چه زمانی کاشت مو نتیجه بخش نیست؟

آیا می دانید که دلایل شکست در روش کاشت مو چیست؟ گاهی ممکن است شما سلامت بدنی داشته باشید و تمام دستورالعمل های پزشک خود را مو به مو رعایت کرده باشید اما کاشت موی شما ثمر نداده باشد. این موارد بسیار نادر هستند؛ اما وجود دارند.

درکل موارد نادری وجود دارد که بافت مو به درستی عمل نکرده و در بیشتر مواقع پس از کاشت بافت رشد خود را به درستی طی می کند. در این مقاله قصد بررسی علل عدم نتیجه کاشت مو را داریم. در صورتی که شما نیز با این مشکل مواجه شده اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چه زمانی کاشت مو نتیجه بخش نیست؟

عواملی که سبب شکست در روش کاشت مو می شوند:

امروزه رشد کاشت مو در میان آقایان و کمی در خانم ها رواج پیدا کرده است. همانطور که می دانید، مو تاثیر بسزایی در زیبایی افراد دارد. در مواردی دیده شده است که اشخاص با کاشت موی مناسب نه تنها در ظاهر بلکه از درون نیز دچار تغییرات مثبتی شده اند زیرا زیبایی که به سبب کاشت مو پدید می آید، موجب ایجاد اعتماد به نفس در فرد شده است. اما گاهی شکست در روش کاشت مو پیش آمده است که دلایل گوناگونی دارد. این شکست ممکن است در بعضی از قسمت های سر یا همه آن باشد. در ادامه دلایل بروز چنین مشکلی را بررسی می کنیم.

· عفونت بعد از عمل

کاشت مو به هر روش FUT یا FIT انجام شده باشد، ممکن است باعث عفونت شود. این عفونت ها ممکن است در محل اهدا کننده یا فولیکول های موی پیونده شده ایجاد شده باشد. عفونت به وجود آمده در این پیوندها سبب می شود که فولیکول های پیوند شده از بین بروند. در راستای نابودی فولیکول ها جراحی انجام شده با شکست رو به رو می شود زیرا پیوندهای اهدا شده از بین رفته اند.

· بیمار مراقبتهای بعد از عمل را درست انجام نمی دهد.

بعد از عمل جراحی کاشت مو پیشنهاد پزشکان استراحت کامل بیماران است. در این دوره آن ها اجازه استعمال دخانیات مانند سیگار، قلیان و مشروبات الکلی را ندارند. همچنین بیماران ،به ویژه اوایل دوره، جهت استفاده از شامپو، دستورالعمل خاصی دارند که نیازمند رعایت آن هستند. اگر عوامل گفته شده به درستی رعایت نشود، بیمار خود سبب شکست در کاشت مو شده است.

چه زمانی کاشت مو نتیجه بخش نیست؟

· نبود ریشه در واحد فولیکول های پیوند شده

اگر فولیکول های پیوند شده فاقد ریشه باشند، قطعا شاهد رشد مویی نیستیم!

طی بررسی های انجام شده در کشورهای مختلف این مورد بسیار نادر است که کل کاشت به دلیل نبود ریشه در فولیکول ها با شکست در روش کاشت مو مواجه شود. در این بررسی ها پزشکان دریافتند که در بعضی موارد تنها 5 درصد از پیوندهای واحد فولیکول منجر به رشد نمی شود. این موضوع در حالی است که بیماران درمان شده رضایت کامل را از درمان خود داشته اند.

· خشک شدن فولیکول های آماده پیوند

اصلی ترین عوامل شکست در روش کاشت مو خشک شدن واحدهای فولیکولی برداشته شده و آماده پیوند است. زمانی پیوندهای واحد فولیکول دچار خشکی می شوند که مدت زمان زیادی را در خارج از بدن گذرانده باشند. بهمین جهت پزشکان تمام تلاش خود را در راستای خشک نشدن پیوندهای فولیکول می کنند. آن ها جهت جلوگیری از بروز این اتفاق با استفاده از فناوری های پیشرفته همچنین کار با تیم تخصصی خود تلاش می کنند که به بهترین وجه ممکن واحدهای فولیکول را حفظ کنند.

· نبود بافت اهدا کننده کافی

گاهی عواملی باعث شکست در روش کاشت مو می شود که خارج از کنترل پزشک است که این عوامل خارجی به شمار می روند. نبود بافت اهدا کننده کافی از جمله عواملی است که پزشک در آن نقشی ندارد. مواردی دیده شده که در آن بیمار قصد دارد، کاشت موی خود را تنها با یک روش آن هم در مساحتی بزرگ انجام دهد. در این صورت احتمالا با کمبود بافت اهدا کننده مواجه می شوید زیرا پیدا کردن تعداد کافی مو برای اهدا به راحتی امکان پذیر نیست.

· جراحان بی تجربه

جهت جلوگیری از شکست در روش کاشت مو نیاز به جراحان با تجربه دارید. درکل قصد انجام هر کاری را که دارید، بهتر است آن کار را به متخصص خود بسپارید. اگر چنین نباشد، قطعا زیان کرده اید. درخصوص سلامتی و زیبایی جسمی نیاز به استفاده از متخصص بسیار حرفه ای داریم چرا که موضوع سلامتی ما در میان است.

به مرور زمان روش های کاشت مو تغییر کرد و جراحی های قدیمی و پردردسر جای خود را به جراحی های نوین و راحت تر داده اند. متخصصان با تجربه با تکنیک های جدید جراحی آشنا هستند و در استفاده از این تکنیک ها مهارت دارند. کاشت مو سالم و زیبا با تجربه و تخصص پرشک ارتباط مستقیم دارد، لذا قبل از انجام این عمل به تجربه و تخصص پزشک خود توجه کنید.

· کلینیک های نامعتبر

متاسفانه گاهی شاهد بوده ایم که کلینیکی در زمینه کاشت مو تخصص یا تجربه ای ندارد و از پزشکان متخصص نیز در این زمینه بهره نمی برد و صرفا جهت دریافت هزینه اقدام به انجام این عمل جراحی می کند که نتیجه آن شکست در روش کاشت مو بوده است. این کلینیک ها به شرایط عمومی بیمار بی توجهی نشان می دهند و تنها به دنبال کسب درآمد هستند. از مواردی که امکان سودجویی را برای چنین مکان هایی فراهم می کند، شامل تعداد پیوندها است. به فرض مثال شما تعداد پیوندهای کمی دارید؛ اما آنها تعداد پیوندهای بیشتری را به شما می گویند که هزینه مورد نظر را از شما دریافت کنند.

بهتر آن است که به کلینیک ها و مراکز معتبر جهت کاشت مو مراجعه کنید که باعث شکست در رشد کاشت مو شما نشوند.

سخن آخر

در این مقاله عوامل و علل شکست در روش کاشت مو را بررسی کردیم. متوجه شدیم که ممکن است درصدی از پیوندهای فولیکول ریشه ندهد. همچنین امکان خشک شدن فولیکول ها زمانی که مدت زیادی خارج از بدن هستند، وجود دارد که در این صورت نیز کاشت مو با شکست مواجه می شود. از دیگر عوامل شکست در این جراحی عفونت، بدمراقبتی های بیمار از خود، نبود موی کافی جهت اهدا، انجام جراحی توسط جراحان بی تجربه و مراجعه به کلینیک های نامعتبر است. لازم به ذکر است که افراد بعد از کاشت مو، معمولا تعداد زیادی از موهای قبلی خود در محل کاشت را از دست میدهند و آنچه باقی میماند همان موهای کاشته شده جدید است.

موارد گفته شده از مهم ترین موارد شکست در زمینه کاشت مو است. امیدواریم با انتخاب کلینیک و متخصصین مناسب از کاشت موی خود لذت ببرید.

چه زمانی کاشت مو نتیجه بخش نیست؟

Source: www.hairlossdoctors.com, www.healthline.com, www.veraclinic.net

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید