بهترین شامپو ضد ریزش مو

چگونه شامپوی ضد ریزش مو انتخاب کنیم؟

این روزها تعداد زیادی شامپو ضد ریزش مو در برندهای مختلف برای یافتن جایی در سبد خرید شما با یکدیگر رقابت می کنند! بیشتر آنها نیز قول های زیادی و سعی میکنند به شما درباره نحوه عملکردشان اطمینان دهند. بنابراین چگونه دقیقا شامپوی مناسب را برای ریزش مو های خود از میان برندهای مختلف شامپو انتخاب کنیم؟

پس از صحبت با پزشکان و تحقیق درباره محصولات مختلف ، لیستی از مواردی را که باید قبل از خرید شامپوی ضد ریزش به خاطر بسپارید ارائه کرده ایم.

شامپو ها چگونه ریزش موها را کنترل می کنند؟

اجازه دهید ابتدا حقیقت سخت را برای شما بازگو کنیم. بیشتر شامپوهای موجود در بازار تحت آزمایشات بالینی قرار ندارند و آن ها را نمی توان خط اصلی دفاعی در برابر ریزش مو دانست.

با این حال ، این شامپوها با استفاده از مواد تشکیل دهنده خود جریان خون را افزایش می دهند ، بنابراین تا حدودی در برابر ریزش مو مفید هستند. هر چند مواد تشکیل دهنده غلظت محدودی دارند و رقیق میشوند. تأثیر چنین شامپوهایی به دفعات و مدت زمان استفاده بستگی دارد.

بهترین شامپو برای ریزش مو چیست؟

مواردی که باید قبل از انتخاب شامپو در نظر بگیرید

به جای اینکه به سمت برچسب های جسورانه ای که بر روی آنها “شامپوی ضد ریزش مو” نوشته شده است ، جذب شوید ، سعی کنید قبل از انتخاب درباره یکی از آنها تحقیق کنید.

هر شامپویی نمی تواند به شما در ریزش مو کمک کند. نوع مو ، مشکلات مو ، مواد تشکیل دهنده و سطح pH شامپو ، همه در هنگام تصمیم گیری برای شامپویی که می تواند در برابر ریزش مو موثر باشد ، دخیل هستند.

نوع موی خود را بشناسید

اول و مهمتر از همه ، نوع مو و پوست سر خود را بشناسید. نمی توانید از شامپوی فرموله شده برای پوست سر خشک روی پوست چرب استفاده کنید. در زیر طبقه بندی انواع مو بر اساس پارامترهای مختلف آورده شده است:

مبانی طبقه بندی

تراکم مو : موهای ضخیم ، متوسط و نازک

مقدار چربی (سبوم) ترشح شده در پوست سر : موهای نرمال ، چرب ، خشک و مختلط

قطر مو : موهای ضخیم ، متوسط و نازک

تخلخل یا توانایی مو در حفظ رطوبت: تخلخل زیاد ، متوسط / طبیعی و کم

الاستیسیته (قابلیت کشش رشته قبل از بازگشت به حالت عادی): کشش بالا ، متوسط و کم

مدل مو یا مدل موی فر: موهای صاف ، موج دار و فرفری

با نوع موهای خود آشنا شوید:

مواد شیمیایی سخت در بسیاری از محصولات مراقبت از مو می تواند به موهای شما آسیب برساند و آنها را کسل کننده و بی روح کند. همچنین به یاد داشته باشید که همه افراد نوع و بافت مو متفاوتی دارند و هر شامپویی مناسب نوع موی شما نیست.

بیایید نگاهی به آنچه شامپوها برای انواع مختلف مو انتخاب می شود بیاندازیم:

1. شامپو برای موهای خشک

اگر موهای خشک دارید ، تمرکز اصلی شما باید دادن رطوبت به موهای شما باشد. کنترل موهای خشک سخت است. همچنین نشانه آسیب دیدن مو است. می تواند شکننده و مستعد شکستگی شود.این نوع مو برای حفظ بافت خود رطوبت را جذب نمی کند. موهای خشک و خشن به راحتی گره می خورند و در هر مرحله مراقبت از مو به شامپوهای ملایم و مغذی نیاز دارند.

همیشه به یاد داشته باشید که باید شامپوهای مرطوب کننده و خامه ای را برای موهای خشک انتخاب کنید. این نوع مو مستعد وز کردن است و انتخاب شامپو با مواد مرطوب کننده به حالت دادن مو و کاهش وز مو کمک می کند. شامپوهای خشک مو زمانی که با نرم کننده پیگیری می شوند بهترین نتیجه را دارند. نرم کننده مغذی با خاصیت صاف کننده مو به قفل شدن رطوبت پس از شستشو کمک می کند و موخوره را کنترل می کند.

توجه: شامپوهایی که حاوی سولفات هستند می توانند روغن های طبیعی مو را از بین برده و آن را خشک کنند. از این رو ، افرادی که موهای خشک دارند باید از استفاده از شامپوهای مملو از سولفات خودداری کنند.

2. شامپو ضد ریزش برای موهای چرب

سبوم بیش از حد می تواند موهای شما را چرب و کثیف کند. موهای چرب باید خیلی مرتب شسته شوند تا درخشش خوبی به آنها بدهد و از چربی آنها بکاهد. اگر شامپوی شما از نظر شویندگی خیلی قوی است ، حتما موهایتان را از دست می دهید. از آنجا که در هنگام داشتن موهای چرب ، در پوست سر بیش از حد تولید چربی وجود دارد ، باید از فرمولاسیون های مرطوب کننده که می توانند رطوبت و چربی بیشتری به پوست سر اضافه کنند ، خودداری کنید. شما باید به دنبال فرمول های متعادل کننده و تقویت کننده در شامپوها باشید.

علاوه بر این ، به دنبال شامپو هایی باشید که بتواند چربی ها و آلودگی ها و اسید سالیسیلیک را از بین ببرد و باعث از بین رفتن مقدار اضافی سبوم شود.

3. شامپو ضد ریزش برای مو های رنگ شده

موهای رنگ شده به دلیل اینکه تحت مواد شیمیایی قرار می گیرند ، نیاز به مراقبت ویژه دارند. همه شامپوهای معمولی روی موهای رنگ شده به خوبی کار نمی کنند. بنابراین سعی کنید به دنبال شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده بروید! موهای رنگ شده به آبرسانی اضافی نیاز دارند و شما باید شامپویی را انتخاب کنید که مخصوص آن ساخته شده باشد. موهای رنگ شده فقط باید هر چند روز یکبار شسته شوند. در غیر این صورت ، می تواند به سرعت محو شود. همچنین ، شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده نرم تر از سایر شامپوها هستند.

همیشه به دنبال شامپوهایی با فرمول های بدون سولفات برای موهای رنگ شده خود باشید. سولفات ها می توانند سریعتر رنگ موهای شما را کم رنگ کنند. شامپوهای مخصوص موی رنگ شده دارای pH کمتری هستند ، بنابراین نمی توانند کوتیکول مو را به راحتی باز کنند. برخی از شامپوها برای درمان موی رنگ شده دارای SPF هستند که به محافظت از مو در برابر آفتاب و محو شدن رنگ کمک می کند. همچنین ، به دنبال شامپوهایی با ترکیباتی مانند اسیدهای آمینه و عصاره سویا باشید که به حفظ رنگ مو کمک می کند.

4. شامپو برای موهای نازک یا معمولی

موهای نازک بافت ابریشمی طبیعی دارد و به خشک شدن کمتری نیاز دارد. اما حجم کمتری برای سبک شدن دارد و تمایل بیشتری به روغنی شدن دارد. اگر موهای معمولی دارید ، باید از استفاده از شامپوهای کرمی خودداری کنید و شروع به استفاده از شامپوهای حجم دهنده و غیرکرمی کنید.

شامپوهای حجم دهنده سبک ترین هستند ، می توانند بافتی در موهای شما ایجاد کنند و کوتیکول های مو را بلند کنند. آنها حاوی موادی مانند پروتئین گندم هیدرولیز شده هستند که به افزایش قطر ساقه مو کمک می کند ، که به نوبه خود باعث حجیم شدن موهای شما می شود. علاوه بر این ، شامپوهایی را انتخاب کنید که فاقد سیلیکون باشند زیرا می توانند موهای ریز شما را سنگین کنند.

5. شامپو ضد ریزش برای موهای فر

اگر موهای فرفری دارید ، نمی توانید مثل بقیه با موهای خود رفتار کنید! بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که شامپویی را انتخاب کنید که حاوی مقدار زیادی پروتئین باشد یا به طور خاص برای درمان نوع موی شما ساخته شده باشد تا از تهویه و رطوبت رسانی عمیق ریشه اطمینان حاصل کند. موهای فر شما به دلیل بافت خشک تری که دارند در رطوبت بالا بدتر می شوند. اگر فرهای شما فر است ، شما باید یک شامپوی فوق العاده مرطوب کننده انتخاب کنید که به کاهش وز و خشکی بدون افزایش وزن مو کمک کند.

شامپوها می توانند پوست سر و موهای شما را تمیز کنند و همچنین مقداری براقیت و درخشندگی ایجاد کنند. با این حال ، شما باید پارامترهای خاصی را قبل از انتخاب شامپو در نظر بگیرید.

نگرانی هایی که درباره موهای خود دارید را مشخص کنید

ممکن است به دلیل شوره سر ، رنگ آمیزی مو ، ضعیف بودن ریشه مو یا مسائل مربوط به پوست سر ، ریزش مو داشته باشید. قبل از مراجعه به فروشگاه ، مهم است که علت ریزش موهای خود را بشناسید.

از دست دادن حدود 100 رشته مو در روز طبیعی است. هر چیزی که بالاتر از این باشد نگران کننده است و شما باید نگران کننده بودن یا نبودن وضعیت موهای خود اطمینان حاصل کنید.

در زیر برخی از موادی را ذکر میکنیم که باید در شامپو ضد ریزش خود به دنبال آنها باشید تا مشکلات مربوط به مو های شما را هدف قرار دهد:

محتویات و عملکرد :

روی ، بیوتین ، کلاژن ، مخلوط گلوکو امگا ، پروتئین برنج و کراتین : موها را تقویت می کند

کتوکونازول : ضد قارچ است و به رفع شوره سر کمک می کند

زنجبیل ، نعناع : گردش خون در پوست سر را تقویت می کند

کره شی : پوست را مرطوب نگه می دارد

آنتی اکسیدان ها و روغنهای اساسی مانند روغن انگور: التهاب و تحریک پوست سر را کاهش می دهد

کراتینه : رشته های مو را می پوشاند ، رطوبت پوست سر را قفل می کند و به موها حجم می دهد

روغن هسته کدو تنبل ، روغن رزماری و عصاره چای سبز : رشد مو را تقویت می کند

ذغال فعال ، اسید سالیسیلیک حاصل از گیاهان زمستانی : آلودگی های مسدود شده فولیکول را از بین می برد و می تواند رشد سالم مو را تشویق کند

نکاتی که در هنگام خرید شامپو نباید فراموش کنید

  1. به شامپوهایی که زیاد کف نمی کنند بچسبید. اینها شامپوهای فاقد سولفات هستند و برای پوست سر شما بی خطر هستند.
  2. سعی کنید تا آنجا که ممکن است بدنبال مواد طبیعی باشید.
  3. اگر موهای فر ، موخوره و درشت دارید ، به دنبال شامپوهایی باشید که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو ، گره های موهای شما را نیز از بین ببرد.
  4. اگر موهایتان خیلی نازک است از شامپوهای ملایم استفاده کنید.
  1. برای موهای خشک ، به دنبال مواد مرطوب کننده همراه با مواد موثر در برابر ریزش مو باشید.

سطح pH شامپو ضد ریزش

عرق پوست سر شما با چربی یا سبوم مخلوط می شود و لایه نازکی به نام گوشته اسیدی ایجاد می کند. PH این گوشته در حدود 4.5 تا 5.5 است. خاصیت اسیدی مو از ایجاد قارچ و باکتری در پوست سر و مو نیز جلوگیری می کند.

همچنین ، این pH کوتیکول مو را سالم نگه می دارد. به عنوان یک قاعده کلی ، به دنبال شامپوهایی باشید که pH آنها نزدیک به پوست سر شما باشد تا باعث آسیب دیدن مو / پوست سر نشوند.

جهت خرید شامپو ضد ریزش مو از چه محصولاتی اجتناب کنیم؟

برای درمان وضعیت ریزش مو ، بدنبال شامپوهایی باشید که حاوی مواد فعال طبیعی هستند. از سولفاتها (سولفات میرت ، لوریل سولفات سدیم و لوریل سولفات آمونیوم) ، الکلها و مشتقات آن ، پروپیلن گلیکول ، پارابن ها ، فتالات ها خودداری کنید. درباره برخی مواد شیمیایی مضر برای جلوگیری از مراقبت از مو در اینجا بخوانید.

شامپو ضد ریزش مو برای آقایان

با توجه به شیوع بیشتر ریزش موی آندروژنیک در میان آقایان ، بهتر است در شامپو های ضد ریزش مخصوص مردان از مواد آنتی آندروژنیک بیشتری استفاده گردد تا این نوع ریزش موی مربوط به آقایان نیز پوشش داده شود و بهتر درمان گردد.

جمع بندی

امیدواریم با تمام اطلاعات ارائه شده در بالا بتوانید در اقیانوس شامپوهای ضد ریزش مو شنا کنید. دلایل ریزش مو از تغییرات هورمونی گرفته تا رژیم غذایی نامناسب ، آلودگی گرفته تا استرس و مسائل اساسی بهداشتی است.

از دست دادن برخی از تارهای مو هنگام شستن مو طبیعی است. این موهایی است که در مرحله استراحت یا فاز تلوژن قرار دارند. اما اگر متوجه شدید که ریزش موهای شما در هنگام دوش گرفتن شدیدتر شده است ،ممکن است یک بیماری زمینه ای وجود داشته باشد.

ما به شما توصیه می کنیم برای هرگونه ریزش ناگهانی یا جدید یا شدید مو به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید