لاغری موضعی ران

لاغری موضعی ران

گاهی اوقات چربی ران ها برای افراد مشکل ساز می شود و حتی اگر با رژیم غذایی قسمت های دیگر بدن لاغر شوند ممکن است لاغری ران ها غیرممکن باشد. چربی ران ها ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی، رژیم غذایی غلط، ژن ها، بی حرکتی، بارداری یا ترکیبی از آن رخ دهد.

لاغری موضعی ران

چربی در ران ها اغلب به دلیل هورمون های زنانه انباشته می شود. به خصوص در افرادی که دوره قاعدگی نامنظم دارند، خونریزی بیش از حد و یا کم به دلیل اختلال در هورمون استروژن و پروژسترون ممکن است باعث تجمع چربی در ران شود.

بهترین راه برای تعیین چربی اضافی در ران، فشار دادن آن بین دو انگشت و بررسی میزان افتادگی آن است. اگر میزان زیادی بافت در دست جمع شود، مقدار چربی در این قسمت زیاد است.

 

مطلب مرتبط: لاغری موضعی

چگونه می توان چربی ران ها را از بین برد؟

بالا بردن پاها

لاغری موضعی ران

این یک ورزش خوب برای ران ها است و حذف چربی از قسمت پایین بدن را تسهیل می کند. رو به آسمان دراز بکشید، دستان خود را به طرفین باز کنید و استراحت کنید. هر دو پا را 30 درجه از زمین بلند کنید، 5 ثانیه صبر کنید و سپس پای خود را پایین بیاورید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

کشش پاها

لاغری موضعی ران

این حرکت کششی جریان خون را بهبود می بخشد. پاهای خود را به سمت جلو دراز کرده و عمود بر زمین قرار دهید. حالا پاها را تا آنجا که می توانید جدا کنید. به سمت راست خم شوید و در حالیکه با دو دست پای راست را لمس می کنید،  نفس بکشید.  سر را به سمت زانو خم کنید و 5 ثانیه بمانید. ایستاده و دوباره نفس بکشید. همین حرکت را با سمت چپ انجام دهید. این حرکن را 10 بار تکرار کنید.

دوچرخه هوایی

لاغری موضعی ران

روی زمین دراز بکشید و پاها را 90 درجه بالا بیاورید. پاها را مانند دوچرخه سواری حرکت دهید. بعد از 1 دقیقه پاها را پایین اورده و استراحت کنید. همین حرکت را برعکس انجام دهید. این ست را 5 بار تکرار کنید.

حرکت قیچی

لاغری موضعی ران

دراز بکشید و دست های خود را پشت سرتان قرار دهید و کمی آن را بلند کنید. هر دو پا را بلند کنید و صاف نگه دارید. حالا آنها را به صورت عمودی بالا و پایین ببرید. 15 بار با هر دو پا تکرار کنید.

اسکوات

لاغری موضعی ران

این حرکت را فقط پس از کاهش وزن ران انجام دهید، زیرا حرکت کامل عضله سازی است. اگر بدون اینکه چربی سوزی انجام شود این حرکت را انجام دهید پاها کاملا ضخیم خواهند بود. شانه هایتان را در حالت استراحت قرار دهید و پاهای خود را باز کنید، انگشتان پا را به سمت بیرون خم کنید. بالا تنه را صاف نگه دارید و حالت نشسته به خود بگیرید. 5 تا 10 ثانیه صبر کنید و آن را 10 بار تکرار کنید.

تمرینات پرشی

لاغری موضعی ران

تمرینات پرشی می تواند برای لاغری ران ها ایده آل باشد. پنج روز در هفته حداقل نیم ساعت به تمرینات پرشی برای کاهش وزن قسمت های پایین بدن کمک می کند.

دویدن

لاغری موضعی ران

دویدن ران ها را لاغر کرده و به پاها تغییر شکل می دهد. این ورزش اندازه عضلات را کم می کند و چربی اضافی را می سوزاند. دویدن در یک سطح صاف به لاغری ران ها کمک می کند.

تمرینات هوازی

لاغری موضعی ران

تمرینات هوازی می تواند به سوختن چربی  داخل ران ها  و دیگر قسمت های بدن کمک کند. ورزش هایی مانند کوهنوردی، پیاده روی، دویدن، رقص، ریتم قلب را افزایش می دهد. می توانید به مدت 5 روز در هفته حداقل 45 دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید.

تمرینات قدرتی

لاغری موضعی ران

پس از کمی کاهش وزن، می توانید تمرینات استقامتی انجام دهید زیرا نیاز به شکل دهی بهتر ران های خود دارید. چون که شکل پاها پس از کاهش وزن طوری که می خواهد نیست. بهترین راه حل برای این مشکل، تمرینات قدرتی و مقاومتی است. اما مراقب باشید که اغراق نکنید زیرا این بار ممکن است به جای عضلات، پاها ضخیم شود.

 

لیپوساکشن

اگر به هر طریقی نمی توانید چربی ها را از بین ببرید می توانید لیپوساکشن انجام دهید. در این روش، چربی های زیر پوست با کمک وکیوم برداشته می شوند، در افرادی که اضافه وزن ندارند این روش انجام می شود.

 

تغذیه

رژیم غذایی سالم برای حفظ وزن سالم و حفظ عضلات بسیار مهم است.

لاغری موضعی ران

تغذیه کم کالری

به همین دلیل، اول باید مصرف غذاهای کم کالری را مورد توجه قرار دهید و نباید بیش از 1200-1500 کالری در روز مصرف کنید. با این حال، باید مواد غذایی را که دارای مواد مغذی بالا هستند اما کالری کمتری دارند ترجیح دهید.

50-35 گرم غذای چرب در روز،  200 گرم غلات کامل، سبزیجات و میوه ها با کربوهیدرات های پیچیده و همچنین منابع پروتئینی با کیفیت بالا با گوشت کم چرب مصرف کنید.

اجتناب از مصرف قند

هرچیزی که قند دارد سبب افزایش وزن می شود چون هم دارای کالری است و هم سبب اختلال در تعادل قند خون می شود و تبدیل قند به چربی را تسهیل می کند. محصولاتی مانند چای سبز و آب میوه های تازه نیز به عنوان نوشیدنی ترجیح داده می شوند.

کربوهیدرات

بدن انسان انرژی حاصل از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها را دریافت می کند و بنابراین کربوهیدرات ها را به طور کامل رها نمی کند. بنابراین با محدود کردن مقدار کربوهیدراتی که در طول روز دریافت می کنید، می توانید مقدار کالری را کنترل کنید.

 

شیوه زندگی خود را تغییر دهید:

برخی از تغییرات شیوه زندگی قطعا به کاهش وزن کمک می کند.

 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید