لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

مسئله موهای زائد، بی شک مشکل مشترک همه افراد است. تا به امروز از بین روش های امتحان شده برای از بین بردن موهای زائد، لیزر موثرترین روش بوده است. لیزر موثرترین و سریع ترین راه برای از بین بردن موهای زائد است. اغلب اوقات نتایج لیزر موفقیت آمیز است، اما به ندرت برای افرادی که اختلالات هورمونی دارند نتیجه ای به دست نمی آید.

 

لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

 

هدف از لیزر، رسیدن اشعه لیزر به ریشه مو است. بنابراین، با سوختن ریشه موها در طول زمان، موها از بین می روند.  اگر لیزر به درستی انجام شود، هیچ مشکل سلامتی  وجود نخواهد داشت. فقط برای افرادی که پوست حساس دارند شرایط متفاوت است. با توجه به کاربرد لیزر در همه قسمت های بدن، می توان گفت لیزر یک تکنیک موثر محسوب می شود. با این حال، پس از تصمیم گیری برای انجام لیزر، باید یک کلینیک تخصصی معتبر پیدا کرده و در مورد دستگاه لیزر اطلاعاتی کسب کنید. لیزر، دستگاه های مختلفی دارد که هر کدام دارای اثرات متفاوت هستند.

 

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر، سریع ترین و موثر ترین روش برای از بین بردن موهای زائد است. طول موج پرتو لیزر استفاده شده، توسط ملانین در پوست و مو قابل جذب است. بنابراین با درجه حرارت بالا به ریشه مو در پوست می رسد و آن را می سوزاند. پس از چند جلسه، کاهش مو و از بین رفتن کامل مو مشاهده خواهد شد.

 

دوره درمان لیزر موهای زائد

دوره درمان لیزر در بین افراد و مناطق مختلف از بدن می تواند متفاوت باشد. به غیر از این موارد، بسیاری از شرایط مانند سن، هورمون ها، ویژگی های ژنتیکی، مصرف برخی داروها، دوره درمان لیزر را تحت تاثیر قرار می دهد. دستگاه های لیزر سرعت رشد فولیکول مو را در طول زمان کاهش می دهند.

میانگین دوره درمان بین 6 تا 10 جلسه است. پس از اتمام جلسات لیزر، فرد می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

 

لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

 

لیزر موی زائد چگونه انجام می شود؟

قبل از هرچیز، باید کار خود را به یک متخصص با تجربه در یک کلینیک زیبایی معتبر بسپارید. در مرحله اول، قسمتی که لیزر می شود، تمیز می شود. سپس، اگر موهای قسمت مورد نظر بلند باشد، کوتاه می شود و در آخر تمام قسمت های مورد نظر لیزر می شود. مدت زمان هر جلسه با توجه به وسعت قسمت مورد نظر متفاوت است. چند روز پس از لیزر، تعدادی از موها شروع به ریزش می کنند.

 

از لیزر برای کدام قسمت های بدن می توان استفاده کرد و آسیب های لیزر کدام اند؟

از لیزر به جز چشم برای کل صورت، دست ها، زیربغل، پشت، شکم، سینه، پاها، بیکینی و تقریبا برای همه قسمت های بدن می توان استفاده کرد. در مورد خطرات لیزر برای سلامتی بحث های مختلفی وجود دارد. یکی از این بحث ها در مورد استفاده از لیزر در ناحیه تناسلی زنان که آیا باعث ایجاد مشکلاتی در رحم می شود، می باشد، اما هیچ نمونه ای در این مورد ثبت نشده است. گفته می شود که لیزر روی پوست نیز اثر منفی دارد، ولی بیماری که مستقیما تحت انجام لیزر مو، دچار مشکلات پوستی شود، مشاهده نشده است. نکته مهمی که بعد از لیزر باید به آن دقت کرد استفاده از ضد آفتاب با spf 50 و همچنین قرار نگرفتن مستقیم زیر نور آفتاب است.

 

لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

 

نکاتی که در لیزر موهای زائد باید به آن ها توجه کرد

  • قبل از لیزر نباید پوست خود را برنز کنید
  • بعد از لیزر نباید زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرید
  • پس از جلسه لیزر حتما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
  • فصل زمستان برای لیزر کردن مناسب ترین فصل است. بنابراین انجام اقدامات اضافی لازم نیست
  • جلسات لیزر را باید منظم و طبق گفته متخصص زیبایی خود انجام دهید
  • تا 24 ساعت بعد از لیزر از آب گرم استفاده نکنید
  • اگر در عرض 24 ساعت درد یا تورم وجود داشته باشد از کمپرس یخ استفاده کنید
  • در صورت لزوم، می توانید از مسکن استفاده کنید
  • تا 48 ساعت پس از لیزر، اصلاح نکنید
  • اگر پوست ناحیه لیزر شده پوسته پوسته شود دست نزنید و اقدام به کندن پوست خود نکنید
  • اگر علائم عفونت مانند تب و التهاب وجود دارد، سریعا به متخصص خود اطلاع دهید

 

چه افرادی نمی توانند لیزر انجام دهند؟

افرادی که دارای موهای بور هستند، زنان باردار، افرادی که مبتلا به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس هستند، افرادی که داروهایی مانند داروهای ضد آکنه که عوارض جانبی دارند استفاده می کنند، افرادی که قلب آن ها باتری دارد و افرادی که دچار صرع هستند نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند.

 

آیا لیزر به ناحیه تناسلی آسیب می زند؟

از آنجایی که اشعه های لیزر فولیکول مو را هدف قرار می دهند، باعث ایجاد آسیب به اندام های دیگر بدن نمی شوند. لیزر در بدن مانند اشعه ایکس پخش نمی شود، زیرا لیزر فولیکول مو را هدف قرار می دهد. لیزر فقط در قسمتی از بدن که استفاده می شود واکنش نشان می دهد.

 

انواع دستگاه های لیزر مو

لیزر مو با لیزر الکساندریت

 

لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

 

لیزر الکساندریت یک وسیله مناسب برای پوست های روشن با موهای تیره رنگ است. لیزر الکساندریت یک نتیجه قابل قبول را با رسیدن به ریشه مو فراهم می کند و باعث سوختگی پوست نمی شود. از آنجایی که لیزر از فاصله حدود 3 سانتی متری بدون تماس با پوست انجام می شود هیچ مشکلی از نظر بهداشت وجود ندارد.

 

لیزر مو با لیزر ND-YAG

 

لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

 

یک دستگاه با اثر سطحی است. به علت نرسیدن اشعه دستگاه به ریشه های عمیق تعداد جلسات می تواند افزایش یابد. این نوع لیزر به دلیل داشتن درد توصیه نمی شود. همچنین در این نوع لیزر امکان سوختگی دائمی روی پوست وجود دارد.

 

لیزر مو با لیزر دایود

 

لیزر موهای زائد، انواع دستگاه های لیرز مو

 

لیزر دایود حتی برای از بین بردن موهای نازک نیز موفق بوده است. مخصوصا برای موهای ریز روی صورت موثر است. اشعه دایود برای پوست های سبزه بسیار مناسب است. در این نوع لیزر، دستگاه با پوست بدن تماس دارد. پس فراموش نکنید در مورد بهداشت مرکز زیبایی که از لیزر دایود استفاده می کند اطمینان حاصل کنید. چندین نوع دیگر از دستگاه های لیزر مو وجود دارد. با این حال، این ها رایج ترین و موثر ترین دستگاه ها هستند.

 

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر با توجه به وسعت ناحیه مورد نظر محاسبه می شود. قسمت های کوچک مانند صورت ارزان تر هستند، در حالی که هزینه لیزر موهای  قسمت های بزرگ بدن مانند پاها و پشت بدن، افزایش می یابد. مورد دیگر در تعیین هزینه لیزر موهای زائد، نوع دستگاه مورد استفاده است.

source: bilgihanem.com

 

اگر شما همراهان گرامی تجربه ای در زمینه ی لیزر موهای زائد در مرکز خاص و با دستگاه لیزر خاصی داشته اید، خوشحال می شویم تجربیات و نتایج لیزر موهای زائد خود را با ما و دیگر همراهان عزیز به اشتراک بگذارید

نوشته های مرتبط
8 دیدگاه

سلام و خسته نباشید
اگر مشکلات هورمونی برطرف نشود و لیزر موی زائد انجام دهیم جواب نمی گیریم؟

با سلام
بله این امکان هست و باید نتیجه آزمایشات بررسی شود و از نزدیک معاینه شوید.

سلام میشه 5-6 روز قبل لیزر موی زائد اپیلاسیون انجام داد؟

با سلام
خیر شما باید از دو ماه قبل روش هایی که مو را از ریشه در می آورد کنار بگذارید چون برای لیزر به ریشه مو نیاز است.

سلام بهترین دستگاه لیزری که می توان استفاده کرد برای رفع موهای زائد چیه؟

سلام
در این خصوص باید از نزدیک توسط پزشک معالج خود معاینه شوید.

سلام ببخشید میخواستم بدونم مصرف قرص و آمپول بیوتین باعث رشد موهای بدن میشه و ممکنه توی روند لیزر اختلال ایجاد کنه؟

سلام
هنوز هیچ مقاله علمی در این خصوص منتشر نشده که تایید شده باشد اما باز هم با مشورت پزشک معالج خود در دوره لیزر مصرفش را قطع کنید.

یک پاسخ بنویسید