میباشند:

  • وراثت
  • تغییرات هورمونی
  • برخی بیماریها مانند لوپوس و دیابت
  • تغذیه ضعیف
  • عوارض جانبی یک درمان پزشکی مانند شیمی درمانی
  • فشارخون

بصورت استاندارد درمان برای متوقف کردن ریزش مو و شاید تا حدی معکوس کردن روند آن شامل موارد زیراست: داروهایی از قبیل ماینوکسیدیل و فیناستراید (Propecia) و درمان اختصاصی بیماریهای زمینه ای

در این بین لیزر درمانی نیز یکی از روشهای موثر در کم کردن سرعت ریزش مو و کمک به خونرسانی فولیکولهای مو میباشد.

آیا درمان لیزر برای ریزش مو مؤثر است؟

لیزر درمانی با سطح  انرژی پایین (که از آن بعنوان درمان نور قرمز و لیزردرمانی نیز یاد می شود) فوتون ها یا ذرات انرژی لیزر را روی بافت پوست سر تابیده و این فوتون ها برای تحریک رشد مو توسط سلولهای ضعیف جذب می شوند.

درمان ریزش مو با لیزر ادیت

در کتب و مقالات پزشکی تایید شده است که این روش نسبت به جراحی کاشت مو ایمن، قابل تحمل و کمتر تهاجمی است.

تئوری درمان لیزر برای ریزش مو بر این اساس است که درمان با لیزر با دوز کم باعث  افزایش گردش خون و تحریک رشد فولیکول می شود. مطابق یک مطالعه در سال 2014، معلوم شد که لیزردرمانی کم توان برای رشد مو درآقایان وخانمها بی خطر ومؤثراست.

در سال 2013، یک منبع معتبر از41 مرد 18 تا 48 ساله دریافت که لیزر کم توان تا  39 درصد رشد مو را در طی یک دوره 16 هفته ای  افزایش داده است.

دلایل زیادی برای تشویق استفاده از لیزر کم توان وجود دارد از جمله:

  • غیر تهاجمی است
  • بدون درد است
  • عوارض جانبی ندارد
  • قدرت فولیکول برای رشد موها را افزایش میدهد
  • در مطب پزشک معالج یا درخانه قابل انجام است

بیشتر افراد درمان های خانگی را دوست دارند. (حدود 15 دقیقه، سه باردرهفته) وهزینه آن کمتراز مراجعه به پزشک است.

هنگامی که از لیزر کم توان استفاده می کنید، ظرف حدود 6 ماه موهای ضخیم ترو کامل تری خواهید داشت اما اگر کاملاً طاس باشید لیزر کم توان کمکی نخواهد کرد.

درمان ریزش مو با لیزر ادیت

لیزر کم توانی که برای درمان ریزش مو استفاده میشود با استفاده ازانواع طیف لیزربخصوص لیزرهای اگزایمر (308 نانومتر)، هلیوم نئون (632.8 نانومتر) و لیزر فراکشنال اربیم گلاس (1550 نانومتر) استفاده شده است. همچنین  در برخی لیزرهای کم توان (LLLT) از دستگاههایی با دیودهایی استفاده میشود که از آنها نور قرمز ساطع می شوند (طول موج 630-670 نانومتر) یا گاهی استفاده از تابش مادون قرمزهم دراین زمینه موثر بوده است. در اینجا تعدادی از دستگاه های لیزر کم توان موجود در بازار را به شما معرفی میکنیم.

  • هودهای داخل سالن

درمان ریزش مو با لیزر ادیت

  • کلاه سرپوش

درمان ریزش مو با لیزر ادیت

  • دستگاه های دستی مثل شانه ها و برس های مخصوص

درمان ریزش مو با لیزر ادیت

بهترین کاندیداهای لیزر درمانی سطح پایین برای ریزش مو چه کسانی هستند؟

درمان با لیزرکم توان برای آقایان و خانمهایی که موهای نازک دارند یا طاسی از الگوی ناشی از یک بیماری ارثی  دارند توصیه میشود.

پزشکان برای توصیف میزان ریزش مو از سیستمی به نام طبقه بندی نوروود-همیلتون (مردان) و مقیاس لودویگ-ساوین (زنان) استفاده می کنند. لیزر درمانی با سطح پایین برای ارتقاء رشد مو در مردانی که دارای طبقه بندی نوروود همیلتون از IIa تا V و در زنانی که دارای لودویگ 1تا 4  هستند در نظر گرفته شده است.

استفاده از لیزر برای درمان ریزش مو و تقویت رویش مو روشی به صرفه، آسان، کم تهاجمی و موثر است و پذیرش بیماران برای این روش درمانی بعلت بی درد بودن بسیار خوب است.

درمان ریزش مو با لیزر ادیت

تاثیر لیزر کم توان در پذیرش درمانی سایر روشها نیز به اثبات رسیده به نحوی که استفاده از لیزر کم توان موجب تاثیر بهتر فیناستراید و ماینوکسیدیل نیز میشود. محققان به این نکته معترفند که لیزر کم توان به صورت مداوم میتواند باعث افزایش سرعت رویش مو گردد.

درمان ریزش مو با لیزر ادیت

در کشورهای توسعه یافته شرکتهای بیمه هزینه استفاده از این روش را متقبل میشوند اما حتی بدون استفاده از بیمه نیز این روش ارزان و مقرون به صرفه است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید