معرفی بوتاکس مصپورت MASPORT

معرفی بوتاکس مصپورت ( MASPORT )

مشخصات بوتاکس مصپورت:

نام ژنریک : توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ آ

نام تجاری : MASPORT

شکل دارویی : پودر لئوفیلیزه استریل تزریقی در ویال های ۵۰۰ واحدی

بسته بندی : ویال 1 میلی بوتولینوم بعلاوه 3 سی سی سرم

مشخصات بوتاکس مصپورت ۵۰۰ واحدی:

کشور سازنده: ایران

مقدار : ۵۰۰ واحد

حداکثر نفرات: ۳ نفر

تاریخ انقضا: ۶ ماه

نرمال سالین: ۳ سی سی

موارد مصرف : بوتولینوم توکسین تیپ A برای مصارف زیبایی مانند از بین بردن خطوط صورت، خطوط اخم، چین و چروک های صورت، میگرن مزمن، درمان اسپاسم صورت بلفاروپلاسم، اسپاسم نیمه صورت(همی فاسیال)، اختلال صدای اسپاسمودیک، تورتيكولی اسپاسمودیک، ناهنجاری گردن، فلج مغزی اسپاسمودیک و چپ چشمی، مورد استفاده قرار می گیرد.

توكسين بوتولينوم A نوعی پروتئين پيچيده است كه از باكتری كلستريديوم بوتولینوم ترشح می ‌شود. توکسین بوتولینیوم A درصورت مصرف می ‌تواند مسموميت ‌های شديد غذايی ايجاد كند. برای كاربردهای پزشكی این فراورده به ‌صورت خالص، استريل، بسیار رقیق و ضعیف شده فرآوری شده و به صورت تزریقی استفاده می شود. این محصول با نام تجاری بوتاکس عرضه می شود. بوتاكس پس از تزريق، جذب عضله شده و در پايانه ‌های عصبی كه فرمان انقباض را به عضلات می ‌رسانند، مستقر می ‌شود. در اين محل بوتاكس از آزاد شدن يك واسطه شيميايی به نام استيل كولين كه مسئول انقباض عضلانی است جلوگيری می ‌كند، در نتيجه دستور انقباض به عضله نمی ‌رسد و در حقيقت نوعی فلج عضلانی موقت ايجاد می ‌شود که 3 تا 6 ماه طول می ‌كشد. از آنجایی که دلیل ایجاد بسیاری از خطوط و چین و چروک های صورت انقباض عضله است. عدم ‌انقباض عضلات زير پوستی باعث محو شدن و از بين رفتن چين و چروك ‌های پوست روی عضله می ‌شود.

بوتاکس ها انواع مختلفی داشته و شرکت ها و کشورهای مختلف نمونه هایی را به بازار عرضه کرده اند. یکی از معروف ترین بوتاکس ها، بوتاکس دیسپورت اروپایی است. تزریق دیسپورت خطوط صورت را که عمدتا بین ابروها ایجاد می شوند را کاهش می دهد. به تازگی شرکت داروسازی مصون دارو در ایران نیز بوتاکسی شبیه به دیسپورت با نام تجاری مصپورت تولید کرده است که در ویال های ۵۰۰ واحدی در بازار عرضه شده است و هر ویال برای سه نفر قابل استفاده است.

شرکت داروسازی مصون دارو (سهامی خاص) در سال ۱۳۸۶ شمسی به عنوان یک شرکت دانش بنیان با کسب دانش فنی و تولید داروهای بیوتکنولوژیک و واکسن ‎های مصرف انسانی و ارائه داروهای جدید با فناوری ‎های پیچیده به منظور مبارزه با بیماری ها و ارتقاء سطح سلامت جامعه شروع به فعالیت کرده است. شرکت مصون دارو اولین و تنها تولید کننده انواع مختلف آنتی توکسین منووالان و پلی والان کلستریدیوم بوتولینوم ، واکسن هموفیلوس آنفولانزا تیپb با نام تجاری MAS-Hib VAC و توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A با نام تجاری مصپورت در ایران می باشد. بیان شده است که این محصولات در شرکت مصون دارو با کیفیتی در سطح استانداردهای آمریکا و اروپا تولید می گردند. ظرفیت ‎های تولید ایجاد شده در این شرکت چندین برابر نیاز کشور بوده و در حال حاضر این شرکت قادر است به طور کامل نیازهای مصرف داخل را تامین نماید.

مانند هر محصول جدید و ناآشنای دیگر بوتاکس مصپورت نیز در ابتدا توسط انجمن های پزشکی مورد انتقاد قرار گرفت چرا که بوتاکس های چینی تجربه بدی ایجاد کرده بودند و عوارضی ناخواسته ای پس از مصرف ایجاد می کردند. پیش بینی می شد که بوتاکس مصپورت هم دچار این مشکلات شود. اما با گذشت زمان و عملکرد مثبت بوتاکس ایرانی مصپورت در مقایسه با برندهای تقلبی خارجی، دیدگاه ها نسبت به این محصول تغییر یافت و مصپورت توانست اعتماد مصرف کنندگان را به دست آورد؛ به طوری که هم اکنون در بازار ایرانی و جهانی مصپورت جایگاه خودش را بدست آورده است. مصپورت دارای تاییدیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

برای تزریق این محصول باید از پزشک و متخصص آموزش دیده کمک بخواهید. تزریق بوتاکس فرایندی بسیار حساس بوده و فقط به نقاط مشخصی می بایست تزریق شود و گرنه ممکن است فرد دچار عوارض ناخواسته مثل افتادگی پلک شود.

ماندگاری تزریقات بوتاکس چقدر است؟

احتمالا راجع به ماندگاری بوتاکس سوالاتی دارید. اکثر افراد اثرات بوتاکس را به مدت سه تا چهار ماه مشاهده می کنند، اما عوامل متعددی می توانند این دوره را کوتاه تر یا طولانی تر کنند:

  • سن شما. افراد مسن که میزان عضلاتشان کاهش یافته است، ممکن است مدت زمان اثر بوتاکس را کم کنند. ماندگاری بوتاکس برای افراد جوانتر با حجم عضله بیشتر و عضلات قوی تر بیشتر است.
  • ساختار صورت و حالات چهره فرد.
  • سیگاری بودن
  • رژیم غذایی
  • مراقبت های پوستی؛ استفاده از فیشال، میکروابریژن یا دیگر روش های بازسازی پوست.
  • چه میزان در مقابل اشعه خورشید قرار دارید و از قبل چه میزان آسیب پوستی ناشی از اشعه خورشید داشته اید.
  • آیا شما بوتاکس را برای بار چندم استفاده می کنید؟ با این حال این به نظر می رسد که این عامل از نفری به فرد دیگر متفاوت است. بعضی از افراد اثرات طولانی مدتی را با استفاده مکرر به دست می آورند، در حالی که به نظر می رسد که دیگران دچار مقاومت به بوتاکس می شوند و نیاز به درمان های مکرر دارند.

پزشکان در مورد اینکه کدامیک از عوامل فوق مهم تر است، اختلاف نظر دارند، بنابراین این موضوع سؤال خوبی است که از پزشک خود بپرسید. در هر صورت تزریق در محل ثابت مانند پنجه کلاغی ها زودتر از هر سه ماه یکبار توصیه نمی شود.

source: masoondarou.ir, allaboutvision.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید