مزوتراپی مو چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی مو یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از ریزش مو و احیای موی سر در مدت زمان کوتاه میباشد. در این مقاله علاوه بر معرفی مزوتراپی مو و نحوه انجام آن ، به بررسی مزایا و عوارض ناشی از آن میپردازیم.

مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینه
مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟

متأسفانه ، کم پشتی مو در زنان و مردان رایج است زیرا به دلیل عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی ، استرس ، رژیم غذایی نامناسب ، داروها ، شرایط پزشکی و ژنتیک ایجاد می شود.

از آنجا که ریزش مو معمولاً یک روند پیش رونده است ، لازم است به محض شروع کم پشتی مو اقدام کنید ، خوشبختانه گزینه های درمانی مناسب و بی خطر وجود دارد ، از جمله مزوتراپی که یک درمان بسیار موثر و غیرتهاجمی میباشد.

مزوتراپی یک روش غیر جراحی است که اخیراً به دلیل توانایی جلوگیری از ریزش و بازیابی فولیکول های موی مسئول رشد مو ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این درمان ساده و بدون درد شامل تزریق کم عمق به پوست سر ، زیر اپیدرم ، لایه خارجی پوست و مزودرم ، لایه میانی پوست ، به منظور تحریک پوست و تحریک بازسازی مو است.

این تزریق ها که متناسب با نیازهای هر بیمار تنظیم می شوند ، حاوی مخلوطی از مواد معدنی ، ویتامین ها ، آمینو اسیدها و آنزیم های مشترک هستند و مستقیماً در ناحیه مورد نظر تزریق می شوند.

بنابراین ، آنها مواد مغذی مورد نیاز برای تحریک رشد مو را در اختیار بیماران قرار می دهند ، در عین حال گردش خون در پوست سر را افزایش می دهند ، التهاب را کاهش می دهند ، کلاژن را تحریک می کنند ، اندازه فولیکول را افزایش می دهند و سطح DHT را اصلاح می کنند.

به طور خلاصه مزوتراپی را می توان به عنوان یک روش مکمل و جایگزین تعریف کرد، که به صورت تزریق به لایه مزودرم پوست انجام می شود.

مزوتراپی، علاوه بر درمان ریزش مو، برای جوان سازی صورت و درمان سلولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای هر یک از این درمان ها، آماده سازی مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف است.

مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینه
مزوتراپی – رساندن مواد مغذی مورد نیاز به سلول های مو

با استفاده از این روش، مواد مغذی به طور مستقیم به فولیکول های مو منتقل می شود. این روش به راحتی، با اطمینان از تغذیه مناسب سلول های مو برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. تزریق را می توان به صورت دستی یا با کمک دستگاه های مخصوص انجام داد.

استفاده از این دستگاه های مخصوص برای توزیع مساوی دارو به هر نقطه از سر، نتایج بهتری می دهد. سوزن های 4-2 میلی متر در تزریق استفاده می شود.

با استفاده از این روش، تمام مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به راحتی به پوست سر اعمال می شود. این روش به جراحی نیازی ندارد و بدون درد است.

تاریخچه مزوتراپی

دکتر فرانسوی میشل پیستور (1924–2003) پدر مزوتراپی مدرن محسوب می شود زیرا در دهه 1950 تحقیقات خود را انجام داد و زمینه مزوتراپی را تأسیس کرد.

دکتر میشل پیستور پدر مزوتراپی مدرن
دکتر میشل پیستور پدر مزوتراپی مدرن

مطبوعات فرانسه اصطلاح مزوتراپی را در سال 1958 ابداع كردند و این واژه را از تركیب “مزو” به یونانی یعنی “میانه” و “تراپی” كه در یونانی به معنی “درمانی” میباشد ، تشکیل شده است.

در سالهای اولیه پس از پیشرفت دکتر پیستور ، مزوتراپی در درجه اول برای درمان مشکلات پزشکی مورد استفاده قرار گرفت.

مزیت استفاده از مزوتراپی نسبت به داروهای خوراکی این است که مستقیماً به جریان خون منتقل می شود ، نه اینکه از طریق دستگاه گوارش پردازش و آزاد شود و مقادیر کمتری از دارو را می توان استفاده کرد زیرا مستقیماً به ناحیه تحت درمان منتقل می شود.

مشکلات پزشکی مانند آرتروز ، فیبرومیالژیا ، درد مزمن ، افسردگی و اضطراب تحت درمان مزوتراپی قرار گرفتند.

سپس پزشکان فرانسوی کشف کردند که می توان از این روش برای درمان بیماری های پوستی نیز استفاده کرد. چین و چروک ، سلولیت ، علائم کشش ، ریزش مو و آکنه می تواند پس از درمان با مزوتراپی بهبود یابد. از مزوتراپی می توان در زیباسازی بدن و سفت شدن پوست نیز استفاده کرد.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟

از آنجا که ریزش مو یک مشکل رایج در بین بسیاری از افراد ( زنان و مردان ) است، همواره روش های مختلفی برای درمان ریزش مو در حال توسعه است. پیوند مو، تکنیک لیزر و بسیاری از روش های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده می شود.

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو و اطمینان از سلامت مو، روش مزوتراپی مو است که تا حد زیادی شکایات مربوط به ریزش موها را کاهش می دهد.

قبل از مزوتراپی مو، با انجام ماساژ ویژه پوست سر با استفاده از ترموتراپی (بخار)، پوست سر نرم شده و برای تزریق آماده می شود.

در این روش ترکیب شیمیایی که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس ساختار مو، شکل و شدت ریزش موی مراجعه کننده، به طور خاص آماده می شود. این مخلوط شامل مواد افزایش دهنده گردش خون، ویتامین ها و عناصر مختلف است.

مخلوط آماده شده توسط انژکتور کوچک با سوزن مزوتراپی استریل به لایه میانی پوست تزریق می شود. در تزریق مو به وسیله دست تنظیم دوز دارو و توزیع آن به طور مساوی به پوست سر زمان بر و دشوار است.

مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینه
مزوتراپی کنترل شده توسط دستگاه مخصوص

مزوتراپی کنترل شده توسط دستگاه مخصوص می تواند به راحتی و به طور مساوی به کل پوست سر اعمال شود. دوز دارو تزریق شده را می توان در صفحه کامپیوتر کنترل کرد.

پس از انجام مزوتراپی، مو برای مدت مشخصی شسته نمی شود و نباید ازهیچ مواد شیمیایی روی مو استفاده شود.

تعداد جلسات مورد نیاز

مزوتراپی مو معمولا در 10 جلسه انجام می شود. هر جلسه 30-15 دقیقه طول می کشد. با این حال، تعداد جلسات لازم، با تجزیه و تحلیل ساختار موی افراد تعیین می شود.

در آنالیز مو، با در نظر گرفتن سن بیمار، میزان ریزش مو، ساختار رشته مو تعداد و فواصل جلسات تعیین می شود. مزوتراپی در مردان 15-10 دقیقه طول می کشد که نسبت به مدت زمان مزوتراپی در زنان که 30 دقیقه طول می کشد، کمتر است.

پس از چهار جلسه اول که در یک هفته انجام می شود، جلسات دیگر هر 15 روز انجام می شود. هنگامی که تمام جلسات تکمیل شد، برای حمایت از درمان، جلسات تقویت مو می تواند یک بار در ماه انجام شود.

برای اطمینان از پایداری نتایج ، جلسات نگهداری هر 3 ماه یکبار توصیه می شود.

در حالی که بعضی از بیماران در ماه اول نتایج را مشاهده می کنند ، در برخی موارد ممکن است 6 ماه طول بکشد تا پیشرفت قابل توجهی ببیند بنابراین صبور بودن مهم است.

به منظور تسریع روند بهبودی ، به بیماران توصیه می شود که پس از درمان با ورزش و کاهش سموم از رژیم غذایی خود ، یک سبک زندگی سالم داشته باشند.

اثر مزوتراپی بر روی مو

  • از آنجا که فولیکول های مو در لایه میانی پوست به وسیله مزوتراپی مو تحریک می شوند، شکایات ناشی از ریزش مو می تواند به طور کامل کاهش یابد یا متوقف شود.
  • تغذیه سلول های مو – از آنجا که مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به طور مستقیم به ریشه های آنها تزریق می شود، ریزش مو به طور قابل توجهی متوقف می شود
  • ریزش مو را کند کرده و به تدریج متوقف می کند
  • گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد
  • DHT (هورمون اصلی مسئول طاسی الگوی مردانه) را کاهش می دهد
  • عدم تعادل هورمون ها را اصلاح می کند
  • با بازسازی سلولهای مو ، فولیکول های مو را احیا می کند
  • تولید کلاژن را تحریک می کند
  • رشد موهای جدید را تشویق می کند

کم پشت شدن مو ها تنها به شکل ریزش مو نیست بلکه می تواند به شکل نازک شدن، شکنندگی مو و از دست دادن حجم مو نیز باشد و مزوتراپی مو باعث ضخیم و پرپشت شدن مو می شود.

مزوتراپی مو برای درمان آلوپسی آندروژنتیک

شایع ترین علت ریزش مو ، بیماری ارثی است که با افزایش سن اتفاق می افتد. به آن آلوپسی آندروژنیک گفته می شود و همچنین به نام طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زنانه نیز شناخته می شود.

مزوتراپی برای ریزش مو یک درمان تقریباً بدون درد است که نشان داده شده است برای درمان بیماران آلوپسی با کمک سوزن های بسیار ظریف ، ویتامین ها و داروهای اساسی مستقیماً به پوست سر منتقل می شوند تا رشد مجدد مو تحریک شود.

مزوتراپی مو برای درمان ریزش موی هورمونی

از دیگر دلایل ریزش مو در زنان و مردان می توان به عنوان عدم تعادل هورمون های اطراف فولیکول مو ، کمبود مواد مغذی مناسب و کاهش گردش خون در پوست سر نام برد.

برای تحریک مجدد این فولیکول های مو ، یک محلول سفارشی مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی ، ویتامین ها ، اسیدهای نوکلئیک و کوآنزیم ها است که بسته به نیازهای منحصر به فرد بیمار ، به پوست سر تزریق می شود.

مزوتراپی مو برای سایر انواع ریزش مو

مزوتراپی مو را می توان برای افرادی که هر یک از شرایط زیر را تجربه می کنند نیز اعمال کرد:

آلوپسی کششی (ریزش مو در اثر کشش یا کشیدن)

آلوپسی آره آتا (طاسی نقطه ای ، از جمله در قسمت ریش)

ریزش موی ناشی از استرس (تلوژن افلوویوم)

ریزش مو پس از زایمان

ریزش موی عمومی (بیشتر در زنان)

ماندگاری نتایج مزوتراپی مو

مزوتراپی مو، نتایج طولانی مدتی نسبت به دیگر روش های درمانی غیرتهاجمی دارد. میزان اثرگذاری آن بستگی به علل ریزش مو، شکل و شدت ریزش مو ، می تواند متفاوت باشد.

این اثر معمولا بین سه تا چهار سال متفاوت است و می تواند بعد از گذشت این مدت تکرار شود.

چه افرادی می توانند مزوتراپی مو را انجام دهند؟

مزوتراپی مو می تواند برای مردان و زنان در تمام سنین که دچار مشکل ریزش مو هستند مورد استفاده قرار گیرد و آن را می توان به راحتی برای گروه های سنی کم به دلیل بدون درد بودن آن، انجام داد.

مواد شیمیایی و ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی مو

ترکیبات مزوتراپی مو عبارتند از:

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی و محرک ها: دکسپانتنول (ویتامین B5)، بیوتین، ویتامین C، ویتامین A، مولتی ویتامین ها، ویتامین B5، ویتامین H (ویتامین B7)، کبالت، مس، گوگرد، منیزیم، گینکوبوبیلوبا، منوکسیدیل

گشاد کننده های عروقی: هپارین پریدیل و سیلیسیوم آلی Buflomedil، لیدوکائین

در درمان ریزش مو ، تاثیر عناصر فعال مانند استیل تتراپپتید-3 و بیوچانین A به طور قابل ملاحظه ای اثبات شده اند.

استیل تتراپپتید-3 التهاب را به حداقل می رساند ، ریزش مو را متوقف می کند و رشد مو را تحریک می کند. علاوه بر این ، سطح DHT را تنظیم می کند ، هورمون های نامتعادل را که باعث ریزش مو می شوند ، بازیابی می کند. همچنین منجر به بازسازی بافت می شود ، که اندازه فولیکول مو را افزایش می دهد ، بنابراین آنها تقویت و محکم می شوند.

Biochanin A یک ایزوفلاون – ترکیب آلی طبیعی است. این به طور موثر التهاب را درمان می کند و DHT را تنظیم می کند که می تواند رشد مو را بسیار تحت تأثیر قرار دهد.

در مزوتراپی مو علاوه بر داروهای موضعی، با توجه به نیازهای فرد می توان از سایر مواد شیمیایی اضافی نیز استفاده کرد.

تزریق مواد داخل لایه مزودرم پوست
تزریق مواد داخل لایه مزودرم پوست

آیا مزوتراپی مو یک روش دردناک است؟

مزوتراپی مو به عنوان تزریق بدون درد شناخته می شود. در تزریق آن از سوزن های بسیار نازک استفاده می شود که بیمار دردی را احساس نمی کند.

مزایای مزوتراپی مو

  • می تواند به صورت محلی به پوست سر تزریق می شود، بنابراین، تزریق به نقطه یا نقاطی که ریزش مو رخ می دهد محدود می شود
  • مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به طور مستقیم به لایه پوستی که در آن فولیکول های مو قرار می گیرند تزریق می شوند
  • درمان در مدت زمان کوتاه، تاثیر خود را نشان می دهد
  • مو را متراکم تر، ضخیم تر و براق تر می کند
  • به جز مواد شیمیایی، تزریق هیچ عارضه جانبی ندارد
  • کم هزینه است
  • درصد موفقیت آن بالاست
  • مدت زمان جلسات کوتاه است
  • تزریق نسبتا آسان، بدون ناراحتی و درد است

مراقبت های پس از انجام مزوتراپی مو

در پایان انجام این روش ، زخم های کوچک از محل تزریق باقی می مانند و مدتی طول می کشد تا بهبود یابد.

پس از مزوتراپی شما باید مدتی ( حدود 3-4 روز ) موهای کثیف خود را تحمل کنید. آب و شامپوها می توانند نتیجه منفی ایجاد کند و روند بهبودی به تأخیر می افتد.

برای مدت (2-3 روز) از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

در 10 ساعت اول پس از مزوتراپی نباید دوش بگیرید. مناطق تزریق باید به خوبی خشک شود.

حداقل به مدت 7 روز از سونا و استخر استفاده نکنید

تا زمان بهبود کامل روی محل های تزریق را ماساژ ندهید.

نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید. الکل باعث گشاد شدن عروق می شود. این روی اثربخشی مزوتراپی تأثیر منفی می گذارد.

 ترکیب با روش های درمانی دیگر

در طول برنامه مزوتراپی مو، با توجه به شرایط افراد می توان روش های اضافی دیگر را با آن ترکیب کرد.

برخی از این روش ها عبارتند از: لیزر و رادیوفرکانسی مو. پس از مزوتراپی مو، روش دارو درمانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عوارض جانبی مزوتراپی مو

داروهایی که در مزوتراپی مو استفاده می شود می تواند به اندازه هر داروی دیگر عوارض جانبی داشته باشد و این مورد بستگی به کیفیت مواد استفاده شده در هنگام تزریق دارد.

تمام اقدامات پزشکی موارد منع مصرف مختلفی دارند و مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در شرایط زیر بهتر است مزوتراپی مو را انجام ندهید یا قبل از آن حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

  • بارداری و شیردهی
  • آلرژی فردی در برابر اجزای کامپوزیت
  • قاعدگی
  • اختلالات سیستم غدد درون ریز
  • تومورهای خوش خیم و بدخیم
  • عفونت ها

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

مزوتراپی مو عبارت است از تزریق ویتامین ها و داروها (فیناستراید و ماینوکسیدیل) به پوست سر و ترکیبات آن به نیاز هر بیمار بستگی دارد. این مواد مغذی مستقیماً به فولیکول های مو منتقل می شوند و با اطمینان از تغذیه مناسب برای مو ، می توان رشد مو را تحریک کرد.

این روش مشابه با درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است، اما در پی آر پی از پلاسمای خون خود بیمار جهت تزریق استفاده می کند در حالی که مزوتراپی یک کوکتل دارویی است.

میزان موفقیت درمان با مزوتراپی مو

اگر فولیکول های موی شما نشاط خود را از دست داده اند اما هنوز زنده هستند ، مزوتراپی می تواند وضعیت آنها را بهبود ببخشد. اما اگر مشکلات ریزش یا کم پشتی موهای شما بخاطر دلایل مهمتری مانند وراثت و عدم تعادل هورمونی باشد، نباید انتظار معجزه داشته باشید .

مواد شیمیایی تزریق شده بیشتر به مواد مغذی محدود می شود. بنابراین مزوتراپی مو درمانی با موفقیت نسبتاً خوبی محسوب می شود و از آنجاییکه ریزش مو را متوقف می کند، باعث پرپشتی مو نیز می شود.

سایر مقالات مرتبط :

نوشته های مرتبط
78 دیدگاه

سلام میشه جلوی سفیدی موها رو گرفت با مزوتراپی؟

سلام
خیر به هیچ عنوان، سفیدی مو کاملا ژنتیکی است.

سلام، در ترکیبات مواد تزریقی مزوتراپی، مواد هرمونی وجود دارد؟

سلام خیر وجود ندارد.

مردانی

سلام.من در حال انجام مزوتراپی هستم اما پزشکم از ابتدا ماهی یکبار تجویز کردند.آیا روی روند درمان تاثیرداره؟ چون نوشته بودید اول باید فواصلش کوتاه باشه

سلام بهتر است با پزشک معالجتان مشورت کنید.

ریحانه

سلام خسته نباشید ممنون از مطالب مفیدتون….
مزوتراپی باعث صافی مو هم میشه؟

سلام ممنون از لطف شما. مزوتراپی برای درمان ریزش مو و ضخیم شدن تار موها کمک میکند.

سلام بعد درمان میتوان از رنگ مو استفاده کرد؟

سلام بهتر است یک فاصله ده روزه دهید بعد رنگ کنید.

سلام
من مزو انجام دادم
وحش میکنم حرکت کرده و آمده داخل پیشونیم!!
باید چکار کنم؟!
و این اتفاق خطرناک نیست؟!

سلام لطفا با پزشک معالج خود راجع به این مسئله صحبت کنید.

سلام وقت بخیر.هزینه این روش چند در میاد ؟

سلام وقت بخیر بسته به موادی که استفاده میشود هزینه ها متفاوت میباشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 09338654005 تماس بگیرید.

سلام در هر نوبت مزوتراپی مو چند ویال دارو باید تزریق شود؟

سلام بستگی به شرایط پوست هر فرد دارد و برندی که تزریق میشود.

سلام آیابوتاکس مو بررشد سریعتر موتاثیر بیشتری دارد یامزوتراپی هم اینکاررامیکند؟

سلام بوتاکس مو برای صاف کردن موها استفاده میشود ولی مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و ضخیم کردن موهای نازک و کرکی بکار میرود.

سلام دکتر وقت بخیر .من ۴جلسه مزوتراپی انجام دادم ۳جلسه اول عالی بود ولی جلسه ۴باز ریزش موهام برگشته علت چی میتونه باشه؟

سلام وقت بخیر لطفا با پزشک معالجتان مشورت کنید.

سلام بهترین برندمزوتراپی مو چیه؟

سلام قابل ارزیابی نمی باشد.

سلام دکتر وقتتون بخیر.من31سالمه.. موهام خیلی ریزش داره وتار موهام خیلی ضعیف وشکننده شده.. الان مدتی هست علاوه بر ریزش.. سرم خیلی میخاره..طوری که از بس میخارونم سرم زخم شد میخواستم علتشو بدونم… باتشکر

سلام برای تشخیص درست باید از نزدیک توسط پزشک ویزیت شوید.

آیا بعد از کاشت مو میشه انجام داد وچند وقت بعداز کاشت امکان داره

سلام بله امکان داره و خیلی هم عالیست.حدود دو هفته بعد از انجام کاشت زمان مناسبی است.

سلام. آیا روش مزو برای پسر 22 ساله که ریزش مو داره و احتمالا ارثی هست،نتیجه ای داره؟ اگه تاثیری نداره بهتر نیست هزینه ای نزاره و صبر کنه تا یبار بره کاشت مو؟

سلام وقت بخیر مزوتراپی ریزش موی آندروژنیک را به تعویق می اندازد ولی درمان قطعی نیست.

سلام وقت بخیر در صورتی که ریزش موی ها زمینه ارثی داشته باشد می توان از روش مزوتراپی برای ترمیم موها استفاده کرد؟

سلام روش مزوتراپی در حقیقت رساندن مواد لازم و املاح ضروری به صورت مستقیم به یک بافت یا ارگان درگیر یک بیمار است ، اگر ریزش مو به دلیل کمبود یک عنصر خاص ایجاد شده باشد تا حدودی موثر است اما مزوتراپی با روشهای درمان موضعی دیگر میتواند به میزان 50_60% موثر واقع شود.

سلام آیا مزوتراپی برای ریزش مو آقا ناشی از قطع ماینوکسیدیل موثر میباشد؟یعنی موهای ریخته شده رویش مجدد خواهند داشت؟ ممنون بابت پاسخگویی

سلام بله موثر هست.رویش مجدد ندارد ولی موهای موجود رو تقویت میکند و ریزش را متوقف میکند و کمک میکند موهای کرکی و نازک ضخیم شود.

سلام. آیا مزوتراپی عوارضی برای فرد داردیانه؟

سلام لطفا مقاله مربوط به مزوتراپی مو را مطالعه کنید.

سلام آیا مزوتراپی مو برای افراد 16سال مضر نیست
ممنون میشم پاسخ بدین

ايا ماساژ پوست سر براي موها مفيد است و از ريزش مو جلوگيري ميكند؟

سلام بله مفید هست با افزایش جریان خون در سر از ریزش مو جلوگیری میکند.

سلام مزو تراپی تا چند وقت بعد از اولین جلسخ باید ادامه پیدا کنه
آیا این تزریق ها دائمیه یا در زمان محدودی انجام میشه؟

سلامدر ابتدا حداقل شما 6 جلسه با فاصله دو هفته تا 10 روز به مزوتراپی نیاز دارید و بعد از 6 جلسه میتوان فواصل جلسات را به یکماه و سپس 2 ماه و در آخر به سالی دوبار افزایش داد.

سلام …با عرض ادب و احترام…
بنده دو سال دیالیز میشم و به موهام کمپشت شده باتوجه به اینکه ویتامین ها توسط دستگاه دیالیز جذب میشود احتمالا کمبود ویتامین دلیلشه ولی به نظر شما پی ار پی مناسبه برای درمان یا مزوتراپی واینکه به نظرتون مواد مزوتراپی یا پی ار پی توسط دیالیز جذب نمیشود ک تاثیر آن از بین رود …لطفا راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر هر دو روشی که ذکر کردید تاثیرش در موضعی هست که تزریق میشود و وارد سیستم نمیشود ولی باید با پزشک معالجتان مشورت کنید.

سلام
من اقایی با سن 23 هستم و موهای قسمت جلوی سرم بسیار کرکی و کم پشت شده اند و قسمت هایی نیز ریزش کامل داشته اند با چه روشی میتوانم این مشکل راحل کنم که به سایر موهای سرم اسیب وارد نشود
تشکر

سلام وقت بخیر متاسفانه من متوجه سوال شما نشدم.

سلام
نرو تراپی برای کم پشتی مو تاثیر بیشتری دارد یا پی آر پی ؟

سلام هر دو درمان کمکی برای قطع ریزش مو و تقویت فولیکول مو هست و کمک میکند به پر پشت شدن موها.

با سلام و احترام

میخواستم بدونم مزوتراپی چه عوارضی برای بیماران هپاتیتی ( از نوع ب ) دارد.

سلام عوارضی ندارد برای شما و برای تزریق کننده ممکن است خطر سرایت بیماری وجود داشته باشد.

سلام. آیا در طی مدت مزوتراپی میشه از رنگ مو اسستفاده کرد؟؟؟

سلام وقت بخیر حتی الامکان بهتر است استفاده نکنید.

سلام دکتر من میخام کاشت مو انجام بدم قبل از کاشت مزوتراپی بکنم یا بعد کاشت ممنون میشم اگه راهنمایی ام بمنید

سلام وقت بخیر با تشخیص پزشک معالجتان بعد از کاشت مو میتوانید مزوتراپی کنید.

سلام وقت بخیر
من مدتی از کش مو سفت استفاده میکردم و بعد از مدتی موهای سرم ریزش پیدا کرد و توی اینترنت خوندم که این ریزش برگشت ناپذیر است آیا مزوتراپی می‌تواند مجدد موها بازگردد؟

سلام میتوانید مزوتراپی کنید و خیلی کمک میکند به مشکل شما .

سلام وقت بخیر من ۲۶ سالمه و ریزش مو دارم و این ریزش در حال پیشروی میباشد ب نظر شما باید چیکار کنم ؟
مزوتراپی رو شروع کنم یا اجازه بدم ریزش قطع بشه بعدش کاشت رو انجام بدم

سلام با مزوتراپی میتوانید ریزش موی خود را متوقف کنید ولی اگر ریزش می شما ارثی باشد باید در سن 30 الی 35 سالگی کاشت انجام دهید.

سلام آیا مزوتراپی مو برای افراد 16سال مضر نیست
ممنون میشم پاسخ بدین

سلام مضر نیست برای سن شما و میتوانید مزوتراپی انجام دهید.

سلام خسته نباشین
چن جلسه هس درمان
و هزینه درمان چقد میشه؟

سلام وقت بخیر بسته به موادی که تزریق میشود هزینه ها متفاوت میباشد و حداقل 6 جلسه مزو باید انجام دهید.

درود، بین مواد تزریقی ماینوکسیدیل هم هست؟ یا احتمال داره به تشخیص دکتر ماینوکسیدیل هم اضافه بشه بهش؟

سلام بعضی از کوکتل ها ممکن است حاوی مقدار کمی ماینوکسیدیل باشد ولی نمیتوانید ماینوکسیدیل را بطور مستقیم تزریق کنید به کف سر.

سلام من دختری20 ساله هستم حدود 3سالی هست که موهای جلوی سرم به شدت ریخته و پوست سرم به وضوح قابل دیدنه از روش های خانگی استفاده کردم ولی جوابی نگرفتم به پزشکی مراجعه کردم دکتر با دیدن موهام بدون دیدن برگه آزمایش به من گفتن که من هورمون مردانه در بدنم بیشتر از زنانه است چون موهای جلوی سرم ریخته. برای من 4جلسه مزوتراپی تجویز کردن با چن نمونه قرص که هنوز تهیه نکردم. پارسال من دچار کیست تخمدان هم شدم که این مورد جز موارد هورمون مردانه بیشتر در زنان بود اگه میشه راهنماییم کنید که چیکار کنم به نظرتون با مزوتراپی مشکلم حل میشه

سلام وقت بخیر شما ابتدا باید از لحاظ هورمونی چک شوید با دادن آزمایش هورمونی و بعد تحت نظر دکتر زنان مشکل تخمدان کیست ساز خود را حل کنید بعد مزوتراپی انجام دهید.

سلام آیا مزو تراپی برای موهای کاشته شده مفید هست به عنوان یک روش مکمل یا خیر
اگر هست
چند روز بعد از کاشت بهترین زمان هست؟
تا چه سنی مناسب هست؟
چند بار و با چه فواصلی؟
تشکر از پاسخ شما

سلام وقت بخیر بله مناسب هست پس ازگذشت یکماه از کاشت مو میتوانید مزوتراپی انجام دهید.برای فواصل جلسات مزوتراپی باید وقتی تحت درمان قرار گرفتید با پزشک معالج خودتان مشورت کنید.

سلام اگه مزوتراپی انجام بدم، میتونم فوم ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید رو قطع کنم یا نه، اونا رو باید حتی بعد مزوتراپی هم استفاده کرد؟

سلام وقت بخیر شما اگر فیناستراید مصرف میکنید و مشکلی ندارید و عوارضی ایجاد نکرده ادامه دهید و با قطع ماینوکسیدیل مقداری ریزش مو خواهیداشت ولی بعد از مدتی قطع میشود.

سلام
من درباره مزوتراپی شنیده ام که درد قابل تحملی داره اما بعضی از دوستان انجام دادن و گفتن اینطور نیست و درد شدیدی داره
میخواستم بپرسم که مزوتراپی درد قابل تحملی داره یا خیر؟

سلام وقت بخیر بسته به نوع برندی که انتخاب میکنید متفاوت است مثلا برند رویتاکر فرانسه کاملا بدون درد است ولی معمولا برند های کره ای با درد همراه است.

سلام وقت بخیر
من موهای جلوم به نسبت کم‌ پشت شده و بغل موهام ریخته ، ایا راهی هست که از کاشت مو استفاده نکرد؟ یا مزوتراپی فقط برای جاهایی که مو هست استفاده میشه برا پرپشت کردن؟ جایی که مو ریخته باشه میشه استفاده کرد برا رویش مجدد منظورم بغل سرم که مو کامل ریخته باشه؟

سلام وقت بخیر نه متاسفانه اگر فولیکول مو موجود نباشد مزوتراپی کمک نمیکند .

سلام ببخشید من ۱۵ سالم هست و خیلی موهام ریخته میشه با مزو جلوش رو گرفت؟

سلام وقت بخیر لطفا این پرسشنامه رو پر کنید تا علت ریزش موهایتان مشخص شود.
https://www.zibache.com/causes-of-hair-loss/

سلام خدمت شما
دختري٢٨ ساله هستم و تخمدان پلي كيستيك دارم و ريزش مو شديد در قسمت جلوي سرو برام ٦ جلسه مزو تراپي تحويز كردن /سابقه كنسر در خانواده دارم /به نظر شما تاثير خواهد داشت مزوتراپي/جهت اطلاع من نبايد هورمون استفاده كنم /سپاسگزارم از راهنمايي شما 🙏🏻

سلام وقت بخیر ابتدا باید زیر نظر دکتر متخصص زنان دارو مصرف کنید برای تخمدان پلی کیستیک که کنترل شود. تا زمانی که مشکل هورمونی حل نشود مزوتراپی اثری ندارد.

Shahoarchitect94@gmail.com
سلام میخام انجام زردم چکار کم 09188280633

سلام وقت بخیر لطفا با شماره 09338654005 تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید