هزینه و طول درمان جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

هزینه و طول درمان جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

 

هزینه و طول درمان جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

 

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

لیفت پلک یا بلفاروپلاستی روشی برای حذف پوست و اضافه کردن یا حذف چربی از پلک ها است. اصطلاح “لیفت پلک” نامناسب است چرا که پلک ها واقعا در طول عمل جراحی لیفت نمی شوند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا از برش هایی برای برداشتن پوست و چربی استفاده می کند. سپس با بخیه هایی ظریف پوست را به هم نزدیک کرده و چین های روی پلک را شکل می دهد.

جراحی پلک پایین می تواند شامل برش های پوستی مستقیما در زیر خط مژه یا برشی در داخل پلک می باشد. تکنیک برش درونی را ترنسکانجاکتیوال ((transconjunctival می نامند. این تکنیک اجازه می دهد که بتوان بدون نیاز به برش قابل مشاهده به پلک دسترسی داشت و برای بیمارانی که می خواهند چربی پلک حذف یا اضافه شود ایده آل است. این روش می تواند با لایه برداری مجدد لیزری پوست پلک برای کاهش خطوط و چین و چروک ترکیب شود. در ادامه هزینه و طول درمان جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را بررسی نموده و اطلاعاتی در مورد این روش به شما خواهیم داد.

 

چرا عمل جراحی پلک انجام می شود؟

پلک بالا در صورتی که دارای پوست و چربی اضافه باشد می توانند باعث شود که پلک ها ظاهری سنگین، مسن، پف کرده داشته باشد و بعضی اوقات قسمت بالای زاویه دید را از بین برده و دید طبیعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. بلفاروپلاستی پلک بالا برای حذف پوست و چربی اضافه انجام می شود و می تواند زاویه دید را بهبود بخشد.

جراحی دبل پلک که همچنین به نام جراحی پلک آسیایی شناخته می شود، برای ایجاد یا افزایش چین پلک بالا انجام می شود. این نوع جراحی بر روی افراد آسیایی شرقی انجام می شود تا ظاهر پلک آن ها غربی شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین را می توان برای حذف پوست اضافی و بهبود ساختار پلک با اضافه کردن یا حذف چربی انجام داد. گاهی اوقات سفت کردن پلک برای تصحیح افتادگی پلک لازم است، در حالیکه لایه برداری پوست لیزری می تواند برای بهبود چروک ها و بافت پوست مورد استفاده قرار گیرد.

 

چه افرادی کاندید خوبی برای جراحی پلک هستند؟

افرادی با انتظارات واقع گرایانه که در وضعیت سلامتی مناسبی قرار دارند برای انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی مناسب هستند.

 

فرد چگونه برای جراحی پلک آماده می شود؟

قبل از جراحی پلک بیمار باید تحت یک معاینه دقیق قرار گرفته و در مورد بلفاروپلاستی و خطرات و مزایای احتمالی مرتبط با این روش مطلع می شود. بیمار باید دقت دستورالعمل های قبل از عمل توصیه شده توسط متخصص را انجام دهد و نسخه خود را خریداری نماید، همچنین قبل از روز جراحی دستورالعمل های بعد از عمل را کاملا بررسی کند. این کار به بیمار اجازه می دهد تا قبل از بازگشت از جراحی به منزل، داروهایی برای تسکین درد یا موارد لازم مانند بسته های ژل، اشک مصنوعی و گاز را در خانه داشته باشد.

 

مدت زمان ریکاوری جراحی پلک چقدر است؟

بیماران معمولا بعد از بلفاروپلاستی زمان بهبود اندکی نیاز دارند. اگرچه کبودی و تورم معمولا در روز بعد از جراحی بدتر می شود، اما این کبودی و تورم به سرعت شروع به ناپدید شدن می کند. در طی 48 ساعت اول پس از عمل، استفاده از کمپرس های خنک می تواند تا حد زیادی خونریزی و تورم را در اطراف چشم و کل صورت کاهش دهد. فعالیت های سبک مانند راه رفتن نیز به بهبود زخم کمک می کند. باندهای نازک معمولا در محل برش قرار می گیرند و در عرض چند روز برداشته می شوند، در حالی که بخیه ها می توانند در حدود یک هفته باقی بمانند. گاهی اوقات از بخیه های خود جذب شونده استفاده می شود که نیازی به حذف ندارند.

بعد از 7 تا 10 روز پس از بلفاروپلاستی، بیشتر افراد قادر هستند که به فعالیت های طبیعی خود باز گردند. دو هفته پس از جراحی پلک، اغلب کبودی و تورم برطرف خواهد شد.

 

هزینه جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چقدر است؟ آیا بیمه هزینه بلفاروپلاستی را پوشش می دهد؟

هزینه عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی به نوع و پیچیدگی روش انجام شده بستگی دارد.

اکثر بیمه ها تنها هزینه های جراحی پلک های بالا را اگر مانع دید بیمار شده باشد، پوشش می دهند. در صورت وجود این مشکل باید تست های زاویه دید انجام شده و مستند سازی شود. بعضی از شرکت های بیمه برای تایید اینکه بلفاروپلاستی برای اصلاح زاویه دید بوده است به نتیجه آزمایش های میزان دید و عکس نیاز دارند.

در بیشتر مواقع بلفاروپلاستی به عنوان جراحی زیبایی انجام می شود و از این جهت بیمه هزینه های این عمل را تقبل نمی کند.

در صورتی که جراحی پلک تحت بیهوشی عمومی انجام شود، هزینه آن بیشتر از زمانی است که از بی حسی موضعی استفاده می گردد، چرا که هزینه اتاق عمل و متخصص بیهوشی نیز به هزینه های عمل اضافه می گردد. معمولا جراحی با تکنیک برش داخلی پلک پایین تحت بی حسی موضعی انجام شده و هزینه کمتری دارد.

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه بلفاروپلاستی میزان وسعت جراحی است و مسلما بیماری که نیاز به بلفاروپلاستی هر چهار پلک بالا و پایین دارد، هزینه بیشتری پرداخت می کند.

همچنین ممکن است سایر روش های زیبایی مانند لیفت صورت همزمان با بلفاروپلاستی انجام شود که در این صورت بیمار باید هزینه ی روش های اضافه شده را نیز بپردازد.

 

خطرات بالقوه و عوارض جراحی پلک چیست؟

همانند هر عمل جراحی دیگر، خطرات بالقوه و عوارض جانبی برای بلفاروپلاستی وجود دارد. خطرات عمده شامل عفونت، خونریزی، ایجاد اسکار، عدم توانایی بستن چشم، خشکی چشم، موقعیت غیر طبیعی پلک، دو بینی و از دست دادن بینایی است.

 

source: medicinenet.com

 

نوشته های مرتبط
4 دیدگاه

بلفاروپلاستی محدودیت سنی نداره؟ممکنه دوباره برگرده؟

سلام
باید با پزشک معالج خود مشورت کنید که تشخیصدهند آیا نیاز دارید یا خیر
و ممکن هست برگردد.

عدم توانايی بستن چشم يعنی چی ؟؟؟
فقط زمان خواب نميشه کامل بست يا کلا؟
و اينکه راهی نداره که بعد از عمل اين عارضه شکل نگيره؟

سلام اگر این عمل توسط یک پزشک حرفه ای انجام بگیرد ممنکن نیست این مشکل رخ دهد و در صورت بروز هیچ راه حلی ندارد و باید از قطره اشک مصنوعی استفاده نمائید.

یک پاسخ بنویسید