سوالات رایج لیزر حذف مو

  •  چرا لیزر ، انتخابی برای حذف مو است؟

لیزر موها را به خوبی از بین می برد، به شما یک نتیجه طولانی مدت، حتی دائمی می دهد. در تنها چند جلسه درمانی (اکثر شرکت های لیزر بین 6 تا 8 جلسه را برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می کنند)  با لیزر می توان پوست خود را از شر موهای زاید راحت کرد.

روش های سنتی حذف مو مانند وکس، شیو، کرم های موبر، موچین، موم و بند انداختن تنها نتایج موقت را فراهم می آورند – برخی حتی برای کمتر از 24 ساعت. در عرض چند ساعت و یا احتمالا روزها، موهای شما دوباره بر می گردند، خم شدن روی یک آینه بزرگنمایی برای برداشتن موهای صورت با موچین، کشیدن تیغ روی پوست حساس و یا تحمل درد وکس را فراموش کنید. این روش ها اغلب باعث تحریک رشد مو  نیز می شوند!

لیزر یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که شما دیگر هرگز نیازی ندارید که چند روز قبل از حذف مو، به موها اجازه دهید که رشد کنند.

لیزر مو زائد

  • لیزر حذف مو چگونه است؟

لیزرهای حذف مو نوری را در طول موجی خاص منتشر می کنند که بدون آسیب رساندن به پوست اطراف آن توسط رنگدانه (پیگمنت) در فولیکول مو جذب می شود. نور به انرژی گرمایی تبدیل می شود که به نوبه خود فولیکول مو را غیر فعال می کند تا موهای دیگری تولید نکند.

  • چه چیزی باعث می شود که حذف مو با لیزر ایمن و راحت باشد؟

در طول جلسه درمان از یک سیستم خنک کننده برای محافظت از پوست بیرونی استفاده می شود. نور لیزر از طریق این خنک کننده که بر روی پوست تان قرار می گیرد، ظاهر می شود تا گرمای ساطع شده از شات های لیزر را از بین ببرد.در طول درمان شما حداقل ناراحتی را تجربه می کنید، و بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که احساسی بسیار راحت تر از وکس، الکترولیز و یا حتی موچین دارند!

 

  • چه مناطقی از بدن را می توان با لیزر حذف مو درمان کرد؟

لیزرهای حذف مو می توانند به راحتی هر بخش بدن را درمان کنند، به جز ناحیه ای کوچک در داخل لبه استخوانی چشم.

 

  • آیا برخی از افراد کاندیدهای مناسب تری برای حذف لیزر مو نسبت به دیگران هستند؟

حذف مو با لیزر در افرادی که دارای پوست روشن و موهای ضخیم و تیره (قهوه ای و سیاه) هستند بهتر عمل می کند. البته نتایج فوق العاده ای با افرادی در همه سطوح رنگ پوست و رنگ مو گزارش شده است- حتی بلوند، قرمز و یا موهای قهوه ای روشن! در حالیکه برخی به افرادی که دارای این رنگ موها هستند الکترولیز را توصیه می کنند و برخی دیگر فقط برای کسانی که موهایشان سفید است الکترولیز را توصیه می کنند.

 

تعدادی از عوامل، تعیین کننده طول مدت درمان است. اندازه و توپوگرافی منطقه تحت درمان و همچنین میزان آماده سازی، بر روی زمان درمان تاثیر می گذارند. به عنوان یک قاعده کلی، برای پا و پشت، این زمان به یک ساعت تا یک ساعت و نیم میرسد، در حالی که بالای لب یا شقیقه ممکن است هشت تا 10 دقیقه طول بکشد. جلو گردن یا زیر بغل می تواند تا حدود 20 دقیقه طول بکشد.

 

  • چرا چند جلسه درمانی لیزر برای پاک کردن ناحیه از موهای زائد و ناخواسته نیاز است؟

مو در چرخه تکرار رشد می کند و تنها در فاز فعال رشد مو حاوی رنگدانه کافی برای جذب انرژی لازم برای غیرفعال کردن فولیکول مو است. هنگامی که مو در فاز خاموش است، رنگدانه کمی داشته یا بدون رنگدانه است و نمی تواند نور لیزر را جذب کند. هنگامی که برای لیزر اقدام می کنید، تمام فولیکول های موی با رشد فعال منطقه درمان غیر فعال می شوند. چند هفته بعد، برخی از موهای خفته شما به فاز فعال می رسند و شما جلسه بعدی را برای غیر فعال کردن این موها نیاز دارید. همانطور که این چرخه تکرار می شود، شما کاهش تعداد موها را احساس خواهید کرد.

 

  • چه تعداد جلسه درمانی حذف موهای زائد با لیزر نیاز دارم؟

اکثر شرکت های لیزر می گویند که برای رسیدن به یک ناحیه بدون مو ، شش تا هشت جلسه درمانی مورد نیاز است. بعضی از افراد پس از چهار جلسه درمانی از نتیجه راضی هستند و اقلیت کوچکی هستند که بیش از هشت جلسه نیاز دارند، اما این تعداد جلسات بسیار کمتر از چیزی است که شما در استفاده از الکترولیز، دیگر روش موثر حذف دائمی مو، نیاز دارید. دیگر روش های حذف موهای زائد، به شما در نهایت یک منطقه عاری از مو نخواهند داد.

 

  • هزینه لیزر حذف مو چیست؟

هزینه لیزر حذف موها بسته به اندازه، پیچیدگی و عوامل دیگر منطقه تحت درمان متفاوت است. این هزینه ها می توانند به صورت ناحیه ای و یا به تعداد شات های مورد نیاز برای آن منطقه حساب شوند. استفاده از پکیج های ناحیه ای و فول بادی و تخفیفی می توانند این هزینه ها را کاهش دهند.

حذف موهای زائد بدن

  • عامل رشد مو چیست؟

وراثت و نژاد، علل اولیه رشد مو هستند. رشد موهای زائد یا بیش از حد در زنان اغلب از تغییرات بیولوژیکی طبیعی است که در طول زندگی شان اتفاق می افتد، مانند بلوغ، بارداری، یائسگی و افزایش سن. هر یک از این تغییرات ممکن است موجب افزایش رشد مو در مناطقی شود که هرگز تاکنون مویی نداشته است و یا سبب افزایش موی زائد ​​شوند. از سایر علل رشد مو می توان به داروهای خاص، استرس و چاقی اشاره کرد.

علل جدی تر می توانند اختلال در سیستم غدد درون ریز باشند مانند چرخه قاعدگی نامنظم؛ اختلالات تخمدان مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)؛ و یا اختلالات تیروئید. اگر مشکوک به هر یک از این شرایط هستید حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

  • چرا روش های حذف موی موقت مانند اپیلاسیون و موچین باعث تحریک رشد مو می شوند؟

کرم های موبر، وکس و موچین از جمله روش هایی هستند که باعث تحریک رشد مو می شوند. هنگامی که ریشه مو کشیده یا کنده می شود، مقداری خون به آن منطقه برای تغذیه فولیکول مو می رسد. هنگامی که این روند به طور مرتب انجام شود، نتیجه رشد ریشه های بسیار ضخیم و عمیق است. اکثر افراد وقتی متوجه می شوند که سال ها اپیلاسیون باعث بدتر شدن وضعیت رشد مو شده است، سورپرایز می شوند.

 

  • چرا باید لیزر مو را به جای الکترولیز انتخاب کنم ؟

ساده است: زمان و راحتی. در حالی که الکترولیز بسیار موثر است، این روش با قرار دادن یک سوزن کوچک به هر فولیکول مو، هر بار یکی، و رساندن الکتریسته/ یا فرکانس رادیویی به آن کار می کند. در مقابل، اندازه پنجره درمان بر روی سر لیزر اجازه می دهد تا لیزر بسیاری از فولیکول های مو را در یک پالس غیرفعال کند. لیزر می تواند کل بالای لب را در پنج تا نه پالس سریع درمان کند، در حالی که یک الکترولوژیست صدها زپ را باید به طور دقیق برای پوشش یک منطقه کوچک بکار گیرد. فقط به زمان مورد نیاز برای مناطق بزرگتر، مانند کمر، بیکینی یا پاهای کامل فکر کنید! علاوه بر این، شما احساس درد کمتری را در لیزر تجربه می کنید.

  • آیا حذف موی زاید با لیزر ناراحت کننده یا حتی دردناک است؟

شما ممکن است وقتی که لیزر پالس می شود، احساس درد کم اما قابل کنترلی را تجربه کنید. بسیاری از افراد معتقدند که درد لیزر بسیار کمتر از اپیلاسیون، بند انداختن و الکترولیز است. استرس، خستگی، کافئین، چرخه قاعدگی و آستانه تحمل درد ممکن است بر میزان راحتی یا ناراحتی تاثیر بگذارد.

 

  • چرا حذف موی لیزری بسیار گران تر از روش های دیگر حذف مو است؟

این یک افسانه است: لیزر گرانتر نیست، به ویژه هنگامی که شما ارزش زمان خود را نیز در نظر بگیرید. مطمئنا هزینه های پیش رو برای یک سری جلسات درمانی لیزری وجود دارد – اما شما به سرعت به سرمایه خود دست می یابید، در عین  رسیدن به هدف خود یعنی حذف مو!

یعنی با یکبار هزینه کردن دیگر نیاز به صرف هزینه مادام العمر برای حذف موهای خود نیستید کماکان که زمان زیادی را نیز بدست می آورید.

 

source: http://laserlightskin.com/laser-hair-removal/laser-hair-removal-frequently-asked-questions/

نوشته های مرتبط
4 دیدگاه

آیا مصرف محلول ضد ریزش مو در حین انجام لیزر مشکلی ایجاد نمی کند؟

سلام وقت بخیر نه مشکلی ایجاد نمیکند.

من موهای کرکی دارم اگر لیزر بکنم ازبین میره یا بیشتر میشه؟

سلام وقت بخیر اگر انتخاب دستگاه لیزر شما صحیح باشد از بین میرود.

یک پاسخ بنویسید