ماینوکسیدیل، نانوکسیدیل یا آمینکسیل: کدام بهتر است؟

داروهای موضعی با اثر ضدریزش مو با خاصیت گشاد کندگی عروق موجب افزایش خونرسانی و به تبع افزایش مواد مورد نیاز تغدیه  فولیکولهای مو شده با افزایش جریان و حرکت خون موجب جابجایی مواد زاید از ریشه موها به خارج از پوست سر هم میشوند که موجب روند ایجاد کننده رشد مو میگردند.

اولین دارو در این رده ماینوکسیدیل بود که تاریخچه کشف جالبی دارد

این دارو در ابتدا در سال 1950 جهت درمان زخمهای حیوانات توسط کمپانی Upjohn (نام قبلی کمپانی فایزر) تولید اما موفقیتی برای درمان زخم کسب نکرد تا سال 1963 به خاصیت گشاد کنندگی عروقی آن پی برده شد و جهت درمان فشار خون مورد استفاده قرار گرفت تا سال 1979 اداره غذا وداروی آمریکا ماینوکسیدیل را جهت درمان فشار خون تایید کرد  و پس از آن مدتها برای درمان فشار خون بالا استفاده میشد به تدریج  پزشکان دریافتند افرادی که از ماینوکسیدیل استفاده میکنند دچار پر مویی میشوند . با تحقیقات بیشتر به این نکته پی برده شد که این دارو میتواند بصورت موضعی هم اثرات تقویتی برای رشد موها داشته باشد و پس از اخذ مجوزهای لازم  این دارو بصورت محلول و با نام Rogaine وارد دسته داروهای مورد تایید در درمان ریزش مو توسط FDA شد و در 1997 ماینوکسیدیل 5% جهت درمان ریزش مو بصورت Over the counter عملا توسطFDA  تایید گردید. هم اکنون کمتر داروخانه ای هست که این دارو را بصورت معمول و بدون نیاز به نسخه پزشک به مصرف کننده پیشنهاد نکند. نکته جلب اینکه در سال 2014  میلادی FDAماینوکسدیل را تنها داروی موضعی موثر در درمان آلوپسی آندروژنیک یا ریزش موی تیپ مردانه مورد تایید مجدد قرار داد.

ماینوکسیدیل، نانوکسیدیل یا آمینکسیل: کدام بهتر است؟

چگونگی عملکرد

گرچه هنوز به صورت کامل چگونگی تاثیر ماینوکسیدیل شناخته نشده اما از لحاظ تئوریک ماینوکسیدیل با گشاد کردن وگسترش رگهای خونی و باز کردن کانال های پتاسیم در سلولها ، اکسیژن ، خون و مواد مغذی بیشتری را به فولیکول ها می دهد. این مساله باعث جابجا شدن شدن فولیکول ها در فاز تلوژن شود و موجب شروع فاز آناژن میگردد که در این مرحله  با رشد مو یا توسط موهای ضخیم تر جایگزین می شوند.

ماینوکسیدیل توسط آنزیم سولفوترانسفراز SULT1A1 به فرم فعال آن یعنی ماینوکسیدیل سولفات تبدیل میشود. مطالعات متعددی نشان داده اند که میتوان با بررسی و اندازه گیری فعالیت سولفوترانسفراز در فولیکول های مو پاسخ ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو را پیش بینی کرد.

نکته جالب اینکه وقتی منطقه ریزش مو زیاد است ، ماینوکسیدیل کمتر موثر است. علاوه بر این ، اثر آن تا حد زیادی در مردان جوانی که کمتر از 5 سال ریزش مو را تجربه کرده اند موثرتر بوده همچنین مصرف ماینوکسیدیل برای ریزش موی مرکزی (ورتکس) از بقیه انواع ریزش مو موثرتر است.

ماینوکسیدیل، نانوکسیدیل یا آمینکسیل: کدام بهتر است؟

انواع اشکال ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل در چهار نوع مایع (محلول)، اسپری (آئروسل)، فوم (کف) و ماینوکسیدیل برای درمان ریش وجود دارد. کدام یک را انتخاب می کنید به ترجیح شخصی و حوزه درمانی بستگی دارد.

ماینوکسیدیل مایع (محلول)

ماینوکسیدیل به شکل محلول ترکیب “اصلی” است و هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده حاوی پروپیلن گلیکول، آب و الکل به همراه ماینوکسیدیل است.

به طور معمول نسبت به سایر انواع ماینوکسیدیل ارزان تر است و بسیاری از کاربران می گویند در این مدل از ماینوکسیدیل نیاز به مقدارمحلول  کمتری برای پوشاندن منطقه آسیب دیده دارند.

کف (فوم) ماینوکسیدیل

برخی از کاربران ماینوکسیدیل واکنشهای منفی را به پروپیلن گلیکول موجود در محلول ماینوکسیدیل تجربه می کنند که دلیل اصلی ایجاد فوم ماینوکسیدیل کم کردن این عارضه بوده است.

کاربرد آن بسیار راحت است و بسیاری از کاربران ماینوکسیدیل احساس می کنند که کف نسبت به مایع ماینوکسیدیل مایع کمترموها را آلوده میکند و همچنین به سرعت خشک می شود.

ماینوکسیدیل اسپری (آئروسل)

آئروسل ماینوکسیدیل ازترکیبی از فوم و نسخه های مایع تشکیل شده است. کاربرد آن بسیار ساده است و در فرمول 5٪ ماینوکسیدیل ارائه می شود. این نوع برای استفاده توسط خانمها توصیه نمی شود.

درمان ریش ماینوکسیدیل

مردان مبتلا به ریش های لکه دار و ریزش سکه ای ممکن است از ماینوکسیدیل نتیجه خوبی ببینیند ماینوکسیدیل از جمله محصولاتی است که ممکن است رشد ریش را تقویت کند و داده های علمی نشان می دهد که محلول 5٪ برای استفاده در ریش مؤثر است.

عوارض جانبی

ماینوکسیدیل به طورکلی براحتی قابل تحمل است اما عوارض جانبی رایج شامل تحریک و یا سوزش چشم، خارش، قرمزی یا تحریک در ناحیه تحت درمان و رشد ناخواسته مو در جای دیگر بدن است. تشدید ریزش مو در هفته های اول شروع مصرف گزارش شده است.  واکنش های آلرژیک شدید می تواند شامل بثورات دانه ای پوست، کهیر، خارش، مشکل در تنفس، سفتی در قفسه سینه، تورم دهان، صورت، لب ها یا زبان، درد قفسه سینه، سرگیجه، غش، تاکی کاردی، سردرد، افزایش ناگهانی و غیر قابل توضیح وزن یا تورم دست و پا باشد.

ریزش مو در ابتدای درمان مو عارضه جانبی متداول درمان ماینوکسیدیل است و توصیه به ادامه استفاده از ماینوکسیدیل موجب رفع آن خواهد شد. تولیدکنندگان خاطرنشان كردند كه ریزش مو ناشی از مینوكسیدیل یک عارضه جانبی رایج است و فرایند را “جدا شدن زودهنگام موهای در حال ریزش”  توصیف می کنند.

همچنین پر مویی از عوارض جانبی ماینوکسیدیل گزارش شده است که پس از قطع مصرف برگشت پذیر میباشد.

نکته مهم: اگر در منزل گربه نگهداری میکنید ماینوکسیدیل ترکیب بسیار خطرناکی برای گربه ها به شمار میرود و مرگ این حیوان در اثر مقادیر بسیار کمی تماس با این ماده گزارش شده است.

نانوکسیدیل و آمینکسیل و استموکسیدین Nanoxidil , Aminexil, Stemoxydine

ماینوکسیدیل، نانوکسیدیل یا آمینکسیل: کدام بهتر است؟

همه این ترکیبات ازنطرساختمانی مشابه ماینوکسیدیل میباشند ولی میزان تاثیر، عوارض و مدت زمان شروع تاثیرگذاری متفاوتی دارند به صورتی که طبق ادعای سازندگان این ترکیبات:

عوارض جانبی کمتری دارند

مشکلاتی مثل هیرسوتیسم (پرمویی) ایجاد نمیکنند

تحریک پوست سر و خارش پس از مصرف کمتری ایجاد میکنند

سریعتر اثر کرده و مصرف یکبار در روز از آنها کافیست

این ترکیبات پس از ماینوکیسدیل ساخته شده اند و برای کم کردن عوارض ماینوکسیدیل مورد تحقیق و بررسیهای دقیق قرار گرفته اند. گرچه هنوز استفاده از این دو ترکیب توسط FDA مورد تایید قرار ندارد اما در حال بررسی و کسب مجوزهای لازم برای ورود به بازار دارویی امریکا هستند . استفاده برخی از این ترکیبات دارویی در شامپوها تاثیرات مفید و موثری را به دنبال داشته است. نکته جالب اینکه نانوکسیدیل نسبت به ماینوکسیدیل تاثیر بیشتری روی خط رویش مو دارد و همانند ماینوکسیدیل تاثیر روی ورتکس سر هم میگذارد.

تفاوت ساختار مولکولی نانوکسیدیل، ماینوکسیدیل، آمینکسیل و استموکسیدین

ماینوکسیدیل، نانوکسیدیل یا آمینکسیل: کدام بهتر است؟

Aminexil و Stemoxydine دو ترکیب دیگر هستند که ساختار مولکولی مشابهی با ماینوکسیدیل دارند. هر دو از تولیدات L’Oreal ، شرکت آرایشی و بهداشتی است.

ماینوکسیدیل، نانوکسیدیل یا آمینکسیل: کدام بهتر است؟

آمینکسیل

Aminexil با بهبود گردش خون در پوست سر، ریزش مو را درمان می کند. همچنین به جلوگیری از سخت شدن و زخم شدن ساقه های مو که ممکن است به ریزش مو منجر شود نیز کمک میکند. این دارو اغلب همراه با ماینوکسیدیل استفاده می شود.

استموکسیدین

Stemoxydine یکی دیگر از مواد شیمیایی است که به طور مشابه با ماینوکسیدیل کار می کند. این ترکیب  سلول های موی درگیر شده در مرحله خفته (تلوژن) را تحریک میکند تا وارد فاز آناژن شوند و رشد خود را ادامه دهند. استموکسیدین به شکل مایع (محلول) و برای آقایان و خانم ها مناسب است.

ماینوکسیدیل، نانوکسیدیل یا آمینکسیل: کدام بهتر است؟

نوشته های مرتبط
68 دیدگاه

دکتر من خیالم راحت باشه که پروفشیا عارضه جدی نداره ؟ مصرف کنم ؟ عقیم نشم ؟ سرطان پروستات نگیرم ؟

سلام این دارو نه عقیمی ایجاد میکند و نه باعث سرطان پروستات میشود. حتی در مواردی که سرطان وجود داشته باشد از این دارو استفاده میکنند. کاهش میل جنسی برگشت پذیر( بعد از قطع دارو میل جنسی مثل قبل میشود) در یک در صد افراد دیده میشود که جدی ترین عارضه است.

20 درصد از اقای با مشکلات نعوظ و کاهش قدرت جنسی روبرو میشون. که درصدی از انها پس از قطع مصرف هم همه این عوارض را دارند. اگر این عوارض نبود شما کسی رو کچل در خیابان نمیدیدید. عبارت post finasteride syndrome رو در اینترنت جستجو کنید

سلام با تشکر از راهنمایی شما

دکتز شما دیدید کسی رو که پوست سرش دیده میشده اما الان با استفاده طولانی از پروفشیا و سولفات روی و ماینوکسیدیل موهاش انقدر تراکم پیدا کرده باشه که دیگه پوست سرش دیده نشه ؟!! می خوام بدونم که آیا چنین موردی را با چشم خودتان دیدید ؟ یا اینهمه حرف که در مورد موثر بودن این داروهای میزنند تبلیغات هست ؟ شما بهترین تجربه تون از این داروها چه موردی بوده ؟

سلام ه این مورد را دیدم ولی در افرادی که با حوصله داروها را مصرف کرده اند و به توصیه ها عمل کرده اند.

برای مصرف ماینوکسیدیل باید قبل از مصرف قوطی اش را تکان داد ؟ یا لازم نیست؟

سلام بهتر هست تکان داده شود.

شامپوی ماینوکسیدیل برای خانومها هم استفاده می شود ؟ شامپو کلا چند دقیقه باید روی سر بماند ؟ اگر ده دقیقه بماند مضر است ؟

سلام خانمها نیز میتوانند از آن استفاده کنند. معمولاْ پنج تا ده دقیقه خوبه ولی اگر بیشتر هم بماند مانعی ندارد.

فین پشیا باعث رویش مجدد مو در تاج سر و پشت کله هم می شود یا فقط جلوی سر را ترمیم می کند ؟ چند درصد احتمال دارد موهای پشت کله هم رویش کند ؟ در ضمن آیا موهای اطراف سر ( نواحی مناسب پیونده دهندگی مو ) هم با پروفشیا و ماینوکسیدیل متراکم تر می شوند ؟

سلام با این دارو موهای جلو سر و فرق سر افزایش پیدا میکند ولی اطاف سر نه. ماینوکسیدیل در رشد موهای اطراف میتواند موثر باشد.

برای ریزش طاسی مردانه و ارثی زینک پلاس موثر تر است و بهتر جذب می شود یا سولفات روی ؟ سولفات روی هم خارجی دارد ؟ من اضافه کنم که در قرص سنترم هر عدد ۱۵ میلی گرم روی هست که معادل ۱۰۰% نیاز روزانه است . بنظر شما بازهم لازمه کپسول سولفات روی هم بخورم ؟

سلام زینک پلاس همان سولفات روی و مقداری ویتامینهای دیگر است که برای رشد مو موثرند. در کپسول سولفات روی ۲۲۰ میلی گرم روی وجود دارد.

سلام نظر شما در مورد مصرف موضعی فیناستراید چیست؟

سلام ترکیب موضعی فنسترید جذب چندانی ندارد و کمک چندانی انجام نمی دهد.

سلام ايا استفاده از داروي فيناسترايد براي آقایان بدون تجويز پزشك مانعي دارد؟

سلام فیناستراید یکی از معدود داروهای مورد تایید محافل معتبر علمی دنیا از جمله اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا (FDA ) میباشد.نقش این دارو در جلوگیری از ریزش مو و نیز افزایش حجم مو به اثبات رسیده است . البته این دارو که به صورت قرصهای خوراکی تجویز میشود عوارضی نیز دارد که از جمله مهمترین عوارض آن کاهش میل جنس است که البته در اکثریت موارد پس از چند هفته استفاده از دارو این حالت از بین میرود ، یکی دیگر از عوارض این دارو ناهنجاریهای جنینی است که به همین دلیل خانمهای باردار حتی نباید به این دارو دست بزنند چون از طریق پوست نیز قابل جذب شدن است. در مورد آقایان متاهل هم توصیه میشود چند ماه قبل از تصمیم به بچه دار شدن از این دارو استفاده نکنند .
در مجموع می توان گفت استفاده از آن در اقایان مجرد منع خاصی ندارد ولی با این حال بهتر است مصارف دراز مدت آن تحت نظارت و تجویز پزشک انجام شود.

استفاده از ماينوكسيدل در ابتدا باعث ريزش مو مشود ايا در بعد كه موها ريزشان موتوقف ويا كم ميشود ان دسته از موهايي كه در اثر استفاده از ان ريخته شده دوباره رويش مي كند يا خير؟ وايا استفاده طولاني از ماينوكسيدل بيماريهاي پوستي بوجود مي اورد؟

سلام بله در ابتدا باعث ریزش مو میشود ولی موهای ریخته شده مجددا رشد میکنند. همچنین عوارض آن ناچیز و بیشتر شامل حساسیت و سر درد است.

سلام .
داروی ماینوکسیدیل رو در کف سر بزنیم لازم هست ماساژ بدیم.ممنون میشم منو راهنمایی کنید.آخه بعضیا میگن اثرش میره با ماساژ.من ار داروی ماینوکسیدیل آمریکایی استفاده میکنم.ولی انگار در مورد ماساژ جیزی ننوشته بود.

سلام مشکلی ندارد ماساژ دهید.

چه فرقی بین روگین و ماینوکسیدیل ایرانی وجود دارد؟

سلام روگين (Rogaine) نام تجاري ماينوكسيديل است كه در آمريكا به اين نام گفته ميشود،بنابراين هيچگونه تفاوتي بين اين دو وجود ندارد

salam avarez janebi va asarat mozere minoxidil va finsterayd chi hast?

سلام برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
https://www.zibache.com/ماینوکسیدیل،-نانوکسیدیل-یا-آمینکسیل/

حدود 3 هفته كه از ماينوكسيديل استفاده ميكنم اما ريزش موي من بيشتر شده است علت چيست؟

سلام ماينوكسيديل در 6_4 هفته اول ممكن است سبب افزايش ريزش مو شود كه معمولا اين حالت موقت بوده و برگشت پذير است شما بايد چند هفته ديگر به مصرف ادامه داده و صبور باشيد اگر بعد از 3 ماه هنوز ريزش شديد داشتيد بايد ماينوكسيديل را قطع كرده و از داروي جايگزين استفاده نماييد.

سلام ماینوکسیدیل چه فرقی باامینکسیل داره کدومش خوبه

سلام امینیکسیل نسل جدید ماینوکسیدیل هست و بهتر از ماینوکسیدیل هست.

سلام اثرش برای ریش چطور هست که تازه میخواد در بیاد

سلام وقت بخیر حتما با پزشک متخصص مشورت نمائید.

سلام من 4 بار کامل محلول ماینوکسیدل رو برای ریشم زدم بهتر شده 4 ماهه نزدم میخام باز بزنم یک بارم می زنم اما شدید قرمز میشه

سلام وقت بخیر پوستتان حساسیت پیدا کرده نسبت به ماینوکسیدیل با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام دکتر چندتا سوال اساسی دارم ممنون میشم پاسخ بدین.
1. میشه ماینوکسیدیل و فیناستراید همزمان استفاده کرد بعد از گذشت 2یا3 ماه استفاده مداوم حالا فیناستراید کم کم طی 1یا2 ماه قطع کنیم و فقط تنها از ماینوکسیدیل ب صورت مداوم استفاده کنیم ایا بعد از قطع کم کم فیناستراید و مصرف ماینوکسیدیل موهامون ریزش پیدا میکنه؟

2. ی سوالی ک کلی ذهنمو درگیر کرده اینه ک ماینوکسیدیل رو میشه بعد حموم بدون اینکه سرمون رو خشک کنیم استفاده کرد یعنی زمانی ک سرمون خیسه از ماینوکسیدیل استفاده کنیم مشکلی پیش نمیاد؟

3 .ماینوکسیدیل اگ بخوایم روی دوبار استفاده کنیم اصن مقرون ب صرفه نیست و 10 روزه تمام میشه اینجوری تو یک ماه باید 3 بار ماینوکسیدیل خریداری کنم ی نظرتون از محلول کمتر استفاده کنیم بازم همون تاثیرو داره؟

4.میشه محلول رو با چیز دیگی قاطی کرد؟ مثه روغن زیتون یا هر چیز دیگی …..

واقعا ممنون میشم اگ ب سوالاتم پاسخ بدین

سلام وقت بخیر قطع داروی فیناستراید باعث ریزش موی شما خواهد شد بهتر است برای استفاده از ماینوکسیدیل موهای خود را خشک کنید.استفاده یکبار ماینوکسیدیل در روز کافی است.و نمیتوان چیز دیگری را قاطی کرد با ماینوکسیدیل. میتوانید بصورت جداگانه استفاده کرد.

با سلام دکتر من بهم یه داروی دست ساز برای موهام دادندکه روش اینجوری مخفف نوشته
100cc

…s.l cl.t

و s.l cl.b یا h… این الان یعنی چی ، و به من گفتن یک شب درمیون بیست قطره پوست سر ، ممنون میشم توضیح بدید برام

سلام با توجه به اینکه دارو دست ساز هست و ترکیبیه بهتر است با پزشک معالجتان مشورت کنید.

سلام من پوست سر چربی دارم و حدود یه هفتس به علت ریزش مو از محلول ماینوکسیذیل 5 درصد استفاده میکنم پوست سرم قرمز میشه خشک شده و پوسته میده و خارش پیدا کرده ایا باید مصرف ماینوکسیدیل رو قطع کنم یا میتونم اونو درکنار استفاده از محلولی لوسیونی و … که خارشم رو درمان کن ادامه بدم؟

سلام وقت بخیر لطفا با پزشک معالجتان راجع به این موضوع صحبت کنید.

سلام
من یه مدتی حدود چندین ماه از فوم ماینوکسیدیل استفاده کردم ریزش موهام قطع شد موهام خوب شده بود تقریبا ولی موهای بدنم خیلی بیشتر از قبل شد محصوصا صورت و دستام ،مصرف دارو رو قطع کردم الان باز ریزش موهام شدید شده من چیو میتونم جایگزینش کنم که باعث پر مویی بدنم نشه؟

سلام از عوارض ماینوکسیدیل هست شما میتوانید از آمینیکسیل با مشورت با پزشک معالجتان استفاده کنید.

سلام من ريزش موي مردانه(ارثي) دارم رفتم دكتر كه بهم گفت دوره ي درمانت دوساله هست ورريشه موهام خيلي نازك شده الان يك ساله كه داروها رو استفاده ميكنم اما تغيير زيادي به وجونيومده بايد چكار كنم قطع كنم يا ادامه درمان رو كامل كنم?

سلام لطفا بفرمایید چه دارویی مصرف میکنید؟

سلام دکتر
من ۲۰ سالمه و تقریبا فکر میکنم ۴ساله ریزش مو داشتم و رفتم پیش پژشک گفتند ریزش موت ارثی هست و برام فیناستراید تجویز کردند با دوره۳ماهه و فوم مانیوکسیدیا

اول این که من جاهایی خوندم که اگه مانیوکسیدیل رو حتی بعد از یک یا دوسال مصرف مداوم هم قطع کنی باز ریزش موت شروع میشه یا حتی بیشتر هم میشه
میخاسم ببینم کلا عوارض قطع این دارو بعد از یک سال یا یک‌مدت در چه حد هست یعنی باید مادامالعمر استفاده بشه؟؟

سلام وقت بخیر لطفا با پزشک معالجتان برای قطع دارو مشورت کنید اما در هر صورتی که نیاز به قطع دارو باشد نباید بصورت ناگهانی قطع شود اگر ظرف 15 تا 20 روز اینکار انجام شود ریزش مو ایجاد نمیکند.

بعد از کاشت مو ماینوکسیدیل بهتر است یا امینو اکسیل

سلام لطفا با پزشک معالجتان در رابطه با استفاده از ماینوکسیدیل مشورت کنید.

سلام علت قرمزی کف سر چیه

سلام وقت بخیر دلایل متفاوتی وجود دارد ولی حتما باید از نزدیک توسط پزشک متخصص ویزیت شوید.

سلام
من ۳۲ سالمه ریزش موی مردانه و ارثی دارم ، ۲ سال پیش قسمت جلوی سرمو مو کاشتم اما الان وسط (کف سرم) و قسمت ورتکس ، موهاش خیلی ضعیف و کم شده بصورتی که پوست سرم دیده میشه ممنون میشه راهنمایی بفرمایید که آیا راهی برای بهبود و رشد مجدد و زخیم شدن موهای موجود وجود داره ( دارویی : محلول ، مزوتراپی یا prp یا هر روش دیگر که بهتره است ) یا خیر و در صورت وجود ، بهترین راه و دوره درمان و نتیجه دهی چقدر خواهد بود .
با تشکر

سلام وقت بخیر تمام درمان هایی که ذکر کردید مفید هستند ولی بهتر است با مرکزی که کاشت انجام دادید مشورت کنید و در صورت نیاز میتوانید به مجموعه ما مراجعه کنید تا کارهای لازم برای شما انجام شود.

سلام و خسته نباشید. من آقایی هستم که ۴۱ سالمه. تا به یک ماه پیش حتی شانه به داخل موهام نمیرفت. اما الان حدود ۱ ماه هست که ریزش موی بسیار ناگهانی و خیلی گسترده و سرسام آور دارم. در ضمن موهای پدرم ریخته بود. و موهای دوتا برادرم در ۲۰ سالگی ریخته بود. اما موهای من تا ۴۱ سالگی پرپشت ترین مو بود. اما الان مدتیه که ریزش ناگهانی و شدید داره. استرس روحی و روانی هم ندارم. آیا این ریزش ارثی هست؟ اگه ارثی بود چرا ۴۱ سالگی شروع به ریزش کرده؟ آیا دلیلش میتونه فصلی و مقطعی باشه؟

سلام وقت بخیر لطفا پرسشنامه زیر را پر کنید.
https://www.zibache.com/causes-of-hair-loss/

با سلام وخسته نباشید
آیا تاثیر داروی ماینوکسیدیل خارجی با ایرانی خیلی فرق می‌کنه و چه مارک ایرانی رو پیشنهاد میکنید با تشکر

سلام وقت بخیر خیلی تفاوت زیادی ندارند . برند ایرانی هم متاسفانه نمیشناسم با دکتر داروخانه مشورت کنید.

سلام وقتتون بخیر، عوارض ماینوکسیدیل کمتره یا آمینکسیل؟؟ ماینوکسیدیل وقتی قطع میشه، ریزش مو زیادتر از قبل میشه معمولا، آیا آمینکسیل هم به همین صورته؟؟

سلام وقت بخیر آمینیکسیل داروی جدیدی است که با این عنوان که از ماینوکسیدیل بهتر است و عوارض کمتری دارد روانه بازار شده است ولی بطور قطعی نمیتوان با هم مقایسه کرد.

سلام
لطفا بفرمایید آیا محلول
آمینوکسیل
را میتوان در ایران خریداری کرد؟
ایا مثل ماینوکسیدیل که خالص عرضه میشه در ایران موجود هست ؟ از کجا تهیه کنیم

سلام وقت بخیر متاسفانه در هیچ سایتی فعلا موجود نیست. شما هم باز بررسی کنید.

ببخشید کدوم مارکش خوبه ماینوکسیدیل پاک دارو یا سپیداج و مصرفش ایا ضرری داره برای پوست؟

سلام وقت بخیر لطفا با پزشک معالجتان برای مصرف ماینوکسیدیل مشورت کنید.

سلام من 22 سالمه ریزش مو ارثی دارم و از ی محلول دست ساز که ماینوکسدل و الکل و ی چیز دیگه اس یک هفته استفاده میکنم روزی یک بار و ریزشش بیشتر شده. ریزش بعد چ مدت اگر ادامه داشت غیر طبیعیه؟ و اینک این موهایی ک دارن میریزن دوباره در میاد یا حتی موها جدیدی ک نبودن تا الان . یا فقط ریزش متوقف میشه؟ ممنونم

سلام وقت بخیر اثر ماینوکسیدیل بعد از گذشت یکماه مشخص میشود و بیشترین اثرش جلوگیری از ریزش مو است و تقریبا در رویش مجدد مو تاثیری ندارد.

سلام من نزدیک 2 ماهه ماینوکسیدیل با الکل دست ساز میزنم ولی هنوز ریزشش قطع نشده آیا طبیعه؟
در حمام مو های ریز مشکی و متوسط نازکی میبینم در صورتی ک موهام بلنده ولی همچنان ریزش زیادی داره
من جایی دیدم ک مو ها تعدادش دو برابر شد و سطح سر ک معلوم بود رو کاملا پوشوند ولی تو سایتا نوشتن فقط ریزشو کم میکنه
امکان داره برای منم پرپشت تر بشه مثلا در ناحیه شقیقه که موهای ریز و مینیاتوری هست دوباره مثل اول بشه

سلام با توجه به نوع ریزش موهای شما اثر ماینوکسیدیل متفاوت است لطفا پرسشنامه زیر را پر کنید.
https://www.zibache.com/causes-of-hair-loss/

من ماینوکسیدیل مصرف میکنم ولی نه حساسیتس دارم و نه پوستم سرخ میشود. موی ریشم ریزش نداره، اثر ماینوکسیدل بر روی مو هم ضعیفه. چرا؟ هم از ۲٪ استفاده میکنم هم از۵٪ ش

سلام وقت بخیر اگر ریزش موی آندروژنیک داشته باشید ماینوکسیدیل به تنهایی نمیتواند کاری کند.

یک پاسخ بنویسید