مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

 

مراقبت های قبل از کاشت مو

آیا برای آماده شدن برای انجام کاشت مو باید کاری انجام دهم ؟

نوشیدن الکل یا استفاده از داروهایی مانند وارفارین، آسپرین، داروهای حاوی ایبوپروفن، ناپروکسن و بعضی از ویتامین های هومئوپاتی ممکن است به احتمال زیاد خونریزی های داخلی و کبودی را افزایش دهد، بنابراین یک هفته قبل از عمل جراحی کاشت موی خود تحت نظر متخصص، از مصرف این موارد اجتناب کنید. افراد سیگاری بهتر است حداقل دو هفته قبل از این عمل سیگار کشیدن را متوقف کنند تا جریان خون و اکسیژن به پوست سر افزایش یابد. علاوه بر این، در حالی که ناحیه مورد نظر پس از عمل شما بهبود می یابد، نیکوتین در دود سیگار می تواند عروق خونی را محدود و جریان خون را به پیوند های جدید را محدود کند، که به طور بالقوه منجر به نتایج غیرقطعی می شود.

 

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

 

مراقبت های بعد از کاشت مو

مهم نیست که جراح شما کاشت مو را چقدر خوب انجام دهد، نتیجه به همان اندازه به مراقبت های پس از عمل شما بستگی دارد. به همه بیماران توصیه هایی در رابطه با مراقبت پس از کاشت مو، داده می شود اما شما باید دقیقا بدانید چه کارهایی را می توانید و یا نمی توانید انجام دهید. این موضوع شامل شناخت داروها یا مکمل هایی است که می توانید با خیال راحت مصرف کنید.

آیا مصرف مکمل ها ضروری هستند؟

اولین نکته ذکر شده این است که هیچ مکمل یا لوسیون در بازار وجود ندارد که در واقع باعث افزایش میزان رشد مو یا جلوگیری از ریزش مو شود، گرچه برخی از تبلیغات که ادعا می کنند این کار را انجام می دهند، وجود دارد. یک جراح پیوند موی خوب به شما می گوید که هیچ کدام لازم نیست.

یک مکمل مولتی ویتامین خوب هیچ صدمه ای به شما نمی زند، اگر چه همیشه قبل از مصرف هر نوع مکمل، به توصیه های پزشک گوش دهید، مخصوصا اگر داروهای منظم دریافت می کنید. ضروری است که شما یک رژیم خوب و متعادل را دنبال کنید، مقدار زیادی از خواب و هوای تازه را دریافت کنید و این تمام چیزی است که برای حفظ موفقیت پیوند موی خود نیاز دارید.

 

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

 

داروها چطور؟

در آغاز روند کاشت، جراح شما از یک بی حسی موضعی، معمولا لیدوکائین، که ناحیه ای از پوست سر که مو از آن برداشت می شود و پیوند می خورد، استفاده می کند. این یک بیحسی کوتاه مدت بسیار موثر است که پس از اتمام روند و بعد از آن هیچ عارضه ای ندارد. برای جلوگیری از تورم جراحی، ممکن است یک برنامه ضد التهاب یا استروئیدی کورتیزون دریافت کنید.

شما همچنین یک پوشش آنتی باکتریال در ناحیه اهدا کننده پوست خود اعمال خواهید کرد. داروهایی مانند داروهای ضد درد و ضد التهابی در اختیار شما قرار می گیرند تا همراه با بسته های پس از جراحی به خانه ببرید. در بعضی موارد ممکن است برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک تجویز شود. بعضی از جراحان ممکن است داروهایی مانند روگین یا پروپشیا را تجویز کنند تا پس از آن رشد مو بهبود یابد، با این حال این دو محصول، اگر چه موثر هستند، از ریزش مو جلوگیری نخواهند کرد.

 

مراقبت های پیش از کاشت مو

بعضی از داروها می توانند بر روی هر روش جراحی یا نتیجه آن تأثیر بگذارند، بنابراین اگر شما هر نوع دارویی را طولانی مدت مصرف می کنید، ضروری است قبل از شروع کاشت مو با جراح خود در میان بگذارید. پس از آن او می تواند بسته به نتیجه احتمالی شما را راهنمایی کند.

 

پس از پیوند مو چه کارهایی را نمی توانم انجام دهم؟

اگر چه ناحیه ی پیوند موی شما بهبود تقریبا سریعی دارد، چند مورد وجود دارد که توصیه می کنیم تا برای مدتی از انجامشان اجتناب کنید:

  • ما توصیه می کنیم که بین 7 تا 14 روز مرخصی کاری بگیرید، این بستگی به وسعت منطقه ای که کاشت مو انجام شده و ویژگی های فردی شما دارد، این چیزی است که دکتر شما قبل از انجام عمل با شما راجع به آن صحبت خواهد کرد.
  • ما توصیه می کنیم که به مدت 14 روز پس از عمل خود شنا نکنید، مخصوصا در استخرهای شنای عمومی، زیرا محتوای کلری هستند که می تواند بسته به مکان بسیار متفاوت باشد.
  • بعضی بیماران راجع به رفتن به تعطیلات بعد از عمل سوال می پرسند. توصیه ما این است که حتما این کار را بکنید. این تعطیلات می تواند استراحت عالی برای شما باشد، با این وجود، مهم است که از دستورالعملهای مراقبت پس از عمل پیروی کنید و تا 14 روز پس از عمل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید (بنابراین حمام آفتاب گرفتن نیز منتفی است).
  • همچنین توصیه می شود که به مدت 7 روز پس از عمل از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید، و بسیار مهم است که روز بعد از عمل خود حتما از نوشیدن الکل بپرهیزید.

 

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

 

چه زمانی و چگونه می توان موها را شست ؟

همانطور که در بالا ذکر شد هنگامی که کلینیک را ترک می کنید، یک شامپوی مخصوص به شما ارائه می شود که توصیه می کنیم در هنگام ریکاوری از آن استفاده کنید. شما می توانید موهای خود را روز بعد از کاشت خود بشویید و تا 14 روز بعد از این شامپو استفاده کنید. به سادگی موهای خود را با آب گرم بشویید، همانطور که همیشه انجام می دهید.

پس از این، شما قادر به بازگشت به انتخاب معمول خود برای شامپو و شستن موهای خود به طور طبیعی هستید.

 

چه موقع موها را کوتاه کرده و حالت دهید؟

شما بعد از سه ماه از درمان خود متوجه نتایج کاشت موی خود خواهید شد، پس از شش ماه بسیار قابل توجه خواهند شد و نتایج نهایی را در 12 ماه خواهید دید. همانطور که در این روش موهای شما تراشیده می شود، احتمالا موهای شما در حدود 3 ماه به حالت طبیعی باز می گردد و ما فکر می کنیم زمان خوبی برای رفتن به آرایشگاه است.

موهای شما ظاهری پرتر خواهند داشت و شما می توانید موهای جدید را با مدل های جدید کوتاه کنید.

 

source: wimpoleclinic.com, hshairclinic.co.uk, griffincenter.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید