جراحی آبدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

جراحی آبدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

آیا دراز نشس، شکم سفتی که شما می خواهید، به شما نمی دهد؟ اگر چربی و پوست اضافی بیش از حد در شکم خود دارید که به رژیم یا ورزش پاسخ نمی دهند، ممکن است “تامی تاک” که پزشکان آن را “آبدومینوپلاستی” می نامند را در نظر بگیرید.

این عمل جراحی، شکم را با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن ماهیچه ها در دیواره شکمی، شکل می دهد.

این روش همانند لیپوساکشن نیست، اگرچه ممکن است که لیپوساکشن را همراه با تامی تاک انجام دهید.

این یک عمل جراحی بزرگ است، بنابراین اگر شما می خواهید این روش را در نظر بگیرید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید آن را انجام دهید، باید واقعیت ها را بدانید.

 

 

بهترین کاندیدها برای تامی تاک چه کسانی هستند؟

تامی تاک مناسب برای مردان و زنانی است که در سلامتی به سر می برند.

زنانی كه چندين حاملگی داشته اند ممكن است این روش را برای سفت کردن عضلات شكم و كاهش پوست مورد استفاده قرار دهند.

تامی تاک همچنین گزینه ی خوبی برای مردان یا زنانی است که چاقی مفرط داشته اند و هنوز هم  ذخیره های چربی بیش از حد و یا پوست شل شده در اطراف شکم خود دارند.

 

چه کسی باید عمل تامی تاک را در نظر نگیرد؟

اگر شما زنی هستید که قصد باردار شدن دارید، ممکن است بخواهید تا زمانیکه بچه دار نشدید این عمل را به تعویق بیاندازید. در طول جراحی، عضلات عمودی سفت می شوند و حاملگی های در آینده می توانند این عضلات را جدا کنند.

 

آیا برنامه ریزی برای از دست دادن وزن زیادی دارید؟

تامی تاک برای شما هم مناسب نیست. بعد از آنکه همه کارها را امتحان کردید، تامی تاک باید آخرین گزینه باشد. این عمل نباید به عنوان یک جایگزین برای کاهش وزن استفاده شود.

شما همچنین باید ظاهر شدن اسکارها را، بعد از عمل تامی تاک در نظر داشته باشید. قبل از جراحی می توانید درمورد محل و طول اسکارها با پزشک خود صحبت کنید.

 

چگونگی برای جراحی تامی تاک حاضر شد؟

اولین گام این است که جراح را انتخاب کنید و او را برای مشاوره ببینید. در آن جلسه، شما در مورد اهداف خود و گزینه های زیر صحبت می کنید:

  • جراحی کامل شکم. جراح شما، شکم را از استخوان لگن چپ تا استخوان لگن راست برش می دهد. و سپس در صورت نیاز در پوست، بافت ها و عضلات تغییرات می دهد. این جراحی شامل حرکت دادن ناف شما می شود و ممکن است برای چند روز به لوله های تخلیه در زیر پوست خود نیاز داشته باشید.
  • آبدومینوپلاستی جزئی یا مینی: آبدومینوپلاستی مینی اغلب بر روی افرادی که رسوبات چربی در زیر ناف آن ها قرار دارند انجام می شود. در طول این روش، جراح به احتمال زیاد ناف شما را حرکت نمی دهد. این روش ممکن است دو ساعت بسته به مورد شما به طول انجامد.
  • اگر سیگار می کشید، پزشک شما از شما می خواهد که حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی تا دو هفته بعد از جراحی، سیگار را ترک کند. کم کردن مصرف سیگار کافی نیست. شما باید به طور کامل سیگار نکشید زیرا سیگار کشیدن باعث بالا رفتن احتمال وجود عوارض و کند شدن روند بهبودی می شود.
  • قبل از جراحی رژیم غذایی را امتحان نکنید. وعده های متعادل و کامل بخورید. یک رژیم سالم ممکن است به شما کمک کند که بهتر بهبود یابید.
  • در مورد همه چیزهایی که مصرف می کنید، از جمله داروهای تجویزی، داروهای گیاهی و مکمل های دیگر، به پزشک خود اطلاع دهید. جراح شما ممکن است دستورالعملی برای متوقف کردن بعضی از داروها برای یک دوره قبل و بعد از جراحی بدهد.

 

جراحی آبدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

 

قبل از انجام جراحی، خانه خود را آماده کنید. شما نیاز دارید به:

  • بسته های یخ
  • لباس راحت و گشاد که می تواند بسیار آسان و راحت تعویض شود
  • وازلین
  • دوش حمام دستی و صندلی حمام

شما همچنین به فردی نیاز دارید که بعد از تامی تاک شما را به خانه برساند. اگر تنها زندگی می کنید، نیاز خواهید داشت فردی حداقل برای شب اول پیش شما بماند. برای این کارها برنامه ریزی کنید.

 

جراحی آبدومینوپلاستی چه مدت طول می کشد؟

  • این جراحی می تواند از یک تا پنج ساعت طول بکشد. بسته به مورد شما ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بستری شوید.
  • شما بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد که در طول عمل شما را به خواب می برد.

 

عوارض آبدومینوپلاستی

  • در روزهای بعد از جراحی، درد و تورم دارید. پزشک شما داروی مسکن  تجویز می کند و به شما می گوید که بهترین راه تحمل درد چیست. ممکن است چندین هفته یا چند ماهه درد داشته باشید.
  • همچنین ممکن است احساس بی حسی، کبودی و خستگی نیز داشته باشید.
  • همانند هر عمل جراحی دیگر، خطرات وجود دارد. اگرچه این خطرات نادر هستند، عوارض می توانند شامل عفونت، خونریزی زیر پوست یا لخته شدن خون باشند. اگر گردش خون ضعیف، دیابت و یا بیماری های قلبی، ریوی یا کبدی دارید، با احتمال بیشتری دچار عوارض می شوید.
  • تامی تاک اسکار بر جا می گذارد. اگرچه ممکن است کمی کمرنگ شوند، اما هرگز به طور کامل ناپدید نخواهند شد. جراح شما ممکن است برخی از کرم ها یا پماد ها را پس از اینکه شما به طور کامل شفا یافتید برای کمک به کمرنگ کردن اسکارها توصیه کند.

 

مراقبت از خود پس از جراحی

چه شما آبدومینوپلاستی جزئی انجام داده اید و چه کامل ، منطقه ای که روی آن عمل می شود، بخیه و باند پیچی می شود. بسیار مهم است که تمام دستورالعمل های جراح خود را در مورد چگونگی مراقبت از باند در روزهای بعد از جراحی پیگیری کنید. باند استفاده شده باندی سفت و الاستیک خواهد بود که به بهبودی مناسب کمک می کند. جراح شما همچنین با شما در مورد بهترین پوزیشن نشستن یا دراز کشیدن  که به کاهش درد کمک می کند صحبت کرده و آموزش می دهد.

شما باید فعالیت های شدید را حداقل برای شش هفته محدود کنید. ممکن است بعد از عمل جراحی به مدت یک ماه از کار مرخصی بگیرید تا اطمینان حاصل شود که بهبود مناسب است. پزشک شما به شما در مورد آنچه شما باید انجام دهید یا انجام ندهید اطلاع خواهد داد.

 

بازگشت به زندگی روزانه نرمال

به طور کلی، اکثر مردم ظاهر بعد از عمل خود را دوست دارند. هرچند که ممکن است زمان ببرد. تا چند ماه بعد از جراحی ممکن است احساس عادی بودن نکنید.

رژیم غذایی و ورزش می تواند به شما در حفظ نتایج کمک کند.

 

source: webmd.com

بیشتر بخوانید:

لاغری موضعی

رژیم لاغری

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید