۹ راهکار جهت جلوگیری از نازک شدن موهای زنان

بدون شک یکی از جنبه های زیبایی زنان که تأثیر بسزایی در چهره آنها دارد، موها هستند. با توجه به انواع موها، باید نحوه مراقبت از آنها را بدانید. نازک شدن موهای زنان یکی از مشکلاتی که است که ممکن است در اثر عوامل متعددی ایجاد شود.

همه افراد به خصوص زنان آرزو دارند تا از موهای ضخیم و براق برخوردار باشند. متأسفانه به دلیل داشتن برنامه نامتعادل غذایی و مراقبت نکردن درست و اصولی از موها، ضخامت آنها کاسته شده و به مرور زمان دچار شکستگی و آسیب می شوند. برای جلوگیری از نازک شدن موهای زنان در این مقاله ۹ راهکار بسیار کاربردی و مناسب را مورد بررسی قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا اتمام این مقاله با ما همراه باشید.

۹ راهکار جهت جلوگیری از نازک شدن موهای زنان

۱.   مصرف پروتئین را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

پروتئین از جمله موادی است که سبب می شود تا موها از ضخامت و شفافیت بالایی برخوردار باشد. این ماده برای جلوگیری از نازک شدن موهای زنان بسیار تأثیر گذار است. با مصرف ماهی و گوشت تازه به تأمین این مواد در بدن خود کمک کنید.

بنا به توصیه متخصصان آسیب شناسی در زمینه مو، مصرف روزانه پروتئین به میزان ۱ هفته به طور مداوم نتیجه ای بی نظیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. نازک شدن موهای زنان در بیشتر مواقع به دلیل کمبود پروتئین رخ خواهد داد. به همین منظور مصرف برخی از غلات، گوشت، سویا و در صورت نیاز مکمل های پروتئین برای تأمین این ماده در بدن بسیار ضروری است.

۲.   از فشار به موها بپرهیزید.

برخی از زنان عادت دارند تا موهای خود را به روش های متفاوت و با استفاده از کش های مو، در بالای سر یا در اطراف آن با فشار بسیار بالایی ببندند. این امر به مرور زمان به شل شدن ساقه موها می انجامد. همچنین استفاده از اکستنشن نیز سبب فشار بیش از حد به موها می شود. نازک شدن موهای زنان از جمله مواردی است که سبب می شود تا ریزش مو در آنها اتفاق بیفتد. با کشیدگی بیش از حد، فولیکول های مو دچار آسیب شده و در بیشتر مواقع آلوپسی کششی ایجاد خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که در اثر کشش بیش از حد موها ایجاد می شود، خشکی آن است. برای جلوگیری از نازک شدن موهای زنان، انتخاب مدل موی باز علاوه بر ایجاد استایلی خاص و جذاب، به حفظ طراوت و ضخامت آنها نیز کمک خواهد کرد.

۳.   به نیاز بدن خود توجه کنید.

یکی از دلایلی که منجر به نازک شدن موهای زنان می شود، بیماری هایی نظیر کم کاری تیروئید است. این مشکل به مرور زمان سبب نازک شدن و ریزش در موها می شود. زنان یائسه از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض این خطر قرار دارند. به دلیل کمبود استروژن در بدن این افراد، موها بیشتر دچار آسیب می شوند.

کم کاری تیروئید مشکلات بسیار دیگری نظیر: افزایش وزن، خشکی پوست و خستگی را نیز در زنان ایجاد می کند. بیماری های دیگری نظیر آلوپسی آندروژنیک و آلوپسی آره آتا نیز از جمله بیماری های ارثی هستند که سبب نازک شدن موهای بانوان و در نتیجه ریزش آنها می شوند.

در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در موهای خود در ابتدا به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا دستورالعمل های لازم را برای مراقبت از موها و جلوگیری از ریزش موها برای شما تجویز کند.

۴.   میزان ویتامین مورد نیاز بدن را بررسی کنید.

دو ویتامین D و B12 از جمله ویتامین هایی هستند که برای جلوگیری از نازک شدن موهای زنان مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت کمبود در هر کدام از این ویتامین ها، موها به مرور زمان دچار ریزش می شوند. مصرف میوه ها و سبزیجات از منابع بسیار مهمی هستند که می توانند در تأمین این مواد در بدن کمک کنند.

مصرف مکمل حاوی این ویتامین ها نیز از جمله راهکار بسیار مناسبی است که باید توسط تجویز پزشک صورت گیرد.

۵.   جلوگیری از نازک شدن موهای زنان با آهن کافی

یکی دیگر از موادی که سبب جلوگیری از نازک شدن موهای زنان می شود، مصرف آهن به میزان مورد نیاز بدن است. در صورتی که مصرف گوشت در برنامه غذایی شما به میزان کمی وجود داشته باشد، این امر منجر به تولید بسیار کم سرم فریتین در بدن می شود. این سرم پروتئینی است که به آهن مورد نیاز بدن را ذخیره می کند.

بنابراین اگر دچار ریزش مو در اثر کمبود آهن هستید سعی کنید مصرف گوشت قرمز بدون چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مواد دیگری از جمله سبزیجاتی مانند اسفناج و برخی از غلات و حبوبات نیز منبع بسیار مناسبی برای تأمین این ماده به حساب می آیند.

۹ راهکار جهت جلوگیری از نازک شدن موهای زنان

۶.   مراقبت از پوست سر

مراقبت از پوست سر یکی از مهمترین کارهایی است که باید به منظور جلوگیری از نازک شدن موها صورت گیرد. پوست سر سالم سبب می شود تا مواد مورد نیاز به فولیکول های مو برسد و بدین طریق از نازک شدن موهای زنان جلوگیری خواهد شد.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند تونر پوست سر یا ماسک براق کننده مو سبب تسکین پوست سر شده و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند. همچنین سبب تحریک فولیکول های ضعیف مو برای رشد بهتر آنها می شود.

۷.   نرم کننده مو برای درمان نازک شدن موهای زنان

عدم استفاده از نرم کننده سبب می شود تا موهایی که دچار کم آبی یا آسیب شده اند، نازک شوند. این امر سبب ریزش موها می شود. استفاده از نرم کننده هایی که حاوی گلیسیرین و پانتنول هستند برای مراقبت و جلوگیری از نازک شدن موهای زنان بسیار مناسب هستند. این مواد با دارا بودن خاصیت مرطوب کنندگی، سبب قوی شدن موهای شکننده می شوند.

۸.   به پزشک متخصص مو مراجعه کنید.

در برخی از مواقع با مشاهده موهای خود، خواهید دید که پوست سر شما به راحتی قابل دیدن است. در این صورت باید علائم ایجاد شده را جدی بگیرید. نازک شدن موهای زنان یکی از دلایلی است که در اثر این امر ایجاد می شود. برای برطرف کردن این معضل مراجعه به پزشک متخصص به شما کمک بسیاری می کند تا از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. پزشک متخصص در ابتدا معاینات اولیه را انجام خواهد داد و سوالات متداولی را برای رسیدن به نتیجه مورد نظر از شما خواهد پرسید. سعی کنید تا جواب های درستی به پزشک دهید تا علت نازک شدن مو در شما به راحتی تشخیص داده شود. در این صورت با انجام توصیه ها و راهکارهای پزشک، درمان نازک شدن موهای زنان به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

۹.   برنامه زندگی سالمی داشته باشید.

موی هر فرد نشان دهنده نوع زندگی و مراقبت هایی است که از آن دارد. در واقع منظور از سبک زندگی، نحوه خوردن، آشامیدن و فعالیت های بدنی افراد است. این عوامل از جمله اساسی ترین مواردی است که در نازک شدن موهای زنان نقش بسیاری دارد. داشتن زندگی سالم و ورزش کردن از جمله راهکارهایی است که به جلوگیری از نازک شدن موهای زنان کمک می کند. با ورزش کلیه سموم از بدن دفع می شود. همچنین تغذیه سالم مواد مورد نیاز برای رشد و تقویت موها را به آن می رساند. در این صورت سلامت موها به صورت طبیعی حفظ خواهد شد.

نازک شدن موهای زنان ممکن است به دلایل متفاوتی اتفاق بیفتد. مراقبت نکردن از مو سبب می شود تا در زمان کمی موهای نازک شده دچار ریزش شوند. در این صورت زیبایی زنان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. انجام راهکارهای بالا به شما کمک می کند تا مشکل ایجاد شده در موهای خود را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدامات ضروری را انجام دهید.

Source: www.home.bt.com

نوشته های مرتبط
8 دیدگاه

وقت بخیر.من موهای به شدت خشکی دارم.از شامپوهای مختلفی استفاده کردم و بعد از شامپو ماسک مو هم میزنم و همینطور از روغن آرگان وروغن های دیگه بعد از حمام استفاده کردم ولی تاثیر نداشته تا الان.شما برای خشکی زیاد موهام چه شامپو و ماسک مویی رو پیشنهاد می دید؟اینرو هم بگم اگه ماسک مو نزنم موهام اصلا شونه نمیشه.باتشکر

سلام وقت بخیر
شما قبل از هر کاری نیاز به انجام یکسری تستهای آزمایشگاهی برای ارزیابی عملکردبدنتان دارید.بسیاری از بیماریها باعث خشکی پوست و مو می شوند که باید به آنها توجه داشت.با سپاس

سلام من یه خانم ۲۵ ساله هستم والان حدود ۳ ماهه موهام بشدت ریزش داره نمیدونم چرا واینکه بعد اپیلاسیون تمام موهام زیرپوستی درمیاد چیکارکنم که اینطوری نشه و دورچشمم خیلی تیرس یه راهنمایی میخاستم چطوری تیرگیش از بین میره؟ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.

سلام و وقت بخیر
ریزش مو علتهای مختلفی داره ..کمبود ریزمغزیها .کم خونی ..بیماریها..استرس وعوامل هورمونی …نوع ریزش مو باید مشخص بشه حتما نیازه ویزیت بشید …موفق باشید

سلام رنگ کردن باعث ریزش مو میشه؟

سلام
بله، هنگام رنگ کردن مو‌ها، کوتیکول یا لایه محافظ مو شکسته می‌شود تا رنگ مو در آن نفوذ کند. در نتیجه رنگ‌ و اکسیدان داخل آن باعث خشکی و پارگی دیواره کوتیکول مو می‌شوند که در ‌‌نهایت به شکستگی، موخوره، خرد شدن مو‌ها از ساقه و کاهش حجم مو می‌‏انجامد بنابراین رنگ‌کردن یا مش مو‌ها باعث ریزش آن‌ها از ریشه نمی‌شود. به عبارتی، اگر رنگ غیراستاندارد و بی‌کیفیت و اکسیدان بسیار قوی باشد یا اگر مو‌ها بیش از حد رنگ شوند، لایه‌های کوتیکول بیشتر شکسته و مو‌ها خرد و حجمشان کم می‌شود اما خوشبختانه ریشه آن‌ها سالم است و پس از مدتی دوباره رشد خواهند کرد. رنگ موهای چینی و تقلبی که مواد داخل آن‌ها مشخص نیست در ریزش مو‌ها نقش مهمی دارند.

من میانسال هستم و موهایم خشک است. آیا چیزی وجود دارد که با استفاده از آن خشکی مو خود را از بین ببرم؟

سلام
اول از همه از شامپوی مرطوب‌کننده استفاده کنید و بعد از آن از یک نرم‌کننده. می‌توانید از روغن‌های ارگانیک هم استفاده کنید تا موهای‌تان درخشندگی پیدا کند. انجام این کار باعث می‌شود موها دوباره ترمیم و تازه شوند.

یک پاسخ بنویسید