میکرودرم ابریژن چیست، روش انجام و عوارض جانبی

میکرودرم ابریژن چیست، روش انجام و عوارض جانبی

بررسی اجمالی

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که برای بازسازی همگونی و بافت پوست به کار می رود. میکرودرم ابریژن می تواند مشکلات پوستی ناشی از خورشید، چین و چروک، خطوط صورت، لکه های سن، زخم آکنه، لکه بارداری و دیگر مشکلات و بیماری های مرتبط با پوست را بهبود بخشد.

این روش با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده، به آرامی لایه ضخیم خارجی پوست را تراشیده و موجب جوانسازی پوست می شود.

یک تکنیک میکرودرم ابریژن متفاوت، ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم به همراه یک مکش برای رسیدن به نتایج مشابه با سطح ساینده، اسپری می کند.

میکرودرم ابریژن یک روش مطمئن برای بسیاری از انواع پوست با انواع رنگ است.

 

میکرودرم ابریژن چیست، روش انجام و عوارض جانبی

 

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریژن معمولا حدود یک ساعت طول می کشد و توسط یک متخصص مراقبت از پوست انجام می شود، که ممکن است تحت نظارت پزشک باشد یا نباشد.

استفاده از بیهوشی یا بی حسی برای میکرودرم ابریژن ضروری نیست.

در جلسه درمانی، شما روی یک صندلی نیمه خوابیده نشسته اید. درمانگر شما از یک دستگاه دستی برای تمیز کردن ذرات و یا لایه خارجی پوست در مناطق مورد نظر استفاده خواهد کرد. در پایان درمان، مرطوب کننده و همچنین کرم های ضد آفتاب به پوست شما اعمال خواهد شد.

میکرودرم ابریژن برای اولین بار توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده در سال 1996 تأیید شد. از آن به بعد، صدها دستگاه میکرو ابریژن تولید شده اند.

 

اقدامات لازم قبل از انجام میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است. برای آمادگی انجام این روش، کارهای بسیار کمی لارم است که باید انجام دهید.

ایده خوبی است که در مورد مشکلات پوستی خود با یک متخصص پوست بحث کنید تا بدانید که آیا میکرودرم ابریژن مناسب شما است یا خیر. هر گونه رویه های زیبایی و عمل جراحی، و همچنین آلرژی و شرایط پزشکی را مورد بحث قرار دهید.

ممکن است از شما خواسته شود که برای مدت حدود یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب، کرم های برنز کننده و وکس اجتناب کنید. همچنین ممکن است توصیه شود که  از کرم های لایه بردار و ماسک حدود سه روز قبل از درمان استفاده نکنید.

قبل از شروع مراحل، آرایش را پاک کنید و صورت خود را تمیز کنید.

 

میکرودرم ابریژن چیست، روش انجام و عوارض جانبی

 

روش ها

روش های مختلفی برای انجام این روش براساس دستگاه خاص مورد استفاده وجود دارد:

 

  • دست ابزار الماس-سر(Diamond-tip hand piece)

دست ابزارهای الماس سر به طوری طراحی شده است که به آرامی سلول های مرده پوست را بتراشد و در همان زمان، پوست تراشیده شده را بلافاصله می مکد.

عمق سایش ممکن است تحت تأثیر فشار روی دستگیره و همچنین مدت زمان مکش روی پوست قرار گیرد. این نوع از اپلیکاتور میکرومبراسیونی به طور کلی در مناطق حساس چهره مانند نزدیک به چشم استفاده می شود.

 

  • میکرودرم ابریژن کریستال (Crystal microderm abrasion)

میکرودرم ابریژن کریستالی از یک دست ابزار کریستالی که  کریستال با غلظت مناسب را اسپری می کند، استفاده می کند تا لایه های بیرونی پوست را بتراشد. مانند دست ابزار الماس-نوک، سلول های مرده فورا مکیده می شوند.

انواع مختلف کریستال هایی که ممکن است استفاده شوند عبارتند از اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم.

 

هیدرودرم ابریژن یک روش جدیدتر است. این روش شامل ترکیبی از آنفوزیون پوستی همزمان و لایه برداری بدون کریستال می باشد. کل پروسه تولید کلاژن را تحریک می کند و جریان خون پوست شما را حداکثر می کند.

 

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی رایج میکرودرم ابریژن شامل سردرد ملایم، تورم و قرمزی است. اینها معمولا در چند ساعت پس از درمان بهبود می یابند.

ممکن است توصیه شود که از مرطوب کننده استفاده کرده تا  خشک و پوسته پوسته شدن پوست را به حداقل برساند. کبودی کوچک ممکن است رخ دهد. این کبودی عمدتا ناشی از روند مکش در طول درمان است.

 

پس از انجام میکرودرم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟

 

میکرودرم ابریژن چیست، روش انجام و عوارض جانبی

 

پس از میکرودرم ابریژن، زمان نقاحت کم است یا اصلا وجود ندارد. شما باید بتوانید فعالیت های روزانه خود را بلافاصله از سر بگیرید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید و از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید. از مصرف داروهای موضعی آکنه حداقل تا یک روز پس از درمان اجتناب کنید. بسیار مهم است که پوست خود را با کرم های ضد آفتاب محافظت کنید. تا چند هفته پس از درمان پوست شما می تواند حساسیت بیشتری نسبت به خورشید داشته باشد.

شما می توانید انتظار داشته باشید نتایج قابل توجهی را بلافاصله پس از انجام این روش مشاهده کنید. تعداد جلسات میکرودرم مورد نیاز بستگی به شدت مشکلات پوست شما و نیز انتظاراتتان دارد.

متخصص پوست شما احتمالا برنامه ای برای تعداد اولیه جلسات و همچنین درمان های ترمیمی دوره ای طراحی می کند.

 

source: healthline.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید