آیا چربی مو باعث ریزش میشود؟

آیا چربی مو باعث ریزش میشود؟

در این مقاله بررسی میکنیم که آیا چربی مو باعث ریزش مو میشود، علت اصلی چربی پوست سر چیست و روش های درمان و جلوگیری از آن را توضیح میدهیم.

وقتی شروع به ریزش مو می کنید ، وحشت دارید و نمی توانید نتیجه بگیرید. آیا شامپوی شماست که باعث ریزش است ؟ آیا رژیم شما است ، یا شاید مدل دم اسبی موی خود را محکم می بندید؟ چه کسی می داند!

اگرچه همه این موارد قطعاً می توانند در ریزش مو نقش داشته باشند ، اما آیا تصور اینکه ممکن است یک پوست سر چرب مقصر باشد منطقی است؟ فکر می کنیم ممکن است باشد!

وضعیت پوست سر شما می تواند تفاوت زیادی در سلامت موهای شما ایجاد کند و مراقبت از آنها مهم است.


علت چربی مو چیست؟

پوست سر شما مانند پوست بقیه اعضای بدن شما حاوی غدد تولید کننده چربی و موم کوچک به نام غدد چربی است.

به چربی تولید شده از این غدد سبوم گفته می شود! این غدد علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست ، مسئول آبرسانی به موهای شما نیز هستند!

وقتی غدد شما بیش از حد چربی تولید می کنند ، این امر باعث چربی بیش از حد مو و پوست سر شما می شود.

اگرچه این بی ضرر به نظر می رسد ، اما چربی اضافی می تواند منافذ پوست سر شما را مسدود کند که می تواند از رشد طبیعی فولیکول های مو جلوگیری کند! و در نتیجه ، ممکن است دچار ریزش سریع مو شوید.


چه عواملی باعث می شود غدد چربی بیش از حد روغن تولید کنند؟

فاکتورهای زیادی در تولید روغن این غدد وجود دارد ، اما شناخته شده ترین آنها نوسان هورمون ها و یکی دیگر از عوامل استرس است.

علاوه بر پایین نگه داشتن سطح استرس ، می توانید با جلوگیری از استفاده شامپوها ، نرم کننده ها و محصولات حالت دهنده که حاوی روغن و رزین های سنگین هستند ، از پوست چرب جلوگیری کنید.

همچنین شرایط پوستی (مرتبط با پوست) مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک در پوست سر شما وجود دارد که می تواند باعث تجمع سلول های پوستی و افزایش تولید چربی در غدد چربی شود.

علل ریزش موی چرب

آیا پوست سر چرب می تواند باعث ریزش مو شود؟

پاسخ کوتاه بله است! پاسخ دقیقتر این است که پوست سر چرب قطعاً به ریزش مو کمک می کند اما اغلب تنها دلیل آن نیست.

مقدار زیاد روغن می تواند باعث گیر افتادن و جذب آلودگی ، شوره سر و تجمع محصول شود که باعث مسدود شدن منافذ و جلوگیری از رشد موهای جدید می شود.

علاوه بر این ، یکی از دلایل عمده ریزش مو در مردان بالای 50 سال با هورمون DHT مرتبط است که باعث کوچک شدن فولیکول مو و همچنین ایجاد پوست روغنی می شود.

چربی پوست سر

چگونه می توانم از چربی مو جلوگیری کنم؟

اگر با یک پوست سر یا موی چرب دست و پنجه نرم می کنید ، نیازی به وحشت نیست! در حقیقت ، روش های فوق العاده آسان برای جلوگیری از ریزش مو از طریق چربی وجود دارد!

نوشیدن آب فراوان ، تلاش برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و کاهش استرس روزانه می تواند گام های مهمی در جهت ایجاد تعادل در هورمون هایی باشد که باعث تولید بیش از حد روغن می شوند.

شما همچنین می توانید یک روز در میان شامپو بزنید ، در صورت نیاز می توانید مرتباً یا روزانه بشویید ، اما سعی کنید از یک شامپو و نرم کننده نرم و بدون سولفات استفاده کنید!

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید