معرفی کامل بوتاکس Neuronox

معرفی کامل بوتاکس Neuronox

 

بوتولونیوم توکسین چیست؟

بوتولونیوم توکسین پروتئینی است که به عنوان قوی ترین نوروتوکسین شناخته شده کنونی معرفی شده است. بوتولونیوم توکسین به طور گسترده در حوزه های درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

بوتاکس نورونوکس

با افزایش سن، قابلیت ارتجاعی پوست شما کاهش می یابد و خطوط اخم متوسط تا شدید حتی زمانی که عضلات خود را منقبض نمی کنید، باقی می مانند. با چند تزریق نورونوکس فعالیت های عضلانی که سبب ایجاد چین و چروک می شوند را کاهش دهید.

نورونوکس Neuronox-بوتولونیوم توکسین نوع A ساخت شرکت مدی توکس کره جنوبی می باشد که در سال ۲۰۰۶ موفق به کسب مجوز FDA کره گردیده است. نورونوکس با اسامی تجاری متفاوتی مانند Botulift , Siax , Cunox , Medytoxin  شناخته می شود. این دارو در ایران در سال ۱۳۹۰ موفق به کسب مجوز وزارت بهداشت و درمان ایران گردیده و در بازار مصرف ایران جای خود را پیدا کرده است.

نورونوکس نمونه خالص سازی شده سم بوتولینوم کلستریدیوم نوع A است. نورونوکس نوعی داروی تجویزی است که به عضلات تزریق می شود و برای بهبود وضعیت خطوط اخم متوسط ​​تا شدید استفاده می شود.

 

ماده فعال

سم بوتولینوم کلستریدیوم نوع A (گروه hall)

 

شرح

یک ماده سفید خشک شده از طریق انجماد برای تزریق در یک آمپول شفاف بی رنگ

 

شرایط نگهداری

در یخچال و دمای 15- ~ 5- درجه سانتی گراد نگه داری نمایید.

 

تاریخ انقضا

36 ماه پس از تاریخ تولید

 

کاربرد

اثرات نورونوکس در زمینه های زیبایی و درمانی در طی مطالعات زیادی اثبات گشته و این نوع بوتاکس کره ای می تواند به درمان خطوط اخم، افتادگی پلک، کاهش چین و چروک های صورت و کاهش فعالیت های عضلانی کمک نماید. اثرات درمانی این محصول شامل درمان بلفارواسپاسم، انقباض های عضلانی ناخواسته، سردردهای میگرنی،  استرابیسم ( چپ بودن چشم ها)، دیستونی گردن  و دندان قروچه است.

  • درمان اسپاسم غیرطبیعی‌ پلک (بلفارو اسپاسم‌) در بزرگسالان بالای 18 سال
  • برای درمان بدشکلی های پا به علت اسپاسم در بیماران فلج مغزی کودکان 2 ساله و بالاتر
  • برای بهبود موقت خطوط اخم متوسط ​​تا شدید که مربوط به چین و چروک عضلات ابرو (عضله اخم) و یا فعالیت عضله هرمی بینی در بزرگسالان بین 20 تا 65 سال می باشد.
  • اسپاسم های عضلانی: اسپاسم های عضلانی در ناحیه فوقانی بدن مربوط به سکته مغزی در افراد 20 ساله یا بیشتر.

از زمان تولید بوتولینوم نوع A شرکت مدی توکس در سال 2006 با نام های تجاری: Neuronox، Siax، Botulift، Cunox، Acebloc و Meditoxin مدی توکس رشد چشمگیری داشته است. محصولات مدی توکس در بیش از ۲۳ کشور جهان مجوز مصرف گرفته اند. مدی توکس از سال 2009 به حدود 40 درصد از سهم بازار در کره رسیده و انتظار می رود که با توجه به شاخص های گوناگون حتی افزایش بیشتری داشته باشد. بازار جهانی توکسین بوتولینوم همچنان در حال رشد است و انتظار می رود که نه تنها در بازار زیبایی شناسی پزشکی بلکه در بازار درمانی نیز گسترش یابد. مدی توکس با سهم بازار جهانی بالا، جهان را با مزایای سم بوتولینوم آشنا می کند.

 

نورونکس چگونه عمل می کند؟

توکسین بوتولونیوم به عضلات شما تزریق شده و مانع ایجاد حرکات عضلانی می گردد. این کار سبب کاهش فعالیت های عضلانی می شود که باعث بروز چین و چروک می شوند.

 

چه زمان می توان اثرات نورونکس را مشاهده کرد؟

احتمالا شما بین 1 تا 3 روز بعد از تزریق متوجه بهبود خواهید شد و 1 تا 4 هفته بعد نتایج کامل را مشاهده خواهید کرد. اثرات نورونکس بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. مدت زمان ماندگاری و ایجاد اثر بسته به فرد و روش درمانی متفاوت است.

 

ماندگاری نورونکس چقدر است؟

شما نیاز به درمان های منظم دارید. تزریقات جدید زمانی که اثرات تزریقات قبلی از بین رفته، باید انجام شوند. معمولا هر درمان بیش از 12 هفته تاثیر خود را باقی می گذارد. بهترین زمان دریافت تزریقات مجدد را باید با مشورت با پزشک انتخاب نمود.

 

عوارض جانبی احتمالی نورونکس چیست؟

رایج ترین اثرات جانبی ضعف عضلات و کبودی در ناحیه تزریق است. این اثرات جانبی به آرامی طی 6 هفته پس ار تزریق از بین می روند. دیگر عوارض جانبی احتمالی توکسین بوتولونیوم شامل سردرد، افتادگی پلک، بیماری شبه-آنفولانزا  و حالت تهوع می باشند.

شناخت آناتومی ماهیچه های صورت و تکنیک تزریق مناسب بهترین روش ها برای پیشگیری از این عوارض جانبی می باشند. همچنین مطمئن شوید تزریقات توسط افراد متخصص آموزش دیده انجام می شود.

 

source: medytox.com, maria-trading.com, dermalfillersolutions.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید