کاشت مو به روش مستقیم یا DHI=DIRECT HAIR IMPLANT

کاشت موی مستقیم (DHI) یک روش کاشت مو است که در سال های اخیر بسیار رایج شده است. در روش DHI ، فولیکولهای مو که بصورت جداگانه توسط یک ابزار پزشکی قلم مانند (قلم DHI) برداشت شده و ریشه ها در شکاف های های باز شده کاشته می شوند.

کاشت مو به روش DHI

در این روش با استفاده از قلم مخصوص DHI ، باز کردن شکاف و کاشت فولیکولهای مو بطور همزمان انجام می شوند. مهم ترین مزیت کاشت مو با قلم DHI این است که کاشت های مکرر و بیشتر بدون آسیب رساندن به بانک مو، می توان انجام داد. تکنیک DHI می تواند نتایج بسیار خوبی به خصوص در تراکم مو داشته باشد.

DHI  و FUE:

تفاوت های روش DHI از روش استاندارد FUE چیست؟

در روش DHI مرحله برداشت پیوند مو یا هاروستینگ مانند روش FUE  بصورت تک تک انجام میگیرد. در کاشت مو به روش DHI ، باز کردن شیار و قرار دادن پیوند با قلم مخصوص همزمان انجام می شود. این قلم هم امکان باز کردن شکاف و هم قرار دادن فولیکول مو را در یک زمان فراهم می کند.

در کاشت با روش استاندارد FUE، تعداد زیادی پیوند مو برداشت می شود. سپس گرافت ها در مایع مخصوصی نگه داشته می شوند و همزمان به تعداد پیوند های موجود شکاف برای قرار دادن فولیکول های مو باز می شود و پس از اتمام باز کردن شکاف ها، گرافتهای جدید در شکاف ها به صورت جداگانه قرار می گیرند. اما در کاشت با روش DHI ، ابتدا تعداد زیادی گرافت برداشت می شود. سپس گرافتها داخل دستگاه DHI قرار می گیرند و بدون منتظر ماندن کاشته می شوند. در روش کاشت DHI منتظر باز کردن شکاف نمی مانند.

تقریباً  از 20  تا 50 قلم ایمپلنت در عملیات DHI استفاده می شود. پیوندهای برداشت شده بلافاصله در قلم ها قرار داده می شوند و کاشته می شوند. ایمپلنت های خالی شده دوباره پر می شوند و به این ترتیب تمام پیوندها کاشته می شود.

کاشت مو به روش DHI

DHI چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش DHI ، گرافت های برداشت شده به طور جداگانه از ناحیه پشت سر (بانک مو) با استفاده از روش FUE ، استخراج شده و داخل دستگاه DHI قرار می گیرد. متخصص به کمک قلم های آماده شده ، در چند ثانیه هم کانال را باز می کند وهم  ریشه مو را در شکاف قرار می دهد.

  1. در عملیات کاشت مو به روش DHI ، فولیکول های مو در ناحیه اهدا کننده تحت بی حسی موضعی با کمک یک وسیله مخصوص شل می شوند و فولیکول های موی شل شده از ناحیه اهدا کننده جدا می شوند.
  2. از آنجا که پیوند برداشت شده حاوی یک تکه بافت و فولیکول مو است با یک فرآیند جداسازی کوچک به صورت تکی آماده کاشت می شود.
  3. از آنجایی که در عمل کاشت مو به روش DHI روند باز کردن شکاف وجود ندارد، ریشه های آماده شده مو، یک به یک در وسایل پزشکی ویژه ای به نام قلم DHI قرار می گیرند و کاشت بدون انتظار انجام می شود.
  4. متخصص، فولیکول های مو را به کمک قلم مخصوص روی پوست سر قرار می دهد. ایمپلنت ها دارای نوک بسیار نازک و به دلیل ساختار خاص آن فولیکول مو می تواند داخل قرار گیرد. این قلم نوک باریک که توسط متخصص در زاویه ای مناسب به پوست سر فرو می رود، فولیکول موی داخل آن، در پوست سر قرار داده می شود.
  5. از یک طرف برداشت مو صورت می گیرد و از طرف دیگر فولیکول های مو در قلم ها قرار می گیرند و مدت زمان انتظار فولیکول های مو به حداقل می رسد.
  6. با کمک قلم DHI ، پوست سر که با حداقل آسیب پیوند زده شده است ، وارد یک فرایند بهبود سریع می شود.

 آماده سازی برای عملیات:

مرحله آماده سازی برای پیوند مو DHI همانند آماده سازی برای کاشت موی استاندارد است. پس از انجام مشاوره آنالیز مو و برنامه ریزی برای کاشت مو برای بیمار انجام می شود. سپس آزمایش خون انجام می شود تا مشخص شود آیا بیمار برای عمل مناسب است یا خیر. بیماری که از نظر سلامتی شرایط مطلوبی دارد پس از تراشیدن مو به اتاق عمل منتقل می شود.

کاشت مو به روش DHI

1- بیحسی:

در عمل کاشت مو به روش DHI از بی حسی موضعی استفاده می شود. بی حسی موضعی نوعی بیهوشی است که فقط در قسمتی که عملیات در آن انجام می شود تاثیر می گذارد. بی حسی موضعی برای کاشت مو توسط متخصص بیهوشی انجام می شود. مدت زمان اثر بی حسی موضعی از لحظه تزریق تقریباً 3-4 دقیقه است. در این فرایند، منطقه اهدا کننده موردنظر برای درمان با مایعات ضد عفونی کننده تمیز می شود و داروهای بی حسی از طریق یک سوزن تزریقی ریز به منطقه تزریق می گردد.

2- برداشت گرافت ها:

مرحله بعدی کاشت مو DHI برداشت پیوند ازقسمت اهدا کننده است. همانطور که در بالا گفته شد، در این مرحله از روش FUE برای برداشت پیوند استفاده می شود. ابتدا ریشه های مو در پس سر بیمار با کمک دستگاه میکروموتور شل می شوند. میکروموتور بدون آسیب رساندن به فولیکول های مو اجازه می دهد تا فولیکول مو برداشته شود. فولیکول های شل شده مو یکی یکی با ابزاری به نام پنس برداشته می شوند.

3- آماده سازی و کاشت گرافت ها:

آماده سازی گرافت در روش DHI  با روش های استاندارد کاشت مو متفاوت است. در عملیات کاشت مو DHI ، پیوندها باید قبل ازکاشت به شکل دقیقی در ایمپلنت ها قرار داده شوند. فولیکول های مو که از ناحیه پشت سر برداشت شده داخل ظروف شیشه ای پتری دیش قرار می گیرند، به آرامی از بافت جدا می شوند و به کمک پنس یک به یک داخل قلم های DHI قرار می گیرند. برای کاشت موی DHI  گاهی اوقات تا 20 قلم DHI بطور متناوب استفاده می شود.

Source: www.sacekimleri.com

نوشته های مرتبط
4 دیدگاه

شخصی که عمل کاشت مو را انجام میدهد باید دارای جه تخصصی باشد؟ آیا الزاما باید پزشک متخصص پوست و مو باشد؟

سلام وقت بخیر خیر نیازی نیست. بیشترین نکته ای که باید توجه کنید مهارت و نتیجه کارهای قبل پزشک را باید در نظر بگیرید.

سلام برای خانمی ک پیشونی بلندی دارع بخوادکاشت موانجام بده ایابعدهاغیرطبیعی نشون داده نمیشه

سلام وقت بخیر بستگی به تکنیک کاشتی داره که برای شما انجام میدهند.

یک پاسخ بنویسید