مراقبت از موهای فر طبیعی

موهای فر طبیعی به دلیل پیچ و تاب های بسیاری که دارد، جذابیتی منحصر به فرد به شما می بخشد. مهمترین نکته ای که باید در مورد این نوع از موها بدانید، نحوه مراقبت از آنها است. روغن های طبیعی پوست سر که به منظور محافظت از موها و جلوگیری از خشکی آنها تولید می شوند، به دلیل خمیدگی های موهای فر، در زمان طولانی تری از سمت ریشه به ساقه هدایت می شوند.

این امر سبب می شود تا رطوبت کمتری به موهای فر برسد و آنها حالت خشک و شکننده ای پیدا کنند. برای مراقبت از موهای فر طبیعی، در این مقاله به نکاتی در این مورد پرداخته شده است. با رعایت این موارد از موهایی نرم و درخشنده برخوردار شوید.

مراقبت از موهای فر طبیعی

قبل از شستشو با شامپو موها را نرم کنید.

از آنجایی که موهای فر طبیعی مجعد هستند، امکان گره خوردن و در هم تنیدگی در آنها بسیار بالا است. اگر شما دارای این نوع از موها هستید، باید قبل از شامپو کردن، از نرم کننده های طبیعی برای جداسازی موها و جلوگیری از گره خوردن و آسیب رسیدن به آنها استفاده کنید.

روغن های طبیعی و نرم کننده های آبرسان، گزینه مناسبی برای این منظور عنوان می شوند. موهای خود را به دو بخش تقسیم کنید و روغن را به تمام نقاط ساقه مو بمالید. سپس به مدت بیست دقیقه منتظر بمانید تا این مواد به خورد موها رفته و سبب نرم شدن آنها شود.

برای گرفتن نتیجه بهتر از یک حوله یا کلاه پلاستیکی روی موهای فر طبیعی خود استفاده کنید. این امر سبب گرم شدن کوتیکول موها شده و مواد روغنی و مرطوب را به صورت عمقی به آنها می رساند.

از شستشوی روزانه موهای فر طبیعی با شامپو بپرهیزید.

موهای فر نیازی به شستشوی روزانه با شامپو ندارند. از آنجایی که جنس موهای فر، خشک است، در هر بار شامپو کردن، شکننده تر و خشک تر می شوند. نرم کردن موهای فر از جمله راهکارهایی است که به شما کمک می کند تا از گره خوردن و آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کنید.

شامپوی مناسب موهای فر طبیعی را تهیه کنید.

هر نوع جنس مویی دارای ویژگی های خاصی است. موهای فر، به دلیل پیچ و تاب های بسیاری که دارد، در صورت مراقبت نکردن از آنها، به سرعت شکننده شده و زیبایی خود را از دست می دهد. یکی از راههای مراقبت از این نوع موها، استفاده از شامپوی مناسب است.

موهای خشک، نیاز به نرم کننده دارند. به همین دلیل از شامپوهایی استفاده کنید که در خود دارای مواد نرم کننده باشند. شامپوی ملایم، سبب می شود تا روغن های طبیعی مو حفظ شود. مخلوط کردن شامپو های نرم کننده با آب مقطر نیز از روش های بسیار مناسبی است که شما می توانید برای مراقبت از موهای فر طبیعی خود استفاده کنید.

از درهم و برهم کردن موهای خود در زمان شستشو بپرهیزید.

شستن موهای فر طبیعی باید آرام و کاملا ملایم انجام شود. شامپو زدن موها و ژولیده کردن آنها، چرخاندن و مالش سخت، سبب شکنندگی آنها می شود. این نوع از شستشو، موهای فر را به هم گره می زند. در این صورت شانه کردن و مرتب کردن آنها بسیار سخت خواهد بود.

برای جلوگیری از این امر در ابتدا موهای خود را به 4 بخش مجزا تقسیم کنید. هر بخش را به صورت جداگانه با شامپو مالش دهید و بشویید. شستشو را از بالا تا پایین با فشار دست انجام دهید. در این صورت از گره خوردن آنها جلوگیری خواهید کرد.

آب گرم را فراموش کنید.

آب گرم یا داغ، یکی از عواملی است که در زمان شستشوی موهای فر طبیعی، سبب ایجاد صدمات و شکنندگی آنها می شود. به همین دلیل برای شستشوی این نوع از موها، از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب سرد، کوتیکول های مو را خنک می کند. این امر سبب ایجاد رطوبت در موها می شود. بنابراین با شستشوی موهای فر با آب سرد، درخشندگی آنها بیشتر خواهد شد.

از نرم کننده های موی فر طبیعی مناسب استفاده کنید.

برای مراقبت از موهای فر طبیعی، بعد از شستشوی آنها از نرم کننده های مناسب با موهای خود استفاده کنید. در صورتی که دارای موهای فر خشک هستید، از فرمولی استفاده کنید که در خود دارای مواد مرطوب کننده مانند گلیکول، گلیسیرین یا روغن های بسیار با کیفیت است.

اگر موهای فر طبیعی ضعیفی دارید، از نرم کننده ای استفاده کنید که دارای پروتئین با اسید های آمینه ابریشم یا کراتین در خود است. لازم به ذکر است که همه نرم کننده های موهای خشک، دارای ترکیبات یکسانی نیستند و با توجه به نوع و جنس موها تولید می شوند.

در صورت استفاده از این مواد، از تماس آنها با پوست سر جلوگیری کرده و برای پخش شدن آنها در کل ساقه مو ها، از شانه های دندانه دار مناسب استفاده کنید. با قرار دادن موهای خود به مدت 10 تا 20 دقیقه در زیر کلاه یا حوله به گرم شدن کوتیلول های مو و ترمیم آنها کمک خواهید کرد.

در صورت استفاده از مرطوب کننده مو بعد از حمام نیازی به شستشوی مجدد موها نیست. اما اگر از نوع پروتئین دار آن استفاده می کنید، باید حتما موهای خود را بشویید. زیرا باقی ماندن این مواد روی موها، خود سبب شکنندگی و آسیب می شود.

مراقبت از موهای فر طبیعی

وضعیت موهای خود را بررسی کنید.

برای مراقبت از موهای فر طبیعی، باید توجه کنید که رطوبت و پروتئین به میزان متعادلی در آنها وجود داشته باشد. رطوبت بیش از حد سبب شل شدن ریشه موها و پروتئین زیاد نیز به خشک و سفت شدن آنها می انجامد. به این دلیل باید وضعیت موهای خود را هر روز مورد بررسی قرار دهید.

عواملی مانند تغییر در فصل ها و ایجاد تغییرات در چرخه بدن، می تواند در تعادل بین رطوبت و پروتئین تاثیر گذار باشد. بنابراین ممکن است نیاز باشد تا در شیوه مراقبت از موهای خود تغییراتی را ایجاد کنید.

از خشک کننده مناسب استفاده کنید.

استفاده از حوله های میکرو فیبر یا پنبه ای بهترین روش برای خشک کردن موهای فر طبیعی است. حوله های معمولی سبب می شوند تا کوتیکول موها شکسته شود. این امر سبب ایجاد اصطکاک در بین موها شده و خشکی بیش از حد و پف را در آنها ایجاد می کند.

بالشت های ساتن را برای خواب انتخاب کنید.

خوابیدن بر روی بالشت هایی از جنس پنبه یا پشم، سبب خم شدن و شکستگی موهای فر طبیعی می شود. سعی کنید از بالشت هایی از جنس ساتن در زمان خواب استفاده کنید.

موهای فر را به طور اصولی شانه کنید.

شانه کردن اصولی و درست یکی از راهکارهای بدون هزینه برای مراقبت از موهای فر طبیعی است. شانه ای با کیفیت و مناسب تهیه کنید. شانه های دندان پهن بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند. سعی کنید تا زمانی که موهای شما خیس است شانه کردن را انجام دهید. در این صورت شکستگی موها کمتر اتفاق خواهد افتاد.

خشک کن های برقی را فراموش کنید.

هرگز از خشک کننده های برقی مانند سشوار و اتو برای خشک کردن موهای فر طبیعی خود استفاده نکنید. این وسایل سبب آسیب رسیدن به موها شده و خشکی و زبری آنها را افزایش می دهد. بهترین راه برای خشک کردن موهای فر طبیعی، آزاد گذاشتن آنها در هوا است تا به طور طبیعی خشک شوند.

بنابراین در این مقاله به راهکارهایی بسیار ساده و در عین حال کاربردی برای مراقبت از موهای فر طبیعی پرداختیم. با انجام این روش ها موهای منحصر به فرد و درخشانی خواهید داشت و در هر جمعی به زیبایی هر چه تمام تر دیده خواهید شد.

Source: www.matrix.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید