معرفی بوتاکس زئومین (Xeomin)

معرفی بوتاکس زئومین (Xeomin)

معرفی بوتاکس زئومین (Xeomin)

 

زئومین چیست؟

زئومین Xeomin (توکسین بوتولینوم نوع A) داروی تجویزی است که برای درمان خطوط به عضلات صورت تزریق می شود.

زئومین چگونه عمل می کند؟

زئومین نوعی نوروکسین است که عملکرد آن از طریق مسدود کردن انتشار مواد شیمیایی است که باعث انقباض عضلات زیر پوستی شده و در طول زمان منجر به ایجاد چین و چروک، خطوط اخم و دیگر علائم افزایش سن می شوند.

به گفته سازندگان زئومین، این محصول “یک نوروکسین بسیار خالص” است که از طریق یک فرآیند تولید منحصر به فرد بدست آمده و در طی این فرایند اکثر ترکیبات درمانی در آن جدا و متمرکز می شود. این محصول حاوی عنصر فعالی به نام توکسین بوتولینوم نوع A می باشد که نوعی پروتئین بوده که از باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم بدست آمده است. توکسین بوتولینوم نوع A بر روی پایانه های عصبی در عضلات اثر می کند تا از انقباض عضلات و ظهور علائم افزایش سن جلوگیری نماید.

تزریقات زئومین به منظور بهبود ظاهر خطوط اخم متوسط ​​تا شدید و اغلب خطوط بین ابروها استفاده می شوند. لازم به ذکر است که تزریق هایی مانند زئومین و بوتاکس فقط یک راه حل موقت برای کاهش چین و چروک هستند و نیاز به تکرار در عرض چند ماه برای حفظ ظاهر بهبود یافته پوست دارند.

تقریبا مانند برخی از داروهای دیگر و محصولات داروخانه ای، تزریقات صورت به علت ریشه ای مشکل (در این مورد افزایش سن پوست) نمی پردازند. تزریقات به طور دائم سلامت پوست را بهبود نمی بخشند و یا عوامل موثر بر ایجاد چروک ها را مانند آسیب خورشید، خستگی، سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب را هدف قرار نمی دهند. برای کمک به بهبود ظاهر پوست خود به طورر ماندگار، شما باید رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را تغییر دهید. شما همچنین می توانید با استفاده از روغن های طبیعی و محصولاتی که روی پوست اعمال می شوند به مبارزه با چین و چروک و خطوط صورت بدون هزینه زیاد و یا ایجاد خطر برای عوارض جانبی کمک کنید.

مزایا و خطرات زئومین

 

معرفی بوتاکس زئومین (Xeomin)

 

مزایای تزریق Xeomin

آیا مطالعات نشان می دهند که زئومین موثر و همچنین امن است؟ تنها دو آزمایش بالینی تصادفی، دو سو کور و کنترل شده با دارونما وجود دارد که نشان می دهد زئومین در بزرگسالان برای کاهش خطوط در نزدیکی چشم و پیشانی موثر است. از سال 2011، FDA زئومین را برای استفاده جهت درمان خطوط اخم تأیید کرده است. این محصول برای استفاده های دیگر مورد تایید قرار نگرفته است.

دو مطالعه ای که بر روی اثرات زئومین تمرکز داشتند شامل 547 بزرگسالان سالم با میانگین 46 سال بوده اند. هر بیمار 20 واحد زئومین دریافت کرده است. اگر بیماران در مقیاس چهارگانه از لحاظ شدت ظاهر خطوط بهبود دو درجه ای داشته باشند، به عنوان پاسخ مثبت به زئومین دسته بندی شدند (به این معنی که محصول برای بهبود ظاهر خطوط پوست موفق بوده است). در مقایسه با دارونما، زئومین در کاهش خطوط 60 درصد از شرکت کنندگان در یک مطالعه و 48 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه دیگر موفق بوده است. در هر دو مطالعه صفر درصد شرکت کنندگان دريافت کننده دارونما، بهبود پوست را تجربه کردند.

شما می توانید متوجه شوید که به نظر می رسد عملکرد زئومین بهتر از دارونماست، اما هنوز 100 درصد موارد موثر نیست. در واقع زئومین تنها به کاهش چین و چروک 48 درصد تا 60 درصد از افراد درگیر در دو مطالعه پس از یک جلسه کمک کرده است، یعنی 40 تا 52 درصد از شرکت کنندگان پاسخ مثبت نداشتند.

فواید:

  • کاهش خطوط نزدیک به چشم و پیشانی
  • درمان خطوط اخم
  • مبارزه با پنجه کلاغی ها
  • اثرات ضد پیری و ضد چروک

 

خطرات و عوارض جانبی مرتبط با Xeomin

تحقیقات نشان دهنده آن است که به نظر می رسد زئومین برای اکثر افراد ایمن است، اما هنوز هم می تواند به طور بالقوه باعث عوارض جانبی جدی شود که حتی برخی از آنها می توانند بسیار جدی بوده و یا تهدید کننده زندگی باشند. عوارض جانبی به احتمال زیاد در افراد مبتلا به آلرژی به هر یک از مواد موجود در زئومین، مانند توکسین بوتولینوم نوع A ، آلبومین یا ساکارز انسان رخ می دهد. هنگامی که علائم واکنش آلرژیک به زئومین رخ می دهد، می توانند شامل خارش، راش، قرمزی، تورم، خس خس، علائم آسم، سرگیجه یا احساس ضعف باشند.

همیشه باید قبل از درمان هر گونه آلرژی را که از آن اطلاع دارید را به پزشک خود گزارش دهید. همچنین در صورت بروز هر کدام از این عوارض جانبی که نشان می دهد شما به محصول واکنش بدی نشان می دهید، به پزشک خود اطلاع دهید مثل:مشکلات بلع، صحبت کردن یا تنفس.
یک بیماری به نام بوتولیسم وجود دارد که به علت گسترش توکسین در بدن است. توکسین بوتولینوم ممکن است در ناحیه های از بدن دور از محل تزریق نفوذ کند و باعث عوارض جانبی مانند از دست دادن قدرت، ضعف عضلانی، بینایی دوگانه، تاری دید، افتادگی پلک ها، تغییر صدا، مشکل در صحبت کردن، مشکلات کنترل مثانه، مشکل تنفس و مشکل بلع شود.

source: draxe.comn

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید