بهترین سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

در زمان کنونی، علاوه بر زنان، مردان نیز به زیبایی خود اهمیت بسیاری می دهند. یکی از مهم ترین ملاک های زیبایی مو است که در مردان بسیاری شاهد ریخته شدن موهای سرش هستیم. مو یکی از ارکان زیبایی محسوب می شود که با از دست دادن آن مردان اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. به همین علت مطالعه درخصوص سن مناسب برای کاشت مو مورد استقبال افراد بسیاری قرار می گیرد.

ما در این مطلب به زمان و موقعیت مناسب برای کاشت مو خواهیم پرداخت که شما با در نظر گرفتن شرایط فرصت دارید در این زمینه اقدام کنید.

 بهترین سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

چرا سن مناسب برای کاشت مو اهمیت دارد؟

اگر یکی از جمله مردانی هستید که بسیاری از موهای خود را از دست داده اید و به فکر عمل کاشت مو هستید، شاید تمایل داشته باشید بدانید سن مناسب برای کاشت مو چیست؟

این سوالی است که باید در زمان اقدام برای کاشت مو، از خود بپرسید. در این صورت به اشتباه، درد یا هزینه بی موردی را متحمل نخواهید شد؛ چراکه کاشت مو در سنینی زودتر یا دیرتر کاملا بی فایده است. سن یکی از فاکتور های مهم تاثیرگذار در این عمل جراحی محسوب می شود.

آقایان جوان! صبر کنید و نتیجه بهتری بگیرید!

کاشت مو یکی از ایمن ترین جراحی هایی است که پزشکان این اجازه را دارند آن را حتی روی نوجوانان انجام دهند. دو دلیل اصلی برای صبوری در عملیات کاشت مو، این است که احتمالا پروسه ریزش مو چندین سال به طول می انجامد و کاشت مو راه حل هایی را ارائه می دهد که نتایج دائمی داشته باشد. بنابراین بهتر است کمی صبر کنید و سن مناسب برای کاشت مو را در نظر داشته باشید!!

پیشنهاد شده است که تا اواسط 20 سالگی منتظر بمانید. اگر امکان آن وجود دارد برای جوابدهی بهتر تا اواسط 30 سالگی صبر کنید. حال ما برای فهم بهتر به این سنین خواهیم پرداخت؛ اما باید بدانید که سن مناسب برای کاشت مو دقیقا به معنای سن درست نیست، بلکه به مقدار ریزش مو مرتبط است.

 بهترین سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

در دهه 20 سالگی کاشت مو بی فایده است!

یک فرد 20 ساله عمل کاشت را به خوبی انجام می دهد و حدود 3 سانتی متر خط رویش موهایش اضافه خواهد شد. نتایج همه مثبت هستند و بیمار از ظاهر جدیدش راضی است؛ 4 سال بعد موهای فرد رو به نازکی میرود، به لطف کاشت مو در آن سال، خط رویش همان جا باقی مانده است اما ریزش موهای او از وسط سر شروع خواهد شد و چنین فردی مجبور به عمل دوباره کاشت مو برای وسط سر خود است.

سن بالاتر، دردسر بیشتر

با بالا رفتن سن در بعضی افراد که از بیماری های خاصی مانند دیابت رنج می برند یا سیگار و مواد مخدر مصرف می کنند، عملیات کاشت مو بسیار مشکل می شود یا حتی با انجام آن موهای کاشته شده مقاوم نخواهند بود. با این حال بیمارانی وجود دارند که 70 یا 80 سال سن دارند؛ اما به دلیل وضعیت مناسب بدن و موهایشان عمل های موفقیت آمیزی را تجربه می کنند.

صبر بیشتر، مشکلات کمتر

بهترین اقدام برای عمل جراحی کاشت مو، صبوری است! اگر شما در سن 20 سالگی شروع به کچلی کنید، بهتر است صبر کنید؛ چراکه با این کار اجازه می دهید تمام موهایی که باید بریزند، ریزش خود را انجام دهند. در این صورت با خیال راحت و در سن مناسب برای کاشت مو اقدام خواهید کرد.

اگر قصد اقدام برای کاشت مو در 50 سالگی را دارید، بهتر است از کشیدن سیگار و الکل برای مدتی دوری کنید که عمل شما با موفقیت صورت گیرد. در کل برای افراد 30 سال به بالا سن اهمیت خاصی ندارد؛ بلکه سلامتی فرد مورد بررسی قرار می گیرد. اما در سنین زیر 30 سال به دلیل عدم رشد کامل جسمی فرد، ریسک بسیار زیاد است.

 بهترین سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

سال های طلایی؛ سن مناسب برای کاشت مو!

اگر در دهه 40 خود به سر می برید، لحظه ای در این کار درنگ نکنید؛ چراکه در این دهه بدن شما از سلامت خوبی برخوردار است و تمامی موهای در نوبت ریزش، ریخته اند. درنتیجه نگرانی در این خصوص  نداشته باشید.

اگر دری بسته شود، در دیگری باز خواهد شد

اگر برای عمل جراحی کاشت مو مناسب نیستید یا سن مناسب برای کاشت مو ندارید، ناراحت نباشید؛ چراکه با انجام اقدامات ویژه ای، موهای پر و ضخیمی خواهید داشت! با ریختن پودرهای تاپیک روی موها آن ها را ضخیم و پرپشت جلوه خواهید داد. لیزر را فراموش نکنید؛ چراکه در صورت رد صلاحیت از کاشت مو، از لیزرهای کم توان که ریشه های مو را تقویت می کنند بهره خواهید برد. به بیان ساده تر، استفاده کردن از محلول های رشد مو نیز ضرری نخواهد داشت.

سخنی با خانم ها…

مسئله ریزش مو در خانم‌ها شیوع کمتری دارد؛ اما گاهی به دلیل مشکلات تیروئیدی یا آنمی و مشکلات هورمونی شروع به ریزش می کنند که اکثرا با درمان های دارویی قابل درمان هستند. زمانی که کاری از دست داروهای گیاهی و غیر گیاهی بر نمی آید، باید به سراغ عمل کاشت مو بروند. عمل جراحی کاشت مو در خانم ها بیشتر به نوع ضخامت مو برای پیوند مناسب ربط دارد و مسئله سن مناسب برای کاشت مو مطرح نیست!

خانم ها عموما در سن بالا نیازمند کاشت مو می شوند و آن هایی در سن پایین اجازه کاشت مو دارند که به دلیل عمل جراحی قبلی موهای خود را از دست داده اند. دخترانی که از آلوپسی رنج می برند نیز اجازه عمل در سنین پایین را دارند.

 بهترین سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

کلام آخر

کاشت مو عمل جراحی است که در چهره افراد نقش بسزایی دارد. اگر سن مناسب برای کاشت مو را بشناسید، در تصمیم گیری و اقدام کمک موثری خواهد بود. اقدام برای کاشت مو در سن 20 سالگی عجولانه است و باعث می شود مجبور به انجام دوباره آن شوید. بهترین سن برای کاشت مو دهه 30 و 40 در مردان میباشد.

Source: www.vargasfaceandskin.com, www.nytimes.com, www.webmd.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید