بلفاروپلاستی با پلاسما جت

بلفاروپلاستی به منظور کاهش افتادگی و مشکلات پلک ها انجام می شود. با افزایش سن پلک ها در نتیجه ضعیف شدن ماهیچه های اطراف آن و کاهش میزان کلاژن پوست دچار افتادگی شده و ممکن است در زیر چشم کیسه چربی ایجاد شود. بلفاروپلاستی روشی برای جراحی زیبایی چشم است که کمک شایانی به حل این مشکلات می نماید. بلفاروپلاستی سنتی با استفاده از تیغ جراحی و ایجاد برش های کوچک در پلک انجام می شود. با پیشرفت تکنولوژی ممکن است که پزشکان بخشی از فرایند جراحی را با استفاده از لیزر انجام دهند. روش جدیدتر و کم تهاجمی تر دیگری که برای این منظور استفاده می شود، بلفاروپلاستی با پلاسما جت است. این روش نیاز به ایجاد برش در پلک ندارد و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه تر است. در ادامه به بررسی این روش می پردازیم.

بلفاروپلاستی با پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلاسما جت چیست؟

درمان جوانسازی پلك ها با پلاسما جت، فناوری جدید کشیدن پوست و تولید کلاژن است. برای جوانسازی پوست، از دستگاه لیفت پزشکی پلاسما جت استفاده می شود. این دستگاه قوس کوچک الکتریکی پلاسما ایجاد می کند. الکتریسیته پلاسما از طریق ولتاژ بالایِ ایمنی بین سر دستگاه و منطقه تحت درمان تولید شده و به منطقه درمان اعمال می شود. پلاسما جت به سبب قوس الکتریسته بسیار باریک خود می تواند در درمان ناحیه اطراف چشم به کار برده شود و نتایجی بر جای بگذارد که به عنوان بلفاروپلاستی بدون جراحی شناخته می شود.

پلاسما بعد از جامدات، مایعات و گاز حالت چهارم مواد است. پلاسما قادر به تولید مقدار قابل توجهی از کلاژن و انقباضات پوست در مناطقی است که سابقا درمان غیر جراحی موثر برای آن ها وجود نداشته است. این درمان می بایست صرفا توسط پزشکان متخصص انجام شود.

پوست نازک پلک ها بسیار متحرک است و به علت پلک زدن روزانه تحت فشار زیادی قرار می گیرد. به همین دلیل نواحی اطراف چشم اولین جایی است که نشانه های خستگی و پیری را نشان می دهند. اگر چه که فرایند افزایش سن اجتناب ناپذیر است، عوامل خارجی ای وجود دارد که این پدیده را تشدید کرده و اثر طبیعی آن را افزایش می دهند، عواملی مانند تنباکو و نور خورشید که بدترین دشمنان پوست هستند.

با گذشت زمان، پوست بسیار نازک اطراف چشم چین و چروک هایی را ایجاد کرده و استحکام خود را از دست می دهد. پلک ها سنگین شده و به تدریج دچار افتادگی می شوند، کیسه های چربی در پلک های پایین ظاهر می شوند و خطوط اطراف چشم مخصوصا در گوشه های بیرونی چشم، قابل رویت می شوند. هدف بلفاروپلاستی این است که این مشکلات اطراف چشم را از بین برده یا کاهش دهد و باعث شود چشم ها آرام تر و جوان تر به نظر برسند.

بسیاری از متخصصین هنوز از روش های سنتی بلفاروپلاستی با جراحی یا لیزر برای اصلاح مشکلات و اثرات افزایش سن روی پلک ها استفاده می کنند. توسعه روش های غیر تهاجمی، مانند تکنیک های غیر جراحی بلفاروپلاستی امکان انجام روش های زیبایی جدید را فراهم می کنند.

بلفاروپلاستی با پلاسما جت

در حال حاضر دستگاه های نوآورانه پزشکی با استفاده از تکنولوژی پلاسما به عنوان جایگزینی برای جراحی پیشنهاد شده اند. پلاسما گازی است که توسط تخلیه الکتریکی یونیزه شده است. این انرژی به عنوان گرما در سلول های هدف مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند پوست پلک را بدون آسیب به بافت اطراف آن سفت تر کند.

هم پزشکان و هم بیمارانی که به دنبال یک روش غیرتهاجمی برای بهبود ظاهر چشم هستند، با شناخت مزایای متعددی که پلاسما ارائه می دهد بیشتر و بیشتر به استفاده از پلاسما علاقه مند می شوند. بلفاروپلاستی با پلاسما جت روشی سرپایی، بدون تماس با پوست و بدون نیاز به برش است. این روش معمولا با بی حسی موضعی همراه بوده و زمان ریکاوری آن کوتاه است. زمان نقاهت و ریکاوری بلفاروپلاستی با پلاسما جت به طور متوسط ​​5 روز است. بعلاوه در این روش خطر ایجاد اسکار وجود ندارد.

دستگاه پلاسما جت دارای یک منبع تغذیه مستقیم با ولتاژ بالا و یک اپلیکاتور با الکترود فعال است. الکترود فعال با امکان هدف گیری فوق العاده خود در دست پزشک و نزدیک به پوست قرار می گیرد، اما برای رسیدن به اثر حرارتی با بافت هیچگونه تماسی ندارد. هر شات پلاسما جت به طور موضعی تنش الکتریکی غشاء سلولی را افزایش می دهد که در نهایت باعث کشیده و سفت شدن پوست می شود. ناحیه درمان از طریق تاثیرات پیاپی و جزئی پلاسما جت سفت شده و چین و چروک های کوچک از بین می روند.

چه مناطقی را می توان با استفاده از پلاسما جت درمان نمود؟

پلاسما جت را می توان در هر قسمت از پوست برای از بین بردن زگیل، خال گوشتی و خال های کوچک استفاده کرد. با این حال ویژگی اصلی این درمان جدید این است که می توان آن را برای بلفاروپلاستی غیر جراحی یا جوان سازی پلک چشم در اطراف چشم ها و مخصوصا برای افتادگی پلک های فوقانی، چروک های پنجه کلاغی و اثرات افزایش سن پلک های پایین استفاده کرد.

Source: www.skinrenewal.co.za, www.prime-journal.com, medical.jett.eu, laserskinandvein.com.au

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید