لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی

لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی

احتمالا زمانی که حرفی در مورد روش های جراحی لیپوماتیک، لیپوساکشن و یا لیپولیزر به گوشتان می رسد با خود بگویید که نیازی به انجام این کارها نیست و هر کسی می تواند با ورزش و رژیم لاغری به وزن ایده آل برسد. بله، حق با شماست، داشتن یک سبک زندگی سالم و پرهیز از بی تحرکی و غذاهای ناسالم، می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. اما با این حال باز شاهد افرادی هستید که به سراغ این روش های جراحی یا به اصطلاح پیکرتراشی می روند، اما چرا؟ آیا به نظر شما این روش ها عوارضی را به همراه دارند؟ تا چه حد در رابطه با جراحی لیپوماتیک و یا لیپوساکشن اطلاعات دارید؟ آیا می دانید ممکن است خود شما یک کاندیدای ایده آل برای لیپوماتیک باشید؟

 

لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی

 

قبل از اینکه به تمام سوال های شما در رابطه با لیپوماتیک پاسخ دهیم، لازم است بیشتر در مورد نحوه انجام جراحی لیپوماتیک و علت انجام آن توضیح دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا هرآنچه را که در مورد لیپوماتیک لازم است را بدانید.

 

جراحی لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک روشی است که می توان با آن بطور موثر چربی های مناطق خاصی از بدن را مانند شکم، پهلوها، بازو، ران، باسن و گردن را آب کرد. در جراحی لیپوماتیک که یک روش لاغری موضعی محسوب می شود می توان چربی های مناطقی از بدن که به ورزش و رژیم های لاغری پاسخ نداده اند را خرد و تخلیه کرد. برخی از افراد لیپوماتیک و لیپوساکشن را روشی یکسان می دانند. البته شاید تا حدی هدف و روش انجام لیپوماتیک و لیپوساکشن یکسان باشد اما تفاوت هایی در این بین وجود دارد که لیپوماتیک را به یک روش بسیار پرطرافدار در بین افراد تبدیل کرده است.

 

لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی

 

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن و دیگر روش های جراحی لاغری

یک ویژگی و مزیت مهم لیپوماتیک این است که نسبت به جراحی لیپوساکشن در یک جلسه میزان بیشتری از چربی بدن را می توان تخلیه کرد. این در حالی است که در روش لاغری لیپوساکشن برای رسیدن به نتیجه دلخواه به چندین جلسه تخلیه چربی نیاز است. به همین علت بیشتر پزشکان متخصص روش لاغری لیپوساکشن را روشی قدیمی می دانند.

یکی دیگر از دلایلی که افراد انجام لیپوماتیک را به لیپوساکشن ترجیح می دهند این است که پس از انجام لیپوساکشن، پوست ناحیه تحت درمان دچار افتادگی می شود. اما در روش لیپوماتیک دیگر نیاز نیست بیمار نگران چنین مسأله ای باشد.

در روش لیپوماتیک به علت اینکه هیچ حرارتی تولید نمی شود، چربی های تخلیه شده هیچ آسیبی در طول درمان نمی بینند و می توان در صورت نیاز این چربی ها را در برخی از مناطق بدن بیمار همچون خط خنده، گونه ها و یا برای فرمدهی باسن تزریق کرد.

همانطور که گفته شد در روش لیپوماتیک هیچ حرارتی تولید نمی شود، پس نسبت به دیگر روش ها از جمله لیپولیزر بسیار ایمن تر است و خطر سوختگی نیز ندارد.

 

چرا از لیپوماتیک استفاده می کنیم؟

همانطور که فکر می کنید برای افرادی که اضافه وزن بالایی دارند، شروع تمرینات ورزشی و یک رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش وزن آن ها کمک کند. این افراد کاندیدای مناسبی برای عمل لیپوماتیک نیستند، جراحی لاغری لیپوماتیک، روش مناسب برای کاهش وزن نیست بلکه یک روش ایده آل و موثر برای کاهش سایز است. به طور کلی، افرادی که دچار چاقی موضعی در برخی از مناطق بدن همچون بازو، ران ها، پهلوها و شکم، باسن و گردن هستند و با رژیم لاغری و ورزش موفق به از بین بردن این چربی ها نشده اند، کاندیدای مناسب برای جراحی لیپوماتیک می باشند.

 

لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی

 

روش انجام جراحی لیپوماتیک 

در جراحی لیپوماتیک همانند لیپوساکشن از یک میله فلزی بسیار نازک به نام کانولا برای خرد شدن چربی ها استفاده می شود. جراح شما از مناطق ویژه ای که از قبل نشانه گذاری شده، میله کانولا را وارد زیر پوست کرده و با ایجاد ارتعاش و چرخش باعث خرد شدن چربی های منطقه تحت درمان می شود.

چربی هایی که در طی جراحی لیپوماتیک تخلیه می شوند به علت نبود حرارت کاملا سالم خواهند بود، این چربی ها را می توان به مناطقی همچون سینه، گونه، خط خنده و باسن تزریق کرد. دوره نقاحت پس از لیپوماتیک بسیار کوتاه بوده و برخلاف روش های دیگر بیمار هیچ نوع احساس سوزشی در پوست نخواهد داشت.

 

مزایای لیپوماتیک

یکی از مهم ترین مزایای لیپوماتیک این است که نیاز به بیهوشی عمومی ندارد. از دیگر مزایایی که سایر جراحی ها از آن بهره مند نیستند، درمان سلولیت و کاهش چشمگیر سایز بدن پس از لیپوماتیک است. بعد از لیپوماتیک، بیمار کبودی و درد بسیار جزئی را تجربه خواهد کرد.

سایر مزایای جراحی لیپوماتیک عبارتند از:

  • عوارض جانبی احتمالی کمتری نسبت به سایر جراحی های دیگر دارد
  • مدت زمان کمی برای عمل تخلیه کامل چربی بدن نیاز است
  • سرعت بهبود کامل بیمار بعد از لیپوماتیک بالاست و بیمار تنها به 2 تا 3 روز استراحت نیاز دارد
  • پوست بدن دچار افتادگی نمی شود و همزمان با تخلیه چربی، لیفت می شود
  • در طی عمل و بعد از عمل، بیمار احساس درد کمتری خواهد کرد

 

لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی

 

عوارض لیپوماتیک

  • در برخی از موارد خاص ممکن است فرد به داروی بیحسی موضعی ( لیدوکائین ) حساسیت داشته باشد. اگر شما سابقه ای در این زمینه داشته اید لازم است قبل از جراحی، پزشک خود را در این رابطه مطلع کنید.
  • در افرادی که داروهای خاصی همچون وارفارین، آسپرین و… که ضد انعقاد خون هستند، مصرف می کنند، ممکن است خونریزی و کبودی بعد از جراحی دیده شود. به منظور پیشگیری از این عوارض، ممکن است بنا به توصیه پزشکتان، مصرف این داروها را به مدت چند روز قبل از جراحی لیپوماتیک، قطع کنید.
  • عفونت، یکی از عوارض جانبی احتمالی تمام جراحی ها محسوب می شود. اما لازم است بدانید شما با انتخاب یک مرکز حرفه ای و معتبر که جراحی در یک محیط کاملا استریل و بهداشتی انجام می شود ، احتمال بروز تمام این عوارض را از بین خواهید برد.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید