لاغری موضعی، انواع روش های تهاجمی و غیرتهاجمی

لاغری موضعی، انواع روش های تهاجمی و غیرتهاجمی

منظور از لاغری موضعی استفاده از روش هایی تهاجمی و غیر تهاجمی و سایر روش ها برای کاهش حجم و اندازه توده چربی در یک ناحیه از بدن است.
بسیاری از افراد توده های چربی دارند که هر چه تلاش کنند نمی توانند آنها را از بین ببرند، به ویژه در پهلوها و ران ها و شکم. این چربی های سرسخت به ورزش و رژیم غذایی واکنشی نشان نمی دهند. برای از بین بردن این چربی ها می توان از روش های متفاوت لاغری موضعی بهره برد.

 

لاغری موضعی، انواع روش های تهاجمی و غیرتهاجمی

روش های تهاجمی

لیپوساکشن

یک روش جراحی زیبایی است که چربی هایی را که به نظر می رسد نمی توان از طریق رژیم غذایی و ورزش از آنها خلاص شوید را با یک تکنیک مکش از بین می برد.

یک جراح زیبایی معمولا این روش را بر روی باسن، شکم، ران، باسن، کمر، بازوها، و صورت برای بهبود شکل ظاهری انجام می دهد.

چند تکنیک لیپوساکشن متفاوت وجود دارد. اما آنچه در همه آنها مشترک است، استفاده از یک لوله نازک است، به نام کانولا، که به یک وکیوم برای مکش چربی از بدن شما متصل است.

 

انواع لیپوساکشن:

  • لیپوساكشن با بیحسی موضعی (Tumescent) رایجترین ترین تکنیک است. جراح شما یک محلول استریل را در ناحیه ای که چربی باید برداشته شود تزریق می کند. این محلول شامل سالین- که آب نمک است – همراه با لیدوکائین و اپی نفرین است. این محلول باعث می شود که مکش چربی با کاهش میزان خون و درد انجام شود.
  • لیپوساکشن با کمک فراصوت(UAL) با استفاده از امواج صوتی زیر پوست شما به شکستن دیواره سلولی چربی کمک می کند. اینکار چربی را به مایع تبدیل می کند تا بتواند آن را با مکش خارج شود.
  • لیپوساکشن با لیزر (LAL)، از یک لیزر برای تولید گرما و انرژی برای مایع کردن چربی استفاده می کند.
  • پاورد لیپوساکشن (Powered) این نوع لیپوساکشن با استفاده از یک کانولا که سریع به عقب و جلو حرکت می کند انجام می شود. این ارتعاش اجازه می دهد تا جراح به راحتی از چربی سخت را بردارد. پاورد لیپوساکشن ممکن است گاهی اوقات موجب درد و تورم کمتری شود و می تواند به جراح اجازه دهد که چربی را با دقت بیشتری حذف کند، به ویژه در مناطقی کوچکتر مانند بازو، زانو و مچ پا.

 

لیپوماتیک

لیپوماتیک دستگاهی حاوی هوای فشرده شده است که به یک کانولا متصل شده است که به طور خودکار 360 درجه چرخش می یابد. کانولا دارای یک حرکت ارتعاشی ثابت است که به طور موثری سلول های چربی را بدون آسیب رساندن به پوست و بافت ها به مایع تبدیل می کند و باعث می شود کل تجربه برای بیمار بسیار آرام باشد.

این دستگاه بسیار راحت است و اجازه می دهد جراحان پلاستیکی به دقت متمرکز شوند تا بهترین نتایج را داشته باشند.

 

مزایای لیپوماتیک

  • حداقل درد یا بدون درد
  • موثر
  • ریکاوری سریع
  • کشش عالی پوست پس از عمل
  • اگر کانولا با بافت های غیر چربی مواجه شود، توقف سریع صورت می گیرد

 

روش های غیرتهاجمی

با تشکر از فن آوری های جدید، در حال حاضر امکان کاهش چربی های سرسخت و کاهش خطوط بدن بدون جراحی، زخم و یا دوره نقاحت وجود دارد. کاهش چربی بدون جراحی شامل درمان های حداقل تهاجمی هستند که به طور انتخابی سلول های چربی را در مناطق خاص به منظور کاهش حجم چربی زیر جلدی (رسوبات چربی زیر پوست، روی عضلات) کاهش می دهد. تعدادی از درمان هایی که توسط FDA تایید شده اند در دسترس هستند، هر کدام سبب کاهش تدریجی چربی های بدن، بدون عمل یا نیاز به دوره ریکاوری می شوند.

 

آیا درمان های غیر جراحی گزینه خوبی برای من است؟

برای بیماران در وزن بدنی ایده آل یا نزدیک به ایده آل که نیاز به تغییر قابل توجهی در منطقه ندارند، درمان های غیر جراحی می تواند یک گزینه عالی برای کاهش چربی های مقاوم در برابر رژیم غذایی و ورزش بدون جراحی و بدون زمان ریکاوری باشد. با این حال، مهم است انتظارات واقع بینانه در مورد آنچه که درمان غیر جراحی می تواند به دست آورد، داشته باشید.

 

مزایای کاهش چربی غیر جراحی

  • حداقل زمان ریکاوری
  • بدون بیهوشی، برش یا زخم
  • عوارض جانبی برای اکثر بیماران کم است
  • شروع تدريجی نتایج باعث می شود که بیماران در مورد درمان ها محتاط باشند
  • نتایج می تواند تا زمانی که بیمار وزن خود را حفظ می کند باقی بماند

 

محدودیت ها

  • کاهش فقط چربی (حداقل توانایی پیکرتراشی نسبت به لیپوساکشن)
  • ما نمی توانیم مشخص کنیم که چقدر چربی را از بین ببریم، فقط می توان یک درصد را تخمین زد
  • برای دستیابی به نتایج مورد نظر، ممکن است نیاز به چند جلسه درمان باشد
  • ممکن است برای بیماران با مقدار قابل توجهی از چربی برای از دست دادن مناسب نباشد
  • هیچ روش زیبایی، جراحی یا غیر جراحی، برای کاهش وزن همیشگی در نظر گرفته شده است. درمان ها به طور قابل توجهی وزن یک بیمار را تغییر نخواهند داد و یک شیوه زندگی سالم و نگهداری وزن برای حفظ نتایج ضروری است.

 

روش های غیرتهاجمی لاغری موضعی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی روشی است که در آن متخصص به بافت های چربی گاز دی اکسید کربن تزریق می کند. اینکار سبب شده سلول چربی تجزیه شده و از بدن دفع شوند. مطالعات نشان داده اند که کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی موثر و ایمن است. گاز دی اکسید کربن همچنین به گردش خون بالاتر بدن کمک می کند.

 

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز که همچنین به نام “یخچال چربی” نامیده می شود، یک روش جدید است که شامل خنک کننده غیر تهاجمی چربی بدن برای شکستن سلول های چربی است، که نتیجه آن کاهش چربی بدن بدون آسیب به دیگر بافت ها است. اثر این روش چند ماه طول می کشد تا دیده شود.

مراحل انجام

  • اپلیکاتور خلاء روی پوست قرار داده می شود تا تماس پوست با پنل های خنک کننده ایجاد شود.
  • بیمار چند دقیقه احساس سرما می کند، شبیه اثر بی حسی.
  • چربی برای تا یک ساعت خنک می شود.
  • اینکار سبب فریز شدن چربی ها شده و در نهایت گلبول های سفید این چربی های یخ زده را عامل خارجی تلقی کرده و دفع می کنند.

 

LGP

لاغری موضعی، انواع روش های تهاجمی و غیرتهاجمی

LPG یا لیپوماساژ با استفاده از غلتک های مکانیکی برای ماساژ بدن، روند آزاد سازی چربی را دوباره فعال می کند. این چربی آزاد شده به یک منبع انرژی برای عضلات تبدیل می شود و روش لیپو ماساژ تولید کلاژن و الاستین را نیز مجددا فعال می کند و باعث می شود پوست نرم تر و یکنواخت تر شود. خبر خوب این است که این روش طبیعی بدن شما را شکل می دهد (بدون نیاز به عمل جراحی یا استفاده از مواد شیمیایی غیر طبیعی).

 

روش های دارویی

داروهای ضد چاقی یا داروهای کاهش وزن، عوامل دارویی هستند که باعث کاهش یا کنترل وزن می شوند. این داروها یکی از فرآیندهای اساسی بدن انسان یعنی تنظیم وزن را با تغییر اشتها یا تغییر جذب کالری دستخوش تغییر می کنند.

درمان های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارند که شامل انواع قرص ها، داروها و مکمل های طبیعی می باشد. این داروهای گیاهی یا شیمیایی ادعا می کنند که به شما در از دست دادن وزن کمک می کند، یا حداقل کاهش وزن هنگام مصرف این داروها همراه با روش های دیگر لاغری، آسان تر می شود.

این داروها از طریق این مکانیزم ها کار کنند:

  • کاهش اشتها، افزایش احساس سیری تا کالری کمتری مصرف کنید
  • کاهش جذب مواد مغذی مانند چربی، باعث کاهش کالری شما می شود
  • افزایش سوزاندن چربی، باعث افزایش مصرف کالری خواهد شد

 

گن ها

چربی اضافی شکم می تواند مانع پوشیدن لباس جذب یا لباس شنای شما شود. استفاده از یک گن لاغری میتواند راه حلی برای چربی های مقاوم شکم شمابه نظر می رسد، اما نتایج موقتی هستند. یک کمربند لاغری یک کمربند از جنس نئوپرین (لاستیک مصنوعی مقاوم در برابر گرما و روغن و نور( است که برای کاهش دور کمر شما از طریق فشرده سازی سلول های چربی کمک می کند. استفاده از کمربند لاغری در هنگام کار کردن ممکن است به شما کمک کند که چند اینچ را از دست بدهید، اما هنگامی که چربی ها از فشار خلاص می شوند، به حالت طبیعی باز می گردند.

 

ماساژ لاغری

در طی یک ماساژ لاغری درمانگر شما به مناطق مورد نظر فشار اعمال می کند. این فشار باعث می شود که توده های چربی شکسته شوند و از طریق سیستم لنفاوی طبیعی بدن دفع شوند. ماساژ همچنین جریان خون و اکسیژن را تحریک می کند که می تواند سبب کاهش تشکیل و ظهور توده های چربی شود.

تکنیک های مناسب ماساژ در از دست دادن وزن به شما کمک می کند. تداوم 2-3 ماساژ در هفته همراه با رژیم غذایی و تمرینات ورزشی ممکن است نتایج قابل توجهی فراهم آورد.

ماساژ لاغری به طور عمده بر روی ناحیه های مشکل تر مانند شکم، باسن یا ران تمرکز می کند. فشرده سازی و ماساژ مناسب بافت چربی باعث شکستن سلول های چربی و سرعت بخشیدن به روند سوزاندن آنها می شود.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید