درمان لک های صورت

درمان لک های صورت

لکه های تیره روی پوست معمولا به دلیل تجمع رنگدانه های تیره زیر پوست ایجاد می شود. می تواند به دلایل مختلف رخ دهد و از زمان تولد تا پیری همیشه در حال توسعه است. با این حال، علل لکه های تیره ممکن است تغییر کند. شناسایی این تغییرات رنگ پوست و درک نحوه توسعه آنها می تواند به شما در تعیین اینکه آیا نیاز به مراجعه به متخصص پوست دارید یا نه کمک کند.

 

مطلب مرتبطکرم ضدلک لوئیس ویدمر

 

علل لک های صورت

 

درمان لک های صورت

 

عوامل متعددی مانند ژنتیک، بارداری، نور UV و بیماری های پوست باعث ایجاد لک های تیره می شوند. استرس، قرص های پیشگیری از بارداری، تغییرات هورمونی به علت حاملگی و یائسگی بین 20 تا 50 سالگی ممکن است باعث ایجاد لک های تیره شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش نور خورشید باعث ایجاد لک های تیره می شود. آکنه، جای زخم و نقاط قرمز در اثر عفونت در زیر 20 سالگی ممکن است در طول زمان باعث ایجاد لکه های تیره شود.

هیپرپیگمانتاسیون: هیپرپیگمانتاسیون، هنگامی رخ می دهد که یک منطقه خاص از پوست آسیب دیده است. باعث تولید ملانین بیش از حد پوست می شود و بخش خاصی از پوست تیره تر به نظر می رسد .

اختلال هورمونی: اختلال هورمونی مرتبط با بارداری می تواند باعث ایجاد رنگدانه های بیش از حد سلول ها شود.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب: قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب باعث می شود پوست شروع به تولید بیشتر ملانین برای محافظت از اشعه های UV کند.

اختلالات پوست: افراد مسن، بیشتر در معرض تشکیل لکه های تیره روی پوست هستند و پوست آنها به راحتی بازسازی نمی شود. این وضعیت از بین بردن قسمت های آسیب دیده را دشوار می کند.

آسیب کبدی: لکه های روی پوست همچنین نشانه کلاسیک آسیب کبدی است، زیرا بدن در دور کردن سموم از سلول ها کمتر موثر است.

جای آکنه: آکنه یا جای زخم ها معمولا زمان زیادی را صرف تمیز کردن پوست می کنند و لکه های تیره روی پوست ایجاد می کنند.

 

علائم لک های پوستی

علائم و نشانه های رایج لکه های تیره پوست عبارتند از:

  • تفاوت رنگ کلی پوست به علت تغییر رنگ پوست
  • علائم زایمان که در هنگام تولد یا بعد از تولد رخ می دهند
  • لک های تیره حذف شده از پوست
  • لکه ای که از یک نقطه کوچک شروع به بزرگ شدن می کند

 

درمان لک های صورت

 

درمان لک های صورت

 

لیزرتراپی

برای این درمان، لیزر در قسمت های ناخوشایند پوست نفوذ می کند و نور UV توسط سلول ها جذب و کشته می شود. این درمان در ابتدا پوست را تیره تر می کند، اما در عرض یک هفته، یک پوست روشن و شفاف را نشان می دهد.

 

میکرودرم ابریژن

در درمان میکرودرم ابریژن از ذرات کریستال میکروسکوپیک برای حذف لایه های آسیب دیده پوست استفاده می شود ، ازین رو پوست جدید و تمیز نمایان می شود.

 

 لایه برداری شیمیایی

در طی لایه برداری شیمیایی، دکتر لایه های بیرونی پوست را با استفاده از یک غلظت اسیدی کم حذف می کند. سپس برای نشان دادن پوستی که توسط ملانین تحت تاثیر قرار نگرفته ، خنثی کننده استفاده می شود.

درمان با کرم ضد لک پیگمانورم

همانطور که گفته شد یکی از گزینه های اصلی درمان لک های پوستی کرم های موضعی هستند، یکی از موثرترین کرم ها برای درمان لک کرم پیگمانورم است. با مصرف این کرم خیلی سریع متوجه کم شدن لک های پوستی می شوید، چرا که ترکیب بی نظیر آن مستقیما رنگدانه های پوست را هدف قرار می دهند. در ادامه به بررسی این کرم می پردازیم.

کرم ضدلک پیگمانورم لوئیس ویدمر چیست و برای چه استفاده می شود؟

کرم ضدلک پیگمانورم لوئیس ویدمر (Pigmanorm Cream Widmer) دارویی است که به صورت موضعی بر روی پوست اعمال می شود. این محصول توسط شرکت سوئیسی لوئیس ویدمر تولید شده است. کرم ضد لک پیگمانورم برای هایپرپیگمنتیشن ها (لکه های قهوه ای روی پوست) که به دلیل وجود مقدار بیش از حد ملانین مانند ملاسما (لکه های بارداری و لکه های قهوه ای بعد از التهاب) استفاده می شود. استفاده منظم از کرم ضدلک پیگمانورم می تواند کیفیت کلی پوستتان و به خصوص پیگمنتیشن هایی که باعث نگرانی شما شده اند را بهبود بخشد.

از آنجایی که پیگمانورم ممکن است پوست شما را کمی حساس تر کند، باید در مورد استفاده از داروهای دیگری که حاوی ویتامین A هستند، احتیاط کنید. همچنین استفاده از ضدآفتاب قوی که در مقابل هر دو اشعه UVA و UVB محافظت ایجاد می کند را نباید فراموش کنید.

مصرف موضعی کرم ضدلک پیگمانورم لوئیس ویدمر دفع ملانين از ملانوسيت ها را افزايش می دهد و می تواند باعث کاهش رنگ لکه های پوستی گردد. برخی از متخصصين معتقدند كه اين دارو موجب كاهش توليد ملانين می شود. اين دارو موجب تخريب ملانوسيت ها يا بيرنگ شدن دائمی نمی شود.

 

source: acil.net

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید