هر آنچه که باید در مورد برچسب های پوستی یا اسکین تگ بدانید!

برچسب های پوستی (اسکین تگ) یک قطعه کوچک از پوست بوده که نرم و آویزان است و ممکن است دارای پایه یا ریشه باشد. آنها می توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند ، اما بیشتر در جایی هستند که پوست در برابر پوست یا لباس ساییده می شود.

نامهای دیگر برچسب های پوستی عبارتند از: پاپیلومای جلدی ، برچسب پوستی ، پولیپ فیبرواپیتلیال ، فیبروم صدف ، آونگ فیبروما ، فیبروم نرم و اسکین تگ.

برچسب های های پوستی بسیار متداول است و عموماً بعد از گذشت نیمه عمر مشاهده می شود. شیوع آن در زنان و مردان به طور یکسان است.

هر آنچه که باید در مورد برچسب های پوستی یا اسکین تگ بدانید!

حقایق واضح درباره برچسب های پوستی

در اینجا نکات کلیدی در مورد اسکین تگ یا برچسب های های پوستی ذکر شده است. آنها معمولاً در چین های پوستی رخ می دهند. البته میتواند روی صورت و نواحی گردن نیز مشاهده شود.آنها خطرناک نیستند ، اما می توانند به دلایل زیبایی شناختی و زیبایی مشکل ایجاد کنند.

روشهای برداشتن برچسب های پوستی شامل درمان های بدون نسخه (OTC) ، برداشتن با جراحی کوچک یا کوتر و کرایوتراپی است.

اسکین تگ چیست؟

اسکین تگ جزو تومورهای خوش خیم و غیر سرطانی پوست است. آنها از هسته الیاف و مجاری ، سلولهای عصبی ، سلولهای چربی و پوشش یا اپیدرم تشکیل شده اند.آنها ممکن است در نواحی زیر ظاهر شوند:

پلک روی صورت

زیر بغل

زیر سینه ها

کشاله ران

قسمت بالای قفسه سینه

گردن

آنها غالباً مورد توجه قرار نمی گیرند، مگر اینکه در مکانی قرار داشته باشند که به زیبایی لطمه زده و یا به طور مکرر با لباس و جواهرات تماس داشته یا هنگام اصلاح مالش یا خراشیده شوند.برخی از افراد ممکن است اسکین تگ داشته باشند و هرگز متوجه آنها نشوند. در برخی موارد ، آنها بدون درد کنده می شوند. برچسب های پوستی بسیار بزرگ ممکن است تحت فشار بترکند. سطح برچسب های پوستی ممکن است از نظر ظاهری صاف یا نامنظم باشد. آنها اغلب از روی سطح پوست با پایه های گوشتی ظاهر می شوند. آنها معمولاً به رنگ پوست یا کمی قهوه ای رنگ هستند.

برچسب های پوستی از اندازه های کوچک و مسطح با حالت برجستگی شروع می شوند. برخی کوچک هستند و برخی بزرگ هستند. آنها می توانند از قطر 2 میلی متر تا 1 سانتی متر ، و برخی ممکن است به 5 سانتی متر برسند.

 

هر آنچه که باید در مورد برچسب های پوستی یا اسکین تگ بدانید!

درمان برچسب های پوستی

از آنجا که برچسب های پوستی معمولاً بی ضرر هستند ، از بین بردن آن بیشتر به دلایل زیبایی شناختی یا زیبایی است.برچسب های بزرگ پوستی ، به ویژه در مناطقی که ممکن است در برابر چیزی مانند لباس ، جواهرات یا پوست ساییده شوند ، ممکن است به دلیل تحریک از بین بروند. برداشتن یک اسکین تگ بزرگ پوست از صورت یا زیر بازوها می تواند اصلاح کردن را آسانتر کند.

روشهای زیر ممکن است برای برداشتن اسکین تگ یا برچسب های پوستی مورد استفاده قرار گیرد:

1- سوزاندن: برچسب های پوست با استفاده از الکتروکوتر سوزانده می شود.

2- کرایوسرجری: برچسب های پوست با استفاده از پروب حاوی نیتروژن مایع منجمد می شود.

3- بستن رگ خونی یا لیگیشن: خون رسانی به برچسب های پوست قطع می شود. این روش در ایران به نخ بستن نیز معروف است که از قدیم برای برداشتن زگیل استفاده میشده است.

4- برداشت با تیغ جراحی: برچسب های پوستی با بی حسی موضعی و تحت شرایط استریل با تیغ بریده می شوند.

این روش ها فقط باید توسط متخصص پوست یا پزشک عمومی ماهر انجام شود. برچسب های پوستی روی پلک ، به ویژه موارد نزدیک به حاشیه پلک ، ممکن است توسط چشم پزشک یا پزشک متخصص چشم برداشته شود. به دلیل خطر خونریزی و عفونت احتمالی ، برداشتن برچسب پوستی در خانه معمولاً توصیه نمی شود.

با این حال ، برچسب های بسیار کوچک را می توان با اتصال نخ دندان یا نخ پنبه ایی نازک در اطراف پایه برچسبهای پوستی آنها را کند.

راه حل های بدون نسخه (OTC)

راه حل های بدون نسخه (OTC) در داروخانه ها وجود دارد. اینها برچسب های پوستی را به حالت یخ زده در آورده و بعد از 7 تا 10 روز از بین می برد. این موارد ممکن است به صورت آنلاین نیز خریداری شود ، اگرچه توصیه می شود قبل از استفاده از این روش های درمانی ، مشاوره پزشکی حرفه ای انجام شود. این داروها مشابه داروهایی است که برای از بین بردن زگیل استفاده می شود.

علل و عوامل ایجاد اسکین تگ یا برچسب های پوستی

به نظر می رسد  برچسب های پوستی در افراد زیر بوجود می آید:

1- افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند. دیس لیپیدمی ، میزان کلسترول بالا

2- افراد مبتلا به دیابت و مقاومت به انسولین

3- فشار خون بالا

4- بالا بودن پروتئین واکنشی C با حساسیت بالا

5- زنان در دوران بارداری، احتمالاً به دلیل تغییرات هورمونی و میزان بالای فاکتورهای رشد

6- کسانی که دارای برخی از انواع ویروس پاپیلوما انسانی (HPV) هستند.

7- افرادی که عدم تعادل جنسی استروئیدی دارند، به ویژه اگر در میزان استروژن و پروژسترون تغییراتی ایجاد شود.

8- کسانی که اعضای خانواده نزدیک آنها نیز دارای برچسب های پوستی هستند.

9- همچنین برچسب های پوستی ممکن است نشانه بیرونی از افزایش خطر مقاومت به انسولین ، سندرم متابولیک، آترواسکلروز و بیماری های قلبی عروقی باشد.

برچسب های پوستی بندرت با این موارد همراه هستند:

سندرم Birt-Hogg-Dubé

سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم (Birt-Hogg-Dubé (BHD یک بیماری ژنتیکی نادر است که با تومورهای پوستی از جمله فیبروفولیکولومای متعدد ، تریکودیسکوما و آکروچوردون یا برچسبهای پوستی مشخص می شود. سرطان یا تومورهای سرطانی نیز ممکن است در کلیه ها و روده بزرگ ایجاد شود.

Source: www.medicalnewstoday.com

نوشته های مرتبط
4 دیدگاه
محمد داود طالب زاده

سلام. یک روش حذف برخی برچسب های پوستی که کاملا آزمایش شده است ریختن شیره سفید برگ درخت انجیر تازه بر روی زگیل یا برچسب پوستی است که باعث خشک شدن و کنده شدن آن می شود.

سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعاتی که به ما دادید.

سلام منم چند وقتی هس که تگ پوستی در اومده یه هفته سرکه گذاشتم تگ پوستی سفت شد و به ذره سیاه دیگه نزدم ایا اینا از علائم افتادنشه یا نه ؟

سلام وقت بخیر بله از علائم افتادن هست ولی بهتر است درمان خانگی انجام ندهید چون ممکن است موجب عفونت شود حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

یک پاسخ بنویسید