رژیم غذایی در ریزش مو

یک رژیم غدایی سالم باعث سالم ماندن و درخشندگی موهای ما خواهد شد. اگر رژیم غذایی سالمی نداشته باشیم احتمال ریزش مو زیاد میشود و اگر مواد ریز مغذی که در زیر شرح داده خواهد شد مصرف نشود ریزش مو حتمی است.

رژیم غذایی در ریزش مو

 امگا 3

نقش مهمی در سلامت پوست ، ناخن و موی ما بازی می کند و روزانه باید مقادیری از آن در یکی از غذاهای زیر مصرف کنیم:

ماهی تن . قزل آلا ماهی خالخالی و سایر ماهی های چرب

رژیم غذایی در ریزش مو

همچنین روغن بذر کتان ، گردو و بادام هم از منابع گیاهی امگا 3 بوده در افراد گیاهخوار توصیه می شوند.

ویتامین های گروه ب

ویتامین ب6 و ب12 و اسید فولیک برای سلامتی مو بسیار مهم اند . افرادی که گیاهخوارند ممکن است به میزان کافی از این ویتامین ها دریافت نکنند. غذاهای حاوی ویتامین ب6 شامل موز، سیب زمینی ( هم سیب زمینی سفید و هم شیرین ) و اسفناج

رژیم غذایی در ریزش مو

غذاهای حاوی ویتامین ب 12 شامل گوشت قرمز، ماهی، مرغ، لبنیات و جگر است.

ما میتوانیم با خوردن مقادیر زیادی سبزیجات تازه همانند گوجه فرنگی، و مرکبات همچون پرتقال اسید فولیک دریافت کنیم . همچنین غلات سبوس دار ، لوبیا و عدس هم اسید فولیک دارند.

رژیم غذایی در ریزش مو

پروتئین

این ماده غذایی برای سلامت موها بسیار مهم است .و چون تعداد زیادی از افراد به مقدار کافی از آن استفاده نمی کنند دچار مشکل خواهند شد. گوشت های بدون چربی مثل ماهی و مرغ ، تخم مرغ و سویا مواد با پروتیین کافی هستند و لازم است روزانه یک وعده از آنها استفاده شود.

رژیم غذایی در ریزش مو

اسید چرب ضروری

این مواد که بعلت عدم توانایی بدن در ساختشان اسید چرب ضروری نامگذاری شده اند و باید بصورت مداوم از طریق تغذیه وارد بدن شده تا نیاز بدن رفع و کمبود آنها موجب اختلال رشد نگردد. منابع این اسیدهای چرب شامل گوشت به خصوص ماهی، لبنیات به خصوص شیر و جگر می باشد. تخم مرغ هم از غذاهای حاوی مقادیری اسیدهای چرب مفید است.

رژیم غذایی در ریزش مو

باید دانست در افراد گیاهخوار می تواند کمبود اسیدهای چرب ضروری دیده شود.

مواد معدنی

آهن ، روی، منیزیم، مس و سلنیوم از عناصر معدنی هستند که برای واکنش های سوخت و ساز بدن لازم بوده و کمبود آنها می تواند باعث ریزش مو شود. منابع این مواد در سبزیجات ، گوشت و غلات موجود بوده گاهی توصیه به مصرف ویتامین یا آهن روزانه از طریق قرص های مکمل می شود تا مقدار کافی به راحتی به فرد نیازمند رسیده نگرانی نوع تغذیه نداشته باشند.

رژیم غذایی ریزش مو

کسانی که بعلت ریزش مو رژیم غدایی خاصی را جستجو می کنند باید بدانند که تمامی مواد غذایی برای سلامتی موها لازم بوده مهمترین آنها مصرف پروتیین، سبزیجات تازه و مرکبات، ماهی و گوشت، تخم مرغ و لبنیات به همراه نان و غلات می باشد. توصیه سایت زیباچه مصرف مکمل های درمانی جهت ریزش مو بوده که همراه یک رژیم غذایی کامل به همراه ورزش و دوری از استرس و اضطراب بهترین محرکها جهت رویش مجدد موهای شما می باشد.

رژیم غذایی در ریزش مو

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید