7 ترفند برای صاف و براق کردن طبیعی مو ها

از زمان های بسیار قدیم ، در وصف زیبایی موهای صاف و ابریشمی مطالب زیادی نقل شده است ، به همین دلیل است که بیشتر افراد می خواهند مو هایشان به طور طبیعی صاف و براق و فاقد وز باشد و همچین موهایشان تحت تأثیر آب و هوا ، استرس و آلودگی نباشد.

یک روز با موی بد احتمالاً چیزی نیست که افرادی که موهای صاف دارند خیلی زیاد از آن رنج می برند! نیازی به ذکر نیست که موهای صاف معمولاً براق هم به نظر می رسد و در ظاهر بین انواع مدل های مو ، موهای صاف از همه نوع موها بهتر هستند.

می توانید آن را همانطور که هست بگذارید ، به روش های مختلف آن را ببندید ، انواع مدل های مختلف مو را انتخاب کنید ، از یک مدل مرسوم یا مد روز گرفته تا مدل های لایه لایه.

همچنین باید کمتر از انواع دیگر موها از مدل های مو سفت و سخت استفاده کنید که در طولانی مدت برای موهای شما بهتر است.

اگر کسی نیستید که به طور طبیعی مو های صاف دارد ، ناراحت نشوید . روش های زیادی برای صاف کردن آن وجود دارد.

این روشها فقط شامل روشهای سالن های آرایشی و صاف کردن با حرارت نیستند. برخی روش های طبیعی ، همراه با استفاده از مواد موجود و در دسترس به راحتی می توانند به صاف کردن مو ها کمک کنند!

1. شانه کردن موهای خیس با شانه دندانه درشت.

توصیه های متعارف به ما می گوید برای جلوگیری از شکستگی نباید موهای خیس را برس بزنیم. اما اگر این مراحل ساده را دنبال کنید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که موهای شما آسیب ندیده است و همچنین می توانید آن را به طور طبیعی تا حدی صاف کنید!

موهای خود را مثل همیشه بشویید و حالت دهید ، سپس آنها را با حوله خشک کنید و به آرامی لمس کنید.

سپس ، با استفاده از یک شانه دندانه پهن ، به آرامی در طول موهای خود برس بزنید ، و در هر زمان فقط بر روی قسمت کوچکی از مو ها کار کنید.

شانه کردن موهای خیس با شانه دندانه درشت برای صاف کردن موها
شانه کردن موهای خیس با شانه دندانه درشت در فواصل 5 دقیقه ای برای صاف کردن موها

اگر با گره ها یا گره های جدی روبرو شدید ، قبل از اینکه شانه را از درون آنها عبور دهید ، آنها را به آرامی با انگشتان باز کنید.

هنگامی که همه موهای خود را کاملاً شانه کردید و موی مرتبی داشتید ، بگذارید پنج دقیقه بماند.

سپس روش شانه زدن را با شانه دندانه پهن را مجدداً تکرار کنید و مطمئن شوید که در هر زمان مشخص بر قسمتهای کوچکی از موها تمرکز می کنید.

باید این کار را در فواصل پنج دقیقه تا خشک شدن کامل مو ادامه دهید.

این تضمین می کند که موها در حین خشک شدن به طور مداوم صاف و صاف تر می شوند و تا حدودی بدون وز می شوند.

خلاصه ترفند 1 : بعد از شامپو و حالت دهی منظم ، موهای خود را با یک شانه دندان پهن در فواصل پنج دقیقه ای شانه بزنید تا زمانی که موها خشک شود از صاف بودن مو ها اطمینان حاصل کنید.

2. از یک کرم یا سرم صاف کننده برای صاف و براق کردن مو ها استفاده نمایید.

این روش بسیار موثر است! کرم یا سرم صاف کننده یک روش راحت و بدون دردسر است تا اطمینان حاصل شود که موهای شما به شدیدترین حالت ممکن تغذیه میگردد و مرطوب نگه داشته می شود و در صورت استفاده از محلول های صاف کننده به مرور زمان نتیجه بیشتری حاصل می شود.

شما می توانید سرم را برای موهای خیس یا خشک انتخاب کنید ، اگرچه موادی که برای صاف کردن استفاده می شوند روی موهای مرطوب بهتر عمل می کنند، از آنجا که حالت پذیری مو در حالت خیس بیشتر است.

استفاده از سرم صاف کننده برای صاف و براق کردن مو
استفاده از سرم صاف کننده برای صاف و براق کردن مو

استفاده از این مواد در طول مو از شکستگی ، رشته های خشک و آسیب دیده جلوگیری می کند و از آن در برابر عواملی مانند آلودگی ، اشعه ماورا بنفش ، استرس و آسیب های مربوط به سبک زندگی محافظت می کند و به براق شدن مو نیز کمک میکند.

همیشه قبل از استفاده از کرم صاف کننده یا سرم صاف کننده ، برچسب ها را بخوانید ، مطمئن شوید که دستورالعمل های آن را دنبال می کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد اینکه آیا این کار را به درستی انجام می دهید ، با آرایشگر خود مشورت کنید!

خلاصه ترفند 2 : به طور مرتب از سرم ها ، کرم های صاف کننده برای صاف کردن مو ها و براق کردن آن به طور طبیعی در خانه و در طی یک دوره زمانی استفاده کنید.

3. موهای خود را با شیر شستشو دهید تا موها صاف شوند.

شیر یک صاف کننده طبیعی است زیرا حاوی کازئین و پروتئین آب پنیر است که هر دو رشته های مو را تقویت و صاف می کند و موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم می کند.

پس از شستن موهای خود ، یک فنجان پر از شیر بردارید. انگشتان خود را آغشته کرده و با استفاده از نوک انگشتان ، هر رشته را به آرامی با شیر بپوشانید. همچنان میتوانید شیر را بر روی مو ها اسپری نمایید.

صاف کردن طبیعی مو با شیر
صاف کردن طبیعی مو با شیر

باقیمانده شیر را به یک بطری منتقل کنید و به آرامی باقیمانده شیر را روی تمام موها و پوست سر بریزید. یک دقیقه صبر کنید و سپس با آب خوب بشویید.

در حالی که شیر گاو بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ، شما همچنین می توانید نتایج مشابهی را با شیر بز ، شیر بادام یا شیر نارگیل بدست آورید.

خلاصه ترفند 3 : برای رسیدن به رشته های صاف و لخت مو ، از شیر گاو ، شیر بادام یا شیر نارگیل به عنوان شستشوی نهایی پس از شستشوی مو استفاده کنید.

4.هفته ای دو بار از ماسک موز عسل برای صاف کردن مو ها به طور طبیعی استفاده کنید.

این دو ماده با ترکیب شدن و به طور منظم با گذشت زمان مورد استفاده قرار می گیرند ، فواید زیادی برای مو دارند.

موز ، وقتی به صورت موضعی استفاده شود ، فواید زیادی برای آبرسانی و رطوبت رسانی دارد ، در حالی که عسل رشته ها را با یک لایه ضد باکتری محافظ می پوشاند.

یک موز رسیده را برداشته و کاملاً له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و آن را در میکسر بریزید ، تا خمیر یکدست و یکدستی داشته باشید.

ماسک موز عسل برای صاف کردن مو ها به طور طبیعی
ماسک موز عسل برای صاف کردن مو ها به طور طبیعی

روی تمام موها و پوست سر را به طور مساوی بمالید ، سپس یک کلاه دوش روی موهای خود قرار دهید تا از مزایای این ماسک مو بیشتر بهره مند شوید. بعد از نیم ساعت آن را بردارید ، و سپس موهای خود را کاملا با یک شامپوی غنی از بیوتین بشویید.

خلاصه ترفند 4: اگر موز و عسل وقتی با هم ترکیب شوند و به صورت موضعی استفاده شوند ، می توانند مزایای صاف شدن و براق شدن مو ها را به همراه داشته باشند.

5. موهای خود را تقسیم کرده ، سنجاق بزنید و یک شب بگذارید تا موها صاف شوند.

یک روش آرژانتینی به نام “لا توگا” برای صاف کردن مو ها وجود دارد که به تدریج در سراسر جهان جلب توجه میکند.

روش لا توکا به این شکل است که موها به حالت عادی شسته و نرم می شوند. سپس ، با استفاده از تنظیمات خنک روی سشوار (که در طولانی مدت بسیار بهتر از تنظیم گرما برای موهای شماست!) ، آنها آن را تا حدی خشک می کنند که “تقریبا نیمه خشک” شود.

صاف کردن مو به روش La Toga
صاف کردن مو به روش La Toga

این موهای کمی مرطوب سپس به صورت قسمت های کوچکتر تقسیم می شوند ، دور آن را می پیچند و روی سر می بندند و از سنجاق های مخصوص برای هر قسمت استفاده می کنند.

این مدل مو یک شب تا صبح نگهداری می شود، وقتی موها از این طریق بسته می شوند و به هم متصل می شوند ، احتمال ایجاد موهای وز بسیار کمتر است و شما مطمئناً با موهای براق تر از قبل بیدار خواهید شد!

خلاصه ترفند 5 : از روش “La Toga” آرژانتینی برای اصلاح مو استفاده کنید که شامل جمع کردن موهای “تقریباً خشک” و گذاشتن آنها در طول شب است.

6. تخم مرغ را بصورت موضعی روی موهای خود قرار دهید تا موها را به طور طبیعی صاف کنید.

این یک افسانه نیست، تخم مرغ واقعاً موهبت طبیعت برای موهای شما است. آنها برای دوباره پر کردن محتوای پروتئین مو مفید هستند ، که به نوبه خود به موهای شما کمک می کند تا موهای وز نشوند.

همانطور که همه ما می دانیم ، موهای قابل مشاهده از سلولهای مرده تشکیل شده اند. رشد مو در زیر پوست سر ، در فولیکول مو اتفاق می افتد.

وقتی سلولهای موی جدید تشکیل می شوند ، سلولهای مرده قدیمی به سمت بالا رانده می شوند و به همین دلیل است که مو رشد می کند.

در واقع مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. تمام پروتئینی که می خوریم به اسیدهای آمینه تجزیه می شود که توسط کبد برای ایجاد پروتئین های مختلف استفاده می شود.

بنابراین ، در زیر ناحیه پوست سر ، میلیون ها فولیکول مو وجود دارد که از آمینو اسیدهای موجود در غذا کراتین ایجاد می کنند.

رشد مو در این سلول ها اتفاق می افتد و به این ترتیب مو تشکیل می شود. بنابراین پروتئین به معنای واقعی کلمه برای رشد هر تار مو حیاتی است! اگر مقادیر ناکافی پروتئین دریافت کنید ، به احتمال زیاد از مویی که دارای بافت خوبی نیست رنج می برید و ممکن است منجر به ریزش مو شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مواد غذایی مفید برای مو میتوانید مقاله 14 ماده غذایی که مانع از ریزش مو می شوند را مطالعه نمایید.

استفاده از ماسک تخم مرغ برای تامین پروتئین مورد نیاز مو

استفاده از ماسک تخم مرغ دو یا سه بار در هفته اطمینان حاصل می کند که مقدار کافی پروتئین دریافت می کنید تا سطح کراتین سالم و موهای شما به شکل سالم باقی بماند.

استفاده از ماسک تخم مرغ برای مو ها
استفاده از ماسک تخم مرغ برای مو ها

ماسک تخم مرغ شاید یکی از قوی ترین درمان ها برای حالت دادن به موهای شما و صاف کردن آن به طور طبیعی و به یک دلیل بسیار خوب باشد ، این بهترین منبع ویتامین های B است که برای بافت مو ضروری است.

زرده به عنوان مرطوب کننده کار می کند و همچنین به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی یک غذای فوق العاده است.علاوه بر این ، به لطف مزایای مرطوب کنندگی ، به حفظ براقیت طبیعی مو کمک می کند.

دو تخم مرغ را بشکنید و محتوای آن را به خوبی در یک کاسه بزنید. تمام موها و پوست سر را بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند. خوب بشویید و شستشو با شامپو و نرم کننده معمول خود را پیگیری کنید.

خلاصه ترفند 6 : با استفاده از تخم مرغ به صورت موضعی ، سطح کراتین را به طور طبیعی پر کنید و موهای خود را به آرامی صاف کنید.

7. خمیر بادام یا روغن بادام به موها بمالید و مو های خود را صاف و براق کنید.

بادام سرشار از ویتامین E و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است که برخی از مواد حیاتی برای سلامتی مو هستند.

اینها باعث براق شدن ، استحکام و همچنین تغذیه و رشد فولیکول های مو می شوند و رشد موهای سالم را ترغیب می کنند.

روغن بادام باعث براق شدن ، استحکام و تغذیه فولیکول های مو میشود
روغن بادام باعث براق شدن ، استحکام و تغذیه فولیکول های مو میشود

ویتامین E با جلوگیری از رادیکال های آزاد در محیط از فرسایش کیفیت و قدرت مو ، از مو محافظت می کند.

همه اینها منجر به یک چیز می شود – موهایی که صاف به نظر می رسند ، فقط به این دلیل که سالم ترند.

محتوای منیزیم موجود در بادام یا روغن بادام شیرین همچنین به سنتز پروتئین کمک می کند ، که این امر باعث می شود که موهای شما یک چرخه رشد و استراحت طبیعی داشته باشد ، به این معنی که شما بیش از حد قابل قبول مو از دست نمی دهید.

بیوتین موجود در بادام برای جلوگیری از شکننده شدن مو ها

بادام همچنین حاوی بیوتین است که موهای شکننده و مستعد شکستگی را ترمیم می کند ، در نتیجه سلامت کلی و بافت مو را افزایش می دهد.

این نوعی ویتامین B است که به صورت ایده آل باید هر روز برای سلامت مو و پوست مصرف شود.

روغن بادام یا خمیر ریز تهیه شده از بادام ، نرم کننده نهایی و نرم کننده طبیعی مو است. این ماده خاصیت نرم کنندگی دارد و باعث می شود موهای خشک ، آسیب دیده و موخوره صاف شود.

روغن بادام حاوی مقادیر اسیدهای اولئیک و لینولئیک است و می تواند سلامت موهایی را که به دلیل استرس ، آلودگی ، سبک زندگی یا عدم مراقبت مناسب آسیب دیده اند ، بازگرداند.

با روغن بادام ، موهای شما نیز کمتر در معرض شکستگی قرار می گیرد. فقط هر شب قبل از خوابیدن یک انگشت کوچک روی موهایتان کافی است تا صاف کردن موی خود را به طور طبیعی شروع کنید.

خلاصه ترفند 7 : روغن بادام شیرین رشته های مو را تغذیه می کند ، از ایجاد موخوره جلوگیری می کند و اجازه می دهد صاف و براق شود.

سوالات متداول درباره صاف کردن طبیعی مو ها

اگر تکنیک های صاف کردن طبیعی مو کارساز نباشند ، تکنیک های دیگر برای استفاده چیست؟

اگر شما به طور طبیعی موهای صاف ندارید ، اما هنوز هم از مزایای استفاده از یک ظاهر طراحی شده و نگهداری آسان برخوردار هستید ، دائمی ترین راه حل که در اکثر سالن ها ارائه می شود ، درمان کراتین است.

کراتین پروتئینی است که سلولهای اپیتلیال شما را از آسیب محافظت می کند و از بروز استرس جلوگیری می کند. درمان موی کراتین ابزاری برای صاف کردن مو است ، که برای انواع مختلف مو به خوبی کار می کند.

این روش موهای نرم تر را ارائه می دهد و این کار با بازکردن موهای شما و سپس کنار هم قرار دادن آن ظاهر زیبایی ایجاد می کند.

اصولاً اسیدهای آمینه خود را با الگوی منظم تر مرتب می کنند. در طی این روش ، آرایشگر مو را با شامپو می شوید و محلول صاف کننده را اضافه می کند و آن را مدتی به حال خود رها می کند.

در نتیجه یک سشوار کردن باعث میشود که یک لایه ضد آب در اطراف هر رشته ایجاد می کند و این اثر حدود 3-6 ماه طول می کشد.

البته ، دستورالعمل های نگهداری با کراتین سختگیرانه است – استفاده از شامپوها ، نرم کننده های خوب ، اسپری ها و محصولات طراحی شده بدون سولفات.

اگر موهایی کمی فر و موج دار دارید ، استفاده از اتوی مو در خانه یک راه حل است اما ممکن است به موهای شما آسیب بزند. سشوار کردن هم طبق معمول یک روش دیگر برای صاف کردن موهای نیمه صاف یا فر است.


سرکه سیب چگونه به صاف شدن مو کمک می کند؟

یکی از درمان های بسیار موثر برای داشتن مو های صاف طبیعی استفاده از سرکه سیب به عنوان محلول شستشو است.

سرکه سیب به صاف شدن طبیعی مو کمک می کند
سرکه سیب به صاف شدن طبیعی مو کمک می کند

سرکه سیب تعادل PH مو را بازیابی می کند و یکی از ساده ترین راه حل ها میباشد.

نصف فنجان سرکه سیب را بردارید ، و یک فنجان آب به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید ، سپس محتویات را داخل یک ذره بین یا یک بطری اسپری بریزید.

پس از شستن و حالت دادن موهای خود ، این اسپری را روی همه موها اسپری کنید ، مطمئن شوید که هر سانت از مو را بپوشانید.

انگشتان خود را از داخل موهای خود عبور دهید ، تا آنجا که ممکن است آنها را صاف کنید.

بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب ولرم یا دمای اتاق بشویید. از این روش آسان می توان به دفعات برای شستشوی مو در هفته استفاده کرد و بلافاصله بافت مو را صاف و تغییر شکل داد.

چگونه پس از استفاده از صاف کننده ها، از مو های صاف شده نگهداری کنیم؟

بعد از هر بار شستشو ، بر روی روند خشک کردن با حوله تمرکز کنید ، که اغلب نادیده گرفته می شود.

از یک حوله ساخته شده از مواد جاذب استفاده کنید ، به طوری که بدون نیاز به اعمال فشار به راحتی آب را جذب کند.

موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید و آن را فقط از بالا به پایین و در طول مو بکشید. از انگشتان خود برای ارزیابی رطوبت اضافی استفاده کنید و این کار را تکرار کنید تا زمانی که کاملا رطوبت آن را از بین ببرید.

هرگز با موهای خیس نخوابید – این یک کابوس است! در عوض ، صبر کنید تا خشک شود. حتی اگر موهای خشک داشته باشید ، عاقلانه است که قبل از خواب مرتب آن را ببندید ، تا از آسیب دیدگی ناشی از اصطکاک با بالش جلوگیری کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید