سوالات متداول راجع به هایفو

هایفو چیست؟

هایفو (HIFU) روشی غیر جراحی برای صورت است که با استفاده از امواج فراصوت انجام می شود تا بدون هیچ دوره نقاهتی ماهیچه های صورت را لیفت کرده و به پوست شل و افتاده استحکام ببخشد.

سوالات متداول راجع به هایفو

هایفوتراپی چگونه عمل می کند؟

دستگاه هایفو با متمرکز کردن انرژی فراصوت یا اولتراسوند در سطح زیر پوست، لایه های زیرین صورت را منقبض کرده و باعث ایجاد کلاژن جدید در بدن می شود. در نتیجه با گذشت زمان پوست صورت لیفت می شود.

آیا هایفو نوعی جراحی است؟

خیر. برخلاف جراحی لیفت صورت هایفو یک روش غیر تهاجمی است که پوست و لایه های زیرین آن را هدف قرار می دهد اما نیازی به برش سطح پوست ندارد.

آیا هایفو ایمن است؟

چندین مطالعه بالینی و ده ها هزار درمان انجام شده در سراسر جهان ثابت کرده اند که هایفو روشی ایمن است. بعلاوه انرژی فراصوت دارای بیش از 50 سال سابقه اثبات شده در زمینه های مختلف پزشکی است.

دوره نقاهت هایفو چه مدت است؟

هایفو روشی کاملا غیر تهاجمی است و به همین علت هیچ دوره نقاهتی وجود ندارد. شما بلافاصله پس از درمان می توانید به فعالیت های عادی خود بازگردید و نیاز به انجام اقدامات خاصی نخواهید داشت.

چه زمان می توان نتایج هایفو را دید؟

بیماران ممکن است اثرات جزئی را از همان ابتدا ببینند، اما لیفت نهایی پس از اینکه کلاژن قدیمی با کلاژن جدید و منعطف جایگزین شد، و در طی 2 تا 3 ماه پس از انجام روش مشاهده خواهد شد. با ادامه فرآیند تولید کلاژن تغییرات مثبت بیشتری را می توان تا 6 ماه پس از هایفو تجربه کرد.

آیا در طول درمان امواج فراصوت را احساس می کنم؟

بله. آنچه که در طول درمان احساس می کنید، مقدار کمی از انرژی فراصوت متمرکز است که به زیر سطح پوست اعمال می شود.

آیا عوارض جانبی برای هایفو وجود دارد؟

ممکن است که پس از درمان مقدار کمی قرمزی برای حدود یک ساعت یا بیشتر تجربه کنید. درصد کمی از بیماران ممکن است تورم، سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس داشته باشند، اما این علائم خفیف و موقت هستند.

سوالات متداول راجع به هایفو

چه چیز منحصر به فردی در مورد این روش وجود دارد؟

هایفو تنها روش درمانی غیر تهاجمی است که می تواند به طور خاص سطح عمیق زیر پوست را که در جراحی زیبایی صورت هدف قرار می گیرد را بدون ایجاد برش و آسیب رساندن به سطح پوست هدف قرار دهد. بعلاوه هایفو تنها روشی است که از تصویربرداری فراصوت استفاده می نماید. تصویربرداری فراصوت به درمانگر اجازه می دهد تا لایه های بافتی که در حین درمان هدف قرار می گیرند را مشاهده کرده و اطمینان حاصل نماید که انرژی دقیقا به جایی اعمال می شود که بیشترین اثر را دارد.

آیا هایفو می تواند جایگزینی برای لیفت صورت باشد؟

در واقع هایفو جایگزینی برای لیفت صورت نیست، اما هایفو گزینه ای مناسب برای افرادی است که برای لیفت صورت آماده نیستند یا می خواهند نتایج جراحی زیبایی را طولانی تر کنند.

مدت زمان هر جلسه درمانی هایفو چقدر است؟

درمان کامل صورت 45-60 دقیقه طول می کشد و درمان جزئی صورت یا لیفت ابرو در حدود 30 دقیقه به طول می انجامد. هایفو دوره نقاهت ندارد.

چه افرادی کاندید خوبی برای هایفو هستند؟

یک کاندید خوب برای هایفو فردی است که دارای پوست خسته و با استحکام کم است. به عنوان مثال پایین آمدن خط ابرو یا افتادگی پلک، اغلب اولین نشانه های بلوغ پوست هستند. به طور معمول کاندیدهای مناسب هایفو افراد سی سال به بالا هستند که پوستشان از استحکام کافی برخوردار نیست.

ماندگاری نتایج هایفو چقدر است؟

بیمارانی که با هایفو درمان می شوند، پس از گذشت یک سال از روش هنوز هم کلاژن جوان و جدید پوست را دارند و با توجه به نوع پوست این نتایج ممکن است یکسال دیگر نیز به طول انجامد. درمان های ترمیمی بعدی می تواند روند افزایش سن را آهسته کند اما به شرایط فردی بیمار بستگی دارد.

در طی درمان چه احساسی خواهیم داشت؟

بعضی از بیماران در زمان اعمال امواج فراصوت کمی احساس ناراحتی می کنند، اما این احساس موقت است و سیگنالی مثبت است که مشخص می کند روند ساخت کلاژن آغاز شده است.

آیا هایفو دردناک است؟

آستانه های درد بیماران متفاوت است، اما بطورکلی در زمان اعمال انرژی فراصوت، ممکن است کمی احساس درد و ناراحتی وجود داشته باشد.

کلاژن چه کاری انجام می دهد؟ هایفو چگونه تولید کلاژن را تحریک می نماید؟

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با حفظ استحکام و انعطاف پوست باعث جوانسازی آن می شود. با افزایش سن، کلاژن انعطاف و توانایی خود برای مقابله با اثرات جاذبه که باعث کشیده شدن پوست به سمت پایین می شود را از دست می دهد. هایفو فرایند ترمیم پوست و تولید کلاژن جدید را آغاز می کند.

تفاوت لیزر و هایفو چیست؟

لیزرها معمولا به مشکلات روی لایه های سطحی پوست (مانند خطوط ، چین و چروک، تغییرات رنگدانه) می پردازند. هایفو بر روی لایه های عمیق و زیرین پوست اثر گذاشته و باعث افزایش استحکام پوست می شود. بنابراین این دو تکنولوژی تقریبا مکمل هم هستند!

Source: www.deepskintherapy.com.au

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید