روش های درمان لک صورت

روش های درمان لک صورت

رنگ پوست توسط رنگدانه ملانین فراهم می شود. رنگدانه ملانین به عنوان یک پلیمر مخلوط تعریف شده است. این ماده عملکرد خود را به شکلی روی سطح بالای پوست نشان می دهد. در بسیاری از افراد سالم، رنگدانه ملانین به طور مساوی توزیع می شود. با عوامل مختلف، این تعادل انتشار مختل می شود. به علت اختلال در توزیع رنگدانه ها ممکن است لکه های پوستی، کک و مک، خال و لکه های مرتبط با سن ایجاد شود. لکه های پوستی که ممکن است در پی عوامل مختلف ایجاد شوند، می توانند درمان شوند.

روش های درمان لک صورت

انواع درمان لک صورت

لک های پوستی که به دلایلی ایجاد می شود ممکن است در بعضی موارد نشان دهنده بیماری باشد. با این حال، تمام لک های موجود پوست را می توان درمان کرد. روش های درمان مورد استفاده برای درمان لک های پوستی؛  لایه برداری، مزولیفت، PRP، کریوتراپی و لیزر. روش های مختلف درمان بستگی به نوع لک دارد. روش مناسب قبل از درمان توسط متخصص پوست تعیین می شود.

 

کرم ضدلک پیگمانورم لوئیس ویدمر

یکی از گزینه های اصلی درمان لک های پوستی کرم های موضعی هستند، یکی از موثرترین کرم ها برای درمان لک کرم پیگمانورم است. با مصرف این کرم خیلی سریع متوجه کم شدن لک های پوستی می شوید، چرا که ترکیب بی نظیر آن مستقیما رنگدانه های پوست را هدف قرار می دهند.

 

مزولیفت

یکی از روش های جایگزین برای حذف لک های پوست اعمال مزولیفت است. به طور کلی، این روش علاوه بر جوان سازی پوست، لک های پوست را از بین می برد. ویتامین A، B، C، E و K، اسید آمینه، نمک معدنی، کوآنزیم، اسید نوکلئیک، دی متیل آمین اتانول و غیره اجزای اصلی روش مزولیفت است. مخلوط مربوطه با استفاده از روش میکروسکوپی به زیر پوست تزریق می شود. بین 10 تا 30 دقیقه، این روش تمام شده و پوست جوان می شود. لک های پوست شروع به ناپدید شدن در جلسه اول می کنند.

 

PRP

این روش، که لک های روی پوست را برطرف می کند و پوست را تازه سازی می کند، با کمک سوزن های کوچک تزریق می شود. در درمان PRP تزریق با سرم مانند مزوتراپی انجام می شود که یکی از روش های سالم است. پس از تزریق زیر جلدی، این کار باید 3 یا 4 بار تکرار شود. نتایج پایدار بعد از جلسات مکرر رخ می دهد.

 

کریوتراپی

یکی از روش های جایگزین برای از بین بردن لکه های پوستی ناشی از دلایل مختلف، کریوتراپی است. به طور خلاصه این روش که، به عنوان درمان سرد تعریف شده است، به بافت ها و سلول های آسیب دیده اعمال می شود. پس از درمان، عوارض جانبی مختلفی در ناحیه اعمال شده مشاهده می شود. عوارض جانبی مانند ورم، درد یا تجمع مایع در بسیاری از افراد دیده شده است. پس از درمان به بیمار مسکن تجویز می شود. به طور متوسط این روش در 4 جلسه، باید انجام شود. برای نتیجه نهایی، برنامه باید به صورت دوره ای حفظ شود.

 

لیزر

در انجام لیزر نوع لک و اندازه آن مهم است. بسته به لکه پوست، میزان جلسه مورد استفاده تعیین می شود. پس از این مرحله، درمان دوره ای شروع می شود.

 

Clearlift

یکی از روش های درمان لیزر که برای ترمیم و بهبود ساختار پوست استفاده می شود، تکنیک Clearlift است. درمان پوسته پوسته شدن پوست، چین و چروک، لک های پوستی، نشانه های تولد و غیره در یک زمان کوتاه نتیجه می دهد. از آنجا که Clearlift یک برنامه بدون درد و مداوم است، اول قسمتی که درمان می شود مورد بررسی قرار گیرد. پس از بررسی، تعداد جلسات تعیین شده و برنامه های دوره ای برای حذف لک ها اعمال می شود.

 

Scarlet

نوع دیگری از درمان لیزر تکنیک اسکارلت است که از سوزن های میکرو استفاده می شود. با اعمال زیر پوستی، درمان لک و علائم روی پوست فراهم می شود. پس از گذشت زمان مشخصی از تزریق زیر پوست، پوست شروع به بازسازی می کند. درمان کاملا عملی و کوتاه مدت است. روش Scarlet عوارض جانبی ندارد.

 

لیزر آیکون

گفته شده است که آیکون آخرین تکنولوژی درمان لیزر برای لکه های پوستی است. اعمال آن در کوتاه ترین زمان نتیجه بخش خواهد بود. تکنیک اسکارلت، که به عنوان سریع ترین روش درمان شناخته می شود، به عنوان تنها روش با تایید FDA شناخته می شود. لیزر آیکون ، که یکی از انواع لیزر است، باعث ایجاد تحریک پذیری نمی شود.

 

Baby Face Beauty

در روش Baby Face Beauty با استفاده از تکنولوژی لیزر Thulium، عامل ضد پیری زیر پوست تزریق می شود. این روش بهبود پوست، سبب درخشش و شادابی پوست می شود. مدت درمان حدود 10 تا 15 دقیقه است. این روش کاملا بدون درد است. بنابراین، هیچ داروی مسکنی بعد از درمان داده نمی شود. عوارض جانبی به جز قرمزی کوتاه مدت وجود ندارد.

 

قبل از درمان

لک های پوستی که با توجه به عوامل مختلف مانند آفتاب و لک های پیری که سبب ظاهر متفاوت پوست می شوند، می توانند از طریق روش های مختلف درمان شوند. پیش از روش های درمان، متخصصان جزئیات مربوط به قسمت مورد نظر را دنبال می کنند. سپس یک الگوی درمان با بررسی نوع، اندازه و علل لک تعیین می شود. تجزیه و تحلیل دیگر انجام شده قبل از اعمال بررسی وجود هرگونه عوارض جانبی است. با بررسی بیماری های موجود می توان عوارضی که ممکن است رخ دهد تعیین شود. اگر نتیجه مناسب باشد، روند درمان آغاز می شود.

 

source: ameliyat.com

نوشته های مرتبط
6 دیدگاه

سلام من 15 سالمه و صورتم مدام جوش میزنه خیلی نارحتم از این موضوع
به نظرتون باید چیکار کنم؟لیزر انجام بدم؟

با سلام
برای صورتی که جوش فعال دارد نباید کار عملی مثل لیزر انجام داد حتما ابتدا درمان با دارو را در نظر بگیرید.

سلام من روی بدنم و صورتم لک دارم قبلا ipl انجام دادم هنوز خوب نشده بطور کامل اگر لیزر کنم از بین میره؟

با قاطعیت نمیتوان اظهار نظر کرد. لکه ها 2 نوع هستند لکه های هایپرپیگمنته و هایپوپیگمنته و یا به زبان ساده تر پررنگ تر یا کم رنگ تر از رنگ پوست اطراف آن. در هردوصورت درمان لکه ها کار ساده ای نیست بخصوص لکه های هایپوپیگمنته یا کم رنگ تر

سلام من ۱۷ سالمه و تو صورتم چندتا لک هس ..
یعنی درواقع جای جوش های قدیمی هستن ..
باید چیکار کنم تا کاملا محو بشن از رو پوستم ؟!

سلام. باید جای جوش ها را دید و بعد اظهار نظر کرد. درصورت امکان عکس جای جوش ها را از طریق واتساپ به این شماره تلفن 09338654005 ارسال فرمایید تا پاسخ دقیق تری داشته باشم.

یک پاسخ بنویسید