15 روغن برای تقویت مو

15 روغن برای تقویت مو

استفاده از روغن برای تقویت مو و پرپشت شدن آن بسیار مفید میباشد. ممکن است ماهها طول بکشد تا موی شما رشد کند و به طول دلخواه شما برسد، اما با استفاده از برخی روغن هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، رشد سریع مو های خود را تجربه خواهید نمود.

البته محصولاتی وجود دارد که می توانید برای تسریع روند کار استفاده کنید ( ماسک مو ، روش های درمانی ، سرم مو و موارد مشابه) اما اینکه استفاده از آنها چقدر برای تقویت مو و افزایش سرعت رشد موها تاثیر گذار است باید بررسی گردد.

ناگفته نماند استفاده مداوم برخی از محصولات مو در واقع ممکن است به موهای شما آسیب وارد کنند. بنابراین به نظر می رسد روغن های تقویت کننده مو و پوست سر می توانند این کار را خیلی سریعتر و امن تر انجام دهند.

در ادامه این مقاله از سایت زیباچه، بهترین روغن ها برای مو ها و پوست سر را به شما معرفی میکنیم.

1- روغن نارگیل برای تسکین پوست سر و مرطوب نگه داشتن مو

روغن نارگیل بر روی انواع مو و مخصوصاً موهای فرفری معجزه می کند ، رطوبت مورد نیاز را تأمین می کند و کوتیکول مو را مهر و موم می کند تا از وز شدن و شکافتن مو جلوگیری کند.


روغن نارگیل برای تسکین پوست سر و مرطوب نگه داشتن مو

اگر موهای نازک یا ظریفی دارید و یا در حال حاضر دچار ریزش مو شده اید ، روغن نارگیل به لطف ترکیب بی نظیر اسیدهای چرب که توانایی نفوذ به اعماق ساقه مو را دارند ، می تواند این روند را کند کرده و از شکستگی و موخوره جلوگیری کند.

همچنین می توانید از آن به عنوان یک روش درمانی با روغن برای از بین بردن تجمع مواد مهارکننده شناخته شده رشد مو و تسکین پوست خشک استفاده کنید ، که آن را به گزینه ای مناسب برای کسانی که از شوره سر رنج می برند تبدیل می کند.

به منظور استفاده از مزایای این روغن مرطوب کننده و برای موهای وز ، بهترین نحوه استفاده از آن به عنوان ماسک درمانی مو یا استفاده از آن بر روی موهای مرطوب است.

2- روغن زیتون برای صاف و براق کردن موهای خشک و درمان شوره سر

اگر موهای خشک یا موخوره دار دارید ، می توانید رشته های خود را با روغن زیتون صاف و براق نشان دهید.


روغن زیتون برای صاف و براق کردن مو

روغن زیتون به عنوان یک محافظ گرما عمل می کند و به لطف ترکیبی از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین E و اسید اولئیک محافظی در اطراف کراتین طبیعی موجود در موهای شما ایجاد می کند. همچنین از خواص ضد التهابی تشکیل شده است که به درمان شوره سر کمک می کند.

با این روش درمانی قبل از شستشو ، یک مقدار عمده آبرسانی مو را تأمین کنید. روغن زیتون را گرم کنید و قبل از دوش گرفتن ، از سر تا انتها موها را بمالید. موها را با حوله گرم به مدت 20 دقیقه بپوشانید و سپس طبق معمول شامپو بزنید.

برای آگاهی و دریافت اطلاعت بیشتر درباره خواص روغن زیتون و اثرات مفید آن برای موها میتوانید مقاله جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون را مطالعه نمایید.

3- روغن چوب درخت سرو برای تقویت و رشد سریع مو

وقتی صحبت از روغن چوب سرو می شود ، کارکرد اصلی آن حفظ سلامتی و شاداب بودن پوست سر است.

این روغن باعث تحریک پوست سر و افزایش گردش خون می شود ، بنابراین پوست خشک یا پوسته پوسته و موهای شکننده را کاهش می دهد.

روغن چوب درخت سرو برای تقویت و رشد سریع مو

همچنین به تعادل غدد تولیدکننده روغن در پوست سر کمک می کند ، که می تواند منجر به تقویت مو ، ایجاد رشته مو های سالم و در نتیجه رشد سریع مو ها شود.

این ماده همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است ، که می تواند شرایط مختلفی را که ممکن است منجر به ایجاد شوره سر یا ریزش مو شود ، درمان کند.

برای استفاده از روغن چوب درخت سرو ، توصیه می شود تا دو قطره به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل اضافه کنید تا ماسک موی تحریک کننده و مرطوب کننده ای ایجاد کند.

مخلوط را بمالید و با استفاده از انگشتان خود آن را کاملا ماساژ دهید. برای بهترین نتیجه ، قبل از شستشو بگذارید 30 دقیقه روی سر شما بماند.

توصیه می شود قبل از استفاده از روغن ، تست انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که پوست شما را تحریک نمی کند.

هنگام استفاده از روغنهای اساسی تقویت مو ، قبل از استفاده موضعی ، همیشه آن را با یک روغن حامل (مانند روغن جوجوبا ، روغن نارگیل یا حتی شامپو یا نرم کننده خود) رقیق کنید.

4- روغن رزماری برای پرپشت شدن مو

روغن رزماری اولین روغن ضروری است که هنگام فکر کردن در مورد راه های بهبود سرعت رشد مو و تقویت مو به ذهن خطور می کند. همچنین روغن رزماری برای درمان ریزش نیز مفید میباشد.


روغن رزماری برای پرپشت شدن مو

این ماده با اتساع رگهای خونی و تقسیم سلول در پوست سر ، رشد مو را تحریک می کند و در نتیجه مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز برای رشد فولیکول ها را تحویل می دهد.

اگر پوست سر شما خشک است ، خواص ضد التهابی رزماری به سالم نگه داشتن فولیکول های مو و از بین بردن شوره سر کمک می کند.

برای استفاده از اکسیر پرپشت شدن مو ، پنج قطره روغن رزماری بر روی پوست سر خود قرار داده و بعد از دوش گرفتن آن را ماساژ دهید و یا می توانید آن را به شامپو و نرم کننده موجود خود اضافه کنید.

اگر هدف شما رشد مجدد و پرپشت شدن ابرو است ، اسانس رزماری در آن جبهه نیز کار می کند. قبل از خواب یک قطره روغن رزماری به ابروهای تازه شسته شده خود اضافه کنید تا موهای پر و سالم تری داشته باشید.

همچین میتوانید یک مشت برگ رزماری خشک را با آب مقطر بجوشانید و بگذارید به مدت پنج ساعت بماند. می توانید از این معجون روی پوست سر خود استفاده کنید یا به شامپوی خود اضافه کنید.

5- روغن آرگان برای جلوگیری از موخوره و اشعه مضر آفتاب

اگر به دنبال روغنی هستید که بتواند انتهای شکاف مو را صاف کند و موهای شما را از گرما و اشعه ماورا بنفش مضر آفتاب محافظت کند ، باید به دنبال روغن آرگان باشید.

روغن آرگان برای جلوگیری از موخوره

در مقایسه با روغن های دیگر ، سبک تر است ، بنابراین برای اکثر انواع مو مناسب است.

به لطف ترکیب مغذی اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E ، کوتیکول را مهر و موم کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

چند قطره روغن آرگان روی موهای خشک و مدل دار استفاده کنید تا از موخوره جلوگیری نمایید.

6- روغن بادام برای موهای آسیب دیده و رشد سریع مو

روغن بادام می تواند به تقویت و همچنین رطوبت رسانی کمک کند ، که آن را برای موهای خشک و آسیب دیده با رنگ مو ایده آل می کند.

اگر احساس می کنید نمی توانید طول موهای خود را به اندازه ای که می خواهید برسانید ، زمان آن فرا رسیده است که روغن بادام را در سبد مراقبت از مو خود بگنجانید.


روغن بادام برای موهای آسیب دیده و رشد سریع مو

روغن بادام نه تنها حاوی ویتامین E ، پروتئین و آنتی اکسیدان است ، بلکه دارای منیزیم است که به طور معجزه آسایی شکستگی مو را کاهش می دهد و رشد مو را تقویت و سریع تر می کند.

یک ماسک شبانه از روغن بادام برای تغذیه موهای خود درست کنید. صبح روز بعد با شامپو آن را بشویید. این روغن باعث آبرسانی شده و رشته های موی نرم و براق تری برای شما ایجاد می کند.

7- روغن یلانگ یلانگ برای تقویت مو و ضدعفونی کردن پوست سر

فراتر از یک منظره زیبا برای دیدن، گل یلانگ یلانگ چیزی فراتر از یک پایه برای عطرها است.

روغن یلانگ یلانگ باعث متعادل شدن روغن روی پوست سر می شود ، فولیکول های مو را تقویت می کند و پوست سر را شادابی می بخشد.


روغن یلانگ یلانگ برای تقویت مو و ضدعفونی کردن پوست سر

این روغن برای پوست خشک به عنوان یک نرم کننده طبیعی خوب عمل می کند ، و همچنین به تحریک غدد چربی کمک می کند ، که باعث می شود مو به طور طبیعی مرطوب شود.

از آنجا که روغن یلانگ یلانگ ضد عفونی کننده است ، در صورت مخلوط شدن با روغن حامل می تواند به از بین بردن شپش و همچنین سایر عفونت های قارچی کمک کند.

8- روغن ترنج برای از بین بردن مواد مضر

روغن ترنج به دلیل مزایای آروماتراپی در رده بهترین روغن های اساسی مورد استفاده برای تقویت مو قرار می گیرد و برای از بین بردن مواد مضر موجود در مو و پوست سر بسیار مفید است.

روغن ترنج برای از بین بردن مواد مضر

تمام آن مواد شیمیایی ناخوشایند موجود در محصولات مراقبت از مو همراه با شوره ، کثیفی و سبوم بیش از حد باعث تجمع و تحریک پوست سر و همچنین گرفتگی فولیکول ها می شود. آنها باعث آسیب شدید به فولیکول های مو شده و از رشد سریع مو با ایجاد پاره ای از مسائل مربوط به پوست سر مانند عفونت ، آکنه و اگزما جلوگیری میکند.

روغن ضروری ترنج ، یک عامل ضد میکروبی طبیعی و عالی است و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. بنابراین ، پوست سر تمیز ، سالم و کاملاً مناسب برای رشد مو باقی می ماند.

علاوه بر از بین بردن میکروب ها و جلوگیری از احتمال ایجاد عفونت های پوست سر ، زیبایی ترنج به این معنی است که روی پوسته های قبلاً آلوده کار می کند و در نتیجه از بدتر شدن و سرایت آن به بخش های دیگر جلوگیری می کند.

این برای سلامتی بسیار مهم است ، زیرا این امر رشد مو را سریع می کند ، باعث استحکام آن می شود و آن را از موخوره حفظ می کند.

نکته مهم این است که روغن ترنج می تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس تر کند ، بنابراین پس از استفاده از آن روی پوست خود ، 12 ساعت از قرارگرفتن در نور خورشید خودداری کنید.

9- روغن درخت چای برای درمان شوره مو و قارچ های پوست سر

ما روغن درخت چای را به دلیل توانایی آن در بهبود جوش ها می شناسیم و دوست داریم ، اما همچنین می تواند برای سلامت موهای ما معجزه کند.

روغن درخت چای دارای خاصیت پاک کنندگی ، ضد باکتری و ضد میکروبی قدرتمند است ، به همین دلیل معمولاً در محصولات مو برای جلوگیری از شوره سر وجود دارد.

fresh tea tree leaves and essential oil
روغن درخت چای برای درمان شوره مو و قارچ های پوست سر

در صورت عدم درمان ، شوره سر می تواند منجر به ریزش مو شود. همانطور که پوسته ها روی پوست سر جمع می شوند و با روغنهای طبیعی تولید شده توسط پوست ما مخلوط می شوند ، این ماده غلیظ مومی باعث تحریک پوست سر و حتی گرفتگی فولیکول های مو می شود.

گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روغن درخت چای می تواند به تنظیم غدد چربی پرکار کمک کند.

استفاده از روغن درخت چای به مبارزه با بسیاری از انواع باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها کمک می کند.

10 قطره روغن درخت چای را در شامپوی خود مخلوط کنید یا سه قطره را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کرده و برای یک درمان آرام 15 دقیقه ای در پوست سر ماساژ دهید.

10- روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتری

اسانس اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی مشابه خواص موجود در روغن درخت چای دارد اما با استفاده موضعی از آن اثر ملایم تری روی پوست می گذارد.


روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتری

فراتر از تمیز نگه داشتن ساقه ها و فولیکول های مو از باکتری ها (که می تواند از رشد مو جلوگیری کند) ، یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن ضروری اسطوخودوس توانایی تسکین پوست سر شما (و ذهن شما) خاصیت آرام بخشی طبیعی است.

وقتی استرس دارید موهای شما نازک می شود، بنابراین با افزودن چند قطره به شامپوی خشک یا نرم کننده خود از احساس استرس جلوگیری کنید.

اسطوخودوس می تواند برای سایر مشکلات مو مانند ریزش مو ، کم پشتی ، شکستگی ، خشکی و شوره سر نیز مفید باشد ، اما اگر داروهای مسکن یا ضد افسردگی سیستم عصبی مصرف می کنید معمولاً توصیه نمی شود زیرا تداخل با این داروها ممکن است باعث خواب آلودگی بیشتر شود.

11- روغن مریم گلی برای تنظیم هورمون ها و جلوگیری از ریزش مو

تصور می شود روغن مریم گلی یک فوق ستاره برای بهبود سلامت کلی و تقویت مو است.

روغن مریم گلی حاوی لینالول ، استات لینالیل ، آلفا ترپینول ، ژرماکرین D و ژرانیل است و سالهاست که در مدیریت اختلالات هورمونی در زنان استفاده می شود.

روغن مریم گلی برای تنظیم هورمون ها و جلوگیری از ریزش مو

اخیراً ، همچنین به دلیل توانایی آن در تنظیم سطح کورتیزول (هورمون استرس که در هنگام استرس جسمی و عاطفی توسط بدن بیش از حد تولید می شود) مورد ستایش قرار می گیرد ، که می تواند دلیل اصلی ریزش مو باشد.

توصیه میشود چند قطره روغن مریم گلی را با یک اونس روغن نارگیل مخلوط کرده و در پوست سر خود ماساژ دهید.

در حالی که تحقیقات در حال انجام است و در حال حاضر برای نتیجه گیری قطعی کافی نیست ، اما مریم گلی در بسیاری از محصولات طبیعی رشد مو یافت می شود.

12- روغن نعناع فلفلی برای اکسیژن رسانی و خنک کردن پوست سر در موهای چرب

روغن نغناع فلفلی برای کسانی که دارای موهای چرب هستند ایده آل است.

روغن نعنا فلفلی به تحریک پوست سر و فولیکول های مو کمک می کند و همچنین گردش خون در پوست را تحریک می کند ، که می تواند به افزایش ضخامت پوست ، تعداد فولیکول و عمق فولیکول کمک کند.

روغن نعناع فلفلی برای اکسیژن رسانی و خنک کردن پوست سر در موهای چرب

در مورد احساس خنک کنندگی نعناع که ما با آن آشنا هستیم ، به دلیل غلظت بالای منتول است. تحقیقات نشان داده است كه منتول می تواند رگ های خونی زیر پوست را در محلی كه روی آن اعمال می شود ، گشاد كند و باعث افزایش جریان خون در این ناحیه شود.

افزایش جریان خون در پوست سر خوب است زیرا خون اکسیژن و مواد مغذی را حمل می کند ، که حداقل می تواند باعث بهبود سلامت فولیکول های مو شود و در نهایت به رشد مو کمک می کند.

ناگفته نماند ، تجربه مزایای خنک کننده و آرام بخش روغن نعناع در یک روز پرتنش ، می تواند بسیار آرامش بخش باشد.

باید از استفاده روغن نعناع روی پوست حساس یا جاهایی که پوست به طور کلی نازک تر است (مانند گردن و اطراف چشم) خودداری کنید. این می تواند باعث ناراحتی به صورت سوزش یا تحریک شود.

13- روغن آویشن دارای خواص آنتی اکسیدان و مناسب برای رشد سریع مو

روغن آویشن یک روغن غنی از مواد مغذی حاوی بیوفلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است و همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است.


روغن آویشن دارای خواص آنتی اکسیدان و مناسب برای رشد سریع مو

با این حال ، این بیوفلاونوئیدها ، به طور خاص ، است که اخیراً توجه زیادی را به روغن آویشن و توانایی آن در رشد مو افزایش داده است ، زیرا نشان داده شده است که آنها نقش مهمی در تشکیل رشته های جدید مو دارند.

به طور کلی روغن آویشن ، کاهش التهابات پوست سر و فولیکول های مو باعث ایجاد یک پوست سر به طور کلی سالم و در نهایت یک محیط سالم برای رشد مو می شود.

14- روغن بادرنجبویه برای تقویت فولیکول مو

روغن بادرنجبویه می تواند فولیکول های موی شما را تقویت کند و برای کسانی که شوره دارند بسیار عالی است.

روغن بادرنجبویه برای تقویت فولیکول مو

اگر شما تمایل به شامپو زدن بیش از حد موهای خود ندارید ، روغن بادرنجبویه دارای خاصیت قابض است که می تواند باعث تمیز ماندن موها در بین شستشوها شود.

برای استفاده ، هنگام دوش گرفتن ، چند قطره (تقریباً سه تا پنج) در پوست سر خود ماساژ دهید. سپس بگذارید دو دقیقه بماند و خیس بخورد و آن را با آب سرد بشویید.

15- روغن کرچک برای رشد سریع و پرپشت شدن مو

روغن کرچک می تواند باعث نرم شدن رشته های مو و حبس شدن رطوبت آنها شود و در عین حال باعث سریع شدن رشد مو و پرپشت شدن آنها می شود.


روغن کرچک برای رشد سریع و پرپشت شدن مو

اگر می خواهید رشد موهای خود را تقویت کنید ، داشتن پوست سر سالم ضروری است ، به همین دلیل گردش خون بسیار مهم است، اینجاست که روغن کرچک وارد می شود. این روغن خواصی دارد که به جریان خون و گردش خون کمک می کند.

سخن نهایی

چه از شوره سر رنج ببرید ، چه پوست سرتان چرب باشد ، موهای شما نازک باشد یا موهای وزی داشته باشید ، روغنی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا موهای شما را رام کرده و رشد موهای سالم را تقویت کند.

آیا تاکنون سعی کرده اید از روغن ها برای تقویت مو ، رشد سریع تر و پرپشت شدن مو های خود استفاده کنید؟ اکنون که با خواص انواع روغن های اساسی مفید برای مو آشنا شدید، میتوانید روغن مناسب خود را انتخاب نموده و استفاده از آن را شروع کنید.

سایر مقالات مرتبط سایت زیباچه :

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید