معجزه ای به نام آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ماده ای به نام آنزیم پروتئولیتیک است. این آنزیم سلول های مرده را در پوست سر ترمیم و به عنوان یک نرم کننده عالی عمل میکند. موها را صاف و براق نموده، رشد مو را تقویت می کند، خارش و شوره سر را کاهش داده و در آخر موهای شما را خوش حالت و لطیف می کند.

معجزه ای به نام آلوئه ورا

آلوئه ورا در محصولات زیبایی به دلایل بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی و همچنین توانایی کمک به درمان همه چیز از یبوست تا دیابت را دارا است.

گیاه کاکتوس سبز که در باغ شما هم میروید، فقط یک گیاه ساده نیست بلکه پایه صنعتی چند ده میلیون دلاری و تجارتی است که از کرم های زیبایی گرفته تا آبمیوه های سالم و مکمل های غذایی گسترش دارد. با گذشت زمان، آلوئه ورا بطور روزافزون در همه محصولات آرایشی بهداشتی و غذایی که ما استفاده می کنیم وارد شده است.

اما چه چیزی این گیاه معجزه آسا را متمایز می کند؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

گیاه آلوئه ورا تقریباً سی تا شصت سانتی متر ارتفاع داشته با برگهای چوبی سبز رنگ  و تلخی که دارد به عنوان سپر دفاعی برای جلوگیری از تغذیه حیوانات و حشرات عمل میکند. برگها دارای ژل شفاف گونه ای هستند ، که بسیار تلخ است و به دلیل خواص درمانی باورنکردنی در سراسر جهان شناخته شده و معروف  است. این ژل شفاف از حدود 96٪ آب تشکیل شده است. برخی ترکیبات آلی و معدنی، شامل انواعی از اسید آمینه ( 18 عدد از 20 اسید آمینه لازم برای بدن)، ویتامین A ، B ، C و E میباشد.

بخش دیگری از گیاه آلوئه ورا که مورد استفاده قرار می گیرد “شیره” آن است. یک مایع زرد رنگ که از داخل به پوسته خارجی گیاه می چسبد. هنگام خشک شدن این شیره تبدیل به پودری میشود که اغلب به عنوان ملین مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهمترین عناصر موجود در ژل آلوئه ورا، کربوهیدرات پیچیده ای با نام acemannan است که نقش مهمی در تغذیه سلول ایفا می کند.

معجزه ای به نام آلوئه ورا

در طب آیورودا، داروهای گیاهی چینی و طب گیاهی انگلیس همگی از آلوئه ورا به عنوان شفابخش بصورت موضعی و خوراکی حمایت کرده اند. بیایید به برخی از مهمترین مزایای آلوئه ورا بپردازیم.

آلوئه ورا برای پوست

استفاده های زیادی از آلوئه ورا وجود دارد ، مثل استفاده از آلوئه ورا برای پوست. از آنجا که پوست به تغذیه خاص خود نیاز دارد، آلوئه ورا، می تواند لایه بردار، ترمیم  کننده، روشن کننده و تأمین کننده مواد مغذی بصورت مداوم و چشمگیر در پوست انسان باشد.. هنگامی که تکه ای باریک آلوئه ورا بر روی پوست خود بمالید، متوجه می شوید که چقدر آرامش بخش و خنک کننده است. و به همین دلایل است که طب آیورودا از گیاه آلوئه ورا به عنوان گیاه معجزه آسایی یاد می کند که می تواند برای درمان زخم ها، بریدگی های جزئی، خشکی پوست و سوختگی های شدید استفاده شود.

معجزه ای به نام آلوئه ورا

متخصصین پوست و مو معتقدند آلوئه ورا سرشار از ویتامینC ، E و بتا کاروتن است که به آن ویژگی های مغذی و ضد پیری می بخشد. این امر می تواند بدون ایجاد چربی پوست را مرطوب کرده باعث ایجاد اثرات مثبتی گردد حتی برای کسانی که پوست چربی دارند موثر است. همچنین پیشنهاد می شود که صبح زود آب آلوئه ورا را با معده خالی بنوشید زیرا باعث بهبود هضم غذا می شود و هر نوع مشکل معده را التیام می بخشد و میتواند پوست درخشانی برای شما ایجاد کند.

طریقه استفاده خانگی از آلوئه ورا

  • آلوئه ورا برای پوست خشک: مقداری آلوئه ورا، یک مشت زردچوبه، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری شیر و چند قطره گلاب با هم مخلوط کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا خمیری یکپارچه بدست آورید. آن را به محل مورد نظر مالیده  تا حدوداً 20 دقیقه بماند.
  • اسکراب آلوئه ورا: نصف فنجان ژل آلوئه ورا تازه، یک فنجان شکر و دو قاشق غذاخوری آب لیمو را مخلوط کنید و به صورت خود ماساژ دهید. قند به کم شدن لکه و پاک کردن پوست مرده کمک می کند. آلوئه ورا باعث تمیز کردن پوست می شود و لیمو به محو شدن زخم ها و برنزه شدن  پوست کمک می کند. سه ماده را با هم مخلوط کرده به هم بزنید و از آن برای پاک کردن صورت و لکه های بدن استفاده کنید.
  • . آلوئه ورا برای درمان آکنه: مقداری ژل آلوئه ورا، گردوی کوبیده شده آردی شکل و عسل روی جوشها بمالید. خواص درمانی آلوئه ورا بهمراه آنتی اکسیدان های موجود در عسل، پوستی صاف و شفاف را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • آلوئه ورا برای پوستهای حساس: مقداری ژل آلوئه ورا، آب خیار، ماست و روغن گلاب را به صورت خمیر مخلوط کنید. به پوست بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید.

معجزه ای به نام آلوئه ورا

آلوئه ورا برای کاهش وزن

فقط صنعت زیبایی نیست که وسواس فواید آلوئه ورا را دارد!! صنعت بهداشت و لاغری نیز نمی تواند جلوی وسوسه استفاده از خواص آن را بگیرد. این گیاه که به هریت گومواری به زبان هندی مشهور است میلیون ها فرد را در سراسر جهان مشغول به کار کرده است. به دلیل فواید سلامتی شگفت انگیز خود در قالب ژل، کرم و آبمیوه مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته بریت براندون، نویسنده کتاب “همه چیز برای آلوئه ورا، آلوئه ورا برای سلامتی”، آلوئه ورا می تواند اثر بخشی رژیم غذایی شما را بهبود ببخشد و پتانسیل کاهش وزن شما را به حداکثر برساند.

با داشتن مقادیر کافی از ویتامین ها و مواد معدنی به کاهش وزن نیز کمک می کند. و با داشتن اسیدهای آمینه، آنزیم ها و استرول ها این ماده در رژیم غذایی شما نه تنها از کاهش وزن پشتیبانی می کند بلکه باعث بهبود جذب ریزمغذی های لازم می شود. همچنین باعث بهبود سلامت کلی و موفقیت در کاهش وزن می گردد.

محصولات مبتنی بر آلوئه ورا  می توانند در زمستان و تابستان، توسط افراد مختلف با انواع مختلف پوست استفاده شوند. آلوئه ورا سلولهای موجود در سطح اپیتلیال پوست را درمان می کند، به همین دلیل  توسط متخصصان پوست در برنزه کردن، درمان آفتاب سوختگی و کاهش شدت کشش و پارگی پوست (استرچ مارک) توصیه می شود.

یکی از راه های استفاده از آلوئه ورا استفاده مستقیم از ژل آن و روش دیگر تهیه مخلوطی از آلوئه ورا به همراه برخی مواد غذایی دیگر است. بنابراین اکنون می دانید که آلوئه ورا برای صورت مانند ژل جادویی، تأثیر شگفت انگیزی روی پوست شما دارد.

معجزه ای به نام آلوئه ورا

آلوئه ورا در طیف گسترده ای از محصولات خوراکی مانند مکمل های غذایی، آبمیوه ها و غیره استفاده می شود. سرشار از آنتی اکسیدان است به این معنی که به برطرف کردن رادیکال های آزاد بدن و تقویت ایمنی بدن کمک می کند. همچنین منبع خوبی از پروتئین است بنابراین به رشد عضلات کمک می کند و مقادیر زیادی انرژی به شما می دهد. مطالعات بیشماری وجود دارد که ثابت می کند آلوئه ورا برای کاهش وزن تا چه اندازه مؤثر است اما باید به طور مرتب و در طی مدت زمانی طولانی مصرف شود تا واقعاً کار کند.

نحوه مصرف و آماده سازی آب آلوئه ورا: طعم طبیعی آلوئه ورا آنقدر تلخ است که به راحتی قابل خوردن نیست.. ژل آلوئه ورا را برداشته آن را به تکه های کوچک بریده و جدا کنید. اکنون کمی از آن را با برخی از آب میوه یا سبزیجات دیگری که ترجیحاً شیرین است مخلوط کنید.

همچنین می توانید از برگهای آلوئه ورا استفاده کنید. آنها را مخلوط کنید، صاف کنید و بنوشید. اگر بیش از حد تلخ بود آن را با عسل و نوشیدنی مخلوط کنید. همچنین می توانید مقداری لیمو به این مخلوط اضافه کنید.

آلوئه ورا برای ریزش مو

دایان گاج، نویسنده کتاب “آلوئه ورا: تسکین دهنده طبیعی” می گوید: کراتین، پروتئین اولیه مو از اسیدهای آمینه، اکسیژن، کربن و مقادیر کمی هیدروژن، نیتروژن و گوگرد تشکیل شده است. آلوئه ورا دارای ماده شیمیایی مشابهی است که به افزایش کراتین کمک می کند و مو را با مواد مغذی خود دوباره جوان کرده و به آن خاصیت ارتجاعی بیشتری می دهد و از شکستن آن جلوگیری می کند.

برای تقویت موها : مقادیر مساوی آب آلوئه ورا و روغن نارگیل را با کره اضافی با هم مخلوط کنید. برای موهای قوی، صاف و خشن تا مدت زمان طولانی آن را بمالید و بگذارید بماند

آلوئه ورا یک ماده طبیعی است که گنجینه ای از فواید را به همراه دارد. بهترین راه برای لذت بردن از آن، بدون ترس از مواد شیمیایی اضافه شده، پرورش آن در باغچه، آشپزخانه یا بالکن خودتان است. مراقبت از گیاه آلوئه ورا کمی طول می کشد اما فوایدی که در عوض به دست می آورید بسیار است. بنابراین پیش بروید، وقت و پول خود را برای سالم تر زندگی کردن به کار بگیرید!

معجزه ای به نام آلوئه ورا

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید