سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک روشی برای حل مشکلات پلک است. در ادامه به سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی پلک بالا پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی پلک بالا

چه افرادی کاندیدای بلفاروپلاستی برای پلک بالا هستند؟

بلفاروپلاستی پلک بالا برای بیمارانی مناسب است که پلک بالای آن ها دچار افتادگی شده یا به دلیل وجود چربی دچار تورم شده باشد. همچنین ممکن است بعضی از بیماران از احساس سنگینی پلک ها در پایان روز شکایت کنند. در موارد نادر ممکن است پلک بالا زاویه دید را محدود کرده باشد.

مهمترین عوامل تعیین کننده برای تصمیم گیری در مورد انجام بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟

مهمترین عواملی که می توان در زمان تصمیم گیری برای انجام بلفاروپلاستی در نظر گرفت این است که آیا نتایج بدست آمده با این روش، ارزش هزینه، ریسک و دوره ریکاوری مربوط به آن را دارد؟

بهترین سن برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟

در حالیکه برخی از بیماران در اوایل دهه ی 30 به بلفاروپلاستی پلک بالا نیاز پیدا می کنند، نقطه اوج این روش 40 سالگی است. نقطه اوج دیگری برای انجام بلفاروپلاستی در دهه 50 و 60 سالگی وجود دارد، یعنی زمانی که تعداد زیادی از بیماران بلفاروپلاستی پلک بالا را همزمان با لیفت صورت انجام می دهند. در واقع بلفاروپلاستی به سن مربوط نیست و می توان هر زمان که مزایای بلفاروپلاستی ارزش انجام آن را داشته باشد، آن را انجام داد.

محل ایجاد برش ها برای بلفاروپلاستی پلک بالا کجاست؟

برش های بلفاروپلاستی بر روی چین های پلک بالا انجام می شوند. گاهی اوقات برش ها کمی به سمت خارج از پلک و به سمت خطوط پنجه کلاغی می روند.

آیا اسکار به وجود خواهد آمد؟

جراحان پلاستیک به بیماران هشدار می دهند که همیشه پس از جراحی اسکار به وجود می آید. اما پلک ها بهتر از هر قسمت دیگر بدن بهبود می یابند. دلیل این امر این است که ایجاد اسکار به ضخامت پوست وابسته بوده و پلک دارای نازک ترین پوست است. معمولا اسکارهای پلک زمانی که چشم شما بسته است و فردی با دقت به دنبال تفاوت هایی در پلک شما باشد، قابل مشاهده است.

آیا می توانم روش های دیگر را همزمان با بلفاروپلاستی پلک بالا انجام دهم؟

بلفاروپلاستی معمولا کمتر از یک ساعت را به مدت زمان انجام روش های دیگر اضافه می کند. بنابراین بلفاروپلاستی معمولا زمان و عوارض جزئی و کمی به روش های دیگر اضافه می نماید. بلفاروپلاستی اغلب همراه با سایر جراحی های صورت مانند لیفت ابرو، لیفت صورت، تزریق چربی، رینوپلاستی، ایمپلنت چانه یا لیپوساکشن گردن انجام می شود.

آیا بلفاروپلاستی پلک بالا خطوط عمیق دو طرف چشم را هم از بین می برد؟

درمان خطوط عمیق در ناحیه پنجه کلاغی با تزریق بوتاکس و فیلر امکان پذیر است و این تزریق ها فقط بصورت سطحی این خطوط را از بین می برند. گاهی اوقات مصرف کرم های مرطوب کننده، رتینوئید و ویتامین C نیز می تواند به فرد کمک کند. لیفت ابرو می تواند افتادگی پلک در اطراف چشم را (در صورت وجود) از بین ببرد. اما نباید از بلفاروپلاستی انتظار داشته باشیم که در این نواحی بهبودی ایجاد نماید.

سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی پلک بالا

آیا نتایج بلفاروپلاستی پلک بالا دائمی است؟

پوست یا چربی حذف شده، برای همیشه از بین می رود. اکثر بیماران به جراحی مجدد نیاز پیدا نخواهند کرد. گاهی ممکن است بیماران بعد از 15 تا 20 سال برای ترمیم پلک ها مراجعه نمایند، در این صورت معمولا نیاز به بلفاروپلاستی کامل نیست و ترمیم جزئی کافی است.

اگر از نتیجه ناراضی باشم یا بخواهم تغییرات بیشتری روی پلک بالای من ایجاد شود، آیا انجام بلفاروپلاستی مجدد ایمن است؟

بزرگترین اشتباه حذف بیش از حد پوست پلک است. شما همیشه می توانید پوست بیشتری را حذف کنید، اما زمانی که پوست بیش از حد حذف می شود، مشکلات خشکی چشم و بستن پلک ها ایجاد می شوند. اکثر بیمارانی که بعد از انجام بلفاروپلاستی، درخواست حذف پوست بیشتری از پلک را دارند، در واقع به لیفت ابرو نیاز دارند. این افراد توقعی بیشتر از حد واقعی از بلفاروپلاستی دارند. برخی از افراد ممکن است از پوستی که از نور آفتاب آسیب دیده یا چروک زیادی دارد، ناراضی باشند، اما هیچ نوع جراحی ای کیفیت ذاتی پوست را تغییر نمی دهد. در واقع درخواست جراحی ترمیمی برای بلفاروپلاستی بسیار غیر معمول است.

آیا بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا، حالت چهره من متعجب خواهد بود؟

خیر. چهره متعجب نتیجه ای از بالا بردن بیش از حد قسمت میانی ابرو، در روش لیفت ابرو است.

آیا می توانم پس از بلفاروپلاستی پلک بالای خود را به طور کامل ببندم؟

بله، متخصص بلفاروپلاستی اطمینان حاصل خواهد کرد که به اندازه کافی برای بستن پلک ها بصورت عادی، پوست پلک را حفظ نماید.

چه زمان پس از بلفاروپلاستی می توانم ورزش کنم؟

پیشنهاد می شود که 3 هفته منتظر بمانید. در این مدت اطمینان حاصل می شود که فرایند بهبود به خوبی انجام شده است. ورزش کردن قبل از سه هفته احتمال خونریزی را افزایش می دهد.

Source: www.drteitelbaum.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید