روش های کاشت مو

روش های کاشت مو چیست؟

روش های کاشت مو یا تکنیک های کاشت مو بویژه از اواخر دهه 90 به سرعت رشد کرده اند و باعث شده اند که عمل کاشت مو امروزه بسیار راحت تر، سریع تر و طبیعی تر انجام شود. با نگاهی به روند پیشرفت کاشت مو در تاریخ ، می توان گفت که در 10 سال گذشته روش های کاشت مو دوران طلایی را تجربه کرده است. پیشرفت فناوری ، کشف ابزارهای جدید پزشکی و ترکیب عملیات کاشت مو با کاربردهای جدید زیبایی باعث شده است که روش های کاشت مو به چند زیر گروه ها تقسیم شود و تکنیک های کاشت مو با نام های مختلفی پدیدار شود.

 

روش های کاشت مو

روش های کاشت مو و روش FUT:

FUT که یکی از متداول ترین روش های کاشت مو در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 میلادی بوده است ، پس از کشف روش FUE که دارای ویژگی های بسیار بهتری است رها شد. روش FUT در مورد نحوه برداشت پیوند است. این کار با برش و برداشتن پیوندها با یک لایه پوست از ناحیه پشت سروبالای گردن انجام می شود. نواری به عرض 3 سانتی متر از این ناحیه برش داده می شود فولیکول های مو دراین قطعه استخراج می شوند و برای کاشت آماده می شوند. پس از برداشت پیوند ، ناحیه پشت سر بخیه زده می شود. در روش FUT  یک اسکار خط بخیه در ناحیه پس سر باقی می ماند. روند بهبود بسیار طولانی تر است. اگرچه با توجه به برداشت جمعی از فولیکول های مو، می توان کمی سریع تر فولیکول های مو را استفاده کرد ، اما امروزه این روش ترجیح داده نمی شود.

روشی که بیشتر ترجیح داده می شود: کاشت مو به روش FUE یا FIT

روش FUE یا FIT که در سال 2002 کشف شد ، منجر به پیشرفت چشمگیری در کاشت مو در طی 15 سال گذشته شده است. FUE رایج ترین روش کاشت مو است.  روش FUE مانند FUT به نحوه برداشت پیوندها می پردازد. در روش FUE ، برداشت پیوند در ناحیه پشت سر با برداشتن پیوند به همراه فولیکول های آنها یک به یک انجام می شود. این کار با دستگاه پانچ دستی یا میکروموتور انجام می شود.

  • در کاشت مو به روش FUE برش و بخیه حذف شده است.
  • در روش FUE ، هیچ اسکاری در ناحیه پشت سر وجود ندارد.

در روش FUE که فولیکول های مو یکی یکی جدا و پس از آماده سازی بصورت جداگانه در کانال های باز شده کاشت می شوند مدت زمان عمل با توجه به تعداد فولیکول های مویی که باید کاشته شود متفاوت است.

روش های کاشت مو

کاشت مو با پانچ دستی:

کاشت مو به روش FUE ، با کمک یک دستگاه پزشکی به نام پانچ دستی انجام می شود. با حضور FUE در روش های کاشت مو ، نیاز به دستگاهی بود که ریشه ها را بطور جداگانه و بدون آسیب رساندن به فولیکول های مو  دربیاورد. پانچ دستی یک ابزار دستی پزشکی با نوک ریز و تیز است که به ایجاد سوراخ های کوچک در اطراف فولیکول های مو کمک می کند. در کاشت مو با روش FUE ، در طول برداشت پیوند از گردن مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش که پانچ دستی FUE  یا پانچ دستی نامیده می شود ، اگر چه در دوره های اولیه اغلب استفاده می شد اما با میکروموتور که همین روند را خیلی سریع تر انجام می دهد جایگزین شده است.

  • پانچ دستی یک دستگاه پزشکی برای برداشت پیوند است.
  • با توجه به ساختار رشته های مو، از نوک با اندازه های مختلف استفاده می شود.
  • پانچ دستی ، الکتریکی نیست و با دست کار می کند.

پس از معرفی دستگاه میکروموتور ، استفاده از پانچ دستی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کاشت مو با میکروموتور:

میکروموتور یک وسیله پزشکی است که اجازه می دهد تا پیوندها به صورت جداگانه و بدون آسیب برداشت شوند ، میکروموتور وسیله ای خودکار با چرخه های مختلف است. امروزه اکثریت  متخصصان روش میکروموتور را برای برداشت پیوند ترجیح می دهند. پس از برداشتن پیوندها یک به یک با میکروموتور و آماده سازی آنها برای پیوند ، فولیکول های مو در کانال های باز شده قرار می گیرند.

4 مورد که باید در مورد روش های کاشت مو بدانید:

  1. دو روش اساسی برای کاشت مو وجود دارد که از زمان آغاز کار منجر به پیشرفت جدی در کاشت مو شده است. FUT و FUE. این روش های کاشت مو مربوط به برداشت فولیکول های مو است.
  2. روش FUT روشی قدیمی است که در اوایل دهه 90 مورد استفاده قرار می گرفته و با گذشت زمان با روش FUE که بسیار پیشرفته تر از FUT است جایگزین شده است. امروزه از روش FUT به دلیل مضرات زیادی که دارد استفاده نمی شود.
  3. به غیر از این دو روش ، تکنیک های دیگری (DHI ، FUT Robotic ، میکروموتور و غیره) که شنیده ایم با استفاده از دستگاه های مختلف پزشکی یا کاربردهای زیبایی به همراه این روش ها شکل گرفته اند.
  4. تکنیک FUE یا FIT که آخرین تکنیک در پزشکی است ، می تواند با بسیاری از کاربردهای جدید ترکیب شود وعملیات موفق کاشت مو را انجام داد. اصطلاحاتی از قبیل DHI ، کاشت مو ازراه پوست ، کاشت موی رباتیک ، کاشت مو با PRP که اغلب می شنویم از ترکیب روش های مختلف پزشکی با روش کاشت مو FUE ناشی شده است.

Source: www.sacekimleri.com

نوشته های مرتبط
10 دیدگاه

سلام ایا موهای کاشته شده حد اقل یک سال پس از کاشت مو به طور تئوریک دارای ریشه شکنند ه تر و ضعیف تر از موهای طبیعی که کاشته نشده اند و نیز مینیا توریزه هم نشده اند,می باشند؟ من گاهی اوقات سرم را در قسمتی که مو کاشته ام می خارانم ( گاهی اوقات کمی شدیدتر )ایا این کار به موهایم لطمه میزندو یا برای اینکه موها از ریشه و زیر پوست سر رشد میکنند این خاراندن اثری بر انها ندارد؟

سلام هر دو موی کاشته شده وطبیعی دارای استحکام بالایی هستند. اگر کاشت موهایتان توسط سوزن ریز انجام شده نباید احساس خارش کنید در حالتی که اعصاب کوچک آسیب دیده باشد احساس خارش میکنید که این هم نهایتا برطرف میشود.

سلام آیا برای عمل کاشت مو تراشیدن مو ها لازم است ؟

سلام بهتر است موها کاملا کوتاه شود ولی پزشکان ماهر قادرند با کوتاه کردن نسبی موها به اندازه چند سانتیمتر نیز عمل کاشت مو را انجام دهند.

سلام بهترين زمان كاشت مو در كدام فصل از سال مي باشد؟

سلام كاشت مو را ميتوان در همه فصول انجام داد و از اين لحاظ برتري وجود ندارد نكته مهم مراقبتهاي لازم در چند روز پس از كاشت مو است مانند استراحت كردن در دو روز اول، انجام شستوشوي مرتب و روزانه سر، پرهيز از انجام فعاليتهاي شديد فيزيكي در يك هفته پس از انجام كاشت مو.

ايا باكاشت مو ناحيه برداشت كم مو ميشود ؟

سلام از لحاظ كمي پس از برداشت ريشه هاي مو از ناحيه پشت سر تعداد انها كم ميشود ولي از لحاظ كيفي و ظاهري اين برداشت به طوري صورت ميگيرد كه چشم انسان قادر به تشخيص كم پشتي موها نيست.

ایا برای پرپشت کردن مو میتوان دوباره روی موی کاشته شده مو كاشت؟

سلام بله ميتوان در لا به لاي موهاي كاشته شده در صورتيكه فاصله بين موها به ما اجازه بدهند كاشت موي مجدد انجام داد. البته انجام مراحل كاشت موي متعدد بستگي به بانك موي شما دارد.

یک پاسخ بنویسید