پرکردن صورت با تزریق چربی

پرکردن صورت با تزریق چربی

پر کننده صورت می تواند با استفاده از مواد مختلف ساخته شود. اغلب پرکننده های حاوی اسید هیالورونیک مورد استفاده قرار می گیرند . اثرات ماندگاری و عوارض پرکننده ها بر اساس نوع مواد مورد استفاده متفاوت است. تزریق چربی نیز سال های زیادی است به عنوان پرکننده استفاده می شود. از دست رفتن سلول های چربی صورت در طی سال ها باعث از دست رفتن حجم می شوند. با تزریق دوباره سلول های چربی، حفظ ظاهر فراهم می شود. تزریق چربی نیز می تواند به قسمت های مختلف بدن اعمال شود. تزریق چربی می تواند برای قسمت های مختلف مانند گونه ها، پیشانی، لب، نوک چانه، خط گونه و لب انجام شود.

 

پرکردن صورت با تزریق چربی

 

اگر از روش تزریق چربی در پر کردن صورت استفاده شود، از چربی بدن خود فرد استفاده می شود. معمولا از چربی شکم، کمر، باسن، دست و پا استفاده می شود. انژکتورهای لیپوساکشن هنگام برداشتن چربی استفاده می شود. هنگام انجام این روش، قسمت مورد نظر معمولا با بی حسی موضعی بی حس می شود. در برخی موارد ممکن است بیهوشی عمومی نیز انجام شود.

پر کردن صورت با تزریق چربی ماندگار تر از پرکننده های حاوی اسید هیالورونیک است. تا زمانی که سلول های چربی منتقل شده به این قسمت همچنان زنده باشند، ماندگاری فراهم می شود. شانس زنده ماندن سلول های چربی بسته به بسیاری از عوامل مانند متحرک یا ثابت بودن قسمت مورد نظر، انتقال چربی و مواد مورد استفاده متفاوت است. ماندگاری در قسمت های متحرک کم تر است. چهل درصد چربی های تزریقی معمولا تا شش ماه بعد نیز به زنده ماندن ادامه می دهند. اگر اثر آن کاهش یابد ممکن است فرایند تکرار شود.

 

درباره پرکردن صورت (تزریق چربی):

پر کننده صورت می تواند با استفاده از مواد مختلف ساخته شود. از تزریق چربی نیز اغلب برای پر کردن صورت استفاده می شود. از چربی بدن خود فرد در روند استفاده می شود. با توجه به نیاز، به قسمت های مختلف صورت تزریق می شود. قسمتی که درصد ماندگاری آن بیشتر است، استخوان گونه است. اگر چه تداوم تزریق چربی بیشتر از اسید هیالورونیک است، اما پس از مدتی حدود 60٪ آن از بین می رود. 40٪ حفظ می شود. بنابراین، فرایند را می توان به صورت اختیاری تکرار کرد.

تزریق اغلب در از بین بردن چین و چروک های عمیق،  حجم دهی لب و در مشکلاتی که با کاهش حجم چربی صورت در طول زمان رخ می دهد، ترجیح داده می شود. پرکننده ها بسیار متنوع هستند، اما پرکننده ای که ترجیح داده می شود اسید هیالورونیک است. اما تزریق چربی نیز سال هاست برای اهداف مشابه اعمال می شود. مانند دیگر عملیات پر کردن، در طول تزریق چربی بریدگی وجود ندارد. به همین دلیل هیچ اسکاری وجود ندارد. این فرایند در 60-30 دقیقه تکمیل می شود. اگر بی حسی موضعی اعمال شود، بیمار می تواند بلافاصله بعد از عمل به زندگی اجتماعی بازگردد. اگر بیهوشی عمومی استفاده شود، بعد از یک یا دو ساعت بیمار می تواند به خانه برگردد. در هر صورت، نیازی به بستری شدن نیست. از آنجا که روز بعد از عمل، ورم و کبودی وجود خواهد داشت، استراحت کردن مفید خواهد بود.

 

پرکننده صورت چیست

از پر کننده صورت اغلب برای مواردی از قبیل چین و چروک های ریز یا عمیق روی صورت، فرم دهی صورت، جای زخم ها استفاده می شود. بدون جراحی و به روش تزریق اعمال می شود. بنابراین،  احتمال وجود عوارضی مانند عفونت و اسکار بسیار کم است. معمولا می توان آن را در یک زمان بسیار کوتاه انجام داد. اگر چه انواع پرکننده های مورد استفاده بسیار متفاوت است، پرکننده هایی که بیشترین استفاده را دارند، اسید هیالورونیک ها هستند. از آنجا که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است، خطر را به حداقل می رساند. در یک دوره معینی توسط بدن جذب شده و اثر خود را از دست می دهد. باید تکرار شود. امروزه پرکننده هایی که ماندگاری طولانی دارند ترجیح داده نمی شوند. چون که خطراتی که ممکن است رخ دهد، در این نوع پرکننده ها شایع تر است. تزریق چربی نیز سال هاست به عنوان پرکننده صورت استفاده می شود.  اگرچه طول عمر آن با توجه به قسمت کاربرد و مرحله اعمال تغییر می کند، اما دوام بیشتری نسبت به پرکننده های اسید هیالورونیک دارد. پس از یک دوره معین، توسط برخی قسمت های بدن می تواند جذب شود.

 

قسمت های  کاربردی تزریق چربی

تزریق چربی را می توان به قسمت های مختلف بدن اعمال کرد. شایع ترین قسمت صورت است. برای چین و چروک های عمیق روی صورت، برجستگی گونه ها،  فک پایین، افزایش حجم لب ها و برخی از مشکلات در بینی از تزریق چربی استفاده می شود.

حجم دهی لب ها

از تزریق چربی اغلب برای لب ها استفاده می شود. برای کسانی که از نتایج تزریق موقت راضی هستند و می خواهند موثرتر باشد ایده آل است. مشکل از دست رفتن حجم لب ها با تزریق حل می شود. عدم تقارن اطراف لب می تواند اصلاح شود. لب ها برای صورت متناسب تر و حجیم تر می شوند.

چین و چروک

چروک های عمیق صورت با تزریق به طور موثر حذف می شود. ممکن است خطوطی که در پیشانی و گونه ها در طول سال ها عمیق تر شده اند با روش هایی مانند بوتاکس برطرف نشوند. در چنین مواردی، پرکننده ها مناسب هستند. تزریق چربی می تواند برای کسانی که نمی خواهند از پرکننده های موقت استفاده کنند مفید است.

مشکلات بینی

برخی از مشکلات انحراف ، کجی و درازی بینی می تواند بدون جراحی حل شود. هر بینی ممکن است برای این روش مناسب نباشد. با این حال، اگر درمان با پرکننده موقت مناسب باشد، اثر تزریق چربی طولانی تر است.

برجسته کردن گونه ها

در بعضی از افراد، استخوان های گونه ها از لحاظ ساختاری ممکن است ضعیف باشند، یا ممکن است در قسمت های مختلف بسته به سن، حجم از دست داده باشند. برای داشتن صورت جوان و گونه هایی برجسته از تزریق می توان استفاده کرد. تزریق چربی به گونه ها ماندگارتر از قسمت های دیگر است. چون این قسمت ثابت است.

 

source: ameliyat.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید