دلایل عمده ریزش مو در افراد سیگاری و روش های جبران آن

از گذشته تاکنون بر تعداد افراد سیگاری جامعه افزوده شده است که این تعداد علاوه بر میانسالان، جوانان جامعه و گاهی نوجوانان را نیز در بر می گیرد. سیگار و اعتیاد به هر نوع دود و مواد مخدر آثار زیان باری را برای بدن در پی دارد؛ از جمله از دست دادن مو در افراد سیگاری، نابودی ریه و خرابی دندان از آسیب های کشیدن سیگار است.

هر گوشه ای از شهر را که نگاه می کنیم، تعدادی جوان و نوجوان سیگار به دست را مشاهده می کنیم که دانسته یا ندانسته در حال زیان رساندن به خود هستند. والبته بعلت دودی که از سیگار این افراد خارج می شود، به اطرافیان خود نیز آسیب وارد می کنند.

کشیدن سیگار نه تنها در بین مردان، بلکه بین زنان و دختران جامعه نیز رواج پیدا کرده است. مادران جوانی که به کشیدن سیگار مشغول هستند بدون شک آسیب های جبران ناپذیری را به خود و فرزندانشان وارد می کنند.

در این مقاله قصد داریم دلایل ریزش موی زنان و مردان سیگاری را بیان کنیم. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

دلایل عمده ریزش مو در افراد سیگاری و روش های جبران آن

بررسی علل از دست دادن مو در افراد سیگاری

سیگار کشیدن و دود آن علاوه بر ایجاد سرطان، بر ژنتیک یا DNA افراد و فولیکول های مو نیز آسیب وارد می کند و باعث ریزش مو در زنان و مردان می شود. در گذشته با تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده بودند، ثابت کردند که استعمال دخانیات باعث سفیدی زودرس مو، کم پشت شدن آن و از دست دادن مو در افراد سیگاری می شود.

در ادامه مطلب، توضیحات متخصصان مو در رابطه با اینکه چگونه کشیدن سیگار باعث ریزش مو می شود را شرح داده ایم. همچنین خواهیم گفت که چگونه قادر به جلوگیری از آسیب بیشتر به موهای خود هستید. در ابتدا علل از دست دادن مو در افراد سیگاری را بیان می کنیم.

سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود!

از آنجا که علل مختلفی بر ریزش مو وجود دارد، قصد داریم مواردی را که مربوط به از دست دادن مو در افراد سیگاری می شود را بیان می کنیم. سه علت عمده حاکی از این امر است که در زیر شرح می دهیم.

1- گردش خون ضعیف!

تولید مو به وسیله فولیکول های مو صورت می گیرد. برای تولید موهای جدید، فولیکول به گردش هوای تازه، مواد معدنی و مواد مغذی نیاز دارد. سیگار کشیدن، جریان خون در بدن را کاهش می دهد و رگ های خونی را کوچک می کند. در اینصورت فولیکول فاقد خون و مواد مغذی می شود و دیگر قادر به تولید مو نیست. حتی اگر مو های جدیدی ساخته شود، ضعیف و شکننده هستند و خواهند ریخت. بنابراین گردش خون ضعیف علتی بر از دست دادن مو در افراد سیگاری است.

2- آسیب پذیری سیستم ایمنی!

سیستم ایمنی ضعیف مانند سرزمین بدون محافظ است که دشمنان به راحتی به آن نفوذ می کنند و باعث شکست آن می شوند. بدنی که در مبارزه با بیماری ضعیف است، آن ها را به خود جذب می کند که مهمان پوست سر شما شوند و عفونت های قارچی و باکتریایی را ایجاد کنند.

دلایل عمده ریزش مو در افراد سیگاری و روش های جبران آن

نیکوتینی که در سیگار وجود دارد، با ایجاد آرامش در شما، متابولیسم بدن را کند می کند؛ اما در واقع قلب است که کند عمل می کند و باعث ایجاد سرگیجه در شما می شود.

کشیدن سیگار ممکن است در ظاهر کاری با کلاس و مدرن به نظر برسد و با آن احساس آرامش کنید؛ اما هزینه های جبران ناپذیری  مانند از دست دادن مو در افراد سیگاری و سلامتی آن ها دارد. با ترک سیگار، ریزش مو را قابل جبران کنید!

3- تشدید ریزش مو ژنتیکی!

جالب است بدانید که از دست دادن مو در افراد سیگاری ممکن است به علت تشدید ریزش مو ژنتیکی به وسیله کشیدن سیگار باشد!

تحقیقات ثابت کرده است که آلودگی باعث ریزش موی غیر قابل بازگشت در زنان و مردان می شود. اما همه افراد به طور مساوی در معرض آلودگی نیستند! اگر بطور مرتب در یک اتاق بسته یا اتومبیل هستید، هوای سرشار از مواد سرطان زا بیشتری را به خود جذب می کنید که پروتئین مورد نیاز مو را کاهش می دهد.

دود و خاکستر حاصل از سیگار، سمومی هستند که به کمک آلاینده ها می روند و بر تمام نقاط کره زمین اثر می گذارند.

در مطالب بالا علل از دست دادن مو در افراد سیگاری را بیان کردیم و حالا از شما درخواست داریم تا سیگار را ترک کنید! ما می دانیم که ترک سیگار چندان آسان نیست ؛ اما اقدامی ارزشمند است و علاوه بر سلامتی، ریزش مو را نیز از بین می برد.

ده بیماری ناشی از کشیدن سیگار

اگر همچنان دلایل بالا مانند از دست دادن مو در افراد سیگاری، شما را قانع به ترک سیگار نکرده است، در این قسمت قصد داریم بیماری های جبران ناپذیر کشیدن سیگار را برای شما نام ببریم!

  • بیماری های ریوی
  • ریسک بالای حمله قلبی
  • دیابت نوع 2
  • سرطان کبد
  • کاهش جریان خون و بسته شدن عروق
  • کاهش بینایی
  • بیماری سل
  • از بین رفتن خانواده افراد سیگاری به علت استشمام دود ناشی از آن
  • لخته شدن خون و سکته مغزی
  • سرطان دهانه رحم

این ده دلیل باید کافی باشد که برای همیشه از شر سیگار خلاص شوید.

ریکاوری و جبران ریزش مو

در این مقاله سعی کردیم که علل جبران ناپذیر کشیدن سیگار از جمله از دست دادن مو در افراد سیگاری را شرح دهیم. مو از دست رفته قابل جبران نیست اما قادر هستید آنچه را که دارید حفظ کنید!

در ادامه اقداماتی را برای ترک سیگار و جلوگیری از آسیب بیشتر به فولیکول مو را بیان می کنیم.

دلایل عمده ریزش مو در افراد سیگاری و روش های جبران آن

دریافت مشاوره و راهنمایی

وقتی تصمیم به ترک سیگار گرفتید، از یک مشاور خوب و ماهر راهنمایی بگیرید. در طول ترک سیگار و مبارزه با آن دریافت کمک از مشاور مفید است.

استفاده از محصولات جایگزین نیکوتین

بهره گیری از خوراکی های مفید مانند شکلات و میوه به شما آرامش و انرژی لازم را می دهند؛ و ممکن است گزینه های خوبی برای افرادی که در حال ترک سیگار هستند باشد.

مصرف دارو

مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود، در روند بهبود شما اثر بخش خواهد بود.

پیوستن به گروه های ترک سیگار

اغلب تلاش گروهی برای مبارزه با ترک سیگار بسیار بهتر است. با مشاهده افرادی شبیه به خودتان که در حال مبارزه هستند به شما انگیزه لازم برای ترک را می دهد.

خواندن کتاب به عنوان راهی برای حواس پرتی، حمایت خانواده از افراد سیگاری برای ترک آن و استفاده از کلاه گیس برای برگشت اعتماد به نفس از دیگر روش های کمک به ترک سیگار هستند.

سخن آخر

هیچ گاه به خود این اجازه را ندهید که با مصرف سیگار، موهای گرانبها و ارزشمند خود را به راحتی از دست دهید. با قطع مصرف سیگارهای الکترونیکی نیز این خدمت را به حفظ زیبایی خود کنید.

در مطالب بالا عوامل ناشی از کشیدن سیگار را بیان کردیم و به بررسی علل از دست دادن مو در افراد سیگاری پرداختیم. اما توجه به این نکته لازم است که هنگام ترک سیگار برای حفظ سلامتی خود از گوشت، ماهی، تخم مرغ و غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

پوست سر سالم، تولید موهای سالم می کند؛ پس مطمئن شوید که مواد مغذی لازم به آن می رسد.

Source: www.lordhair.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید