آیا بوتاکس برای درمان چروک پنجه کلاغی موثر است؟

تزریق بوتاکس یکی از رایج ترین روش های سرپایی برای درمان چین و چروک های پنجه کلاغی است. این چین و چروک صورت در نزدیکی گوشه های بیرونی چشم ایجاد می شوند. درمان پنجه کلاغی با استفاده از روش های خانگی می تواند چالش برانگیز باشد.

علیرغم اثربخشی درمان های بوتاکس، قبل از انتخاب این تزریق اطلاعات زیادی وجود دارند که می بایست در نظر گرفت. هزینه، تکرار و عوامل خطر تنها برخی از نگرانی هایی است که می توانید در مورد آن فکر کنید.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس یک درمان آرام بخش عضلانی است. بوتاکس برای اهداف مختلف پزشکی از جمله انقباض چشم و تعرق بیش از حد استفاده می شود. تزریق ها با متوقف کردن رسیدن سیگنال های عصبی به عضلات کار می کنند به طوری که ماهیچه ها به اندازه سابق منقبض نمی شوند.

بوتاکس زیبایی صورت برای از بین بردن چین و چروک ها، از شایع ترین کاربردهای این محصول است. هنگام استفاده برای پنجه کلاغی ها، تزریق ها، عضلات اطراف گوشه چشم را آرام می کنند، بنابراین پوست شما صاف می شود. ممکن است اثرات بوتاکس به خصوص هنگامی که می خندید قابل توجه باشد.

وقتی درمان با بوتاکس را انجام می دهید، برای چروک پنجه کلاغی چه اتفاقی می افتد؟

عملکرد بوتاکس بر روی چین و چروک های پنجه کلاغی
عملکرد بوتاکس بر روی چین و چروک های پنجه کلاغی

جهت درمان ، بوتاکس به طور مستقیم در اطراف چین و چروک های پنجه کلاغی های شما با سوزن های مخصوص تزریق می شود. حتی اگر تزریق ها را خوب تحمل می کنید، درمانگر شما احتمالا یک بی حسی موضعی مانند یخ را توصیه می کند تا در ابتدا این منطقه را بی حس نماید.

هنگامی که پوست اطراف چشم شما بی حس شود، درمانگر شما روند تزریق را آغاز می کند. از آنجا که پنجه کلاغی ها یک ناحیه کوچک از صورت را پوشش می دهند، درمان تنها چند دقیقه طول می کشد.

این روش ممکن است در صورتی که شما تصمیم به انجام روش های درمانی دیگری نیز همزمان با تزریق بوتاکس گرفته باشید، بیشتر طول بکشد. گاهی اوقات درمان لیزر همراه با بوتاکس برای پنجه کلاغی ها استفاده می شود.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان چروک اطراف چشم موثر است؟

تاثیر تزریق بوتاکس برای درمان چروک اطراف چشم
تاثیر تزریق بوتاکس برای درمان چروک اطراف چشم

به طور کلی، بعد از تزریق بوتاکس، مدت سه روز طول می کشد تا نتایج قابل توجهی در اطراف چشم شما ایجاد شود.

عضلات اطراف چشم شما ممکن است پس از چند روز شروع به آرام شدن کنند. نتایج معمولا سه یا چهار ماه ماندگار خواهند بود. به منظور حفظ صاف بودن پوست اطراف چشم ، شما باید هر چند ماه یکبار به درمانگر خود برای تکرار تزریق مراجعه کنید.

در یک مطالعه در سال 2016 روی 1362 نفر که از بوتاکس برای پنجه کلاغی های صورت خود استفاده کردند، نتایج حداقل چهار ماه طول کشید.

جدول زمانی ریکاوری

زمان ریکاوری برای بوتاکس در مقايسه با انواع ديگر روش های زیبایی کوتاه است. به استثنای اینکه عوارض جانبی را در مطب درمانگر خود تجربه کنید، پس از انجام تزریق، می توانید به خانه بروید.

ریکاوری در خانه نیز ساده است. شما می توانید در همان روز آرایش کنید و صورت خود را شستشو دهید. حتی می توانید به کار بازگردید. پوست اطراف چشمانتان را مالش ندهید. اینکار می تواند باعث شود که دارو از قسمت پنجه کلاغی شما دور شود.

عوارض جانبی بالقوه بوتاکس که باید مراقب بود

برای بسیاری از افراد دارای چین و چروک های پنجه کلاغی، به نظر می رسد که بوتاکس به دلیل اثر و زمان بهبود کوتاهش مناسب ترین گزینه است.

هر چند هنوز هم امکان بروز عوارض جانبی وجود دارد. خطرات جدی تر، نادر هستند، اما شما هنوز هم باید با درمانگر خود از قبل در مورد این خطرات صحبت کنید.

به طور کلی، جراحی درماتولوژی گزارش می دهد که عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​در اکثر افرادی که از بوتاکس برای درمان چروک پنجه کلاغی استفاده می کنند ظاهر می شود.

هنگامی که مطب را ترک می کنید، ممکن است قرمزی و تورم کمی در اطراف چشم ها مشاهده کنید. کبودی کوچک نیز ممکن است. چنین اثراتی زمانی اتفاق می افتد که درمانگر شما بوتاکس را در عضلات اطراف چشمتان تزریق می کند. شما نباید التهاب گسترده داشته باشید.

دیگر عوارض جانبی ممکن، عبارتند از:

  • افزایش میزان اشک در چشمان شما
  • خشکی (به ویژه در اطراف محل تزریق)
  • افتادگی پلک
  • کجی ابرو
  • سردرد

اگر در معرض هر کدام از عوارض جانبی نادر، اما جدی زیر قرار گرفتید، به دنبال کمک های پزشکی باشید:

  • ضعف ماهیچه ای که از صورت شما شروع می شود و به بدن گسترش می یابد
  • مسائل مربوط به کنترل مثانه
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن قدرت تکلم یا بینایی
  • مشکلات بلع غذا و نوشیدنی

هنگامی که درمان با بوتاکس را شروع می کنید، مهم است که برای رسیدن به نتایج ایده آل، درمان را دنبال کنید. انواع دیگری از داروها وجود دارد که اثرات مشابهی دارند مانند Myobloc، Dysport و Xeomin. با این حال، این داروها قابل تعویض نیستند، زیرا از نظر قدرت و دوز، کمی متفاوت هستند.

گزینه های دیگر برای درمان و از بین بردن خطوط چروک پنجه کلاغی

با درمانگر خود، راجع به مزایا و مضرات بوتاکس صحبت کنید. شما همچنین می توانید در مورد روش های جایگزین برای درمان پنجه کلاغی ها صحبت کنید، مانند:

  • لایه بردارهای شیمیایی
  • درماابریژن
  • فیلرهای پوست
  • درمان با لیزر
  • رتینوئید تجویزی

توصیه آخر

در صورت استفاده مداوم، بوتاکس ممکن است یک درمان مؤثر برای پنجه کلاغی ها باشد. با این حال، این روش برای همه بسته به سابقه پزشکی مناسب نیست. اگر در حال حاضر هرگونه دارو یا مکمل گیاهی مصرف می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک ممکن است از شما بخواهد که موقتا قبل از انجام این روش، مصرف دارو را برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی متوقف کنید.

سوالات متداول درباره چروک های پنجه کلاغی

چروک پنجه کلاغی گوشه چشم چیست ؟

پنجه های کلاغ چین و چروک هایی هستند که در گوشه چشم شما ایجاد میشوند.

برخلاف خطوط بیان یا چین و چروک در قسمت های دیگر صورت ، ممکن است به نظر برسد که پنجه کلاغ در پوست شما برجسته تر یا عمیق تر است.

دلایل عمده بوجود آمدن چروک پنجه کلاغ عبارتند از:

از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و کلاژن که با افزایش سن اتفاق می افتد

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش

چروک پنجه کلاغ با نامهای مختلف زیادی از جمله موارد زیر نیز شناخته میشوند:

خطوط خنده

خطوط شخصیت

و همچنین اسامی فنی دیگر مانند :

نشانگرهای دوشن

خطوط انقباضات Orbicularis oculi

خطوط کنتال جانبی

چگونه خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم بوجود می آیند؟

پوست صورت شما به دلیل خاصیت ارتجاعی مانند نوار لاستیکی کشیده می شود. هنگامی که فشرده یا کشیده می شود ، به شکل اصلی خود برمی گردد. اما با افزایش سن ، پوست این خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد به همین دلیل برخی از قسمت های بدن افتاده و چین و چروک ایجاد می شود.

دلیل اصلی این امر تولید الاستین و کلاژن در بدن ما است (که عامل ارتجاعی پوست شماست) با افزایش سن کاهش می یابد.

انقباضات عضلانی مکرر از حالت چشمی ، بالا کشیدن ابرو یا اخم باعث جمع شدن و چین خوردن پوست می شود و به تدریج منجر به خطوط صورت می شود.

اگرچه قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش و سن نقش اساسی در تشکیل پنجه کلاغ دارند ، اما چروک پنجه کلاغی همانطور که گفته شد در هر سنی ممکن است رخ دهد.

برخلاف چین و چروک های دیگر ، پنجه کلاغ در واقع می تواند در اواسط بیست سالگی خود را نشان دهد. حتی در برخی از افرادی که به خوبی مراقبت از پوست را انجام نمی دهند ، زودتر از این است. اما در هر صورت ، آنها اجتناب ناپذیر هستند.

با کاهش کشش و الاستیسیته پوست در اطراف این لایه نازک پوستی ، پوست شما نمی تواند مانند گذشته برگردد.

سایر مقالات مرتبط :

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید