معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو!

ریزش مو همواره یکی از دغدغه های بسیاری از افراد است و به یک مشکل آزاردهنده تبدیل شده است. همچنین نگرانی و کاهش اعتماد به نفس به خصوص در خانم ها بیشتر از آقایان دیده می شود. با این حال، در صورت تشخیص صحیح، می توان این مشکل را با داروهای خانگی خاص تا حدود زیادی بهبود بخشید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

چه عواملی می تواند باعث بروز ریزش مو شود؟

در واقع عوامل زیادی می تواند باعث ریزش مو در خانم ها و آقایان شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

کمبودهای تغذیه ای

عدم تعادل هورمونی

مشکلات تیروئید

سندرم تخمدان پلی کیستیک

قرص های ضد بارداری

استرس

محصولات آرایشی

ژنتیک

شرایط پزشکی

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو

شامپو و حالت دهنده مو

درک نوع پوست و انتخاب شامپوی مناسب بسیار حائز اهمیت است و روی این بیماری تاثیر بسزایی دارد. همچنین یک حالت دهنده موی خوب می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت مو بگذارد. بنابراین در انتخاب شامپو و حالت دهنده مو باید وسواس به خرج داد.

رژیم غذایی و ورزش

متعادل کردن رژیم خود با مواد معدنی بخصوص آهن و پروتئین، تاثیر مستقیم بر رشد و تقویت مو دارد. همچنین ورزش کردن و مراقبه نیز می تواند در این امر موثر باشد.

استفاده از انواع مواد آرایشی

صاف کردن و رنگ مو و استفاده از سشوارهای ضربه ای می تواند موجب آسیب رساندن به مو شود و بنابراین برای حفظ سلامت مو می بایست از انجام این کارها جلوگیری کرد. در صورت نیاز، باید از کمترین حد گرما استفاده کرد تا آسیب کمتری به مو برسد.

استفاده از روغن

روغن باعث بهبود گردش خون و تغذیه ریشه ها می شود. می توان هفته ای یک بار موی خود را با آن ماساژ داد

داروهای طبیعی برای درمان ریزش مو

 

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از گوگرد، گوگرد، سلنیوم، ید، روی و پروتئین است که در کنار هم به رشد مو کمک می کنند.

دستورالعمل تهیه ماسک

1-یک عدد تخم مرغ را در یک ظرف جدا کنید و یک قاشق چایخوری روغن زیتون و عسل اضافه کنید.

2-آن را کامل به هم بزنید تا خمیری به دست آید.

3-بعد از ۲۰ دقیقه با شامپو بشویید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

ریشه شیرین بیان

این گیاه از ریزش مو و آسیب بیشتر موها جلوگیری می کند و پوست سر را از خشکی و پوسته پوسته شدن دور کرده و تسکین می دهد.

برای تهیه آن، یک قاشق غذا خوری ریشه شیرین بیان و یک چهارم قاشق چایخوری زعفران به یک فنجان شیر اضافه کرده و از آن خمیری بدست آورید. آن را بر پوست سر و ساقه مو بمالید و بگذارید تا صبح بر مو بماند.

صبح روز بعد موهای خود را بشویید. این کار را دو هفته تکرار کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

شیر نارگیل

این ماده رشد مو را تقویت کرده و پروتئین و چربی های اساسی موجود در آن باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شود.

برای تهیه آن، یک نارگیل به اندازه متوسط رنده کرده و به مدت پنج دقیقه آن را در قابلمه تفت دهید. سپس حرارت را کم کنید و یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه خرد شده و دانه شنبلیله را به شیر اضافه کنید. حال می توانید آن را روی موی خود تست کنید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

چای سبز

این ماده رشد مو را تقویت می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است و از ریزش مو جلوگیری می کند. با توجه به اندازه موی خود می توانید دو یا سه قاشق چایخوری چای سبز را در آب گرم خیس کنید. زمانی که خنک شد، آن را روی موی خود بریزید و ماساژ دهید. بعد از یک ساعت آن را با آب بشویید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

آب چغندر

چغندر سرشار از ویتامین های C و B6، منگنز و پتاسیم است که همگی برای رشد سالم مو ضروری هستند. علاوه بر این، تمیز نگه داشتن سر کمک قابل توجهی به عدم ریزش مو می کند.

برگ چغندر را جوشانده و به همراه برگ حنا خرد کنید. سپس این خمیر را روی موی خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

ماست و عسل یونانی

این ترکیب نیز تاثیر قابل توجهی در روند درمان ریزش مو دارد. برای تهیه آن باید دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل و لیمو در یک کاسه مخلوط کنید. با استفاده از یک برس رنگ، این خمیر را روی پوست سر و ریشه بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان خانگی موثر برای ریزش مو و تقویت رشد مو است. همچنین در کاهش مشکلات پوست سر مانند خارش و پوسته موثر است.

ساقه آلوئه ورا را به خمیر تبدیل کرده و بگذارید ۴۵ دقیقه بر مو بماند. سپس با آب معمولی بشویید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله از موثرترین داروهای خانگی برای جلوگیری از ریزش مو است. این ماده فولیکول های مو را ترمیم می کند و به رشد مجدد مو کمک می کند.

دانه شنبلیله را از شب قبل خیس کرده و آن را به خمیر تبدیل کرده و روی مو و پوست سر خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. برای مرطوب نگه داشتن مو، می توانید پوست سر خود را با استفاده از کلاه دوش بپوشانید. بعد از زمان تعیین شده آنرا با آب معمولی آبکشی کنید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

آب پیاز

خاصیت ضد باکتریایی پیاز در مقابله با عفونت های پوست سر کمک می کند و ریزش مو را کنترل می کند. پیاز را خرد کرده و سپس آب آن را بگیرید. با استفاده از پنبه آن را روی پوست سر خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب معمولی یا یک شامپوی ملایم بشویید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

انگور هندی

آملا یا انگور هندی، یکی دیگر از داروهای خانگی موثر برای جلوگیری از ریزش مو است. یکی از دلایل ریزش مو، کمبود ویتامین C است و این ماده سرشار از این ویتامین است. آملا باعث تقویت فولیکول های مو شده و به شما در کنترل آن کمک می کند. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی است و به حفظ پوست سر سالم کمک می کند.

برای تهیه خمیر آن، آب لیمو و پودر آملا را مخلوط کنید و با آن پوست سر خود را ماساژ دهید. از کلاه دوش استفاده کنید تا خمیر خشک نشود و بعد از مدتی آن را با آب معمولی بشویید.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

رژیم غذایی برای جلوگیری از ریزش مو

پس از ذکر درمان های خانگی ریزش مو، کمی نیز به نقش رژیم غذایی در داشتن موی سالم خواهیم پرداخت. مواد غذایی که به بالا بردن کیفیت مو، کمک می کند از این قبیل است:

اسفناج

کمبود آهن، عامل اصلی ریزش مو است. اسفناج نه تنها منبع خوبی از آهن است، بلکه دارای ویتامین A و C و پروتئین نیز است که همگی در داشتن پوست سر سالم و موهای براق کمک می کنند.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

هویج

هویج سرشار از ویتامین A است که رشد مو را بهبود می بخشد و کمبود آن ممکن است منجر به خشکی و خارش پوست شود.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

تخم مرغ

تخم مرغ موهای آسیب دیده را بازسازی می کند و به رشد مو کمک می کند.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

جو دو سر

جو غنی از فیبر، روی، آهن، اسیدهای چرب امگا ۶ و اسیدهای چرب اشباع نشده است که رشد مو را تحریک می کند و باعث می شود موهای شما ضخیم و سالم می شود.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

گردو

گردو حاوی ویتامین های مختلف و پروتئین است که قارچ های مو را تقویت کرده و پوست سر را تقویت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

عدس

عدس منبع عالی پروتئین و آهن است و با اسید فولیک پر شده اند که برای بازیابی سلامت گلبول های قرمز خون ضروری هستند. بنابراین منبع مناسبی برای جلوگیری از ریزش مو است.

معجزه های خانگی برای درمان ریزش مو

همه این عوامل دست به دست می دهند تا موهای پرپشت تر و با کیفیت تر نتیجه شود و استفاده از این روش ها کمک شایانی به داشتن موی سالم می کند. امید است قبل از استعمال داروهای شیمیایی، درمان های خانگی مدنظر قرار گیرد.

Source: www.femina.in

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید