درمان های خانگی پسوریازیس

مقدمه

سیگار کشیدن و مصرف الکل و استرس عواملی هستند که میتواند باعث بدتر شدن پسوریازیس شوند. تحقیقات نشان داده که پسوریازیس با مشکلات سلامتی زیر ارتباط مستقیم دارد:

  • مقاومت به انسولین
  • آرتریت
  • چاقی
  • کلسترول بالا
  • بیماری های قلبی

درمان های خانگی پسوریازیس

درمان پوست پسوریازیسی در منزل

در کنار استفاده از داروهای تجویز شده برای پسوریازیس شما میتوانید با استفاده از بعضی داروهای خانگی علائم پوستی خود را تسکین دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاه شناخته شده ای برای تسکین مشکلات پوستی میباشد. کرم های حاوی نیم درصد آلوئه ورا میتوانند باعث کاهش علائمی مانند خارش، التهاب، پوسته ریزی و قرمزی پوست سر شوند. این کرم باید سه بار در روز استفاده شود و حداق یکماه طول میکشد تا اثرات مثبت ان دیده شود.

سرکه سیب

سرکه سیب ارگانیک را به نسبت یک به یک با آب مخلوط کنید و ناحیه ی آسیب دیده را با آن بشویید. حتما چند دقیقه بعد از استفاده از این محلول پوست خود را کامل با آب بشویید. در صورتی که پوست شما ترک خورده یا خونریزی دارد از این محلول استفاده نکنید. نتایج استفاده از این محلول بعد از چند هفته استفاده دیده میشود.

جوش شیرین

یک درمان سریع و آسان برای خارش پوست سر میباشد. یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب کوچک حل کنید با پنبه مقداری از این محلول را روی ناحیه آسیب دیده پوست سر خود بمالید. حتی میتوان محلول را مستقیم روی قسمت ملتهب و خارش دار ریخت.

 روغن نارگیل یا آووکادو

در این دو نوع روغن چربی هایی وجود دارد که میتواند باعث سلامتی و شادابی پوست شود چند قطره از یکی از این دو نوع روغن را بر روی پوست سر خود ماساژ بدهید و بعد موی سر خود را  بپوشانید و بعد از 20 دقیقه سر خود را بشورید اینکار میتواند باعث کاهش پوسته ریزی  و ایجاد حس راحتی در پوست سر شود. شما میتوانید روغن نارگیل یا آووکادو را بصورت آنلاین خریداری نمائید.

سیر

سیر یک اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خوبی برای بهبود بخشیدن به شرایط پوست دارد و همزمان باعث جلوگیری از ایجاد عفونت در پوست میشود. تنها مشکل سیر بودار بودن آن است.

یک حبه سیر را کامل له کنید و به نسبت یک به یک با کرم الوئه ورا ترکیب نمایید و مخلوط بدست آمده را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی موضع مورد نظر قرار دهید سپس با اب سرد بشویید این درمان بی خطر بوده و میتوان بصورت روزانه از آن استفاده کرد.

جوی دوسر

یک فنجان جوی دو سر اسیاب شده را با آب گرم مخلوط کنید و بمدت 15 دقیقه روی پوست سر خود بگذارید این ماده میتواند باعث کاهش خارش، التهاب و پوسته ریزی سر شود.

نمک دریا

استحمام با آب مخلوط با نمک دریا میتواند علائم التهابی پوست را کاهش دهد در صوورتی که در حمام وان دارید 15 دقیقه ماندن در وان پر شده از آب گرم و نمک دریا میتواند به کاهش علائم پوستی شما کمک کند.

زردچوبه

زردچوبه خاصیت های ضد ابتهابی و آنتی اکسیدانی خوبی دارد. مصرف روزانه زردچوبه در پخت وپز میتواند علائم پسوریازیس پوست سر را کاهش دهد. مصرف یک و نیم تا سه گرم زردچوبه در روز مفید میباشد.

 ویتامینD

نور خورشید باعث کاهش علائم پسوریازیس پوست سر میشود بهتر است روزانه 10 تا 15 دقیقه زیر تابش خورشید قرار بگیرید. این زمان را طوری انتخاب کنید که خورشید با شدت کمتری در اسمان است.

شامپو

شامپوهای زیادی برای التیام پوست سر پسوریازیسی تولید شده اند. شامپوهایی که شامل دو تا ده درصد تار یا اسید سالیسیلیک میباشند اثر بیشتری بر روی ضایعات پسوریازیسی دارند.

درمان های خانگی پسوریازیس

چه عواملی باعث پسوریازیس پوست سر می شوند:

افرادی که در خانواده خود فرد مبتلا به پسوریازیس دارند بیشتر شانس ابتتلا به پسوریازیس را دارند و همچنین افراد HIV مثبت، چاق، سیگاری و دارای استرس زیاد شانس بیشتری برای ابتلا به پسوریازیس دارند.

لیست عواملی که میتواند باعث شعله ور شدن پسوریازیس شود :

عفونت ها شامل عفونت های پوستی و استرپتوکوکوس حلقی

صدمات به پوست شامل بریدگی ها، خراشیدگی ها و گزش حشرات و آفتاب سوختگی

استرس و اضطراب

سیگار کشیدن

مصرف الکل

کمبود ویتامین D

بعضی از داروها مانند لیتیوم، داروهای پایین آورنده فشار خون، داروی ضد مالاریا و یدیدها

مقایسه پسوریازیس پوست سرو درماتیت

در هر دوی این مشکلات پوستی قرمزی و پوسته ریزی دیده میشود. در پسوریازیس معمولا پوسته ریزی ها نقره ای قرمز میباشند و پشت خط رویش مو ایجاد میشوند و خارش و گاهی درد دارد در پوسته ریزی درماتیتی نقاط قرمز رنگ با پوسته های سفید یا زرد پوشیده شده اند و گاها خارش دارد.

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه

[…] سیستم ایمنی بدن از کار بیفتد ، می تواند واکنشی مانند پسوریازیس ایجاد […]

سلام خیر مسئله ژنتیک باعث ایجاد بیماری پسوریازیس میشود.سیستم ایمنی دچار اشتباهاتی در شناسایی پوست به عنوان ماده آلرژی میکند و همین موضوع باعث بروز این بیماری میگردد.

یک پاسخ بنویسید