هایفو پوست روشی برای زیبایی پوست

هایفو (HIFU) یک روش درمانی نسبتا جدید برای زیبایی پوست است که به عنوان جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت در نظر گرفته شده است. در هایفو از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده می شود که در نهایت باعث سفت شدن پوست می گردد.

اولین بار در سال 2008 از هایفو برای درمان های زیبایی استفاده شد.

در سال 2009، FDA استفاده از هایفو برای لیفت ابرو را تایید کرد. در سال 2014 استفاده از این دستگاه برای خطوط و چین و چروک سینه و گردن تایید شد.

نتایج بدست آمده از چندین آزمایش بالینی اعلام داشتند که هایفو برای لیفت صورت و بهبود چروک های پوستی موثر و ایمن است. افراد تحت درمان توانستند در طی چند ماه پس از درمان نتایج خوبی را بدون ریسک های مرتبط با جراحی ببینند.

هایفو یک روش درمانی برای لیفت صورت است که نشان داده است که می تواند جایگزینی مناسب برای جراحی با عوارض مربوطه و دوره بهبود پس از آن باشد. هایفو به ویژه برای افراد جوانی مناسب است که نمی خواهند خطرات جراحی را بپذیرند.

لازم به ذکر است که هایفو برای افرادی که دچار افتادگی شدید پوست هستند، بی تاثیر می باشد.

هایفو پوست صورت

هایفو از انرژی اولتراسوند متمرکز استفاده می کند تا لایه های پوستی موجود در زیر سطح پوست را هدف قرار دهد. انرژی اولتراسوند باعث می شود که بافت به سرعت رشد کند.

هنگامی که سلول ها در منطقه هدف به دمای خاصی رسیدند، آسیب سلولی را تجربه می کنند. در حالی که ممکن است دور از منطق به نظر برسد، آسیب سلولی در واقع باعث تحریک سلول ها برای تولید بیشتر کلاژن می شود. کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را فراهم می کند.

افزایش کلاژن در پوست باعث کشیدگی و سفت شدن پوست شده و میزان چین و چروک پوست را کاهش می دهد. از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی یک بافت ویژه در زیر سطح پوست تمرکز می کنند، هیچ آسیبی به لایه های بالای پوست و موارد مجاور آن نمی رسد.

ممکن است که هایفو برای همه مناسب نباشد. به طور کلی این روش بیشترین تاثیر را در افرادی می گذارد که بیش از 30 سال دارند و میزان افتادگی پوست آن ها خفیف تا متوسط ​است.

افرادی که پوستشان دچار آسیب دیدگی های ناشی از آفتاب شده یا میزان افتادگی پوست آن ها شدید است، ممکن است پیش از دیدن نتایج، نیاز به چند جلسه درمانی داشته باشند.

افراد مسن تر با عوارض پوستی زیاد، افتادگی شدید پوست یا افتادگی زیاد پوست گردن نامزدهای خوبی برای هایفو نیستند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.

هایفو برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در منطقه هدف، آکنه شدید یا کیستیک و ایمپلنت های فلزی در منطقه درمان توصیه نمی شود.

هایفو روشی برای زیبایی پوست

مزایای هایفو

طبق آمارها میزان استفاده از هایفو و دیگر روش های غیر جراحی برای صورت در طول چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تعداد کل روش های انجام شده در سال های 2012 تا 2017، 64.8 درصد افزایش یافته است.

هایفو مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت شدن پوست در گردن
  • لیفت گونه، ابرو و پلک ها
  • زاویه سازی چانه
  • کشیدن پوست دکلته ( بالای سینه)
  • صاف کردن پوست

نتایج بدست آمده از مطالعات امیدوار کننده است. مطالعه ای در سال 2017 که شامل 32 نفر کره ای بود، نشان داد که هایفو پس از 12 هفته به طور قابل توجهی انعطاف پذیری پوست گونه، پایین شکم و ران را افزایش داده است.

در مطالعه ای بر روی 93 فرد، 66 درصد از افرادی که با هایفو درمان شدند، پس از 90 روز بهبود ظاهری صورت و گردن را نشان دادند.

هایفو چگونه احساس می شود؟

ممکن است در طی انجام روش هایفو ناراحتی جزئی را تجربه کنید. بعضی از افراد آن را به عنوان پالس های الکتریکی کوچک توصیف می کنند.

اگر در مورد درد نگران هستید، ممکن است پزشک شما قبل از درمان، استامینوفن یا داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن را تجویز نماید.

بلافاصله پس از درمان، ممکن است مقداری قرمزی خفیف یا تورم داشته باشید. این علائم در عرض چند ساعت پس از درمان به تدریج کاهش می یابند.

روش هایفو برای پوست صورت

پیش از انجام روش هایفو آماده سازی خاصی لازم نیست. قبل از درمان، باید تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی را از روی منطقه تحت درمان پاک کرد.

مواردی که می توانید طی پروسه هایفو انتظار داشته باشید، عبارت است از:

  • در ابتدا پزشک یا تکنسین منطقه مورد نظر را تمیز می کند.
  • ممکن است قبل از شروع یک کرم بی حسی موضعی بر روی پوست اعمال شود.
  • سپس پزشک یا تکنسین یک ژل اولتراسوند را اعمال می کند.
  • دستگاه هایفو بر روی پوست قرار می گیرد.
  • با استفاده از یک ناظر اولتراسوند، پزشک یا تکنسین دستگاه را بر روی تنظیمات مناسب تنظیم می کند.
  • سپس انرژی اولتراسوند به مدت 30 تا 90 دقیقه به ناحیه هدف در پالس های کوتاه تحویل داده می شود.
  • دستگاه برداشته می شود.
  • اگر درمان های اضافی مورد نیاز است، جلسه درمان بعدی را برنامه ریزی خواهید کرد.

در زمانی که انرژی اولتراسوند در حال اعمال است، ممکن است احساس گرما و سوزش داشته باشید. اگر درد آزار دهنده باشد، می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.

پس از انجام این روش، می توانید به منزل بازگشته و فعالیتهای روزانه خود را بدون نیاز به دوره بهبود ادامه دهید.

چه مدت طول می کشد تا هایفو پوست کار کند؟

2 تا 3 ماه
بعد از درمان HIFU ، ممکن است اثرات اولیه را مشاهده کنید ، اما نتایج نهایی در طی 2 الی 3 ماه اتفاق می افتد ، زیرا بدن شما به طور طبیعی کلاژن را بازسازی می کند.

از آنجا که این روش تولید کلاژن خود را تحریک می کند ، مدت زمان واقعی نتایج به خود شما بستگی دارد.

به چند جلسه HIFU نیاز دارید؟

برای به دست آوردن نتایج طولانی مدت ، ما دو درمان هایفو را در سال اول با فاصله شش ماه توصیه می کنیم.

سپس می توانید یک سال پس از آن یک درمان داشته باشید تا نتایج درمان حفظ شود. برای مناطق پیچیده ، 3 ماه پس از اولین درمان ممکن است به چند درمان اضافی نیاز داشته باشید.

هایفو پوست چقدر دردناک است؟

این درمان به خودی خود دردناک نیست زیرا تحت بی حسی موضعی انجام می شود. درد در پایان درمان نادر است ، اگرچه بیشتر بیماران احساس ناراحتی جزئی می کنند که پس از چند روز برطرف می شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید